Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren/dames,

Ik ben van plan de Asus N53SV-SZ404V aan te schaffen. Echter wil ik zeker weten dat de specs kloppen. De specs willen namelijk nog wel eens verschillen per internetwinkel !

Het gaat mij met name over:
- resolutie
- geheugen
- videokaart

Resolutie:
Is de resolutie van dit laptopscherm daadwerkelijk full HD, dus 1920x1080? Op enkele internetwinkels kom ik namelijk nog wel eens 1366x768 tegen.

Geheugen:
Is het geheugen daadwerkelijk 6GB DDR3 1333Mhz en zijn er 4 SoDIMM sloten? Waarom zijn het er bij dit model overigens 4 en bij de SZ016V maar 2?

Videokaart:
Klopt het dat er een APARTE (dus niet onboard) NVIDIA Geforce GT540M videokaart aanwezig is die aanslaat bij zware grafische applicaties en een Intel GMA HD 3000 Chipset voor de lichtere toepassingen? Ook hier staat bij sommige webwinkels dat er een onboard kaart inzit i.p.v. een aparte. Dit verschil is nogal belangrijk kwa prestaties meen ik?

NB: is de SZ404V overigens beter dan de SZ016V ? De performance index van de SZ016V is lichtjes hoger, terwijl de specs van de SZ404V mij beter lijken? :?

Ik ben benieuwd naar wat hier uit komt en wacht jullie reacties dan ook graag af.

Met vriendelijke groet,

Tom

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Asus Holland B.V.
Callagent Hotline NL
Customer Care CentrePhone:
Netherlands: +31-(0)591-570290
Belgium: +32-(0)78-150231
Luxembourg: +31-(0)591-570290

Iets met meer eigen inzet alvorens een topic te openen? ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze gebeld, maar geen bevredigend antwoord gekregen.

Het kwam er op neer dat het stukje achter N53SV, dus bijv. "SZ404V" voor een bepaalde hardware configuratie staat (dat wist ik ook al wel). De winkels kopen deze laptops dus ook zó in.

Toen ik hem dus vroeg waarmee dit specifieke model uitgerust was, wist hij het me niet te vertellen... :?
Ik moest de winkel maar opbellen om dat na te gaan, zo zei hij.

Maar dat is het probleem nou juist: verschillende winkels zeggen verschillende dingen !!

Is er hier iemand die dit model in zijn bezit heeft en mij op bovenstaande vragen antwoord kan geven?

Bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Nou, vrij makkelijk:

Er zijn verschillende uitvoeringen. De ene heeft een 1366x768 scherm, de andere uitvoering dus 1920x1080. Dat hangt dus af van de 6 letters/cijfers config.

Verder is het een N53SV. Dat houdt in:
N: N-serie laptop
5: 15,6"
3: Generatie 3 in de N-serie
S: Sandy Bridge Processor
V: GeForce GT 540M videokaart.

Alle N53SV laptops zijn op dat punt gelijk. Dus allemaal hebben ze die videokaart en ja, de laptop heeft Optimus en zal dus schakelen. Verder is het moederbord gelijk en AFAIK hebben alle N53 laptops 2 geheugensloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de exacte verklaring van de letters/cijfers.

Rest mij nog steeds de vraag:
Er zijn verschillende uitvoeringen. De ene heeft een 1366x768 scherm, de andere uitvoering dus 1920x1080. Dat hangt dus af van de 6 letters/cijfers config.
Het is mij duidelijk dat dit van de 6 letterige/cijferige code afhangt, echter kan de Asus customer support mij niet vertellen welke types dit wél hebben en welke niet. Daarnaast vermelden verschillende internetwinkels verschillende specs. De een zegt dat deze 1366x768 is, de ander zegt dat deze 1920x1080 is. Dus zekerheid dat dít model wél full HD is heb ik helaas niet.

Iemand die dit kan bevestigen?
...Dus allemaal hebben ze die videokaart en ja, de laptop heeft Optimus en zal dus schakelen.
Dat ze optimus hebben, daar ben ik me van bewust. De onzekerheid die mij rest is dat enkele modellen (of slechts één model, dat weet ik niet zeker) een geïntegreerde NVIDIA Geforce GT540M hebben, en ik wil absoluut een losse videokaart. Of heb ik me verkeerd laten informeren en bestaan er bij de N53SV geen geïntegreerde videokaarten op het moederbord?

Bedankt voor de hulp zo ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 08:43:
Het is mij duidelijk dat dit van de 6 letterige/cijferige code afhangt, echter kan de Asus customer support mij niet vertellen welke types dit wél hebben en welke niet. Daarnaast vermelden verschillende internetwinkels verschillende specs. De een zegt dat deze 1366x768 is, de ander zegt dat deze 1920x1080 is. Dus zekerheid dat dít model wél full HD is heb ik helaas niet.

Iemand die dit kan bevestigen?
Asus weet nooit wat. Als je een releasedatum van een nieuwe laptop wil weten dan zeggen ze ook dat je de pricewatch maar in de gaten moet houden. En shops, die willen ook wel eens fouten maken, net als de pricewatch. het is echt dubbelchecken en eens de gok wagen. Je mag binnen 8 dagen de laptop weer terugsturen, dus als het hem toch niet blijkt te zijn is dat geen probleem.

Iig is pricewatch: Asus N53SV-SZ016V zeker wel met Full HD, zie ook de review van een user: productreview: Asus N53SV-SZ016V review door Dijkertje
Dat ze optimus hebben, daar ben ik me van bewust. De onzekerheid die mij rest is dat enkele modellen (of slechts één model, dat weet ik niet zeker) een geïntegreerde NVIDIA Geforce GT540M hebben, en ik wil absoluut een losse videokaart. Of heb ik me verkeerd laten informeren en bestaan er bij de N53SV geen geïntegreerde videokaarten op het moederbord?
Alle N53SV hebben een GT540M en een Intel GMA HD 3000. Die laatste zit in de processor. De eerste is niet los. Deze zit vastgesoldeerd op het moederbord. Bij alle N53SV modellen is dit gelijk omdat de videokaart deel uitmaakt van het moederbord. Voor de prestaties maakt het niet uit. Maar de videochip op het moederbord zelf is goedkoper en bespaart ruimte voor een slot. Dat is heel gewoon bij laptops. Geïntegreerd en los zijn hier niet echt van toepassing. Het is een volledige videokaart met al zijn eigenschappen op het moederbord zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net twee reviews gevonden van de SZ404V waarin ze zeggen dat de Full HD resolutie geweldig is.
http://www.kieskeurig.nl/...sv-sz404v/reviews/959780/

Dus blijkbaar heeft ook dit model een 1920x1080 scherm.

Ik heb nog naar de videokaart gezocht op google afbeeldingen, en vond idd alleen maar afbeeldingen van een chip met soldeerpootjes. Dus ze zitten inderdaad allemaal op het moederbord gesoldeerd.

Het gekke is wel, dat de SZ404V goedkoper is dan de SZ016V, terwijl de harde schijf sneller en groter is. Verder is alles identiek. Of zie ik iets over het hoofd? :P

Ik ga hem binnenkort maar bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20
pas wel op, ik heb ook een n53sv gekocht met een vermeld 1920x1080 scherm maar dat bleek na aankomst ook gewoon 1366x768 te zijn. maar de prijs is inderdaad wel heel aantrekkelijk. Indien mogelijk bestellen bij een webshop waar je 'm kan halen en dus weer gewoon kan terugbrengen als de specs niet kloppen, scheelt je verzendkosten en een hoop getelefoneer.
Verder zijn de meeste reviews op kieskeurig van een bedenkelijk niveau (shift 2 moet je alles toch redelijk ver terugschroeven voordat het niet meer hapert), maar het lijkt er toch echt op dat deze laptop een fullhd scherm heeft.

Nu baal ik ervan dat ik al de sz016 heb, maar beide harddisks zijn toch nogal traag vergeleken met een ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey101
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-09 23:52
KAdrifter schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:36:
pas wel op, ik heb ook een n53sv gekocht met een vermeld 1920x1080 scherm maar dat bleek na aankomst ook gewoon 1366x768 te zijn. maar de prijs is inderdaad wel heel aantrekkelijk. Indien mogelijk bestellen bij een webshop waar je 'm kan halen en dus weer gewoon kan terugbrengen als de specs niet kloppen, scheelt je verzendkosten en een hoop getelefoneer.
Verder zijn de meeste reviews op kieskeurig van een bedenkelijk niveau (shift 2 moet je alles toch redelijk ver terugschroeven voordat het niet meer hapert), maar het lijkt er toch echt op dat deze laptop een fullhd scherm heeft.

Nu baal ik ervan dat ik al de sz016 heb, maar beide harddisks zijn toch nogal traag vergeleken met een ssd.
Volgens mij is het zo dat als je de laptop in de winkel haalt dat je je geld niet terug krijgt omdat je zelf een overeenkomst met de winkel hebt.
Als je hem online koopt kan je de laptop binnen 7/14 dagen terugsturen (weet niet meer precies) Wet koop op afstand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Je kunt 'm natuurlijk wel terugbrengen als het product niet overeenkomt met de opgegeven specificaties ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey101
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-09 23:52
KAdrifter schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:15:
Je kunt 'm natuurlijk wel terugbrengen als het product niet overeenkomt met de opgegeven specificaties ;).
Ja dan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:28:
Beste heren/dames,

Ik ben van plan de Asus N53SV-SZ404V aan te schaffen. Echter wil ik zeker weten dat de specs kloppen. De specs willen namelijk nog wel eens verschillen per internetwinkel !

Het gaat mij met name over:
- resolutie
- geheugen
- videokaart

*knip*

Met vriendelijke groet,

Tom
Resolutie:
De mijne was gewoon 1920x1080.

Videokaart:
GT540M 1GB + Intel op CPU.

Geheugen:
SZ404V = 3 x 2GB
SZ016V = 1 x 2 GB + 1 x 4GB
Allebei hebben 4 slots.

Heb de SZ016V nu, na omruiling van de SZ404V ivm Intel chipset errortje :P

[ Voor 39% gewijzigd door Capa op 04-05-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar even een account aangemaakt O-)

Het klopt inderdaad dat er op veel sites verkeerde specs staan.
Ik heb hier een N53SV-SZ404V voor me en kan je de volgende informatie erover geven:

Resolutie
Dit type heeft inderdaad het full hd 1920x1080 scherm
De N53SV-sx003v heeft in ieder geval een 1366x768 scherm, dat staat ook nog wel eens verkeerd.

Geheugen
Mijn SZ404V heeft de volgende modules erin:
DIMM2: Elpida EBJ21UE8BFU0-DJ-F 2 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM
DIMM4: Hynix HMT351S6BFR8C-H9 4 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM
Hij heeft inderdaad 4 sloten.
Over 2 of 4 sloten geeft Kingston in ieder geval het volgende aan:
4 Sockets with Quad Core processor
2 Sockets with Dual Core processor
En maximaal:
8GB with Dual Core processor
16GB with Quad Core processor

Videokaart
Er zit inderdaad een onboard videokaart op die het lichte werk doet, een Intel(R) HD Graphics 3000, zodra je de laptop grafisch zwaardere taken laat doen komt de NVIDIA GeForce GT 540M in actie meen ik te weten.
Dit schakelen merk ik niet, behalve in de accuduur. Hij schakelt dus blijkbaar over op 't goede moment ;)

Accu
Als je aan het gamen ben is de accu na anderhalf uur zeker wel leeg. Wanneer je 'm gewoon normaal gebruikt, beetje internetten en tekstverwerken duurt het zo'n 2,5 tot 3 uur, dan maakt hij ook gebruik van de 'turbomode', de 2.7Ghz tikt die dan bijvoorbeeld regelmatig aan. Als je 'm op de "battery saving mode" zet met behulp van bijgeleverde Power4Hybrid software, klokt hij zichzelf terug tot zo'n 800Mhz. Je kunt dan als je beetje zuinig doet wel 5 uur met de accu doen :) Je kunt 'm dus naar wens gebruiken.

Let wel op, bij sommige specs staat ook dat deze versie een tv-tuner aan boord heeft, dat heeft mijn SZ404V in ieder geval niet!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 11:12 . Reden: Geheugen informatie aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 5 uur niet heel erg overdreven? Ik zie dat notebookcheck niet eens 5 uur haalt als de laptop helemaal niets doet:
http://www.notebookcheck....3SV-Notebook.43709.0.html

Zij geven aan dat de accuduur onder surfen 2 uur en 40 minuten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond heb ik er 4 uur en 38 minuten mee gedaan. Toen heb ik zelfs nog een dvdtje gebrand en veel bestanden overgezet met bluetooth. Tevens was ik druk aan het internetten en msn'en en muziek aan.
De eerste 10 minuten waren nog op High performance mode. Vandaar dat ik mijn schatting van 5 uur doe.
Misschien wat te optimistisch. Maar tegen de 5 uur moet zeker lukken denk ik hoor!
Hij staat dan zoals ik zei wel in de Battery Saving Mode hè, met kloksnelheid op 800Mhz. Echter is daar prima mee te internetten en tekstverwerken.
Ik heb trouwens ook een schone Windows 7 installatie erop staan. Standaard staat er namelijk veel troep op, misschien dat dat ook nog scheelt :)
Nu 5 minuten geleden de adapter eruit gehaald en hij doet nu deze schatting:
Resterende Levensduur van de batterij 21025 sec (5 uren, 50 min, 25 sec)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan weten we dat ook weer: notebookcheck is niet te vertrouwen qua accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik denk dat zij gewoon de High Performance mode hebben gebruikt bij hun test. Dan klopt het aardig namelijk:
Wanneer je 'm gewoon normaal gebruikt, beetje internetten en tekstverwerken duurt het zo'n 2,5 tot 3 uur, dan maakt hij ook gebruik van de 'turbomode', de 2.7Ghz tikt die dan bijvoorbeeld regelmatig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik neem het nog ff met een Zandzoutkorrel :P . Wat voor accu heb je? Want als het de 9 cells accu is dan is het verschil wel snel te verklaren iig. Dus, rop de accu er eens uit en geef eens aan wat er op staat (spanning V en ampereuur (mAh))

Lijkt me iig niet logisch dat je het 6 cell ding hebt in mijn ogen. 48Wh en dan 5,8 uur op de laptop werken. Dat is een verbruik van ~8 tot 8,5W. Dat ga je mij niet laten geloven :P Dat is 4W minder als mijn U30Jc. Je maakt mij niet wijs dat de Sandy Bridge opeens 3-4W minder verstookt op energiebesparing (want dat gaat ie echt niet doen) en dan laat ik 2,3" scherm nog maar even achterwege :X

Een 9 cell accu zou dat naar zo'n 12W verbruik brengen, wat dan wel logisch klinkt imho. De verbeteringen van SB weer wegstrepen tegenover het grote scherm zou een vergelijkbaar verbruik kunnen opleveren ten opzichte van de U30Jc. Het verbruik is volgen notebookcheck namelijk ook 11-16W, wat wel klopt. De internet test van Notebookcheck lijkt iig niet te kloppen. Die zou meer naar 3,5 uur moeten gaan. Wellicht hebben ze toch een foutje gemaakt. Een DVD moet wel meer energie kosten imho.

[ Voor 71% gewijzigd door GENETX op 05-05-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10.8V 5200mAh 56Wh, dat staat er op m'n accu :)
Die 5.8 uur kan ik niks aan doen, dat gaf dat ding net aan, dat heb ik zelf nog niet meegemaakt :)
Mijn record tot nu toe is 4 uur en 38 minuten, in de battery saving mode op 800Mhz.
Als het volgens jullie zo bijzonder is mag ik mijn accu wel koesteren haha.
Laat ik nog even duidelijk maken dat ik er vanzelfsprekend geen belang bij heb om hier onzin te gaan verkondigen. Had een accountje aangemaakt om Crabit even te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus (56wh / 4.6uur) 12.17w, dat klopt volgens mij prima.

Overigens deed de SB review sample van anandtech 10.24w met normaal surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:27:
10.8V 5200mAh 56Wh, dat staat er op m'n accu :)
Die 5.8 uur kan ik niks aan doen, dat gaf dat ding net aan, dat heb ik zelf nog niet meegemaakt :)
Mijn record tot nu toe is 4 uur en 38 minuten, in de battery saving mode op 800Mhz.
Als het volgens jullie zo bijzonder is mag ik mijn accu wel koesteren haha.
Laat ik nog even duidelijk maken dat ik er vanzelfsprekend geen belang bij heb om hier onzin te gaan verkondigen. Had een accountje aangemaakt om Crabit even te helpen :)
Ohja, zo kan ik ook 10 uur halen op mijn laptop ;)

Merk op dat Notebookcheck dus een 48Wh accu heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja ik gaf toch echt herhaaldelijk aan dat ik op die manier bedoelde :) Heb je overheen gelezen dan denk ik.
Er is staat door die Power4Hybrid software gewoon een schakelaartje in de vorm van een gadget op het bureaublad. Met 1 druk op de knop switch je tussen battery saving mode en de high performance mode.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Fn+Spatie wil ook ;) Maar heb er idd overheen gelezen ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:04:
Lijkt me iig niet logisch dat je het 6 cell ding hebt in mijn ogen. 48Wh en dan 5,8 uur op de laptop werken. Dat is een verbruik van ~8 tot 8,5W. Dat ga je mij niet laten geloven :P
De http://www.notebookcheck....0TG-Notebook.52430.0.html doet volgens notebookcheck anders 8.4w idle, 8 uur en 14 minuten surfen op een 66Wh accu (=8w).

Dat is best indrukwekkend, meer dan 2x zo lang als mn studio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet niet of TS hem al gekocht heeft maar deze laptop (HD scherm) is in de aanbieding bij mediamarkt voor 855 euro. Zit zelf ernstig te twijfelen of ik hem halen zal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd_Lastig schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:32:
Weet niet of TS hem al gekocht heeft maar deze laptop (HD scherm) is in de aanbieding bij mediamarkt voor 855 euro. Zit zelf ernstig te twijfelen of ik hem halen zal.
Ik heb deze ook overwogen toen die iets van 850 bij de Wehkamp was. Het blijft een goede notebook met een ontzettende krachtpatser in het vooronder. Alleen de accuduur vond ik toch wel een licht probleem (bij de N53SV-SZ016V) voor een laptop en ook het beeldscherm is niet zo goed als het 15inch 1080p scherm van Dell. Dit is overigens wel van uitzonderlijk hoge kwaliteit en daar betaal je dan ook 200 euro extra voor. Verder zie ik dat de N53SV-SZ404V een 7200rpm 750GB harde schijf heeft gekregen dat is wel een verbetering ten opzichte van het 5400rpm exemplaar in de vorige versie.

Hier kun je een paar reviews lezen van het type met een 640GB harde schijf: pricewatch: Asus N53SV-SZ016V

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs met die €200 is de xps 15 maar enkele euro's duurder.

Dat vind ik overigens wel raar, het prijsverschil tussen de xps 15 zonder 1080p en de N53 met 768p scherm is gigantisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:11:
Zelfs met die €200 is de xps 15 maar enkele euro's duurder.

Dat vind ik overigens wel raar, het prijsverschil tussen de xps 15 zonder 1080p en de N53 met 768p scherm is gigantisch...
Is dat zo? Ik heb vorige keer eens gekeken en toen kon ik bij Dell maximaal een Core i5 erin krijgen voor de prijs van een Core i7 bij ASUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:22:
Neu: http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561
40/60/90 euro kortingsbonnen alleen geldig op online aankopen.

In het kort (XPS 15)

i3, 4GB, 500GB, 1080p, 15 maanden mcafee, € 719,11
i5, 6GB, 500GB, 1080p, 15 maanden mcafee, wifi-N + BT kaartje: € 764,60
i7, 4GB, 500GB, 1080p, 15 maanden mcafee: € 859,11

Dus niet de i3+1080p nemen met deze prijzen :)
Helaas moet je sinds afgelopen donderdag allerlei rare capriolen uithalen om alsnog aan een kortingbon van 10% te komen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:17:
[...]

Helaas moet je sinds afgelopen donderdag allerlei rare capriolen uithalen om alsnog aan een kortingbon van 10% te komen |:(
Dan nog kom ik nog veel duurder uit. Even geconfogureerd en kom op 1124 euro zonder korting, als je daar de 90 euro vanaf haalt zit je op 1034 heb je volgens dell maar 1 jaar garantie.

(de XPS 15 van 679 euro plus i7 2630, hd scherm en 750 GB HD).

Scheelt dus nog steeds enorm. Ik denk morgen maar even naar MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan doe je volgens mij iets fout...

Die 1 jaar garantie wissel ik overigens met alle liefde in voor een beter scherm en betere accuduur. Uiteraard mag iedereen die afweging voor zichzelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:33:
Dan doe je volgens mij iets fout...

Die 1 jaar garantie wissel ik overigens met alle liefde in voor een beter scherm en betere accuduur. Uiteraard mag iedereen die afweging voor zichzelf maken.
Ik kom op € 1.334,00 dan is die identiek aan de ASUS qua specificaties. Dus 6GB geheugen, 750GB hdd, 1080p scherm, GT540 (want het goedkopere Dell i7 model heeft een andere grafische kaart) en 2 jaar garantie. Dat is wel een beetje te veel van het goede. Eigenlijk heb je dan met de ASUS een werelddeal voor 850 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 20:37
Ik vind de specificaties van Asus ook maar een rompslomp moet ik zeggen. Op de site van Asus zelf moet je een eeuw zoeken voordat je de nieuwste modellen kan vinden, staan zelfs niet eens in de zoek uitkomsten. Daarnaast is het me ook niet echt duidelijk, zelf icm internetwinkels, welk model nou wat precies heeft. Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik twijfel tussen 4 verschillende laptops, 2 uit de N53SN serie, 1 uit de N53SV en 1 uit de K53SV serie. Heeft iemand enig idee welke site het beste de specificaties weergeeft?

PS. Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag, ik kon zo geen NBBG topic van Mei o.i.d. vinden en daarnaast ging dit topic over dezelfde vraag, namelijk de specs. Mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik het wel.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0ulash schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:28:
Ik vind de specificaties van Asus ook maar een rompslomp moet ik zeggen. Op de site van Asus zelf moet je een eeuw zoeken voordat je de nieuwste modellen kan vinden, staan zelfs niet eens in de zoek uitkomsten. Daarnaast is het me ook niet echt duidelijk, zelf icm internetwinkels, welk model nou wat precies heeft. Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik twijfel tussen 4 verschillende laptops, 2 uit de N53SN serie, 1 uit de N53SV en 1 uit de K53SV serie. Heeft iemand enig idee welke site het beste de specificaties weergeeft?

PS. Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag, ik kon zo geen NBBG topic van Mei o.i.d. vinden en daarnaast ging dit topic over dezelfde vraag, namelijk de specs. Mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik het wel.

Bvd
De http://tweakers.net/pricewatch kiezen als uitgangspunt en vervolgens verder kijken op de website van ASUS en van de webshop. Wil je per se een ASUS hebben dat je tussen die modellen twijfelt? Als je ook andere merken overweegt kun je dat ook selecteren in de Pricewatch opties en een vraag daarover stellen in een van de notebook BBG topics.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus en dell zijn de enigen met een 1080p scherm en sandy bridge. Ik raad altijd de dell aan omdat het scherm in de N53 vrij kut is, en de prijs ontloopt elkaar niet veel. (plus ik vind het scherm in een notebook gewoon wat belangrijker dan de rest van de relatief makkelijk upgradebare specs).

De N53 heeft enkel meer features als 6GB RAM (dat heeft de xps 15 soms ook), iets grotere HDD, 2 jaar garantie, en als laatste bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Ja dat doe ik op dit moment, alleen is het zo dat de informatie van tweakers.net niet volledig is. En daarbij komt dat op de website van Asus niet aangegeven wordt welk type precies welke specificaties heeft. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Darkstone, ik zal alvast even aangeven dat ik mijn laptop bij de Saturn ga kopen, aangezien ik daar werk en dus personeelskorting krijg. Dit lijkt mij het meest voordelig. Ik denk dat ik dan vastzit aan de modellen die in winkel uitkomen, dus vandaar dat mijn keuze op dit moment op Asus valt.

EDIT: Woops, double post.

[ Voor 5% gewijzigd door g0ulash op 09-05-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:37:
Asus en dell zijn de enigen met een 1080p scherm en sandy bridge. Ik raad altijd de dell aan omdat het scherm in de N53 vrij kut is, en de prijs ontloopt elkaar niet veel. (plus ik vind het scherm in een notebook gewoon wat belangrijker dan de rest van de relatief makkelijk upgradebare specs).

De N53 heeft enkel meer features als 6GB RAM (dat heeft de xps 15 soms ook), iets grotere HDD, 2 jaar garantie, en als laatste bluetooth.
Ik vind een verschil tussen de Dell €1244 (ex verzendk. en al min die €90 korting) en ASUS €850 niet gering, of jij moet 400 euro weinig geld vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Ohja, ik vraag me trouwens af waarom het scherm in de N53 zo kut is? Licht het gewoon aan het scherm of aan de afwerking (vervelende glans o.i.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:49:
[...]

Ik vind een verschil tussen de Dell €1244 (ex verzendk. en al min die €90 korting) en ASUS €850 niet gering, of jij moet 400 euro weinig geld vinden.
Nogmaals, met wat gepuzzel kom je op deze prijzen uit met een gt525m:
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:22:
i3, 4GB, 500GB, 1080p, 15 maanden mcafee, € 719,11
i5, 6GB, 500GB, 1080p, 15 maanden mcafee, wifi-N + BT kaartje: € 764,60
i7, 4GB, 500GB, 1080p, 15 maanden mcafee: € 859,11

Dus niet de i3+1080p nemen met deze prijzen :)
g0ulash schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:51:
Ohja, ik vraag me trouwens af waarom het scherm in de N53 zo kut is? Licht het gewoon aan het scherm of aan de afwerking (vervelende glans o.i.d.)?
Het scherm in de asus heeft een contrast van ~200:1, een helderheid van 220 nits, en een gamut van 60%
Het scherm in de xps 15 heeft een contrast van 700:1, een helderheid van 300 nits, en een gamut van 95%, dit is het beste scherm (op het IPS scherm in de elitebook na) wat er te krijgen is. En geloof me. Dat is echt een heel groot verschill ten opzichte van een gemiddeld scherm, wat de asus eigenlijk heeft: op de resolutie na is deze totaal niet bijzonder.

Als je ook maar ene fluit om schermkwaliteit neemt, dan koop je een MBP, workstation van HP of dell, of de bekende xps 15. Veel keus is er niet.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0ulash schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:51:
Het is een gemiddeld scherm wat je ook in goedkopere modellen terug vindt, maar daarmee is het nog niet slecht. Het is een gemiddeld notebook scherm. Het Dell 1080p scherm steekt overal met kop en schouders bovenuit (bijv. ook de Apple notebooks die vaak geroemd worden om hun goede schermen). Dat maakt de ASUS nog niet kut zoals Darkstone zegt, maar gewoon gemiddeld en de Dell bijzonder goed. Je zult zelf moeten overwegen of je dat het waard vindt om te investeren in het scherm en op andere fronten genoegen te nemen met minder ook op het gebied van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik had het scherm van de N53 eigenlijk niet 'kut' moeten noemen, maar gewoon middelmatig. Als je tevreden bent met je huidige scherm zal het N53 scherm ook niet zo'n probleem zijn tenzij je veel bezig bent met beeldbewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Het gaat er mij meer om dat ik het scherm van de laptop ga gebruiken op de universiteit. Zodra ik hem thuis heb staan, waar ik hem voor de zwaardere dingen ga gebruiken, link ik hem aan mijn Ilyama ProLite E2407HDS, die ik zelf echt prachtig vind.

Daarom gaat het mij meer om de resolutie dan het scherm zelf, zoals ik net al uitgelegd heb. Mijn andere vraag is dan voor welk type ik moet gaan gezien de andere specificaties. Ik zit nu meer te neigen richting de N53SN-SZ139V, alleen vraag ik me af of de GT550M standaard 2GB DDR3 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm in de xps 15 is beter dan je Ilyama ProLite E2407HDS, dus ;)
g0ulash schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:09:
alleen vraag ik me af of de GT550M standaard 2GB DDR3 heeft.
Volgens asus.com wel: http://www.asus.com/Noteb...ent/N53SN/#specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Ik geloof wel dat het scherm in de XPS 15 beter is, het is alleen maar om aan te geven dat ik dit nu gewend ben en dat ik niet per se het degelijkste scherm wil hebben.

Dus afgezien van het scherm, zou de N53SN-SZ139V een goede keuze zijn t.o.v. de K53SV en de N53SV serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je waarde hecht aan die betere grafische kaart en blu-ray speler, zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Haha, met andere woorden: je bent een loser?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0ulash schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:15:
Ik geloof wel dat het scherm in de XPS 15 beter is, het is alleen maar om aan te geven dat ik dit nu gewend ben en dat ik niet per se het degelijkste scherm wil hebben.

Dus afgezien van het scherm, zou de N53SN-SZ139V een goede keuze zijn t.o.v. de K53SV en de N53SV serie?
Ik zie dat de N53SN-SZ139V in de PW een 640GB @5400rpm schijf aan boord heeft. Dat zou een beetje de bottleneck van de snelheid zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0ulash schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:20:
Haha, met andere woorden: je bent een loser?:p
Nee, alleen dat mijn focus als niet-gamer duidelijk op andere componementen ligt dan dat van jou.

Over 3 jaar stelt die GT550m geen reet meer voor, en die magere 6GB ram heb je dan al lang vervangen. maar met een hoge resolutie scherm kan je dan alsnog beter devven dan op eender andere laptop die te krijgen is voor minder dan -op dit moment- €850.
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:21:
[...]
Ik zie dat de N53SN-SZ139V in de PW een 640GB @5400rpm schijf aan boord heeft. Dat zou een beetje de bottleneck van de snelheid zijn vermoed ik.
Dat is waar, maar ik zou de keuze van mijn systeem van andere dingen laten afhangen dan van het makkelijkst vervangbare onderdeel wat er bestaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:21:
[...]
Ja dat vind ik ook een beetje vervelend. Zou ik dan beter de Asus N53SV-SZ404V kunnen nemen? Een iets mindere kaart, maar wel een snellere HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:23:
[...]

Nee, alleen dat mijn focus als niet-gamer duidelijk op andere componementen ligt dan dat van jou.

[...]

Dat is waar, maar ik zou de keuze van mijn systeem van andere dingen laten afhangen dan van het makkelijkst vervangbare onderdeel wat er bestaat.
Dat je het kunt vervangen betekent nog niet dat je het ook wil gaan doen als je net een nieuwe laptop aanschaft.
g0ulash schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:26:
[...]

Ja dat vind ik ook een beetje vervelend. Zou ik dan beter de Asus N53SV-SZ404V kunnen nemen? Een iets mindere kaart, maar wel een snellere HDD.
Als je veel waarde hecht aan de GT550M dan zou je wat Darkstone impliceert voor 65 euro een 640GB @7200rpm kunnen aanschaffen.

Hier kun je de twee kaarten met elkaar vergelijken: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Maar met die lijst moet je oppassen, in de xps 17 zit namelijk een GT550m met 144 shaders. Terwijl zowel notebookcheck als nvidia beweren dat er slechts 96 in zitten.

Hoe dat kan is mij ook nog onduidelijk, en data van andere fabrikanten ontbreekt vooralsnog.

Als de specs kloppen, en de GT550m heeft evenveel shaders als de GT540m, dan is dat het prijsverschil absoluut niet waard.
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:28:
Als je veel waarde hecht aan de GT550M dan zou je wat Darkstone impliceert voor 65 euro een 640GB @7200rpm kunnen aanschaffen.
Neem dan voor 40 euro extra een 64GB SSD plus hdd caddy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Min of meer een conclusie: N53SN-SZ139V < N53SV-SZ404V?
Is het trouwens makkelijk om hier een SSD bij te pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de dvd drive, net zoals ik, opofferen voor een SSD. Ondergetekende gebruikt die namelijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:52:
Je kan de dvd drive, net zoals ik, opofferen voor een SSD. Ondergetekende gebruikt die namelijk nooit.
Is misschien ook wel wat, maar hoe zit het dan met de garantie? Valt die dan niet weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:52:
Als hij dat ook wil dan heeft het ook geen nut om een variant met een Bluray speler te nemen. Wat je dan weer bespaart daarop kun je investeren in een SSD als primary en die HDD die erin zit gewoon als slave. Dan is de noodzaak voor een andere HDD @7200rpm weg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0ulash schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:54:
[...]

Is misschien ook wel wat, maar hoe zit het dan met de garantie? Valt die dan niet weg?
Dat is geen punt met de 4 jaar in-home garantie die ik heb. Maar volgens mij doet asus daar ook niet moeilijk over. Ze vereisen alleen wel dat de configuratie zich in de oorspronkelijke staat bevind als je hem opstuurt voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Jullie laten me wel twijfelen zeg, nu heb ik al helemaal geen idee meer waar ik naartoe moet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is tweakers.net, niet beginnersweb O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Ja dat snap ik, maar de hoeveelheid keuze die iedereen me bied laat me eigenlijk geen keuze meer over. Geen idee waar ik voor moet kiezen. >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0ulash schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:05:
Ja dat snap ik, maar de hoeveelheid keuze die iedereen me bied laat me eigenlijk geen keuze meer over. Geen idee waar ik voor moet kiezen. >.<
Het uitgangspunt moet zijn waarvoor je de laptop gaat gebruiken. Misschien heb je dat wel ergens gemeld maar ik heb het nog niet gelezen ;). Ik zou zelf bijvoorbeeld liever kiezen voor een SSD dan een blurayspeler omdat ik nooit bluray's afspeel en dus veel liever die flinke prestatiewinst pak die een SSD meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
In principe heb ik ook geen Blu-ray speler nodig, aangezien ik een PS3 heb. Een SSD zou ik er later altijd nog in kunnen zetten en mocht ik dan nog een DVD drive nodig hebben, koop ik er wel eentje met USB. Waar ik hem voor ga gebruiken: Universiteit en ook gamen om heel simpel te zeggen. Ik ga de laptop sowieso in de winkel kopen, dus ik kan geen via webshop aangepaste laptops kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0ulash schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:16:
In principe heb ik ook geen Blu-ray speler nodig, aangezien ik een PS3 heb. Een SSD zou ik er later altijd nog in kunnen zetten en mocht ik dan nog een DVD drive nodig hebben, koop ik er wel eentje met USB. Waar ik hem voor ga gebruiken: Universiteit en ook gamen om heel simpel te zeggen. Ik ga de laptop sowieso in de winkel kopen, dus ik kan geen via webshop aangepaste laptops kopen.
Ik denk dat voor een 1080p scherm de Asus N53SV-SZ404V gewoon de beste keus is voor rond de 850 euro. Als je genoegen neemt met een standaard scherm en minder geheugen kun je natuurlijk nog goedkoper uitkomen :).

Edit: Nu zit ik te denken. Als je de laptop dagelijks naar de uni gaat meenemen is dit natuurlijk geen ideaal model. Hij is vrij zwaar (2,7kg) en gaat niet heel lang mee op enkel de accu. Dat levert weer extra problemen op in je keuze ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:25:
[...]

Ik denk dat voor een 1080p scherm de Asus N53SV-SZ404V gewoon de beste keus is voor rond de 850 euro. Als je genoegen neemt met een standaard scherm en minder geheugen kun je natuurlijk nog goedkoper uitkomen :).

Edit: Nu zit ik te denken. Als je de laptop dagelijks naar de uni gaat meenemen is dit natuurlijk geen ideaal model. Hij is vrij zwaar (2,7kg) en gaat niet heel lang mee op enkel de accu. Dat levert weer extra problemen op in je keuze ;).
Ik heb verder geen idee welk model van welk merk dan in de buurt zou komen van dit model. 2,7 kg vind ik niks, ik draag nu eigenlijk elke dag alle boeken in mijn tas, dus zit meestal al rond de 5 kg. De accu gaat ong. 3 uur mee bij normaal gebruik (tekstverwerken, browsen etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:25:
Dan mag je van mij een betere laptop uitzoeken met een lager gewicht...

De xps 15 heeft imo maar een nadeel: het relatief hoge gewicht van 2.87Kg. Met de xps 15z word dit zeker opgelost, maar het prijskaartje daarvan is nog onbekend. Vergeet niet dat de 'dunne' MBP 15" al 2.54 kg weegt. Vrijwel hetzelfde als mijn trouw studio 15.

Edit: sterker nog, volgens mij is de studio 15 met een SSD lichter dan de MBP 15...

offtopic:
Dell heeft wel de latitude Z, 16 inch met een gewicht van 2.0Kg, maar dat ding is echt stervensduur en de specs zijn niet echt om naar huis te schrijven...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:38:
[...]

Dan mag je van mij een betere laptop uitzoeken met een lager gewicht...

De xps 15 heeft imo maar een nadeel: het relatief hoge gewicht van 2.87Kg. Met de xps 15z word dit zeker opgelost, maar het prijskaartje daarvan is nog onbekend. Vergeet niet dat de 'dunne' MBP 15" al 2.54 kg weegt. Vrijwel hetzelfde als mijn trouw studio 15.

Edit: sterker nog, volgens mij is de studio 15 met een SSD lichter dan de MBP 15...

offtopic:
Dell heeft wel de latitude Z, 16 inch met een gewicht van 2.0Kg, maar dat ding is echt stervensduur en de specs zijn niet echt om naar huis te schrijven...
Deze: pricewatch: Asus U31SD-RX092X
Laag gewicht, hoge accuduur, Sandy birdge platform, nog een losse redelijke grafische kaart. Het is natuurlijk een andere klasse dan de i7, maar als je accuduur zoekt lijkt het me een ideaal ding :). Zonder al je performance op te offeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een GT520m is niet redelijk, dat is de traagste grafische kaart die nvidia verkoopt.

Ik zou overigens nooit de helft van mijn pixels en een heleboel specs opgeven voor een betere accuduur en lager gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Toch maar opgehaald. Eerste indruk is dat ie traag is. Verwacht dat dat opgelost als de ssd er in zit en windows schoon is geinstalleerd.

Scherm is in ieder geval een grote verbetering t.o.v. van mijn huidige 5 jaar oude laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Ik denk dat het veel scheelt als je veel zooi van Asus eraf gooid?
En mijn vraag, hoe ga je de SSD erin stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
g0ulash schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:07:
Ik denk dat het veel scheelt als je veel zooi van Asus eraf gooid?
En mijn vraag, hoe ga je de SSD erin stoppen?
Ik heb deze nu eerst gewisseld met de HD die er inzat. Die wordt nu eerst een externe. Ben wel van plan de dvd speler eruit te halen en daar de HD in te doen. Schijnt te kunnen en DVD gebruik ik zelden.

Weet nog niets van prestaties. Ben nog even windows aan het downloaden (MSDN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd_Lastig schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:31:
Toch maar opgehaald. Eerste indruk is dat ie traag is. Verwacht dat dat opgelost als de ssd er in zit en windows schoon is geinstalleerd.

Scherm is in ieder geval een grote verbetering t.o.v. van mijn huidige 5 jaar oude laptop.
Traag? LOL. Je hebt een van de snelste mobiele processoren van dit moment gekoppeld aan een 7200rpm harde schijf en 6GB intern geheugen. Wat ben je gewend :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is vast een laptop zonder bloatware gewend. Ik doe altijd meteen een verse installatie, zelfs op de pc van mijn ouders.

Dat scheelt gewoon heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Ik denk dat ik al die zooi er ook af ga gooien. Ik gebruik ook op dit moment Advanced SystemCare om mijn PC wat opgeruimder te houden en dat werkt ook prima moet ik zeggen.

EDIT: Het valt me nu trouwens op dat de GT540M in de N53SV serie maar 1GB DDR3 heeft... Zou ik veel verschil merken t.o.v. 2GB?

EDIT2: Ik snap dan ook eigenlijk niet waarom Asus in de K53SV wel een 2GB versie heeft, maar in deze niet..

[ Voor 42% gewijzigd door g0ulash op 10-05-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hoeveelheid geheugen is min of meer irrelevant. Op de moderne high-end kaarten zit ook maar 1.5GB en die zijn bedoeld om op veel hogere resolutie (a-la 1440p) te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Ik dacht dat het hier misschien juist wel kon helpen, vooral als je de wat zwaardere games wilt spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:02:
Hij is vast een laptop zonder bloatware gewend. Ik doe altijd meteen een verse installatie, zelfs op de pc van mijn ouders.

Dat scheelt gewoon heel erg veel.
Inderdaad. Op deze manier snap ik dat pc's steeds sneller moeten worden, wat een zooitje wordt er mee geïnstalleerd. Nu schone install van ssd. Dan is de laptop inderdaad bloedsnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
g0ulash schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:25:
Ik dacht dat het hier misschien juist wel kon helpen, vooral als je de wat zwaardere games wilt spelen?
Nee, de kaart in de laptop is veel te traag om zich door 1GB videogeheugen te laten bottlenecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Altijd_Lastig schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:40:
[...]

Inderdaad. Op deze manier snap ik dat pc's steeds sneller moeten worden, wat een zooitje wordt er mee geïnstalleerd. Nu schone install van ssd. Dan is de laptop inderdaad bloedsnel.
Als ik vragen mag, wat voor SSD heb je en wat kostte die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0ulash schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:30:
[...]

Dit is een voorbeeld van een SSD die goede performance levert tegen een scherpe prijs: pricewatch: Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB Je kunt ervan uitgaan dat je voor 64GB zo'n 100 euro moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
g0ulash schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:30:
[...]

Ik heb er een vertex2 van 120 GB ingezet. Om eerlijk te zijn niet uitgeplozen of dit de beste is. Was gewoon op voorraad bij Mycom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Okay, dat zal ik nog gaan overwegen. Er zullen vast wel genoeg tutorials zijn om dat ding in te bouwen. Het enige lastige is dat ik niet beschik over MSDN, maar daar kan ik nog wel een oplossing voor vinden. Het fijne is natuurlijk dat ik van mijn 750 GB HDD dan een externe kan maken. Dankjewel voor jullie hulp, dit heeft me veel geholpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
g0ulash schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:33:
[...]

Ik heb verder geen idee welk model van welk merk dan in de buurt zou komen van dit model. 2,7 kg vind ik niks, ik draag nu eigenlijk elke dag alle boeken in mijn tas, dus zit meestal al rond de 5 kg. De accu gaat ong. 3 uur mee bij normaal gebruik (tekstverwerken, browsen etc.)?
Ik heb de laptop (n53sv-sz016) gisteren mee naar de uni gehad en was mijn lader vergeten, na 3 uur niet heel intensief matlabben/pdf-jes/tekstverwerken etc. had ik nog 30-35% batterij over (staat gewoon op balanced, scherm niet op zijn donkerst), als je veel filmpjes online kijkt enz daalt deze waarde wel, maar 3 uur haal je volgens mij altijd wel zolang je niet gaat gamen.
Hoe groot karwei is het trouwens om je hdd voor een ssd te verwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
KAdrifter schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:40:
[...]

Ik heb de laptop (n53sv-sz016) gisteren mee naar de uni gehad en was mijn lader vergeten, na 3 uur niet heel intensief matlabben/pdf-jes/tekstverwerken etc. had ik nog 30-35% batterij over (staat gewoon op balanced, scherm niet op zijn donkerst), als je veel filmpjes online kijkt enz daalt deze waarde wel, maar 3 uur haal je volgens mij altijd wel zolang je niet gaat gamen.
Okay, dat is een mooi teken.

Ik denk dat het verwisselen van een HDD voor een SSD niet heel moeilijk is. Het enige wat veel tijd kost is een back-up maken en installeren van W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
[...]

Twee schroefjes losdraaien aan de onderkant (onder de rubber dopjes) en dan nog even de hd er uit draaien. Minder dan 5 minuten werk. Er is een youtube tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Altijd_Lastig schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:50:
[...]

Twee schroefjes losdraaien aan de onderkant (onder de rubber dopjes) en dan nog even de hd er uit draaien. Minder dan 5 minuten werk. Er is een youtube tutorial.
gevonden:

[ Voor 14% gewijzigd door Bastard op 11-05-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
[...]

De N53SV-SZ016V heeft een 48 Whr batterij terwijl een N53SV-SZ404V beschikt over een 56 Whr batterij die langer meegaat :) Naar mijn ervaring (heb beide gehad, eerst SZ016V en dan door SB probleem vervagen door een SZ404V) gaat de SZ016V tot zo'n 3.15 met wifi met scherm ongeveer om het midden qua helderheid en mild gebruik (wat internetten en tekstverwerking). Zonder Wifi zo'n 3.45-4 uur. De SZ404V gaat langer mee dicht bij de 5 uur met wifi aan en op energiesparende stand. En ook dicht dicht tegen de 4 uur met film kijken :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:53
Ik overweeg ook de aanschaf van deze laptop en twijfel door alle posts in dit topic nu ook tussen de Asus en een XPS, alleen vanwege het scherm.
Het scherm wat ik nu heb is van een HP 6710b laptop, ik denk dat het Asus-scherm al beter is dan deze (resolutie even niet meegeteld) ?

[ Voor 6% gewijzigd door Msniekers op 12-05-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even goed. Volgens notebookcheck, het HP scherm is alleen mat.
Edit: bij nader inzien is het scherm in de asus iets beter, de helderheid ligt iets hoger, en de gamut is waarschijnlijk ook een heel klein beetje beter.

Het punt is alleen dat het scherm in de xps 15 zo verschrikkelijk veel beter is. Alsof je een scherm van €50 vergelijkt met de duurste TV in de mediamarkt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Ik twijfel dus nu ook tussen deze of de XPS15, mede dankzij Dark 8)

Het enige waar ik me aan stoor is het design van de XPS15, de buitenkant ziet er echt lomp uit.
Daarentegen ziet het toetsenbord er bij de XPS weer gelikter uit, bij de asus ziet deze er dan weer minder uit.
Ja het oog wil ik ook wat :) Ik heb ook meerdere filmpjes gezien op youtube over een flex toetsenbord ?

Dit lijkt me niet echt een feature..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zou ik me echt helemaal kapot aan ergeren...

Ik heb mijn studio 15 meer dan 3 keer opengeschroefd om mijn backlit keyboard zonder flex te monteren. Hij tikt nu hemels...voor het grootste gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Jup, heb ik vandaag ook gezien op mijn werk. Daar hadden we de 17" uitgestald staan en het toetsenbord vind ik zelf het enige minpuntje. De rest is super mooi. Het design is echt gelikt en ik vind hem verder mooi afgewerkt. Ik ga er denk ik ook een SSD van OCZ in zetten (zit nog te twijfelen tussen Vertex 2 of Vertex 3).

[ Voor 11% gewijzigd door g0ulash op 12-05-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0ulash schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:37:
Jup, heb ik vandaag ook gezien op mijn werk. Daar hadden we de 17" uitgestald staan en het toetsenbord vind ik zelf het enige minpuntje. De rest is super mooi. Het design is echt gelikt en ik vind hem verder mooi afgewerkt. Ik ga er denk ik ook een SSD van OCZ in zetten (zit nog te twijfelen tussen Vertex 2 of Vertex 3).
Hier kun je veel te weten komen over SSD's en ook vragen stellen ;). [BBG aanschaf] SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:53
Dat filmpje over het toetsenbord had ik ook al gezien, maar toen ik bij de Media Markt de SZ016V probeerde viel het me wel mee. Het heeft verder geen consequenties voor de levensduur lijkt me? Het ziet er alleen wat goedkoop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Ik zal daar mijn rig eens posten dan. Dankjewel voor de tip. Er staan zoveel topics over SSD's op dit forum dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Gelukkig heb ik bij mijn bijbaantje collega's die er ook verstand van hebben, dat scheelt weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste collega's zijn over het algemeen lang niet zo up-to-date als tweakers.

Zeg nu zelf, je twijfelt tussen een vertex 2 en v3. Maar wist je al dat de vertex 2 even snel is als de intel 320, en trager als de C300 en M4 terwijl deze even duur zijn maar veel betrouwbaarder? (19% failure rate volgens newegg, tegen 2-3% voor de merken intel, crucial en samsumg).

Vast niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:41:
De meeste collega's zijn over het algemeen lang niet zo up-to-date als tweakers.

Zeg nu zelf, je twijfelt tussen een vertex 2 en v3. Maar wist je al dat de vertex 2 even snel is als de intel 320, en trager als de C300 en M4 terwijl deze even duur zijn maar veel betrouwbaarder? (19% failure rate volgens newegg, tegen 2-3% voor de merken intel, crucial en samsumg).

Vast niet ;)
Hij zal vast ook dat spul bij Saturn willen kopen met medewerkerskorting. Alleen je moet denk ik wel goed opletten op een product als een SSD niet goedkoper kan worden aangeschaft gewoon via een webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:41:

Vast niet ;)
Errr.. Daar heb je me. Al moet ik zeggen dat een aantal van mijn collega's ook op Tweakers.net zitten. Ze zullen mij het vast aangeraden hebben, omdat ze er zelf goede ervaring mee hebben. Ik ga toch meer even goed verdiepen in dat SSD gebeuren. En even naar dat topic dat Chicane mij tipte. Danku. :)
Ohja, ik ga de SSD niet aanschaffen in de winkel, aangezien ze daar alleen een heel duur merk hebben liggen. Ik ben even de naam vergeten. De laptop overigens wel, omdat ik daar binnenkort een mooie korting op komt.

[ Voor 11% gewijzigd door g0ulash op 13-05-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Msniekers schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:51:
Ik overweeg ook de aanschaf van deze laptop en twijfel door alle posts in dit topic nu ook tussen de Asus en een XPS, alleen vanwege het scherm.
Het scherm wat ik nu heb is van een HP 6710b laptop, ik denk dat het Asus-scherm al beter is dan deze (resolutie even niet meegeteld) ?
Ik heb de Asus dus aangeschaft. Zeker geen spijt van. Het scherm is vergeleken met wat ik gewend ben gewoon goed. Wat me wel irriteert (en wat ik van te voren wist) is he6t spiegelende scherm. Toch een stuk irritanter dan verwacht. Weet niet of de Dell een mat scherm heeft maar het spiegelende scherm kan dan ook een overweging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd_Lastig schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:04:
[...]

Ik heb de Asus dus aangeschaft. Zeker geen spijt van. Het scherm is vergeleken met wat ik gewend ben gewoon goed. Wat me wel irriteert (en wat ik van te voren wist) is he6t spiegelende scherm. Toch een stuk irritanter dan verwacht. Weet niet of de Dell een mat scherm heeft maar het spiegelende scherm kan dan ook een overweging worden.
Voorzover ik weet zijn die Dell XPS schermen ook glossy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Noob-alert*

Is er al een Asus N53SV-xxxxxx [Ervaringen] draadje? Heb een N53SV-SZ404V aangeschaft en heb enkele vragen. Wellicht zijn ze al beantwoord, maar zie het zo snel niet.

Thanks!
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.