ps3 3.60 update en linux

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandlub
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-01 14:39
ik wil graag jullie aandacht en mening over de ps3 update 3.60
waar ze de: other OS functie eraf gegooit hebben :(
want zoals velen weten KON je op de ps3 een andere os installeren maar is die functie eraf gegooit ZONDER dat playstation je daar op de hoogte van gebracht heeft.
dus UPDATE NIET naar 3.60 en als je dat al gedaan hebt (zoals mij ^_^ ) heb je pech

ik wil graag jullie mening want ik baal hier echt van
en wat vinden jullie van de functies die erbij zijn gekomen bijv. online storage voor savegames enz.
p.s. dit is mijn eerste topic wat vinden jullie ervan?

gr
roland

[ Voor 9% gewijzigd door rolandlub op 04-05-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 07:19
Uh ik wil niet heel lullig doen of zo, maar volgens mij is deze er al héél lang uit? Ik quote:
The "Other OS" feature is disabled by firmware version 3.21 but still runs on older consoles that have firmware 3.15 or lower.
Bron: Wikipedia: OtherOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandlub
ja dat zal kunnen maar ik heb van een hele lage versie volgens mij gewoon de orginele die op me ps3 zat naar 3.60 geupdate dus ben niet 100% op de hoogte
maar baal er wel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 07:19
rolandlub schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:58:
ja dat zal kunnen maar ik heb van een hele lage versie volgens mij gewoon de orginele die op me ps3 zat naar 3.60 geupdate dus ben niet 100% op de hoogte
maar baal er wel van
Ah kijk. Maar goed, 3.15 was inderdaad de laatste versie waarop het kon en het was/is algemeen bekend dat deze functie er al "een tijdje" uit is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandlub
ksborg schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:59:
[...]

Ah kijk. Maar goed, 3.15 was inderdaad de laatste versie waarop het kon en het was/is algemeen bekend dat deze functie er al "een tijdje" uit is ;).
jammer had je wel een high end pc voor redelijke prijs :)

[ Voor 70% gewijzigd door rolandlub op 05-05-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
Ik hoop dat je ook op de hoogte bent van de nadelen van OtherOS ?
Je klaagt dus over een functie die je zelf niet eens geprobeerd hebt hé, ik zeg het maar even.
Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om "zomaar" een ander OS te installeren. Enkel bepaalde Linux distrubuties hebben versies die werken op de PS3.
Als je dan kan booten zijn er nog een hoop limitaties zoals oa. 3D versnelling (dat dacht ik toch) door de GPU dat gewoon uitgeschakeld is.
Het enige voordeel van de OtherOS was eigenlijk het kunnen gebruiken van de "brute kracht" van de cell processor. Daar was het ook om voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:47
@Kosty

Met de nieuwste versie van YellowDog linux (speciale PS3 versie) kon je GPU versnelling gebruiken. En OtherOS kan nog steeds (HDD loskoppelen -> CD/DVD erin en booten). Al is het nu of/of niet en/en. Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandlub
@krosty

ik had de other os functie er wel op maar nog maar 2 dagen gebruikt.
en er zijn genoeg pirate programmas om vanalles mogelijk te maken.
bijv. zag ik ook iemand die alleen windows XP op de ps3 had staan en niet meer de game os( dat vond ik toch wel cool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandlub
@sfranken
hoe bedoelt u?
want nu heb je mijn aandacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
De verwijdering is inderdaad oud nieuws en in o.a. de VS proberen ze een schadevergoeding los te peuteren middels een rechtszaak. Wat linkjes (of alleen desnoods de koppen) om je up-to-speed te krijgen:
nieuws: Eerste PS3-model verliest Linux-mogelijkheid na firmware-update
nieuws: Hacker herstelt 'Other OS'-optie in nieuwe PS3-firmware
nieuws: Sony: geen restitutie voor verwijderde Other OS-functionaliteit
nieuws: Hackers publiceren root key PS3
nieuws: Sony sleept PS3-hacker George Hotz voor de rechter
nieuws: 'Nieuwste PlayStation 3-beveiliging gebruikt geen rootkey meer'
nieuws: Sony en PS3-hacker GeoHot schikken rechtszaak
nieuws: Finse commissie: 100 euro compensatie voor verwijdering OtherOS bij PS3
En dan hebben we het nog niet gehad over DDoS-acties en hackaanvallen op PSN/SOE van de laatste paar weken. Sony heeft het iig niet makkelijk sinds de start van 2011.

Inmiddels is het een kat-en-muis-spel geworden tussen Sony en de hackers. Met 3.60 lijkt Sony de boel voorlopig weer dicht te hebben. Voor 3.55 hebben ze het onlangs voor elkaar gekregen om OtherOS voor te herstellen. XP onder Linux is virtualisatie en dus niet zo bijzonder (en waarschijnlijk baggertraag) ;)

Een gewaarschuwd mens telt voor twee: op GoT is softwarepiraterij grotendeels een no-go. Welkom verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandlub
hartelijk bedankt
je hebt me veel verder geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

rolandlub schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:58:
maar baal er wel van
De update geeft aan dat OtherOS verwijderd wordt. ;)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is goed dat je je info hebt gevonden :)

In het vervolg mag je eerst even in de daarvoor bedoelde topic kijken. Zo is in de Playstation topics (Laatste deel: Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 53) dit onderwerp al veelvuldig besproken. Ook de mening van veel mensen kan je daar vinden :)

Gezien het feit dat je al geholpen bent in dit topic, en er op andere plekken nog veel te vinden is, gaat deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.