Gezocht: fanless mobo met 4 netwerkaansluitingen

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghbloos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 17:41
Wat is een goede mobo voor een Linux (server) computer waarin geen fans zitten (vanwege geluid) en waar 4 netwerkkaarten op aangesloten kunnen worden en twee SSD harde schijven in raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Iets meer info graag, waar hebben we het dan over. PCI-e SSD's of SATA- / SAS SSD's, PCI-e/PCI netwerk kaarten, wat voor snelheid netwerk kaart etc.

Wat voor socket, wat voor processor, hoeveel processoren ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghbloos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 17:41
@Verntieldopje
Ik zal wat extra info geven. De computer zal als Internet gateway en webserver fungeren. Momenteel heb ik een Pentium 4 met weinig geheugen, maar die is een beetje door zijn knieën aan het gaan. Omdat dat ding ook veel herrie maakte en niet energiezuinig is, wilde ik dat nu eens anders doen.

Er is nog niets gekocht, maar wel is besloten dat het fanless moet zijn en dat er SSD schijven in komen mede om bovengenoemde redenen.

De processor is of processoren zijn dus niet gekozen en de ook het type SSD niet. De twee SSD's komen wel in raid/mirror configuratie.

@j-tjuuhhh
Ja, zoiets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor dit soort vragen hebben we een gids geschreven: **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?

Reden daarvoor is dat we de wat-moet-ik-kopen vraag niet toestaan op GoT. E.e.a. is ook te lezen in PMG beleid. Mocht je vragen over het bouwen van je eigen thuisserver hebben, dan hebben we daar ook een speciaal BBG aanschaftopic voor, dat je hier kunt vinden: Best Buy Guide overzichtstopic

Dit topic gaat dicht :)

Dit topic is gesloten.