Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] Contacten, agenda en taken naar nieuw bestand

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
In de hoop om dit probleem op te lossen wil ik mijn gegevens van mijn Outlook bestand copieren naar een nieuwe gegevensbestand en dan nogmaals kijken of het synchroniseren lukt. Het betreft de contacten, agenda en taken. De mail is ook via Gmail te raadplegen en maakt het bestand onnodig groot.

Ik heb hier een beschrijving gevonden hoe een nieuw bestand aan te maken en mappen te copieren maar als ik de stappen volg kan ik alleen de mappen van de mail slepen. De onderdelen contactpersonen, agenda en taken kan ik niet vinden.

De vraag: hoe krijg ik van bovenstaande onderdelen een nieuw gegevensbestand waarin de gegevens behouden blijven?

(mocht iemand een oplossing voor het syncen met BB weten, de oorspronkelijk vraag, is dat antwoord natuurlijk ook welkom! :) )

Verwijderd

Gegevensbestand backuppen naar een andere locatie. Een nieuw profiel aanmaken in outlook en daarna de oude PST bestanden importeren.

Niet gaan zitten slepen met mapjes want dat is nergens voor nodig.

1. Bestand -> Gegevensbestandbeheer -> Locatie openen -> Kopieren.
2. Configuratiescherm -> Mail -> Oude weggooien en nieuw profiel aanmaken.
3. Outlook starten en dan via het bestandsmenu de oude PST files importeren.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 16:02 ]

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Als het probleem zich alleen voor doet met de contactpersonen, dan kan het ook zijn dat er een corruptie in het pst-bestand zit. Heb je het al gescanned met scanpst.exe?
Zie; http://www.howto-outlook.com/faq/usingscanpst.htm

Overigens kun je de andere mappen zien door Outlook in de Folder List Navigation te zetten (CTRL+6).

Importeren zoals hierboven is aangegeven is ook een optie, maar als je een corruptie in je pst-bestand hebt heb je een grote kans dat je Import niet volledig is en kun je niet terugvinden waar het nu mis is gegaan. Vandaar dat mappen kopiëren de betere optie is in zo'n geval.

[ Voor 0% gewijzigd door Roady81 op 05-05-2011 16:46 . Reden: typo :-S ]

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reacties: uiteindelijk is het toch gelukt om de mappen te slepen van de oude pst naar de nieuwe. Geen idee waarom het eerst niet lukte. Alles lijkt goed te zijn overgezet en omdat de file nu maar 25 mb groot is start Outook ook een stuk sneller op. Helaas is het probleem me de BlackBerry en het syncen niet opgelost...

Is er ook een programma om de gegevens in de database makkelijker te bewerken? Bijvoorbeeld alles over te zetten naar Excel, aanpassen en dan weer terug?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan volgens mij vanuit Access of Excel een koppeling maken naar Outlook.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
25MB is echt een mini-bestandje voor pst-bestanden. Hoe groot was het origineel? (je eerste post sprak over "onnodig groot")
Betreft dit een Gmail account geconfigureerd als POP3?
Sync je je contacten van Outlook met Gmail?

Als je alle contacten naar een andere map verplaatst en dan 1 nieuw contactpersoon in je Contactpersonen map zet, lukt de sync dan wel? Zo ja, dan ligt het echt aan 1 of meerdere contact items. Zo niet, dan lijkt je Outlook data niet het probleem. Gebruik je de laatste versie van de BlackBerry sync software?

Als je de weergave van je Contactpersonen map op een lijst weergave zet en dan de Message Class kolom toevoegd, staat deze dan voor al je contacten op IPM.Contact?

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Pagina: 1