Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:

• Justin23
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-11 19:42
Ik heb vandaag een nieuwe voeding gekocht namelijk de MaxCube Blitz 850 omdat ik vermoede dat mijn nieuwe videokaart (XFX 9800GTX) een beetje zwaar werd voor mijn 450watt voeding omdat deze 2 6pins stroomaansluitingen had en mijn voeding maar 1.
Als ik nu de PC aanzet blijft de monitor in eerste instantie uit en springt de pc een paar keer aan en uit en start dan pas na een piep op en de monitor springt dan ook aan.
Ik zie dan dat ook mijn overklok instellingen terug gezet zijn.
Zet ik de pc nu uit en laat de stroom op de voeding aan dan start hij gewoon op.
Dus het probleem is alleen als ik de stroom van de voeding een tijdje uit laat.
Het zou toch niet kunnen zijn dat mijn merkloze voeding van 450watt de lichte overklok wel aan kon en mijn MaxeCube 850watt niet.
De specificatie's van mijn systeem zijn:

Moederbord Gigabyte P35-DS4
Processor Intel Q6600
Videokaart XFX 9800GTX
Geheugen 4x Corsair XMS 1Gb
Harde schijf seagate 1 x 1000Gb 2 x WD 500Gb

Justin23

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Volgens mij moet 450 watt ook wel voldoende zijn voor je setup. Vermits je uiteraard niet extreem over gaat klokken. Heb je de nieuwe voeding wel volledig aangesloten, dus evt. ook de 4(+4)pins op je mobo.
9 van de 10 keer is het in deze gevallen een kwestie van alle stekkertjes e.d. na lopen.

Dat je overklok verdwenen is zal te maken hebben met het feit dat je mobo een tijd zonder spanning heeft gezeten en dus zijn instellingen verloren is.

Probeer anders je oude voeding nog eens icm met je nieuwe videokaart om te kijken wat hij dan doet.
Of probeer je nieuwe psu met een andere gpu. Op die manier kun je eigenlijk hardwarematige problemen uitsluiten.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Justin23
Heb ik allebei al geprobeerd maar met mijn oude voeding en de nieuwe videokaart viel het systeem uit als ik een spel wou spellen en met mijn nieuwe voeding en de oude videokaart heb ik ook het bovenstaande probleem.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Justin23 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:05:
Ik zie dan dat ook mijn overklok instellingen terug gezet zijn.
En die zet je dan weer terug? Moet je het daar niet in zoeken? Blijft het probleem bestaan als je de OC er een tijdje af laat?

Desktop | Server | Laptop

• Justin23
Ik heb er al iets over gevonden en het schijnt een bekend probleem bij Gigabyte te zijn en het wordt op google Cold boot probleem genoemd.
Het zou iets te maken hebben met het geheugen.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Denk dat je beter terug kan gaan naar de winkel om de voeding om te ruilen voor een iets betrouwbaarder merk, maar dan kan je beter in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27 kijken :).

Self reflection is the school of wisdom

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:50
PC open, voeding uit pc halen, prullenbak open, voeding in prullenbak.

En vervolgens hier [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27 navraag doen naar een degelijke, betrouwbare, kwaliteits voeding in plaats van eerste klas rotzooi

En je topic op verschillende forums posten heeft weinig zin...

[ Voor 48% gewijzigd door FastFred op 07-05-2011 01:18 ]

Pagina: 1