Toon posts:

showhide

Pagina: 1
Acties:
  • 548 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://dannycremers.com/Untitled-3.html

ik heb problemen met de coding van een menu, zie link

als je de links van menu1 en menu2 opent en hierna bijvoorbeeld op tab1a en daarna op tab1b klikt zie je onder TEXT MENU1 TAB1 en TEXT MENU2 TAB1 verschijnen..

hoe zorg ik ervoor dat zodra je op tab1b klikt de link die voort komt uit tab1a verdwijnt?

het lijkt me dat ik een 2e script moet maken, maar ik heb geen idee hoe ik dit dan moet implementeren..

iemand enig idee? tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Post de code dan eens die je er nu voor gebruikt.
De meest simpele manier is om de innerHTML van 'menu4' gewoon te overschrijven. Maar hoe doe je dat nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
</style><script language="JavaScript" type="text/javascript">
/*<![CDATA[*/

function zxcShowHide(zxctab){
var zxcp=zxctab.parentNode;
var zxcpanel=document.getElementById(zxctab.title).getElementsByTagName('DIV')[0];
if(zxcp.lst&&zxcp.lst!=zxcpanel) zxcp.lst.style.display='none';
zxcpanel.style.display=zxcpanel.style.display=='block'?'none':'block';
zxcp.lst=zxcpanel;
}

</script>
dit heb ik nu, ik heb geen idee hoe ik inner html moet overschrijven.. ben een beetje nieuw met dit alles en ben al lang blij dat ik dit voor elkaar heb kunnen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
innerHTML is een term (tevens bruikbaar als zoekterm in Google ;)). Als je hem als inner html gaat schrijven, werkt het niet, nee :P

Try it yourself: [google=innerHTML]

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 01-05-2011 15:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
enig idee wat ik dan wel zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nou, wat ik zou doen is simpelweg een element pakken, en daar de innerHTML van vullen.
Of simpelweg door de elementen loopen, ze allemaal op display:none zetten en dan alleen de ene die je wil laten zien op display:block zetten.
Wat het handigst is hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je wil doen en waar je je data vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptAwesome
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08 13:41
jQuery heeft al heel handig show/hide/toggle functies gemaakt voor dit soort dingen. Ik zou je aanbevelen om dit eens door te lezen.
In de functie zou je dus ook een this.hide() kunnen zetten (waardoor de link waarop geklikt is verdwijnt).
Ook kan je met de selectors van jQuery gemakkelijker objecten selecteren dan met de js DOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al geprobeerd met dat jquery gedoe, maar ik krijg het niet voor elkaar.. had eigenlijk gehoopt dat ik hier iemand zou vinden die zin heeft om dit op te lossen maar volgens mij zit dat er niet echt in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Ik zou je toch adviseren om wat tijd de steken in jquery (koop een goed boek). Dit is erg handig en neemt je een boel werk uit handen. Ook cross-browser lost dit een heleboel problemen op.

Skill is when luck becomes a habit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:58:
ik heb het al geprobeerd met dat jquery gedoe, maar ik krijg het niet voor elkaar.. had eigenlijk gehoopt dat ik hier iemand zou vinden die zin heeft om dit op te lossen maar volgens mij zit dat er niet echt in?
Je kunt niet verwachten dat we hier een kant en klare oplossing gaan aanbieden natuurlijk..

Overigens snap ik je code niet zo goed eigenlijk.. Je hebt 4 main menu items, maar 1 zet je apart en de andere 3 stop je in een soort container?

Verder zou ik je inderdaad aanraden om dit met jQuery te doen. Het simpelste is wellicht om aan elke link een functie te hangen die er dan voor zorgt dat je de onderliggende links ziet en een andere functie aanroept die al de andere wegdoet.

Iets in de aard van:

JavaScript:
1
2
3
4
$("#LinkID").click(function(){
$("#onderliggendeLinks").show();
hideAlDeRest(); //hier doe je gewoon voor elke link een $("#ID").hide();
});

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:58:
had eigenlijk gehoopt dat ik hier iemand zou vinden die zin heeft om dit op te lossen maar volgens mij zit dat er niet echt in?
Nee: Kan iemand even...?
Verder: zie onze Quickstart; we verwachten wel iets meer van een topicstart dan "dit heb ik, 't doet niet wat ik wil". En als je code post, gebruik dan code tags a.u.b.

Als iets niet werkt is 't wel zo handig als je beschrijft wat er niet werkt; "ik heb het al geprobeerd met dat jquery gedoe, maar ik krijg het niet voor elkaar.." zegt natuurlijk helemaal niets. Ook is het handig als je een klein beetje basiskennis opdoet voordat je ergens mee aan de slag gaat. Dan tast je niet zo in 't duister als er zich eens iets voor doet. Een tutorial JS kan in dit geval geen kwaad en er zijn er legio te vinden op 't web.

Tot slot; iets waar je in de toekomst ook veel aan gaat hebben als je gaat programmeren en er nieuw in bent: Debuggen: Hoe doe ik dat?. Tel er maar op dat, zeker in 't begin, 70% van je tijd op gaat aan debuggen en de rest aan programmeren ;)

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 01-05-2011 22:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.