Dank voor reactie!
Ik dacht er alleen aan dat ik uiteindelijk wellicht een wifi router achter de P2602H zou moeten zetten als de TC7210 in bridge zou staan, en daarom een DMZ handig zou zijn maar als ik het gewoon werkend krijg, is dat niet nodig. Ook voor de SIP dacht ik dat wellicht DMZ nodig zou zijn, weet niet meer of ik dat ergens gelezen had of dat dat mijn eigen hersenkronkel is

Kan het kwaad voor de test fase om de P2602H in de DMZ van de TC7210 te hebben?
Inderdaad, ik dacht de P2602H in client list van de TC7210 te vinden, ook al is dat IP niet "uitgegeven" door de TC7210, hij zit er wel "aan"

Wellicht is dat dus niet het geval, en moet ik naar lampjes gaan kijken.
Ik vermoed dat mijn eerste stap zal zijn om alles nog eens te proberen en naar de lampjes te kijken. Hoe kom ik er achter dat alles correct als switch werkt?
Ik had verwacht dat als alles in hetzelfde subnet zit (192.168.178.x), alles goed zou zijn.
Dan zou het niet uit mogen maken of mijn PC aan de TC7210 of de P2602H hangt, onder beide gevallen moet ik beide routers kunnen benaderen onder 192.168.178.1 (standaard IP van TC7210) en 192.168.178.9 (vast ingesteld IP van P2602H) ,maar dat is dus niet zo. Is mijn gedachtegang hier verkeerd?
Ik zal vanavond nogmaals spelen en wat screenshots maken van instellingen, hoop dat ik er met jullie hulp uitkom.
Anders op zoek naar een losse ATA, daar heb ik zoals aangegeven geen ervaring mee, dus suggesties daarvoor zin ook welkom, maar eerst wil ik dit nog proberen, leer ik iig ook nog iets van over netwerken
Update:
Lachen!
Had de telefoonkabel van ziggo gebruikt om de TC7210 met de P2602H te verbinden, niet raar dat dat niet werkt!
Ik zag dus inderdaad geen lampjes, probeerde eigen ethernet kabel, wel lampjes, toen verder in de doos gegeken, bleek nog een kabel in te liggen, dom, dom, dom

Goed, ik kan nu dus vanaf PC tegelijk de TC7210 en de P2602H benaderen, onafhankelijk waar ik de PC insteek. De PC krijgt ook netjes een IP toegedeelt vanuit de TC7210, zelfs al hangt hij aan de P2602H (DHCP staat uit op de P2602H)
.... maar VOIP werkt nog niet...
Ik heb dus die WAN backup setup ingevuld, maar geen idee of dat werkt als ik de ASDL kabel eruit trek, hoe check je zoiets?
WAN springt op 0.0.0.0, hij pikt dus geen backup WAN op uit de TC7210, of hoort zoiets?
Enigste wat ik bedacht was dat hij, als hij dus een backup WAN pakt, hij dan dus via de TC7210 aan het internet moet hangen. Dan zou hij bijv. toch moeten kunnen checken voor tijd vanaf een ntp server, ik heb ip van een ntp server ingevuld, mar niets...
Op de P2602H heb ik verder Firewall uitgezet, NAT uit, wist niet of dat nodig was, nu weer even aan, maakte geen verschil.
Goed, ik heb maar een verzameling screenshots gemaakt, ik zie zo gauw niet waar ik iets fout zou hebben staan...
Ik zou het heel erg waarderen als iemand naar onderstaande screenshots kan kiken en mij een hint kan geven wat ik verder kan proberen.
http://imgur.com/a/WobfR
Update 2 : (Aangezien iemand het ooit werkend heeft gehad, blijf ik doortesten

)
Ik weet niet of ik eerst iets over het hoofd gezien heb, maar als ik nu de ethernet kabel van de TC7210 in de 1e ethernet poort stop (theorie: wellicht dat die als 2e WAN input fungeert voor backup WAN?) kan ik eindelijk een IP adres van een npt server gebruiken! De P2602H "ziet" nu internet. (of iig ip van ntp server)
als ik het http adres van de ntp server invul doet hij het niet. Ik heb ook het dns adres van de P2602H WAN met de hand ingesteld op wat hij verkreeg toen hij nog op internet zat, hielp niet, alleen rechtstreeks IP helpt voor ntp server...
Ik had gehoopt dat het daarna een kwestie zou zijn van testen: de ip adressen van de SIP te gruiken ipv de volledige namen, dus PING naar sip1.budgetphone.nl en sip.voip.com, maar die IP adressen invullen resulteerd wederom in een register fail....
Ik probeer morgen verder...
Tips en hints welkom
Update 2b:
DSL kabel erin en tot mijn verbazing werkt registreren SIP met IP adres dan nog steeds niet, registreren moet dus met naam, niet met IP, dat snap ik niet, morgen verder...
[
Voor 46% gewijzigd door
Verwijderd op 19-09-2015 00:53
]