Mijn externe HDD Western Digital 500 AACS Sata raakte oververhit in de behuizing en stopte er mee. Werd ook niet meer herkend in Bios. Hem/haar ? in de PC gestopt na een lange periode afkoeling en dan wordt hij wel herkend.
Maar als ik hem in de verkenner aan vink krijg ik de melding: " Disk niet toegankelijk."
1. Met diskmgmt.msc wordt hij correct herkend en in orde bevonden.
2. Met Western Digital Data LifeGuard Diagnostics geeft hij zowel op de quick test als op de extendend test "Pass".
3. Recuva herkent een paar bestanden maar kan ze niet terughalen.
4. Ik hoor de disk spinnen en na een tijdje wordt hij ook warm. Geen tikkende geluiden verder.
5. Bij eigenschappen krijg ik : 0 bytes gebruikt/0 bytes beschikbaar.
Ik zou kunnen proberen de disk te formatteren, maar dan ben ik alles kwijt.
Mijn vraag is : is de disk toch overleden ondanks de positieve resultaten op de Life guard diagnostics of is er softwarematig nog iets aan te doen om de disk toch toegankelijk te krijgen.
Maar als ik hem in de verkenner aan vink krijg ik de melding: " Disk niet toegankelijk."
1. Met diskmgmt.msc wordt hij correct herkend en in orde bevonden.
2. Met Western Digital Data LifeGuard Diagnostics geeft hij zowel op de quick test als op de extendend test "Pass".
3. Recuva herkent een paar bestanden maar kan ze niet terughalen.
4. Ik hoor de disk spinnen en na een tijdje wordt hij ook warm. Geen tikkende geluiden verder.
5. Bij eigenschappen krijg ik : 0 bytes gebruikt/0 bytes beschikbaar.
Ik zou kunnen proberen de disk te formatteren, maar dan ben ik alles kwijt.
Mijn vraag is : is de disk toch overleden ondanks de positieve resultaten op de Life guard diagnostics of is er softwarematig nog iets aan te doen om de disk toch toegankelijk te krijgen.