(Active) Monitor speakerset

Pagina: 1
Acties:

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-01 21:07
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een vervangende speakerset aangezien ik momenteel een budget 2.1 set uit 2001 in gebruik heb en ik heb na wat zoeken besloten dat ik liever naar 2.0 ga. (ik hoef echt niet al teveel bass, ik vind logitech setjes bijvoorbeeld ook verschrikkelijk meestal)
Ik kwam er al vrij snel achter dat de M-Audio AV40 overal aanbevolen werd alleen dan komt nu het probleem: deze speakerset is tegenwoordig erg slecht leverbaar en bij de winkels waar de set wel leverbaar is, vind ik de prijs veel te hoog (een paar maanden geleden waren ze leverbaar voor 20-30 euro minder)

Ik heb nu dus verder gekeken naar andere merken en heb onder andere deze speakers gevonden:

Numark NPM5
Reloop ADM-5
M-audio AV30 (prijs is ook voor deze gestegen maar valt nog wel binnen mijn budget)

Nu vroeg ik me af of er iemand is die ervaring heeft met 1 of meerdere van deze speakers aangezien er van de Numark/Reloop bijna niks te vinden is qua reviews.
Suggesties voor andere speakersets zijn ook welkom :)

Mijn budget is ~130 euro en ik ga hier liever niet overheen O-)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Voor 130 euro blijft het heel magertjes voor een setje actieve monitoren. Deze al gevonden?
http://www.thomann.de/nl/..._nabijveldmonitors&oa=pra
(ff goed kijken, soms is de prijs per paar, soms per stuk).

Wise enough to play the fool

• Redblader
Het probleem is vooral dat bijna overal de M-audio AV30/AV40 worden aanbevolen en ik weet niet zeker of bijvoorbeeld de AV30 wel genoeg bass kan leveren aangezien de woofer maar 3'' is.
De AV40 is nu eigenlijk boven mijn budget, hoewel deze wel een grotere 4'' woofer heeft en een betere versterker.
De Numark NPM5/Reloop ADM-5 hebben beide een grotere ~5'' woofer alleen hier is dus erg weinig info over te vinden, de mensen die ze hebben zij er positief over alleen ik ga liever niet alleen af op amazon.com reviews.

Het zou dus mooi zijn als er iemand is die 1 of meerdere van deze speakersets heeft beluisterd en me zou kunnen vertellen hoe ze klinken, het zou ook al fijn zijn als ik wat zekerheid kan krijgen dat er toch nog wel een beetje bass uit de AV30 komt.

De Samson media one 5A ziet er ook wel goed uit, heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Redblader op 02-05-2011 11:55 ]

Verwijderd

Probeer eerst marktplaats eens. Daar heb ik 2 gebruikte Alesis active MK2's op de kop kunnen tikken voor een magere €160.
Vaak zijn het monitors van producers of dj's die er mee stoppen en het hele spul op marktplaats zetten voor een aantrekkelijke prijs.

Verder kan ik je eigenlijk alleen, uit ervaring, de Alesis aanraden. Zijn ook de enige monitors die ik gehoord heb.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:41
Of even bij Feedback naar binnen lopen. Bedenk wel dat je vaak nog een volume regeling nodig hebt. De goedkopere sets hebben soms wel wat aan de voorkant, maar ook niet allemaal.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Redblader
ik heb net de M-audio AV30 besteld en ik krijg hem morgen binnen, mocht de bass echt niet voldoende zijn kan ik hem altijd nog terugsturen binnen 30 dagen :)
Toch maar voor deze gekozen aangezien de AV30/40 overal op internet aangeprezen worden, en met alleen maar positieve ''echte'' reviews en 107 positieve amazon.com reviews moet het wel goed komen lijkt me.

Ik ga er hoe dan ook wel op vooruit, heb momenteel een Creative Cambridge Soundworks slim 500 2.1 setje en deze set kreeg ten tijde van de release (in 2001) al matige reviews.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-01 00:31
M-audio is ook niets mis mee en klinkt voor de prijs niet onaardig, zelf goed om eerlijk te zijn. Ze zijn alleen, wat mij betreft dan, niet om aan te zien ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ConZito op 02-05-2011 19:29 ]

• Redblader
ConZito schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:29:
M-audio is ook niets mis mee en klinkt voor de prijs niet onaardig, zelf goed om eerlijk te zijn. Ze zijn alleen, wat mij betreft dan, niet om aan te zien ;)
Ook qua looks ga ik er nog op vooruit, mijn huidige speakers zijn zilverkleurig met blauw terwijl mijn scherm/tobo/muis allemaal zwart zijn 8)7
Ik denk zelf eigenlijk ook niet dat ik te weinig bass ga krijgen uit de M-audio AV30, mijn huidige sub is ook maar een 17 watt die ik meestal nog op een lage stand heb staan ook (komt ook door de kwaliteit het klinkt verschrikkelijk als ik hem harder zet)

Overigens zijn veel prijzen voor audio artikelen echt verschrikkelijk hoog in Nederland, waar je in Amerika bijvoorbeeld 100$ betaalt kost het hier dan 120 euro :X

• Thilium
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 08:39
De Alesis M1 320 USB lijkt me ook een goede. Is redelijk goedkoop, maar er zit toch best wel wat power in. Hij is overigens niet alleen maar via USB aan te sluiten. Volgens mij kan een normale 3,5mm jack ook.

• Redblader
Ik heb net mijn M-audio AV30's binnen gekregen en ik moet zeggen dat er (voor mij) voldoende bass uit komt.
Op normale luisterniveau's kan ik de bass in mijn bureau voelen en het is dus ook zeker voldoende hoorbaar in muziek :)
Dus mocht er nog iemand zijn die twijfelt of er wel genoeg bass uit komt: voor mij en ik denk het merendeel van de mensen wel.

Enige nadeel is dat ik nu duidelijk de compressie hoor van youtube filmpjes :+
Pagina: 1