Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn DELL XPS 7100 voor een jaar nou en ik vroeg me af wat voor ombouwmogelijkheden ik hiervoor heb. Ik heb weinig ervaring met dit soort zaken in verband met wat voor grafische of RAM mogelijkheden ik kan installeren. Dus hoop ik dat er iemand is die me wat wijzer kan maken.

Specs:

Processor:

NAME: AMD Phenom 2 X6 1035T
CODE NAME: Thuban
PACKAGE: Socket AM3 (938)
TECHONLOGY: 45nm
CORE VOLTAGE: 2.004V

Moederboord:

MANUFACTER: Dell INC.
MODEL: 0FF3FN - A00
CHIPSET: AMD 786G (rev=00)
SOUTHBRIDGE: AMD SB700
LPCIO: ITE IT8721

Memory:

TYPE: DDR3
SIZE: 4096 Mbytes
CHANNELS #: DUAL
DC MODE: Unganged
SLOTS: 2 Occupied - 2 free spaces left

GPU:

NAME: Radeon HD 5670
CODE NAME: RV830
TECHNOLOGY: 40nm

Clocks:

CORE: 399MHz
MEMORY: 450MHz

Memory:

SIZE: 1024 MBytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je de kast al opengeschroefd, boekje van je moederbord erbij gepakt en gekeken welke slots (RAM, PCI-E, etc) nog vrij zijn en wat de overige beperkingen zijn?
SLOTS: 2 Occupied - 2 free spaces left
Dus, hier alleen al 2 RAM-slots vrij. Maar of de PC (en je OS) meer dan 4GB aan kan, dat moet je zelf uitzoeken... :)

[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 01-05-2011 12:35 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trek je kast open en kijk wat je aan sloten vrij hebt, en of dat gaat passen. Je kunt wel een PCIe slot vrij hebben, maar als je daar een dubbelslots (of zelfs 3dubbelslots) kaart in wil duwen, en je hebt die ruimte fysiek niet in je kast dan houdt dat ook al snel op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het trouwens met energievoorziening? Ik bedoel kan er zo maar een dikke videokaart in worden gezet bij wijze van spreken? Ik heb namelijk een tijdje geleden geprobeerd een hoge videokaart in een zo maar te zeggen een medium PC gezet met redelijke specs en die hield het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je voeding moet natuurlijk wel voldoende zijn. Als er nu een 250W voeding inzit dan ga je er geen dikke videokaart in kunnen duwen. Check dus eerst wat erin zit, en wat je er dan nog aan zou kunnen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? ?

Daarbij zijn er voldoende reviews online te vinden van bijvoorbeeld een GPU die je op het oog hebt en wat voor verbruik het gehele systeem dan heeft. Gezien de rest van je machine, denk ik dat 500W voeding voldoende moet zijn maar ook dat moet jij ons vertellen; je startpost is wat summier...

Stuivertje wisselen met Terw_Dan

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 01-05-2011 12:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1