Nieuwe CM FAQ. Feedback welkom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Zoals reeds in De CM FAQ - Geef hier je feedback aangegeven, de CM FAQ is OUD! :P

Maar om een mooie nieuwe FAQ te schrijven wil ik graag weten wat jullie er in terug willen zien. Linkjes van casemodding gerelateerde websites etc. Graag aangeven wat je zou willen zien, en evt relevante info.
Ik heb alvast een begin gemaakt, door de kast-verf-tutorial opnieuw te schrijven daar ik er redelijk wat info/kennis over heb.
Ook de andere tutorials wil ik nalopen danwel opnieuw schrijven danwel uitbreiden. Uiteraard met de nieuwere FAQ indeling.

Een ieder die zich geroepen voelt om een how-to te schrijven is van harte welkom, des te sneller kunnen we een nieuwe FAQ online gooien :)

Momenteel staan er de volgende tutorials in:
Kast spuiten
Ventilators spuiten
Optische drives spuiten
Extra fans plaatsen
Blowholes en Windows maken
Blowholes
Mijn werkwijze:
Gaten voor fingerguards in metaal
Windows met rechte hoeken
Windows met ronde hoeken
Het snijden van blowholes in plastic
Verf verwijderen
Kabels mooi opruimen / samenbinden

Daar wil ik nog bijmaken:
-lijmen en bewerken van acryl
-polyester vormen maken en of gieten
-...
-...

Linkjes wil ik opnieuw gaan uitzoeken, waar je spullen kunt kopen, gallery's, of andere how-to's kunt vinden. Ook te denken aan welke producten je waar kunt krijgen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:40
Ik zou een lijst met 'handige' leveranciers ook wel wat vinden. Waar biedt men goeie service qua bijvoorbeeld op maat maken van plaatmateriaal, poedercoaten, zandstralen, weetikveelwat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Misschien gereedschap tips? Lijkt mij zelf ook wel handig, bijv. Welk gereedschap kun je het beste gebruiken voor een blowhole? enz.

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serendipity
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-06 11:43

Serendipity

"No fear, I is here"

Ik ben het met Carpento eens!

En misschien ook dingen met hout gaan doen? aangezien tegenwoordig veel mensen hun case uit hout maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 13:56

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

stealth maken van dvd drive.

van een gewone fan een led fan maken.
http://94.100.114.4/12922...00/1292299204_5_HwHx.jpeg

logos op cases spuiten
http://94.100.118.204/118...00/1187520413_5_05Df.jpeg

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Daar ben ik slecht in, zou een hele goeie zijn!

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Serendipity schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:04:
Ik ben het met Carpento eens!

En misschien ook dingen met hout gaan doen? aangezien tegenwoordig veel mensen hun case uit hout maken...
Dan zou je voor elk materiaal wel een FAQ kunnen maken... Het bewerken van plexi kent weer andere haken en ogen dan bijvoorbeeld staal, of alu, of hout natuurlijk. Ik denk dat de FAQ niet alles moet gaan voorkauwen, want dan wordt het zo uitgebreid dat het niet meer lekker zoekt. Just the basics, het KISS principe (Keep It Simple Stupid!) heeft altijd prima gewerkt.

Hier is overigens nog een mooie link voor modelbouw gerelateerd bevestigingsmateriaal: www.modelfixings.co.uk

Ervaring: Goed, heeft veel boutjes en schroefjes en niet alleen voor modelbouw natuurlijk! :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik wil wel wat over het bewerken van plexiglas acrylaat schrijven, heb over een paar weekjes weer wat meer tijd :)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:42
Een tutorial met daarin hoe je waterkoeling maakt, dus blokken, reservoirs etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
WK100 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 08:29:
Een tutorial met daarin hoe je waterkoeling maakt, dus blokken, reservoirs etc. ;)
Dat is wel erg uitgebreid, als er uitleg moet komen hoe je uit een staf koper een blok freest. Het moet wel voor een breed publiek zijn, en je hebt er de tools voor nodig. Reservoirs is geen probleem, dat kan in de plexiglas tutorial meegenomen worden.
brinkdinges schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:19:
Ik wil wel wat over het bewerken van plexiglas acrylaat schrijven, heb over een paar weekjes weer wat meer tijd :)
Graag :) wat artikeltjes over het lijmen, zagen, boren, buigen en materiaaleigenschappen OID.

Rest van de suggesties neem ik ook mee. Gereedschapsgebruik is iets wat mij wel leuk lijkt om uit te schrijven. Logo op case spuiten neem ik denk ik mee in de kast-spuit-tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 13:56

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

_ferry_ schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 10:28:
[...]

Dat is wel erg uitgebreid, als er uitleg moet komen hoe je uit een staf koper een blok freest. Het moet wel voor een breed publiek zijn, en je hebt er de tools voor nodig. Reservoirs is geen probleem, dat kan in de plexiglas tutorial meegenomen worden.

[...]

Graag :) wat artikeltjes over het lijmen, zagen, boren, buigen en materiaaleigenschappen OID.

Rest van de suggesties neem ik ook mee. Gereedschapsgebruik is iets wat mij wel leuk lijkt om uit te schrijven. Logo op case spuiten neem ik denk ik mee in de kast-spuit-tutorial.
ik kan ook wel een deel inbreng doen van hoe ik het in mijn cases tot nu toe heb gedaan. maar ik ben zo dyslectisch als een hoerentoeter dus dan zal er wel wat verbeterd moeten worden :+

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

FiXeL schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:00:
[...]

Dan zou je voor elk materiaal wel een FAQ kunnen maken... Het bewerken van plexi kent weer andere haken en ogen dan bijvoorbeeld staal, of alu, of hout natuurlijk. Ik denk dat de FAQ niet alles moet gaan voorkauwen, want dan wordt het zo uitgebreid dat het niet meer lekker zoekt. Just the basics, het KISS principe (Keep It Simple Stupid!) heeft altijd prima gewerkt.
Ik wil aan het einde van mijn worklog (hopelijk eind deze week) ook nog een behoorlijke opsomming gaan maken van het werken met MDF; voor- en nadelen enzo. Wil er ook best wel een stukje over schrijven voor een nieuwe FAQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260522

misschien een idee om er iets over tonertransfers in te zetten?
een (zwart wit) afbeelding met een laserprinter op fotopapier afgedrukt is namelijk (heel) goed over te strijken op een goed ontvette ondergrond.
dit is heel goed te gebruiken om patronen/afbeeldingen over te brengen op stalen platen
ook is deze transfer etsmiddelbestendig, waardoor je deze methode ook voor het etsen uit messing/koper kan gebruiken.
het grootste voordeel hiervan is nog wel dat het heel goedkoop en toegankelijk is.
benodigdheden voor transfer:
-fotopapier
-zwart wit afbeelding
-bibliotheek/supermarkt met kopieerapparaat
-strijkbout

extra benodigdheden voor etsen
-messing/ koperen ondergrond
-etsmiddel (10euro voor een kilo)

zelf gebruik ik deze methode voor van alles en nog wat (casebadges, patronen op staal uitprinten, printplaten etsen) en ik wil hier ook best wel een tutorial voor schrijven als er animo voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serendipity
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-06 11:43

Serendipity

"No fear, I is here"

waldpyk schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:50:
[...]

ik kan ook wel een deel inbreng doen van hoe ik het in mijn cases tot nu toe heb gedaan. maar ik ben zo dyslectisch als een hoerentoeter dus dan zal er wel wat verbeterd moeten worden :+
Stuur maar langs als ie af is, ben redelijk goed in ons Neerlandsche taaltje, en heb hier een lerares nederlands 1 stoel verder :)
Anoniem: 260522 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:14:
misschien een idee om er iets over tonertransfers in te zetten?
een (zwart wit) afbeelding met een laserprinter op fotopapier afgedrukt is namelijk (heel) goed over te strijken op een goed ontvette ondergrond.
dit is heel goed te gebruiken om patronen/afbeeldingen over te brengen op stalen platen
ook is deze transfer etsmiddelbestendig, waardoor je deze methode ook voor het etsen uit messing/koper kan gebruiken.
het grootste voordeel hiervan is nog wel dat het heel goedkoop en toegankelijk is.
benodigdheden voor transfer:
-fotopapier
-zwart wit afbeelding
-bibliotheek/supermarkt met kopieerapparaat
-strijkbout

extra benodigdheden voor etsen
-messing/ koperen ondergrond
-etsmiddel (10euro voor een kilo)

zelf gebruik ik deze methode voor van alles en nog wat (casebadges, patronen op staal uitprinten, printplaten etsen) en ik wil hier ook best wel een tutorial voor schrijven als er animo voor is
Ik zou zeggen ook doen! Ik denk dat veel mensen iets op de zijkant van hun case willen, maar dat veel mensen denken dat het te moeilijk is! Wist zelf niet eens dat het kon...

[ Voor 57% gewijzigd door Serendipity op 02-05-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354516

Serendipity schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:17:

Ik zou zeggen ook doen! Ik denk dat veel mensen iets op de zijkant van hun case willen, maar dat veel mensen denken dat het te moeilijk is! Wist zelf niet eens dat het kon...
Vind ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 18:35
Ik denk dat het een goed idee is om de casemodtweaker een "how is made" te laten schrijven over bepaalde dingen (ik zie hier al zoiets als afbeeldingen strijken) en dat jij, _ferry_ het naloopt en als het oke is, het dan plaatst. Ik denk dat het heel wat werk scheelt voor jou, niet dan? Ik denk dat er best wel wat casemodtweakers (scrabble ! :) )zijn die hun ideeen willen delen.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Klopt, ik heb wel wat tijd, maar meestal tussen de andere werkzaamheden door. Maar inderdaad, elke how-to of tutorial is welkom. Ik heb nu de kast-spuit-tutorial klaar, ga straks linkjes uitzoeken en even nadenken over de indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260522

waar moet ik een turorial naartoe sturen (tonertransfer) en in welk formaat? gewoon word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Ik weet niet of je er afbeeldingen bij hebt? Zoniet, dan mag je hem als plain tekst in een DM of email naar mij toe sturen.
Als er fotos bij zitten kun je die evt nummeren en daar in de tekst naar verwijzen, dan maak ik dat verder in orde als ik het aan de FAQ toevoeg (moet nog even mijn HTML/UBB kennis wat bijschaven heb ik net gemerkt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

_ferry_ schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:54:
Klopt, ik heb wel wat tijd, maar meestal tussen de andere werkzaamheden door. Maar inderdaad, elke how-to of tutorial is welkom. Ik heb nu de kast-spuit-tutorial klaar, ga straks linkjes uitzoeken en even nadenken over de indeling.
Wil je wat dat betreft ook iets zien als pro's en con's van verschillende materialen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347253

Wat ik graag wil zien is hoe je je moederbord in een andere kleur zou kunnen spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Anoniem: 347253 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:20:
Wat ik graag wil zien is hoe je je moederbord in een andere kleur zou kunnen spuiten.
Tja dat zou wel leuk zijn, hiervoor weet ik dat je dragon skin moet gebruiken, zie ook Remmes_NT in "Het "Post hier je kleine mods" topic - D..."

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2wbszzo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Mexel schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:37:
[...]

Tja dat zou wel leuk zijn, hiervoor weet ik dat je dragon skin moet gebruiken, zie ook Remmes_NT in "Het "Post hier je kleine mods" topic - D..."

[afbeelding]
Dat is inderdaad gaaf (ookal vind ik het zelfs met niet geleidende verf nog te riskant ;) )
Ik zou graag een tut zien over hoe je het beste alu kan polijsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
maarten12100 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:55:
[...]

Dat is inderdaad gaaf (ookal vind ik het zelfs met niet geleidende verf nog te riskant ;) )
Ik zou graag een tut zien over hoe je het beste alu kan polijsten
OK. Ga ik er ook in verwerken, komt IDD wel vaak van pas :)

Dat verven van een moederbord, dat kun je wel in en FAQ zetten, maar het is de F van Frequent. Ik denk dat de 1,5% van de gebruikers die hier in CM zit en ook daadwerkelijk zijn mobo wil verven ook wel door testen op een oud mobo en met wat research zover kan komen.
Als diegene er dan een stukje over schrijft kunnen we het altijd er nog aan toevoegen. Nu zie ik daar geen noodzaak toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 14:33
Ik zou ook wel een TuT willen aanleveren om je kabels te sleeven door middel van touw eromheen knopen.
Geef maar een seintje als je hem wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

op deze pagina staan nog wel wat leuke dingen, zoals card painting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kom deze tegen in; [CiP] CleanLi
Frankyie schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:45:
Mijn mod (NL illusion) hangt bijna helemaal aan mekaar met dat kombi metaal metaal spul van bison

Ik heb ooit wat testen gedaan met twee van die bison lijmen. Dit zijn mijn resultaten.

Aluminium op aluminium: Bison kombi metaal-metal
Beiden onderdelen ligt vast drukken op elkaar. GEEN lijmklem. Dit leidt tot zeer slechte resultaten. Volledige echte uitharding: 24 uur. Vanwege slechte aandrukkracht is er kans dat materialen niet recht op elkaar zitten. Ideaal voor hoekjes waar je helemaal niet vast kan drukken. Dit is de meest gebruikte lijm in mijn kast. Lijm resten zijn met veel moeite weg te snijden met een mes.

Aluminium op aluminium: Bison kombi power
Bij deze lijm WEL een lijmklem gebruiken. Strak aandraaien. Vanwege lijmklem zitten beiden materialen netter op elkaar dan bij de bovenste. Volledige uitharding na 48 uur. En dan zit het vast. Erg vast. Lijmresten alleen met dremel of ander lomp gereedschap te verwijderen.

Aluminium op stalen backplaat pc kast (met verf resten): Bison kombi power
Zie boven

Stalen backplaat op stalen backplaat (met verf resten): Bison kombi power
Zie boven

Rubber op aluminium: seconden lijm
Spreek voor zich

Moeren op aluminium: seconden lijm
Spreek voor zich

Bison kombi metaal-metal Kan ook opzichzelf lijmen. Dus als iets is losgeschoten hoef je de oude lijm niet te verwijderen. Bij de andere lijmsoorten heb ik dit nog niet getest.

Beiden bison lijmen zijn weer los te krijgen met hitte.

Lijmen gaat veel mooier dan lassen. Dus ik zeg, lijmen maar die handel! :D
kan er volgens mij ook wel aan toegevoegd worden, misschien dat frankyie er nog een iets uitgebreider verhaal over wil schrijven om er een echt tutorial van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onderaan deze pagina heeft Kier een mooi duidelijke tut over sleeven geschreven. Kan er volgens mij zo bij geplaatst worden.
[CiP] Lightning McMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 13:46
Even dit topic een stootje in de rug geven: ik vind het een knappe zet namelijk ;).
Ik mis vooral nog dingen ivm elektronica. Dingen zoals: frontpanel DIY (powerLED, button, HD LED,...), backpanel DIY (al dan niet dmv recyclage van een oude case) eventueel met extra gadget's :p. Lijkt me niet dat dit lange teksten zouden worden, maar net zo handig voor sommgen. Niet?
Of is dit te vinden in het EL subforum?
Mijn twee centiemen.
Pagina: 1