HDD niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn externe HDD Western Digital 500 AACS Sata raakte oververhit in de behuizing en stopte er mee. Werd ook niet meer herkend in Bios. Hem/haar ? in de PC gestopt na een lange periode afkoeling en dan wordt hij wel herkend.
Maar als ik hem in de verkenner aan vink krijg ik de melding: " Disk niet toegankelijk."
1. Met diskmgmt.msc wordt hij correct herkend en in orde bevonden.
2. Met Western Digital Data LifeGuard Diagnostics geeft hij zowel op de quick test als op de extendend test "Pass".
3. Recuva herkent een paar bestanden maar kan ze niet terughalen.
4. Ik hoor de disk spinnen en na een tijdje wordt hij ook warm. Geen tikkende geluiden verder.
5. Bij eigenschappen krijg ik : 0 bytes gebruikt/0 bytes beschikbaar.

Ik zou kunnen proberen de disk te formatteren, maar dan ben ik alles kwijt.
Mijn vraag is : is de disk toch overleden ondanks de positieve resultaten op de Life guard diagnostics of is er softwarematig nog iets aan te doen om de disk toch toegankelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Hoe heb je de schijf geformatteerd? Fat32/NTFS/EXT3/EXT4?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NTFS. Mijn redenering is : als de disk weer toegankelijk wordt, zal ik wel alles weer kunnen lezen wat er op stond. Maar of dat een goede gedachtegang is, weet ik niet.
Het gaat me niet zozeer om de data recovery, maar ik begrijp niet waarom de disk niet toegankelijk is.

[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
^^ NTFS bedoel je denk ik? Maar probeer gewoon nog wat andere data recovery programma's, resultaat kan onderling best flink verschillen: Thematopic: Datarecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon gewoon via diskmanagement (eigenschappen) in de gegevens komen.Nuttige gegevens gekopieerd en toen de schijf geformatteerd. S.M.A.R.T geeft aan dat de schijf in goede conditie is. En de schijf is nu gewoon toegankelijk.Er stond alleen een back-up op.
Dus probleem van data recovery opgelost. Maar ik begrijp nog niet waarom de schijf eerst "niet toegankelijk" was. Iemand een idee ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit verkeerd, kennelijk. Het was een software probleem( hdd. niet toegankelijk).
Pagina: 1