Chefd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:40:
Heb een week geleden ook de Yarvik gehaald, de genoemde problemen zijn al bekend, lettertjes versleten (ik heb ze er letterlijk met vingers maar helemaal afgeveegd inclusief het logo, volgens mij gaan ze er van uit dat je na een dag wel weet welke knopjes wat doen oid. zelfs het stickertje op de achterkant liet af..), een keertje dat de Tab niet aanging zonder oplader, wat ik wel vernam was dat de Tab alvorens het probleem een paar keer vanuit slaapstand aan en uit ging (3-4x ofzo) en toen niet meer aanging, factory reset gedaan, probleem sindsdien niet meer gehad maar kan geen garantie geven.
Voor de rest had ik al opgezocht van hoe ik er 2.2 op kon krijgen, en
dat kan al.
Voordat ik verder ga: Ik ben niet verantwoordelijk voor welke problemen dan ook die volgen bij het uitvoeren van de volgende stappen, dit doe je dus op eigen risico.
Ik heb gezocht op het processor type en vergelijkbare apparaten, dat zijn er veel kennelijk en zo kwam ik bij het volgende topic:
http://www.slatedroid.com...apad710-custom-froyo-rom/
In dit topic kun je de ROM downloaden.
http://www.slatedroid.com...ow-to-flash-a-rooted-rom/
In dit topic staat hoe je het kunt installeren (als je Tab bij de eerste stappen niet herkend word als RK281X device oid. moet je dus drivers handmatig via Apparaatbeheer installeren die je meekrijgt in een van de gedownloade Zipjes)
Ik heb het zelf ook geprobeerd en het werkt, het is nog niet geheel stabiel en nog niet alles werkt perfect maar je kunt dus 2.2 op je Yarvik Tab210 krijgen. Market werkt wel, maar niet alles wil 100% installeren, soms geeft ie aan dat ie de SD card niet herkend oid. terwijl deze wel gewoon werkt.
http://www.slatedroid.com...backup-rom-upload-thread/
Hier staat een back-up van de originele Yarvik Tab210 ROM, ik heb deze ook geprobeerd en gebruik die nu weer ipv. 2.2 omdat het toch stabieler is, het enige wat ik mis is een goede YouTube app (die niet constant crashed en met volume controls) dus ik download nu de video's via TubeX en speel ze dan af via de ingebouwde player.
Nogmaals, ik ben niet verantwoordelijk voor enige schade mocht je de stappen niet goed uitvoeren zoals deze beschreven staan op het andere forum, maar mocht je er niet uit komen, dan kan ik misschien wel helpen, zal binnenkort denk ik wel een paar screenies plaatsen.
Edit: Ohja als je de 2.2 er net op hebt staan staat er bijna niets in Market, om dit op te lossen volg je het volgende:
1. Open de Market
2. Sluit 'm weer af
3. Ga naar Settings > Applicaties > Manage > zoek naar de Market applicatie
4. Klik op Clear Cache (NIET Clear Data) en dan Force Stop
5. Ga terug naar de vorige pagina en zoek naar Google Services Framework (of Google Framework Services)
6. Klik op Clear Data en dan Force Stop
7. Ga terug naar homescreen en start de Market app weer
8. Nu krijg je een error, zo niet ga dan weer naar stap 3
9. Reboot je tab en zorg dat ie helemaal opgestart is, zet de WiFi aan zorg dat je verbinding heb
10. Open je Market app, sluit 'm vervolgens weer af (nodig voor update)
11. Open Market app weer en nu moet ie compleet gevuld zijn!
Nog een edit: Kom ik net thuis, Tab ligt zonder kabel op nachtkastje en wil ie niet meer opstarten, ik dus kabel er in doen, et voila, eenmaal opgestart zie ik dat de batterij nog vol genoeg was dus die hele Factory Reset verhaal is dus ook onzin, er mankeert gewoon wat aan het apparaat en ik denk dat het softwarematig is.