Openbaar vervoer op 5 mei

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe bedoel je die laatste zin? Op feestdagen kun je al jaaaaren niet gratis reizen met een weekkaart, dus als je suggereert dat dat nu opeens niet meer kan vanwege bezuinigingen ivm een nieuw DUO-kantoor, tsja...

Ben het opzich met RoD eens dat ze die paar dagen in het jaar best een uitzondering kunnen maken, dus dat je dan met week- en weekendkaart vrij kunt reizen, maar in mijn studententijd ontging het me toch echt niet dat het bevrijdingsdag was :)

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2011 09:27 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:03
Is inderdaad al jaren zo, dus dat verhaal over dat gebouw is een broodje-aap-verhaal.

Wat mij wel opvalt in dit topic is dat je volgens sommigen blijkbaar dom, lui en gemakzuchtig bent als je toevallig op een niet zo duidelijke feestdag een trein instapt zonder geldig vervoersbewijs. Nu snap ik dat de gemiddelde tweaker onfeilbaar is, ik kom ook aardig in de buurt, maar het kan in de sleur van de stageweken toch voorkomen dat je er niet aan denkt dat het toevallig Goede Vrijdag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:46
Ik bedoel gewoon dat die dagen uit het contract gehaald worden om het contract zo goedkoop mogelijk te maken.

Waarschijnlijk gaan ze er vanuit dat stagaires de kosten uit de stagevergoeding halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Amras schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:31:
Wat mij wel opvalt in dit topic is dat je volgens sommigen blijkbaar dom, lui en gemakzuchtig bent als je toevallig op een niet zo duidelijke feestdag een trein instapt zonder geldig vervoersbewijs. Nu snap ik dat de gemiddelde tweaker onfeilbaar is, ik kom ook aardig in de buurt, maar het kan in de sleur van de stageweken toch voorkomen dat je er niet aan denkt dat het toevallig Goede Vrijdag is?
Sorry, maar er zijn zat 'onduidelijke feestdagen' (goede vrijdag is een goed voorbeeld), maar bevrijdingsdag is er niet een van. Er zijn namelijk welgeteld twee dagen aangemerkt als Nationale Feestdag: koninginnedag en bevrijdingsdag. Daar zit notabene maar 5 dagen tussen ook.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Amras schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:31:
Is inderdaad al jaren zo, dus dat verhaal over dat gebouw is een broodje-aap-verhaal.

Wat is er 'niet zo duidelijk' aan 5 mei en dat het een feestdag is? Je kan toch op je klompen nagaan dát het een feestdag is?

En ik denk niet eens dat je dom, lui en wat dan ook gevonden word. Dat wordt je wel, als je erover gaat zeuren. Foutje kan gebeuren, maar het is duidelijk dat het een feestdag is en dat je kaart dus gewoon niet geldig is op die dagen.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Notna schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:19:
[...]
Wat is er 'niet zo duidelijk' aan 5 mei en dat het een feestdag is? Je kan toch op je klompen nagaan dát het een feestdag is?
Voor mij is het gewoon een werkdag, net als woensdag 4 mei en vrijdag 6 mei. Natuurlijk weet ik dat 5 mei een feestdag is, alleen is het niet het eerste waar ik aan denk als ik aan mijn standaard ochtendritueel begin om 6 uur 's ochtends. Ook dit jaar kwam ik er pas in de auto onderweg naar mijn werk achter dat het Bevrijdingsdag was en ik kan mij dus voorstellen dat dit je ook kan overkomen als je met het OV reist. Het is mij bijvoorbeeld een aantal jaar terug gebeurd op Goede Vrijdag.
En ik denk niet eens dat je dom, lui en wat dan ook gevonden word. Dat wordt je wel, als je erover gaat zeuren. Foutje kan gebeuren, maar het is duidelijk dat het een feestdag is en dat je kaart dus gewoon niet geldig is op die dagen.
Dan mag je posts van dhr. wildhagen teruglezen. Dat je geen recht tot zeuren hebt over een boete, daar ben ik het mee eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Amras schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:30:
[...]

Voor mij is het gewoon een werkdag, net als woensdag 4 mei en vrijdag 6 mei. Natuurlijk weet ik dat 5 mei een feestdag is, alleen is het niet het eerste waar ik aan denk als ik aan mijn standaard ochtendritueel begin om 6 uur 's ochtends. Ook dit jaar kwam ik er pas in de auto onderweg naar mijn werk achter dat het Bevrijdingsdag was en ik kan mij dus voorstellen dat dit je ook kan overkomen als je met het OV reist. Het is mij bijvoorbeeld een aantal jaar terug gebeurd op Goede Vrijdag.
Heb je dan de avond daarvoor om 20:00 uur ook niet even 2 minuten stilte gehouden of ben je daar door de TV cq. het op zwart gaan van T.net aan herinnerd? :X Bevrijdingsdag is toch wel zo'n feestdag die je als Nederlander zou moeten zien aankomen, juist omdat je er de dag ervoor 2 minuten lang bij stil zou moeten staan of op z'n minst aan herinnerd zou moeten worden :)

Maar goed, in de sleur van de dag snap ik dat je ff niet stilstaat bij bevrijdingsdag, maar dat maakt het niet ineens onterecht dat je op die dag niet vrij mag reizen met je weekkaart.

Overigens kunnen al die studenten die ineens moesten betalen natuurlijk ook gewoon vrijnemen he? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2011 10:37 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Amras schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:30:
[...]

[...]

Dan mag je posts van dhr. wildhagen teruglezen. Dat je geen recht tot zeuren hebt over een boete, daar ben ik het mee eens. :)
Nou, ik zie daar geen bestempeling tot dom in voor komen. Wat er wel wordt gezegd, is dat alles tot in den treure voorgekauwd moet worden en dat mensen blijkbaar niet meer instaat zijn zelfs iets te bedenken zonder het spreekwoordelijke handje vast te houden.

En dat is ook enorm irritant en allemaal mogelijk gemaakt door de betutteling die de overheid overal toepast :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Grrrrrene schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:36:
[...]

Heb je dan de avond daarvoor om 20:00 uur ook niet even 2 minuten stilte gehouden of ben je daar door de TV cq. het op zwart gaan van T.net aan herinnerd? :X Bevrijdingsdag is toch wel zo'n feestdag die je als Nederlander zou moeten zien aankomen, juist omdat je er de dag ervoor 2 minuten lang bij stil zou moeten staan of op z'n minst aan herinnerd zou moeten worden :)
Als ze dat om 7 uur 's ochtends zouden doen, dan zou ik het kunnen vergeten. Tegen 20:00 's avonds ben ik wel redelijk wakker ondertussen, dus ik ben netjes 2 minuten stil geweest.
Maar goed, in de sleur van de dag snap ik dat je ff niet stilstaat bij bevrijdingsdag, maar dat maakt het niet ineens onterecht dat je op die dag niet vrij mag reizen met je weekkaart.
Hier staat precies wat ik hierboven zeg. :)
Notna schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:36:
[...]
Nou, ik zie daar geen bestempeling tot dom in voor komen. Wat er wel wordt gezegd, is dat alles tot in den treure voorgekauwd moet worden en dat mensen blijkbaar niet meer instaat zijn zelfs iets te bedenken zonder het spreekwoordelijke handje vast te houden.

En dat is ook enorm irritant en allemaal mogelijk gemaakt door de betutteling die de overheid overal toepast :)
Die heb ik wel gezien, maar interpretaties kunnen per persoon natuurlijk verschillen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Het leuke hiervan is dat tot 3 mei de informatie totaal anders was dan op 4 mei. NS had bijvoorbeeld tot dinsdagavond Bevrijdingsdag niet tussen de feestdagen staan en verklaarde hiermee de OV-studentenkaart dus geldig. Eén dag later, op 4 mei, stond deze er plotseling wel tussen. Hiervoor heb ik helaas geen bewijs, maar bij Arriva was dit niet anders.

Zie hier:
Google cache Arriva. Let ook op de datum van laatste wijziging en de datum waarop het artikel is geschreven.
Een dag later hebben ze het verhaal plotseling aangepast, zonder de data aan te passen. Hiermee houden ze hun reizigers eigenlijk dus gewoon voor de gek! Dat vind ik echt schandalig. Laat ze dan op zijn minst de datum van wijziging veranderen. Nu doen ze alsof er in de tussentijd niets is gebeurd.

Volgens www.studentenov-chipkaart.nl was 5 mei altijd al een feestdag, maar eigenlijk slaat dat ook helemaal nergens op. Wel vind ik dat je als student de plicht hebt om uit te zoeken of je kaart geldig is of niet. Zo wordt het er echter niet duidelijker op.

[ Voor 4% gewijzigd door AntonH op 06-05-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even een kickje:
Kleine waarschuwing: Morgen geldt als een feestdag.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:14:
Even een kickje:
Kleine waarschuwing: Morgen geldt als een feestdag.
2 Juni, spreekt voor zich toch?

Iets anders wat dan weer wel gek is...
3 juni 2011
Overheid is vrij
Ambtenaren vrij
Scholen bijna allemaal dicht (in ieder geval veel)
Veel werknemers bij bedrijven hebben vrije dag

Dit lijkt 1-op-1 wel op 5 mei. Maar vandaag mogen we dus wel reizen.

En de minister heeft toegegeven dat al jaren lang op 5 mei er geen vrij-reizen geldt voor studenten met een week-ov en dat het weekend-tarief wordt aangehouden voor die dag. Financiën zouden ook een rol spelen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar vandaag mogen we dus wel reizen.
Dat komt omdat 5 mei een feestdag is, en vandaag is het dat niet.

Dat veel mensen vrij zijn maakt het niet meteen een feestdag ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:10:
[...]

Dat komt omdat 5 mei een feestdag is, en vandaag is het dat niet.

Dat veel mensen vrij zijn maakt het niet meteen een feestdag ;)
Dat ben ik natuurlijk met je eens. Zwart op wit :). Maar ik vind het gewoon nogal krom. Want in werkelijkheid verschilt vandaag niet veel van 5 mei op wat de mensen doen. Dan zouden ze vandaag ook het OV in het weekendtarief moeten doen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

w4rguy schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:56:
[...]

2 Juni, spreekt voor zich toch?
Dat dergelijke dingen niet voor zich spreken blijkt maar weer. Volgens Veolia rijdt er een zaterdagsdienstregeling, 9292ov wist van niks en gaf gewoon een door-de-weekdienstregeling.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1 2 Laatste