Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:50
Hallo allemaal, ik ben hier nog vrij nieuw maar heb deze vraag:

Ik ben benieuwd wanneer de eerste rom voor de yarvik tab211 uitkomt. Er zitten toch wel een aantal bugs in de standaard software en het gebruik van de Android Market zou erg handig zijn.

Bugs:
USB host werkt amper, geeft te weinig stroom (geen 500 mA)
Browser crasht als ik op "Downloads" klik
Batterij lijkt niet op te laden maar heeft dat toch gedaan als je reboot
Video player ontbreekt welke wel standaard aanwezig hoort te zijn
Ebook reader welke volgens de handleiding geinstalleerd zou zijn, ontbreekt (zelfde als videoplayer)
Sommige apps (zoals Buienradar) staan ondersteboven of sluiten zichzelf zomaar af
Geen flash player werkend te krijgen (weet niet of dat hoort te kunnen)

Feature requests:
Android Market
Video player
Downloads
Verwijdering van die knoppen op de statusbalk (volume, home en terug enz.) omdat de hardware knoppen veel makkelijker zijn. Dit maakt veel meer ruimte vrij
Root acces???? kan handig zijn voor sommigen

Bij voorbaat dank.

Ik wacht wel af maar ben zeer benieuwd naar de ontwikkelingen hiermee. De tab210 kreeg wel al snel een rom, maar deze is nu toch echt niet meer te koop. De 211 is zijn regelrechte opvolger geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shyblue schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:27:
[...]

Werkt op een Tab310, net getest, en wel de rondleiding (is Flash only) en diverse paginas (oook flash). Draaien snel en goed. De 310 komt met Flash versie 10.1.xxx voorgeinstalleerd. Geen idee of het op een 211 werkt.
Sorry, maar ik maak geen account aan. Gewoon in een winkel testen?
heb jij misschien de link van die flash player mij lukt namelijk nier om een te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:53
Hier zijn 2 verschillende versies

http://apk.tweak4you.nl/a...sh_Player_10.3.185.25.apk

http://apk.tweak4you.nl/a...Flash%20Player%2010.1.apk

Heb ze werkend geïnstalleerd op de tablet 211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek eigenlijk adobe flash voor de tab310 of werken die daar ook op :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:53
als het goed is wel, probeer het zou ik zeggen zijn universeel. Ik krijg alleen de melding bij youtube dat ik naar een nieuwe versie moet updaten maar kan geen nieuwere vinden.

hier is de nieuwste versie te vinden

http://apk.tweak4you.nl/apks_gedeeld/com.adobe.flashplayer-10.3.186.3.apk

[ Voor 37% gewijzigd door prakka op 17-08-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:22
weet iemand waar de tab 250 te koop is? deze heeft dezelfde specs als de tab 211, alleen heeft hij ook een capacitief scherm en multitouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Anton.net schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:36:
weet iemand waar de tab 250 te koop is? deze heeft dezelfde specs als de tab 211, alleen heeft hij ook een capacitief scherm en multitouch
Volgende keer graag zelf even zoeken, dit lijkt sterk op luiheid ;)

pricewatch: Yarvik TAB250

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ook problemen mee dat je apps die wel moeten gekopieerd moet worden kunnen naar je sd kaartje niet kan?:s ik heb veel geprobeert maar niks werkt....

ps. ik heb een tab310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Laatst online: 28-08 11:41
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:51:
[...]
ik zoek eigenlijk adobe flash voor de tab310 of werken die daar ook op :*)
Mijn Tab310 kwam met Adobe Flash Player 10.1.x voorgeinstalleerd.

Ik heb net een filmpje op mijn Samsung TV middels HDMI kabeltje kunnen bekijken. Tof. Beeld en geluid prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shyblue schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:21:
[...]

Mijn Tab310 kwam met Adobe Flash Player 10.1.x voorgeinstalleerd.

Ik heb net een filmpje op mijn Samsung TV middels HDMI kabeltje kunnen bekijken. Tof. Beeld en geluid prachtig.
ooh.... want bijvoorbeeld youtube werkt niet met volledige pagina of is dat teveel gevraagd, voor het apparaat?

mooi man:P jammer genoeg hebben wij geen hdmi tv ofzo:S

YouTube: Kanaal van multireviewmaker - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:12:
[...]
heb jij misschien de link van die flash player mij lukt namelijk nier om een te installeren
Ik heb geen flash player apk geinstalleerd, hij stond er al op. Daarom zei ik: 'voorgeinstalleerd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:24:
[...]
ooh.... want bijvoorbeeld youtube werkt niet met volledige pagina of is dat teveel gevraagd, voor het apparaat?

mooi man:P jammer genoeg hebben wij geen hdmi tv ofzo:S

YouTube: Kanaal van multireviewmaker - YouTube
Youtube is niet per se flash, alleen in de algemene browser pagina.

Je moet de youtube.apk installeren, ik heb versie 2.1.6 of zo, zoek ff op het net, of op 1mobile.com.
Daarna werkt youtube, of als eigen applicatie, of als je op een pagina in een browser een youtube video aan kilkt, opent het video in de app. Dat is niet 'flash'. Youtube videos zijn ook allemaal gecoderd in h.264.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shyblue schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:29:
[...]

Youtube is niet per se flash, alleen in de algemene browser pagina.

Je moet de youtube.apk installeren, ik heb versie 2.1.6 of zo, zoek ff op het net, of op 1mobile.com.
Daarna werkt youtube, of als eigen applicatie, als je op een pagina in een browser een youtube video aan kilkt, opent het video in de app. Dat is niet 'flash'. Youtube videos zijn ook allemaal gecoderd in h.264.
ja dat heb ik alxD hahaha,, maar in elkgeval bedankt..

ik heb ook de android market op mijn tab staan:D werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:22
janvanduschoten schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:07:
[...]

Volgende keer graag zelf even zoeken, dit lijkt sterk op luiheid ;)

pricewatch: Yarvik TAB250
ik bedoel in een echte winkel, zoals de mediamarkt, vandenborre..., waar ik hem kan testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anton.net schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:45:
[...]

ik bedoel in een echte winkel, zoals de mediamarkt, vandenborre..., waar ik hem kan testen
Ben ook benieuwd welk scherm beter is voor die €40 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Heb vandaag een tab211 in mijn handen gehad en ik vond vooral het scherm en touchscreen tegenvallen. Je kunt ook niet veel verwachten voor €100 natuurlijk, maar ik vond het scherm vrij mat en de touchscreen voelt erg gedateerd aan. Op mijn vinger reageerde hij niet, je moet echt met je nagel of met een stylus werken en dat voelt echt heel erg 1990 als je een moderne smartphone gewend bent.

Verder vond ik het scherm wat aan de kleine kant, maar goed, je weet van te voren hoe groot 7" is natuurlijk. Als die tab250 een prettiger touchscreen heeft en de multitouch goed werkt, zou ik die paar tientjes extra er waarschijnlijk wel voor over hebben.

Mij viel het geheel toch wat tegen, ik ga doorsparen voor een (a-merk) 10" tablet..

[ Voor 7% gewijzigd door Elwood Blues op 17-08-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
Current widget en titanium backup werken op mijn 211.
Het stroomverbruik is hoog met scherm op halve sterkte en geen activiteit is het 750 mA, scherm uit is het 380 mA. Bij mijn htc smartphone is dat 6 mA!!
Draait een app dan loopt het op tot 1 A !!
Voor root eerst usb drivers laden voor win7 bij pdanet, dan root-XSA-2010-12-16.zip gebruiken. (Zoeken op het net)
Uitvoeren eigen risico!!
Nu nog de echte market aan de praat krijgen en dan wachten op versie 3 honeycomb

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
We hebben nu een eigen 211 forum !!!

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
ny-hardcore schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:25:
[...]

Eindelijk in de gelegenheid om een internet dongle te testen, (Mobiel internet modem 802)
en inderdaad, na 10 minuten crashed de boel..
Kan alleen niet via adb logcat meekijken omdat de adb interface uitgezet wordt als usb in hostmode staat...

wordt vervolgt...
als je een oplossing hebt, hoor ik het graag :9

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Verwijderd

maar goed ook, had bijna kpn afgesloten voor zo een dongle. dus tot nu toe werkt dat nog niet. werkt een gps zender wel via de usb mini aansluiting ?.
cyberdj schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:10:
[...]

als je een oplossing hebt, hoor ik het graag :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 16:09 ]

Verwijderd

Ik kon het niet laten:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/hwg9c4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2vkfdqb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/n1s1v8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/avjte9.jpg

Openmaken is eenvoudig; twee schroefjes aan de achterkant losdraaien en met een creditcard de lipjes loswrikken. Ook inelkaar zetten gaat gemakkelijk.

@NY hardcore:

IK heb V20 full; alles werkt perfect, market briowser zonder crash Bedankt voor de ROM

Monkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikatsea
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-05 18:24
voor 92 euro is het natuurlijk geen geld. Had ook de android market geinstalleerd, maar kon op een gegeven moment geen apps installeren die al op m'n mobiel stonden :( . Bleek dat market dacht dat ik met m'n mobiel werkte. Kon echter gmail alleen verwijderen bij een complete reset. Dat maar gedaan en toen een nieuwe gmail account gemaakt en die aan de tab gelinkt. Toen werkte alles prima met uitzondering van apps 2 sd.
Coenner je had het ook? Dat probleem nog opgelost. Wat ik ook probeer, krijg geen apps naar sd. Al met al werkt ie prima voor z'n geld, hoewel de wifi wel erg zwak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikatsea schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:00:
voor 92 euro is het natuurlijk geen geld. Had ook de android market geinstalleerd, maar kon op een gegeven moment geen apps installeren die al op m'n mobiel stonden :( . Bleek dat market dacht dat ik met m'n mobiel werkte. Kon echter gmail alleen verwijderen bij een complete reset. Dat maar gedaan en toen een nieuwe gmail account gemaakt en die aan de tab gelinkt. Toen werkte alles prima met uitzondering van apps 2 sd.
Coenner je had het ook? Dat probleem nog opgelost. Wat ik ook probeer, krijg geen apps naar sd. Al met al werkt ie prima voor z'n geld, hoewel de wifi wel erg zwak is.
inderdaad :( ik heb nog steeds geen oplossing :'( ik ben nog druk bezig met zoeken,, ik meld wel als ik een oplossing heb,, maar welke tab heb jij? de tab210 of 310 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag zojuist dat de Yarvik TAB 211 bij Computerland nog verder in prijs is gezakt tot 88.= euro en dat is echt een koopje voor een goed en prettig werkend tablet !

Die prijs compenseert ruimschoots het gemis van een officiele Android Market !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met Teamviewer op de Yarvik TAB 211 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Laatst online: 05-07 17:48
gemis van market heb je niet als je de Rom v 20 gebruikt alles is te dowlaoden en werkt top ben nog geen bugs tegengekomen werkt naar mijn mening beter als de factory Firmware bedankt Newyork-hardcore wederom weer top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi hier een nieuw lid...

vol enthousiasme heb ik dit topic gelezen vandaag. ik heb de tab210 al een maand of 2 maar nog niet echt mee gewerkt. enkel voor muziek en mails werd deze gebruikt.

via de roms van ny harcore heb ik de v20 erop gezet, maar helaas zie ik nergens waar ik mijn outlook en hotmail kan instellen. enkel gmail vind ik terug in de instellingen...

is dit bij deze versie van de rom niet meer mogelijk of zie ik iets over het hoofd?
ik moet me ook nog bezighouden met de apps te installeren die ik wil, maar ik zie dat er al een paar deftig goede op staan!

de froyo rom naar 2.2 heb ik deze namiddag ook al geflasht en deze ging ook goed. daar kon ik wel de email instellen.

welke geven jullie de voorkeur? ik zou wel de mogelijkheid om telenetmails en hotmails te ontvangen blijven behouden...

groeten en tot de volgende post,

spiessed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikatsea
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-05 18:24
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:46:
[...]

inderdaad :( ik heb nog steeds geen oplossing :'( ik ben nog druk bezig met zoeken,, ik meld wel als ik een oplossing heb,, maar welke tab heb jij? de tab210 of 310 :?
310 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazB
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik zie dat er een 410 is uitgekomen (pricewatch: Yarvik TAB410) wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BazB schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:22:
Ik zie dat er een 410 is uitgekomen (pricewatch: Yarvik TAB410) wat is jullie mening hierover?
Het lijkt wel het kleinere (7") broertje van de Flytouch 2 (10") niet alleen qua specs maar ook qua hardware (knoppen, 2x MicroSD enz.) maar veel toe te voegen boven de andere 7" Yarviks heeft 'ie mi. niet. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het nu dat de ny hardcore v20 geen mailclient heeft, buiten de gmail?

momenteel terug froyo opgezet en die is toch iets trager dan ny zijn rom... hopelijk krijg ik bevestiging dat ik mijn telenet en hotmail nog kan instellen op de v20...

is er mss een apk om mails van bv telenet en hotmail te gebruiken?

spiessed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BazB schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:22:
over het algemeen is deze net iets verbeterd op sommige punten waarop de yarvik tab310 bleef steken,

er zit een iets betere processor in (1ghz) heeft 512 mb ram (is het dubbele van de 310) en heeft een groter scherm! hij heeft ook geen dongel meer zoals de 310 dut heeft hij in gebouwd in de tablet.

in theorie is het mogelijk android honeycomb er op te laten draaien! als er tenminste ooit een rom uitkomt.

om honeycomb te kunnen draaien moet er minimaal 512mb ram en een 1ghz processor in zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:22:
klopt het nu dat de ny hardcore v20 geen mailclient heeft, buiten de gmail?

momenteel terug froyo opgezet en die is toch iets trager dan ny zijn rom... hopelijk krijg ik bevestiging dat ik mijn telenet en hotmail nog kan instellen op de v20...

is er mss een apk om mails van bv telenet en hotmail te gebruiken?

spiessed
klopt..standaard mail client voor pop/imap/exchange zit er (nog) niet in...
ben wel aan het prutsen met een v21 waar die wel eventueel in komt...
probeer anders deze apk eens te pushen naar /system/app
met adb en daarna rebooten..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=668043

deze app werkte bij mij vroeger trouwens ook altijd goed voor pop/imap:
http://code.google.com/p/k9mail/

froyo en gingerbread ben ik ook mee bezig maar release ik nog niet totdat e.e.a. goed werkt...
de eclair rom doet tot nu toe nog alles wat ik wil en lekker soepel en snel ook nog eens ook nog :)

[ Voor 13% gewijzigd door ny-hardcore op 20-08-2011 23:37 . Reden: k9mail ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

klopt..standaard mail client voor pop/imap/exchange zit er (nog) niet in...
ben wel aan het prutsen met een v21 waar die wel eventueel in komt...
probeer anders deze apk eens te pushen naar /system/app
met adb en daarna rebooten..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=668043
deze apk pushen naar /system/app met adb... hoe in godsnaam doe ik dat? :)

is adb een speciaal progje? wat bedoel je met pushen?

ik ga die google app es bekijken voor mails... dit zou volgens jou moeten lukken om telenet en hotmail daarmee te kunnen gebruiken of uw v20 rom?

ik kijk uit naar je versie 21 :)

spiessed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwerfkat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Zojuist deze case/keyboard ontvangen via Ebay uit Hongkong voor mijn TAB210:

Afbeeldingslocatie: http://oi55.tinypic.com/azf7uv.jpg

Voor maar 12,50 euro, inclusief verzendkosten, is dat natuurlijk geen geld. Een paar kanttekeningen:
-de magnetische sluiting is erg zwak. Ik heb er een stukje zwart klittenband onder geplakt, werkt veel beter.
-De 3 metalen nokjes heb ik wat naar binnen gebogen, anders zit de tablet wel erg los.
-Desondanks glijdt de tablet makkelijk zijwaarts uit de case. Door links en rechts een stukje zwart schuimrubber te plakken is dit te verhelpen.
-De 3 ledjes doen het niet (voor Caps-lock etc.) Kan te maken hebben met de (te lage?) USB-voeding.

Toetsenbordje werkt prima. Je kunt bijna alles bereiken via de toetsen. Bijvoorbeeld:

* Home: ga naar Home screen
* F1: menu-toets
* F4: lock screen (2 x F1 en het Home scherm is weer terug)
* Met de pijltoetsen wandel je heel makkelijk over de icoontjes door alle 4 de schermpjes heen. Met Enter kun je een applicatie opstarten.

De enige toetsen waar de tablet niet op reageert zijn de Escape en Delete toets. Ligt niet aan het toetsenbordje, want op mijn notebook doet ze het gewoon. Ik werk met de v2.0 ROM van NY-hardcore die het verder uitstekend doet. Er zal vast wel een applicatie zijn waarmee je de (functie)toetsen verder kunt definiëren.

Er zit een prima werkende stylus bij. Draadje naar USB-stekker oogt wat fragiel, wel lekker soepel. Al met al voor dit prijsje echt de moeite waard! En zo te zien ook geschikt voor de 8" uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmhm, echt wel knap!

ziet er direct een mini laptop uit!

ik ben niet direct fan om dingen te kopen via internet, dus de vraag is: is dit ergens in belgie te koop? interesseert me wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Case ziet er heel netjes uit, heb er ook 1 in Hong Kong besteld, deze is maar 10,63 euro inclusief verzenden.
Nu afwachten wanneer die binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

Als jullie ook Intertoys hebben ... http://www.intertoys.nl/games/tablet-pc
2 verschillende, zo te zien, eentje met klemmetjes en eenthe met 'schuifjes' om de tablet vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben wel intertoys, maar voor het prijsverschil van bijna 14 euro wacht ik wel tot die van mij uit Hongkong er is.
Moet zeggen dat ik regelmatig wat uit die landen laat komen en tot nu toe, met betaling via Paypal, is het altijd goed gegaan hoor. Alleen maar positieve ervaringen.
Heb er bijna spijt van dat ik mijn 210 hier gewoon het gekocht, was daar denk ik ook wel goedkoper geweest. Of ik had voor hetzelfde geld een 10 inch gehad, Was beter geweest voor mijn slechte ogen.
Maar die van mij is al een tweedehandsje voor 85 euro, dus dat mag de pret niet drukken hoor.
Tot nu toe heel posietieve ervaringen ook hiermee. De eerste rom die hier in het topic genoemd werd heeft mijn zoon er voor mij opgezet, dus het draait nu op 2.2
Vandaag 1Mobilemarket erop gezet en al heel veel apps op de yarvik gezet. Alles werkt prima.
Alleen het touchscreen doet het soms na het aanzetten gewoon helemaal niet. Het reageert gewoon niet. Alleen de trackbal doet het dan. Daarmee kan ik ook alles dan selecteren en aanklikken. Volgens mij gebeurt dit nogal eens als ik hem aanzet terwijl hij nog aan het opladen is. Via de trackbal uitzetten en dan zonder kabel weer aanzetten en alles werkt weer.
Al met al, gekocht als dingetje erbij en heel tevreden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 1mobilemarket er ook opgezet maar ik kan niet echt connecteren met de server... ga het es moeten bekijken...

en ik ga er es de gewoonte moeten van maken om hem te gebruiken :)

mss es een poll :

welke apps worden er over het algemeen (veel) gebruikt? en voor welke doeleinden wordt de tab gebruikt door de posters hier? :)

intertoys in belgie.. hmhm, ga es moeten googlen :) op de tab :)

greets

spiesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mss nog es een vraagje:

naast het icoontje van de wifi-verbinding staat er ook een netwerkontvangst icoontje. nu vermoed ik dat dit totaal nutteloos is voor het gewone gebruik van de tab? of kan je deze ook als "telefoon" gebruiken als je hem bv linkt aan je gsm? ik heb bv een nokia e5. bestaan er mogelijkheden om verbinding te maken met de telefoon, desnoods via bluetooth? en welke functies zijn dan mogelijk? bellen, smssen, ...???

wat me effe tot de bluetooth brengt. is er een manier om drivers van een mini bluetooth receiver te installeren, om zo connectie te kunnen maken met bv gsm of pc?

je ziet, ik ga me beginnen verdiepen in het tablet gebruik :)

spiesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwerfkat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
De Escape-toets van mijn toetsenbord werkt nu ook op de TAB210 met de v20 ROM van ny-hardcore. Verder heb ik F5 en F6 gekoppeld aan Volume zacht/hard, PrtScrn werkt als Home en F10 is de Zoekknop geworden. Met deze F10 krijg je weer een aantal extra snelkoppelingen, zoals:

F10 + b = Browser
F10 + c = Contacten
F10 + g = Gmail
etc.

Deze snelkoppelingen kun je zelf wijzigen bij Instellingen -> Toepassingen -> Snelstarten.

Hoe e.e.a. in zijn werk gaat, zie dit issue.

Werkt echt super makkelijk nu via het toetsenbord: je speert zo door alle apps heen, volume regelen tijdens een Youtube filmpje, en met 1 druk op de knop weer terug naar Home :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:31:
mss nog es een vraagje:

naast het icoontje van de wifi-verbinding staat er ook een netwerkontvangst icoontje. nu vermoed ik dat dit totaal nutteloos is voor het gewone gebruik van de tab? of kan je deze ook als "telefoon" gebruiken als je hem bv linkt aan je gsm? ik heb bv een nokia e5. bestaan er mogelijkheden om verbinding te maken met de telefoon, desnoods via bluetooth? en welke functies zijn dan mogelijk? bellen, smssen, ...???

wat me effe tot de bluetooth brengt. is er een manier om drivers van een mini bluetooth receiver te installeren, om zo connectie te kunnen maken met bv gsm of pc?

je ziet, ik ga me beginnen verdiepen in het tablet gebruik :)

spiesse
Dat icoontje is de network coverage, en gaat 'aan' als je bijvoorbeeld een UMTS usb stick erin prikt en mobile networks inschakelt (en de juiste APN toevoegd).
wbt gebruiken als telefoon denk ik niet dat dit gaat werken.
Bluetooth zou in principe moeten kunnen (mocht je bluetooth kernel modules hebben voor je kernel en stick), echter niet met de firmware van mij (die mist de bluetooth in settings etc).

NB: Kan iemand de start topic aanpassen zodat er ook een link in komt te staan naar mijn eclair roms?

[ Voor 4% gewijzigd door ny-hardcore op 23-08-2011 11:19 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem ook al een tijdje en heb hem geprobeerd om de CPU over te clocken met verschillende proggies maar zonder resultaat.
Schijnt dat de kernel het niet ondersteunt.
Iemand anders wel succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Voor eigenaren van een tab211:
ik heb zojuist wat zitten mailen met (ik denk prakka).. en ik denk dat er binnenkort wel een custom rom voor de 211 komt met root en market...

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ny hardcore,

thx voor de uitleg van de bleutooth, maar op androidvlak ben ik nog leekachtig ingesteld voor de moment :)

tijd brengt raad :)

gisteren kwam iets raars tegen met jouw rom... uit slaapstand niet meer willen ontwaken... strange e...
heb maar es terug de froyo erop gezet, en nu ga ik nog es de uwe flashen... weet je mss hoe dit zou kunnen komen? alles verloopt goed tijdens het flashen nochthans...

greets,
spiesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ny-hardcore schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:36:
[...]

Bluetooth zou in principe moeten kunnen (mocht je bluetooth kernel modules hebben voor je kernel en stick), echter niet met de firmware van mij (die mist de bluetooth in settings etc).
jij weet toevallig niet hoe bluetooth te activeren? :)
mss dat je over de kernel beschikt en de uitleg waar ik die moet plaatsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 09:35
blauwtand is wel grappig, dan zou er ook een GPS aangehangen kunnen worden. (?)
Naja, het kan nu op zich ook wel, via USB -dongel ding, maar dat is toch minder fraai.
Benieuwd of de Yarvik'en ergens mee type-gelijk zijn, in het begin met de 7 duims EEE waren er ook mensen die van alles intern gingen bouwen.

Oh, vandaag een 310 aangeschaft. Mijn eerste tablet ooit. Vond de sprong naar de Asus Transformer te duur om meteen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zo'n mini usb receiver, maar als ik hem inplug happens er nothing :)
zou een heuse meerwaarde zijn moest BT kunnen op mijn tabje :)
ik in het bezit van een 210. al een maand of 2 in mijn bezit maar er haast nog niet mee gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een tip voor apk die qwerty omzet in azerty? ik heb zowel smart keyboard als swiftkey beta op de tab staan, maar ik blijf maar het qwerty toetsenbord zien.

op andere fora lees ik dat de in te stellen taal op frans of duits moet staan, maar dit is tevens een nuloperatie...

someone?

• Darude1234
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 12:57
Ik heb deze tabblad nu een dag en moet zeggen dat hij voor zijn prijs aardig presteert.
De enige 2 minpuntjes die ik ben tegengekomen zijn
1) Dat de android market niet standaard aanwezig is, maar die heb ik inmiddels gelukkig wel aan de praat gekregen met een apk.
2) De touchscreen bediening die laat wat te wensen over. Het scherm reageert niet altijd even soepel op de vingerbewegingen

Maar ja wat verwacht je van een tabblad van € 107,- (Komplett)
Verder is het apparaat best rap en ben ik er tevreden mee. Het was ook meer impuls aankoop die ik tegen kwam op een daydeal site :P

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Darude1234 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 00:01:
2) De touchscreen bediening die laat wat te wensen over. Het scherm reageert niet altijd even soepel op de vingerbewegingen
komt omdat het een 'resistief' scherm is, de duurdere tablets hebben een 'capacitief' scherm, reageert beter op vingers. Het best werkt een stylus van de Nintendo DS bijv.
Maar ja wat verwacht je van een tabblad van € 107,- (Komplett)
da's best duur voor een TAB210 ...

• Ed.juh
ik ben nog wat droog met android, en wellicht is het een domme vraag, maar Java moet toch gewoon draaien. Waarom kan ik www.nachtuilen.net dan niet draaien? Of beter gesteld, wat heb ik nog nodig daarvoor ?
(TAB-310)

Verwijderd

Waar in Hongkong (hoe, via welke sites?) kopen jullie die tabs? :)

• Ed.juh
Wellicht niet het goede topic, dit gaat over de Yarvik's, en die kun je gewoon in Nederland kopen.
Ik denk dat je beter in het 'algemenere topic' over google androids kan vragen.

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Ik heb een neopreen hoes gekocht voor €2,80 incl verzendkosten voor mijn Tab310. Onvoorstelbaar dat ze hier en in duitsland voor €15-30 liggen... Binnen 8 dagen had ik deze binnen.
Linkje

• Darude1234
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 12:57
Goner schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:28:
[...]
komt omdat het een 'resistief' scherm is, de duurdere tablets hebben een 'capacitief' scherm, reageert beter op vingers. Het best werkt een stylus van de Nintendo DS bijv.
Ah ok, ik zal het eens proberen, ik heb nog wel wat reserve stylussen van mijn handheld liggen.
Goner schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:28:
da's best duur voor een TAB210 ...
Oh ik zie nu dat ik in het verkeerde topic zit, heb de Yarvik TAB310 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de TAB 210 aangeschaft. Kan iemand uitleggen waar ik Google Earth kan downloaden? Heb het geprobeerd via de sites die in het instructieboekje zijn genoemd, maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
Ik ben aan het zoeken wat de yarvik 310 (er is geen seperaat topic voor) nu eigenlijk van binnen is. Reden is oa, dat ik wil weten of het een uitgeklede versie is (en waarom)

Nu kom ik deze versie tegen : http://www.china-tablet-p...tablet-pc-x210-p-421.html
(excuus als dit niet gepost mag worden)

Mijn vraag is dan, waarom heeft sweex/yarvik deze niet geimporteerd, dan wel, zou deze gps muis alsnog te verkrijgen zijn ? Het lijkt me wel heel sterk dat een aparte serie word gemaakt waarbij de GPS niet is ingebouwd, dat lijkt me behoorlijk duurder. De GPS muis is vermoedelijk niet meer dan een passieve antenne overigens, maar daar ben ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Ed.juh schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:07:
Ik ben aan het zoeken wat de yarvik 310 (er is geen seperaat topic voor) nu eigenlijk van binnen is. Reden is oa, dat ik wil weten of het een uitgeklede versie is (en waarom)
Goede vraag vor het officiele Yarvik Support Forum dat Sweex nu online heeft, lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
grin, ik vond het wat hard om direct een topic te maken daarvan.
Ik heb me al geregistreerd, dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:29:
Heb de TAB 210 aangeschaft. Kan iemand uitleggen waar ik Google Earth kan downloaden? Heb het geprobeerd via de sites die in het instructieboekje zijn genoemd, maar geen resultaat.
Jij zoekt denk ik Google Maps ipv Google Earth. Google Earth voor Android bestaat wel, maar is alleen benaderbaar via de site: m.google.com/earth . In de openingspost van dit topic stond echter een link naar het Google Maps installatiebestand en dat is wat jij zoekt denk ik. Deze link is het: http://megaupload.com/?d=JFVSO4VW

[ Voor 31% gewijzigd door heracles op 27-08-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
grappig, ik krijg GPS semi geinstalleerd. Alleen de module doet nog geen activiteit.
Ik weet het, de locales moeten worden geupdated, maar dat vind ik nog wel uit.

[ Voor 35% gewijzigd door Ed.juh op 28-08-2011 17:22 . Reden: locatie verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ed.juh schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:20:
grappig, ik krijg GPS semi geinstalleerd. Alleen de module doet nog geen activiteit.
Ik weet het, de locales moeten worden geupdated, maar dat vind ik nog wel uit.
wat houd dat precies in? dat gps semi:$ zul je dus misschien van de yarvik tab een navigatie kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuapBV01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06-2022
Ik wil toch wel iedereen bedanken die aan de costum rom's gewerkt heeft, vooral "ny-hardcore".

Ik kan nu behoorlijk met de TAB 210 uit de voeten.

Het enigste wat ik hoop is dat nog iemand een Bluetooth "dongle" aan de praat krijgt, zodat we ook met de 210 kunnen navigeren.

Paul, uit het verre Smeermaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
LuapBV01 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:08:
Ik wil toch wel iedereen bedanken die aan de costum rom's gewerkt heeft, vooral "ny-hardcore".

Ik kan nu behoorlijk met de TAB 210 uit de voeten.

Het enigste wat ik hoop is dat nog iemand een Bluetooth "dongle" aan de praat krijgt, zodat we ook met de 210 kunnen navigeren.

Paul, uit het verre Smeermaas
heel leuk om te horen...
Ik ben (nog) niet helemaal thuis in het bluetooth gebeuren in android (wel linux), en ik vraag me trouwens af of er voor android wel navigatie is die bluetooth gps adapters kan benaderen....iemand hier info over?
Kan dus ... http://sites.google.com/site/googooandroid/btgps

NB. smeermaas is trouwens voor mij niet zo heel ver uit de richting :D

[ Voor 4% gewijzigd door ny-hardcore op 29-08-2011 12:43 . Reden: http://sites.google.com/site/googooandroid/btgps ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
ny-hardcore sowieso bedankt voor het harde werk.
Wat betreft bluetooth GPS, heb ik de simpele vraag, hoe bluetooth actief te krijgen met een Yarvik. (310 in mijn geval)

Als antwoord op coenner, je kan ook handmatig de GPS-locatie aanpassen via wat omwegen. Zoals je begrijpt heb ik GPS nog niet aktief op de 310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Yess, mn revieuw hier is 25.000 keer op de pricewatch gelezen! En dat terwijl ik blij was geweest als ik 50 geintresseerden had bereikt, tijd voor een feestje, zak minimarsjes opentrek, wie wil?

Oh en bedankt voor alle reacties hier, mijn yarvik is tegenwoordig in gebruik door een kennis van me vandaar dat ik hier de laaste tijd wat minder actief ben, maar als iemand t stokje wil overnemen, ga je gang:)
Af en toe kom ik natuurlijk wel eens kijken maar zelf heb ik mn zinnen gezet op t eerste goeie 7 inch honeycomb dualcore tablet dat gaat verschijnen en als t een beetje kan wordt dat de viewsonic 7x... Mijn youtube filmpjes filmen, monteren en uploaden zonder tussenkomst van een pc op een portable apparaat waar je mee kan bellen en toch een groot genoeg scherm om op te werken is mijn ideaal en ja, dat komt er nu echt aan, maar de orginele galaxy tab was t net niet...

Voor de rest nog veel yarvik plezier toegewenst.

Harry

[ Voor 19% gewijzigd door verleemen op 29-08-2011 16:57 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
harry, van harte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11-2011
@ny-hardcore

Ik heb nu na mijn vakantie de Yarvik geflashed naar v20. Ziet er goed uit! MAAR:

Krijg bij starten Browser:

"De toepassing Browser(proces com.android.browser) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw."

Heb nu inmiddels 3 keer geflashed (zoals je aangaf in post van 15 aug) maar zonder succes. Een tip hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay1989BE
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04-2024
svenie schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:03:
@ny-hardcore

Ik heb nu na mijn vakantie de Yarvik geflashed naar v20. Ziet er goed uit! MAAR:

Krijg bij starten Browser:

"De toepassing Browser(proces com.android.browser) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw."

Heb nu inmiddels 3 keer geflashed (zoals je aangaf in post van 15 aug) maar zonder succes. Een tip hoe ik dit op kan lossen?
door de market te openen, een willekeurig app te installeren, de tab210 uit te zetten en terug op te starten, zou de browser niet meer crashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Ik weet niet zeker of het thuishoort in dit topic, maar ik vermoed dat er wel enige interesse is; de mediamarkt verkoopt vandaag op hun website (dus niet in de winkels, maar je kan het altijd proberen) de Yarvik tab 250 voor 133 + 1,90 verzendkosten is 134,90, is toch 12 euro goedkoper dan pricewatch (incl verz.kosten).

Link: site mediamarkt, klik webshop, klik dagaanbieding.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 16:43

migros

Nooit meer een Samsung

De Tab250 die nu bij de mediamarkt te verkrijgen is staat nog geeneens op de site van Yarvik. Iemand enig idee waar er nog meer info te verkrijgen is aangaande de Tab250?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

verleemen schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:48:
zelf heb ik mn zinnen gezet op t eerste goeie 7 inch honeycomb dualcore tablet dat gaat verschijnen
Daar zit ook een beetje op te wachten eigenlijk ...
Misschien deze : http://www.icarusreader.com/icarusreader.com/?q=bluefireg2
nu nog met Android 2.3 maar 3.0 en 3.2 zijn aangekondigd
http://faq.icarusreader.c...el&cat=5&id=91&artlang=en
migros schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:45:
De Tab250 die nu bij de mediamarkt te verkrijgen is staat nog geeneens op de site van Yarvik. Iemand enig idee waar er nog meer info te verkrijgen is aangaande de Tab250?
Computerland verkoopt 'm ook en hebben meer info :
http://www.computerland.n...t_tab250_4gb/details.aspx

[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 30-08-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Goner schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:08:
[...]

Daar zit ook een beetje op te wachten eigenlijk ...
Misschien deze : http://www.icarusreader.com/icarusreader.com/?q=bluefireg2
nu nog met Android 2.3 maar 3.0 en 3.2 zijn aangekondigd
http://faq.icarusreader.c...el&cat=5&id=91&artlang=en

[...]

Computerland verkoopt 'm ook en hebben meer info :
http://www.computerland.n...t_tab250_4gb/details.aspx
De reden waarom ik op een 7 inch honeycomb tablet zit te wachten is omdat daar standaard android movie studio bijgeleverd wordt dat speciaal voor honeycomb is ontwikkeld en dus niet op oudere versies van android werkt. Dat moviesudio zit weliswaar op de 10 inch honeycomb tablets zoals de asus transformer, maar mijn ervaring met mijn ipad is dat 10 inch gewoon niet echt portable is. Ik ga met mn ipad wel van de bank naar de keuken, en soms ook naar de tuin, maar het ding is eenvoudig weg te groot en te log om ook bij me te hebben als ik in de kroeg of de supermarkt ben. Dat kan dan wel weer met een telefoon, maar daar is t schermpje weer te klein om echt op te editen. 7 inch lijkt me dus ideaal, al moet ik er nog mee gewerkt hebben om er aachter te komen of t ook echt iets doet.. Ik heb wel al filmpjes op mn samsung galaxy s gemonteert, maar echt precies knippen in vodeootjes is er niet bij, dat blijven vrij ruwe montages.. Maar ook filmen met een 10 inch tablet is nogal een logge bedoening:)

En t duurt maar, morgen, 1 september wordt de 7.7 inch opvolger van de samsumg galaxy tab aangekondig, binnekort komt de acer a 100 naar nederland en ergens deze maand moet de viewsonic verschijnen,
We wachten af... Volgend jaar wordt je er natuurlijk mee doodgegooid, en als straks de quadcore tegra 3 chip uitkomt breekt echt de hel los, die is op sommigge fronten sneller dan een core duo van intel...

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11-2011
Thanks Samjack je fix werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allen,

ik ben sinds vandaag de gelukkige bezitter van een Yarvik Tab210. Ik kreeg hem met 2.2 erop; dat vond ik erg traag werken, zelfs toetsaanslagen hadden een vertraging. Dus snel teruggeflashed naar de originele rom.

Nu wil ik graag mijn Yarvik Tab210 gebruiken om films af te spelen vanaf mijn netwerkshare (server) met windows 7 erop. Ik heb hiervoor na veel googelen het programma ES File Explorer geinstalleerd, hiermee kom ik probleemloos bij mijn netwerkshares. Yay! Maar nu; sommige files speelt hij wel af, bij andere geeft hij aan dat hij niet gestreamed kan worden en dat hij hem eerst binnen gaat halen naar de tablet. Dat schiet natuurlijk niet op. Overigens meerdere videospeler gebruikt om het af te spelen icm ES File Explorer, maar dat mocht niet baten. Of ze spelen hem niet, error, of eerst kopieren.

Iemand hier een oplossing voor? Ik zou het erg prettig vinden om gewoon alles te kunnen streamen binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:30:
Hallo Allen,

ik ben sinds vandaag de gelukkige bezitter van een Yarvik Tab210. Ik kreeg hem met 2.2 erop; dat vond ik erg traag werken, zelfs toetsaanslagen hadden een vertraging. Dus snel teruggeflashed naar de originele rom.

Nu wil ik graag mijn Yarvik Tab210 gebruiken om films af te spelen vanaf mijn netwerkshare (server) met windows 7 erop. Ik heb hiervoor na veel googelen het programma ES File Explorer geinstalleerd, hiermee kom ik probleemloos bij mijn netwerkshares. Yay! Maar nu; sommige files speelt hij wel af, bij andere geeft hij aan dat hij niet gestreamed kan worden en dat hij hem eerst binnen gaat halen naar de tablet. Dat schiet natuurlijk niet op. Overigens meerdere videospeler gebruikt om het af te spelen icm ES File Explorer, maar dat mocht niet baten. Of ze spelen hem niet, error, of eerst kopieren.
Iemand hier een oplossing voor? Ik zou het erg prettig vinden om gewoon alles te kunnen streamen binnenshuis.
met een van mijn rooted roms zou je de kernel modules die op slatedroid zijn gepost je netwerk shares kunnen 'mounten' alsware het een lokale drive..
http://www.slatedroid.com/topic/14789-kernel-modules/

heb het nog niet geprobeerd,maar zie geen reden waarom het niet zou werken....

cd /pub && more beer

Verwijderd

Geen opties in de originele rom? Ik heb tot nu toe bij elke custom rom die ik heb geprobeerd zo'n gigantische dip in snelheid tegenover de originele dat ik ze absoluut niet aantrekkelijk vind.

• ny-hardcore
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:46:
Geen opties in de originele rom? Ik heb tot nu toe bij elke custom rom die ik heb geprobeerd zo'n gigantische dip in snelheid tegenover de originele dat ik ze absoluut niet aantrekkelijk vind.
probeer mijn V20_lite rom eens te flashen
http://code.google.com/p/rk2818cooking/
is in m.i. lekker snel..of de V20,daar zitten standaard meer apps in al.

ik ben van mening dat de touchscreen met mijn rom beter werkt dan de stock yarvik210 rom

cd /pub && more beer

• JayJay1989BE
Bij de originele rom staat de cpu op 622 mhz, bij de custom rom staat deze op 592,65 mhz.

• ny-hardcore
samjack schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:10:
Bij de originele rom staat de cpu op 622 mhz, bij de custom rom staat deze op 592,65 mhz.
? in de originele yarvik rom is het 622? en bij mijn V20 is het 592,65?
Vreemd, de kernel is dezelfde bij beide roms nl. En ik heb nog niets gezien dat de processors van de rk2818 op een andere manier dan via de kernel 'geklocked' kan worden.

Welke stock yarvik rom heb je het mee getest? Kun je die ergens op internet zetten? wellicht is er een verschil tussen de wat oudere gefabriceerde yarviks en recentelijk gefabriceerd...

cd /pub && more beer

• JayJay1989BE
ny-hardcore schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:35:
[...]

? in de originele yarvik rom is het 622? en bij mijn V20 is het 592,65?
Vreemd, de kernel is dezelfde bij beide roms nl. En ik heb nog niets gezien dat de processors van de rk2818 op een andere manier dan via de kernel 'geklocked' kan worden.

Welke stock yarvik rom heb je het mee getest? Kun je die ergens op internet zetten? wellicht is er een verschil tussen de wat oudere gefabriceerde yarviks en recentelijk gefabriceerd...
ik gebruik deze die op slatedroid zelf staat
[edit] deze staat ook op tab210.tk
en te leze op internet "ARM926EJ-S min 200mhz max 660mhz"

[ Voor 6% gewijzigd door JayJay1989BE op 01-09-2011 12:42 ]

• ny-hardcore
samjack schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:39:
[...]

ik gebruik deze die op slatedroid zelf staat
[edit] deze staat ook op tab210.tk
en te leze op internet "ARM926EJ-S min 200mhz max 660mhz"
Ik zal vanavond eens kijken als ik tijd heb.
Gebruiken jullie dan weer de stock rom ipv mijn rooted rom?

cd /pub && more beer

• JayJay1989BE
ik gebruik terug rooted rom

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:57
heracles schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:15:
[...]

Jij zoekt denk ik Google Maps ipv Google Earth. Google Earth voor Android bestaat wel, maar is alleen benaderbaar via de site: m.google.com/earth . In de openingspost van dit topic stond echter een link naar het Google Maps installatiebestand en dat is wat jij zoekt denk ik. Deze link is het: http://megaupload.com/?d=JFVSO4VW
Oei. Dat is niet helemaal waar!

Kijk maar:
https://market.android.co...rth&feature=search_result

• heracles
Haha klopt, ik kwam gisteren ook ergens ineens de app Google Earth tegen. Toen ik die reactie typte ging ik uit van de informatie die stond op de mobiele Google Earth site en daar stond toen nog geen link bij naar een applicatie, alleen dat je in je browser naar een site moest gaan.

Wel scherp trouwens! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Op slatedroid is een post over een (engelstalige) rom kitchen voor RK2818.

Met deze kitchten kun je de rom dumpen, aanpassen en weer terug flashen (onder windows 32bit)
(Of custom roms unpacken, aanpassen en weer terug flashen..)

http://www.slatedroid.com...2818-kitchen-for-windows/

happy hacking! :D

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen bedankt voor de Input en de Rom's
Ik heb een TAB210 maar krijg skype niet aan de gang, als ik de beta installeer werkt deze tot dat er aangelogd moet worden, krijg vervolgens een update en dan stopt het hele verhaal.
Ik gebruik de V2 lite !

Weet iemand een oplossing ?

Ik ben ook nog opzoek naar een asf player voor microsoft streaming media, heb er al een aantal getest maar nog niets gevonden tips ??

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanruler
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-01 10:41
Werkt het keyboard
ook met de standaard software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Volgens mij wel, maar dan kun je niet de 'sneltoetsen' die (ik geloof) zwerfkat in de topic heeft gezet gebruiken..

[ Voor 34% gewijzigd door ny-hardcore op 02-09-2011 16:45 . Reden: download naar niet werkende rom verwijderd ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay1989BE
ny-hardcore schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:55:
[...]

Volgens mij wel, maar dan kun je niet de 'sneltoetsen' die (ik geloof) zwerfkat in de topic heeft gezet gebruiken..

voor de dappere zielen:
http://rk2818cooking.googlecode.com/files/yarvik210_test.img

Is de stock yarvik rom, met market en root.
Dit nav de posts mbt CPU snelheid en wellicht als optie voor de UMTS dongle problemen...

ROM is te flashen via recovery of als het de 1e custom rom is via rkbatchupgrade.

Ik weet niet of deze het bij iedereen doet, is niet getest...
ik zal deze snel eens uittesten
[edit] werkt niet bij mij, na de 'recovery install' krijg ik zwart beeld :S

[ Voor 5% gewijzigd door JayJay1989BE op 02-09-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
samjack schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:43:
[...]

ik zal deze snel eens uittesten
[edit] werkt niet bij mij, na de 'recovery install' krijg ik zwart beeld :S
ah ok.
#backtothedrawingboarddanmaarweer

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Android 2.2 (rooted v20 image van 11082011) op mijn Yarvik TAB210 gezet.
Werkt tot nog toe uitstekend.
Toch wel een groot voordeel die directe toegang tot de Market en het goed functioneren van Youtube..
Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:27:
Toch wel een groot voordeel die directe toegang tot de Market en het goed functioneren van Youtube..
Hartelijk dank!
Hardware-videoversnelling werkt al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:14:
Iedereen bedankt voor de Input en de Rom's
Ik heb een TAB210 maar krijg skype niet aan de gang, als ik de beta installeer werkt deze tot dat er aangelogd moet worden, krijg vervolgens een update en dan stopt het hele verhaal.
Ik gebruik de V2 lite !

Weet iemand een oplossing ?

Ik ben ook nog opzoek naar een asf player voor microsoft streaming media, heb er al een aantal getest maar nog niets gevonden tips ??
Skype gaat ook niet werken. Heeft telefoonnummer/simkaart nodig geloof ik om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
YAFUHENK schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:27:
Hartelijk dank!
V20 is android 2.1 (Eclair)
Hardware-videoversnelling werkt al?
deze werkt in alle ny-hardcore custom roms (eclair).
In de CM7 custom rom (gingerbread) werkt deze niet

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben hier nieuw en ken eigenlijk niets af van tablets en zo. Nu heb ik een yarvik tab 310 cadeau gekregen maar weet niet goed wat ik er kan mee doen. Nu zou ik al tevreden zijn mocht ik op het internet kunnen gaan. Ik heb wel verbinding met mijn draadloos internet maar als ik de brouwser open krijg ik steeds de melding dat de webpagina niet beschikbaar is. Kan iemand mij daarbij helpen?
Met dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
ny-hardcore schreef op zondag 04 september 2011 @ 10:56:
[...]

V20 is android 2.1 (Eclair)

[...]

deze werkt in alle ny-hardcore custom roms (eclair).
In de CM7 custom rom (gingerbread) werkt deze niet
Ja, dat heb ik gemerkt. Na het flashen van de nieuwe CM7 die jij enkele dagen geleden postte op Slatedroid merk ik toch dat ik videoversnelling erg mis, dus ga ik nu maar weer terug naar jou Eclair v20 lite rom die verder prima bevalt. Het enige wat ik mis is dat ik 270 graden rotatie niet uit kan zetten.

Heb jij enig idee of de problemen met de video nog opgelost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansKeesom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:44
df

[ Voor 99% gewijzigd door HansKeesom op 05-09-2011 00:56 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste