Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC crasht voortdurend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kort overzicht van het probleem;

Na een update van mijn PC (nieuw mobo, geheugen en processor), kreeg ik steeds bluescreens. In het begin gebeurde het maar af en toe, vooral tijdens het gamen/films kijken. Na een paar dagen begon het ook te gebeuren terwijl ik niks speciaals aan het doen was. Nu sinds gisteren gebeurd het non-stop en kom ik niet eens meer voorbij het windows begin scherm.

Ik heb geprobeerd alle non-essentiële hardware eruit te halen en in safe-mode te starten, dit heeft echter niet geholpen. Daarna alles geformatteerd en windows er opnieuw opgezet. Nadat ik drivers etc. heb geinstalleerd en moest rebooten, deed hij echter niks meer. Als ik nu probeer op te starten gaat mijn voeding aan, beginnen de koelers op mijn CPU/GPU te draaien en gaan er een paar lichtjes aan, maar er komt geen beeld op mijn schermen. Ook reset hij zichzelf na ongeveer 5 seconden, en blijft daarna oneindig lang lopen zonder dat er iets gebeurd.

Specs:

i5-2500k Sandy Bridge
Sabertooth P67
Geil GVP36GB1600C9TC (3x2GB DDR3 1600mhz)
Gainward GeForce GTX470
Zalman 400 of 450 voeding
Samsung 250GB spinpoint en een 1TB spinpoint

Ik ben echt een beetje ten einde raad. Heb al een paar topics op dit forum doorgenomen, maar daar geen oplossing kunnen vinden. Zou het heel erg op prijs stellen als iemand me kan verder helpen. :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik zou in ieder geval beginnen met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Als je die door bent moet je toch een redelijke indruk hebben over waar het probleem moet zitten.

Desktop | Server | Laptop

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-11 14:33
kan je wel een live-cd van ubuntu draaien en heb je memtest enzo al geprobeerd?
Hoe zijn je temperaturen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen beeld, dus ik kan de temperaturen niet nakijken of memtest proberen. Heb ook geen ubuntu CD jammer genoeg.

Ik zal het hangen en opstartproblemen troubleshooter eens doornemen, bedankt voor de link. :) Hopelijk kom ik daar wat verder mee.

• xnergy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11 00:38
Welke revisie van het moederbord heb je? En weet je welke error je kreeg tijdens het blauwe scherm?

[ Voor 44% gewijzigd door xnergy op 29-04-2011 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het blauwe scherm was steeds maar een fractie van een seconde zichtbaar, heb geen error weten te noteren. Ik zag wel iedere keer een melding over een memorydump.

Moederbord heeft de new P67 B3 Revision

• xnergy
Heb je het al geprobeerd met 1 geheugenmodule erin?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeerd. Ik heb alle geheugenmodules apart geprobeerd.

• xnergy
Oke het is een beetje lastig, zoals je het omschrijft kan het echt van alles zijn... en 450 watt voeding, is dat misschien niet een beetje te weinig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net het hangen en opstartproblemen topic doorgenomen, maar daar kom ik niet veel verder mee.

Het zou aan de voeding kunnen liggen. Maar is het dan niet vreemd dat ik in eerste instantie wel alles kon doen, en dat ik nu ineens geen beeld meer krijg? Alles gaat wel aan in mijn computer en blijft draaien, ik krijg alleen geen beeld.

Als je vragen hebt over de omschrijving, dan zal ik mijn best doen het anders te verwoorden. :) Moet ik alleen wel weten wat onduidelijk is.

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 14:58
OP starten met bijvoorbeeld de Hirens boot cd en daarvan af Bluescreenview draaien. Kun je mogelijk zien waarom de PC gecrashed is.

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 08:18

mickjuh

Good news everyone!

Klok in de bios je geheugen eens terug van 1600 naar 1333 mhz. Ik heb tegen bijna dezelfde problemen aangelopen.

Ik snap er nog steeds niets van maar een vriend kwam met deze tip en dit bleek bij mij direct te werken.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Bobmeister op 29-04-2011 16:04 ]

• xnergy
Heb je de bios al geupdate naar 1502? Misschien ook even de CMOs resetten?

• xnergy
Dit vond ik net op een andere forum:

Well that fixed it. Disabling the C3/C6 ended the freezes and random reboots at idle. I was reading over at HardOCP that Asus has been disabling those states now by default in the P67 boards and that the auto setting means that its not enabled. They did this because of this problem that effects many people it seems. I didn't know about this issue though and so enabled them and then the problems started.

Just an FYI for anybody who may run across this issue.

http://www.xtremesystems....2a&p=4825153&postcount=25

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Leuk al die posts hierboven, maar hij meldt dat hij geen enkel beeld krijgt, dus ook geen Bios..

TS: Kun je aan een andere videokaart komen om te testen? Inspecteer verder eens het moederbord en de videokaart of je bijvoorbeeld kapotte condensatoren kunt zien, dat wil namelijk ook nog wel eens voorkomen.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• xnergy
Oh dacht dat hij nog wel in de bios kon komen... heb ik overheen gelezen waarschijnlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg helemaal geen beeld. Dus kan niet zien wanneer ik in de BIOS zit, laat staan hier dingen aanpassen. Ik geloof dat het geheugen ook standaard op 1333mhz staat, dit heb ik niet gewijzigd.

De bios is geupdate, heb ik gedaan meteen na het formatteren, wilde meteen alles goed instellen.

Ik zal even kijken of ik kapotte condensatoren kan vinden, weet alleen niet goed hoe ik dit moet spotten. Zal het even op gaan zoeken eerst. :)

• xnergy
Oke maar heb je al een CMOS reset gedaan met het pinnetje op het moederbord?

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 20:15
kapotte condensatoren staan bol bovenop. of lekken een (meestal) geel bruine substantie.

maar veel moederborden hebben tegenwoordig solid state condensatoren die eigenlijk niet meer kapot gaan (niet door normaal gebruik of ouderdom tenminste)

[ Voor 47% gewijzigd door Countess op 29-04-2011 15:57 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Countess schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:56:
kapotte condensatoren staan bol bovenop. of lekken een (meestal) geel bruine substantie.
Inderdaad. Het komt niet heel erg veel voor, maar lekkende condensatoren zijn een typisch probleem dat kan verergeren over de tijd.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

De kans dat een cap kapot is binnen enkele maanden is klein.. of hij moet echt gefrituurd zijn 8)7 .

Welke voeding heb je? Want 400 a 450w is behoorlijk krapjes voor een 470GTX, is het een niet al te beste voeding kan dat best wel eens de oorzaak zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:20
Dude, 400 of 450W voeding voor een i5 (k-versie) met een GTX470, 2HDD, 3xDDR3??? reken die dingen alleen al uit en je zit aan 400W (ongeveer), reken hierbij nog de USB-apparaten, DVD-drives, FAN's etc. etc... en je zit zeker aan 500W... Hang er eens een 650-800W voeding aan, want volgens mij heb je je voeding kapot gemaakt...

Voor de fun eens berekend met jouw specs, + 1DVD-drive, 4 fans en een PCI-kaart (bvb sound...) en ze raden minimum 650W aan...

[ Voor 16% gewijzigd door Kerberos84 op 29-04-2011 16:04 ]

No Gillette, No Minette

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens op jacht gaan naar een andere voeding, hopelijk kan ik daar vandaag nog aankomen. De voeding die ik heb is ook al een paar jaartjes oud. Stom dat ik daar niet aan gedacht had.

Heb een CMOS reset gedaan, heeft niet geholpen. Heb ook geen kapotte condensatoren ondekt.

Verwijderd

Topicstarter
Had een foutje gemaakt, er zit een 600W voeding in. Heb hem net even nagekeken. Heb nu alle onderdelen eruit gehaald, en ga alles opnieuw aansluiten. Kijken of er misschien kabels waren losgeschoten.

Ik gebruik geen extra fans of PCI kaarten, maar denk dat een oude 600W voeding misschien nog steeds een upgrade kan gebruiken.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Als je geen extra fans gebruikt zou dat ook nog wel een keer de oorzaak kunnen zijn.. Hoe vallen de temps van je CPU en GPU uit onder stress?

(CPU stressen met Prime95, en de temperatuur checken met Realtemp)
(GPU stressen met Furmark, en de temperatuur checken met Furmark zelf)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt met niet dat mijn computer al oververhit raakt, nog voordat hij volledig is opgestart. Ik geloof ook niet dat dit een verklaring is voor het feit dat ik geen beeld meer krijg. Het niet krijgen van enig beeld gaat het ook moeilijk maken om de temperatuur te checken.

Om het nog een keer te zeggen, want het lijkt erop dat dit deel niet volledig begrepen wordt, ik krijg geen enkel beeld. Ik kan niet in mijn bios komen om hier iets aan te passen. Ik kan geen programma's runnen aangezien ik ook niet in windows kom. Mijn monitor blijft volledig zwart, alsof hij op standby staat. Want hij staat wel aan, ik zie het powerlampje knipperen. Ik heb het met beide monitoren geprobeerd, dus het ligt ook daar niet aan. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 16:34 ]

• xnergy
Ga eens voor Corsair 850watt voeding, ik heb ook een Sabertooth met een 2600k intel cpu, Radeon 5850, 4x DDR3 totaal 8gb en 5 hd's, werkt super hier :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic is inmiddels al een tijdje oud, maar aangezien de specs in mijn computer hetzelfde zijn gebleven, dacht ik dat ik deze wel kon resurrecten.

Ik krijg hetzelfde probleem weer dat mijn computer wel volledig opstart, maar dat ik een zwart scherm krijg. Jammer genoeg heb ik vorige keer de oplossing niet genoteerd. Wat er tot nu toe in dit topic is gesuggereerd heeft niet geholpen, dat weet ik wel nog. Ik heb toen zelf wat zitten spelen met onderdelen tot dat het werkte.

Het probleem is dus dat mijn computer start, alles gaat draaien, alle lampjes die moeten werken werken ook. Ik krijg alleen geen beeld. Ik heb net een vergelijkbaar topic doorgenomen in het Beeldschermen en Videokaarten topic; Geen beeld meer na vervangen geheugen

De oplossingen daar hebben jammer genoeg niet geholpen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1