Lian Li standoffs, waar te krjgen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:35
Ben nieuwe pc aan bouwen, core i5 etc, ook een nieuwe kast, LianLi pc7 fnw. Nou dacht ik slim te zijn en geld te besparen, ik nam een teruggestuurde bij Informatiqe, er zouden geen schroeven bijzitten. Nouja schroeven enzo, wat kan het probleem zijn dacht ik, dus ik neem hem. Nu blijkt dat er helemaal niks bijzit, ook de moederbord standoffs niet. Nog geen probleem , ik pak die wel van mijn oude Coolermaster....past het niet. Foooock ..... LianLi vergt een andere kleinere schroefdraad. Ben boos op Informatique (en ik heb van deze fout geleerd), hoe kunnen ze dit verkopen, hier kan je niks mee totdat je aan LianLi standoffs weet te komen, weten jullie andere die passen?

Ik type dit vanaf mijn lappie, ouwe pc is uit mekaar gehaald, en al het nieuwe spul kan ik niks mee dankzij het missen van stuk of wat standoff, gggrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Voor de standoffs:
http://www.frozencpu.com/...l=g43c241s615&id=LV4sLpvY

Andere schroefjes:
http://www.frozencpu.com/...ScrewsHardware-Page1.html

Google is je beste vriend zeg ik maar altijd :)

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:28

InFamous

excommunicado

http://highflow.nl/ probeer het hier eens hun hebben veel lian-li spul als het er niet opstaat gewoon even vragen op het forum of een mailtje sturen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tx. In buitenland bestellen doe ik enkel at last resort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
of ga naar de lokale computerboer. ik heb een lianli, maar daar waren de schroefjes van zoek geraakt (later wel gekregen).. toen ben ik gewoon bij een lokaal zaakje gaan vragen naar stand-offs met fijn schroefdraad. kreeg ik gratis van ze :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Of tap gewoon ff andere draad erin, probleem opgelost?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Klopt. Even de juiste maat boren (ik dacht dat standaard standoffs m3 zijn dus dan zal je ongeveer 2,5mm gaatjes er van moeten maken) en dan draad tappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ik heb hier nog wel wat liggen met fijn schroefdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

neem aan dat je standoffs van cooler master het draad hebben zoals in HDD's? En van lian-li zal dan wel M3 zijn. Zullen avst wel ergens te vinden zijn. Conrad heeft ook een hoop klein bevestigingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yeCw9NN1dF2PNJuerOdBiqdu/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NnSfTjcmRoIhVMZRgnsQ2LRI/full.jpg

Welke heb je nodig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Eerder de rechter denk ik, de gaatjes zijn gewoon nogal klein, daar passen de coolermaster dingen niet in. Ik weet niet of je 1000 en 1 maten hebt of dat er maar 2 maten bestaan. De schroefjes van een harddisk (die met die grote koppen)passen er ook niet in zeg maar. Zal ff wat rondmailen en bij mycom en computerland vragen.
Maar als jij er stuk of 5 van die dunne hebt en kan opsturen is dat ook een oplossing, als ze passen, anders is het ook zonde van de postzegel. :P

getypt van af de nieuwe Core i5 2400 in de oude kast :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 29-04-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Dm me maar met je adres en je krijgt er 5 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Waarom 5, en niet de standaard 9?

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tja kan ook, maar heel eerlijk gezegd maak ik nooit meer dan 4 a 5 schroefjes vast qua mobo.... 7(8)7

Ik ga eerst ff bij de computerzaken langs, en anders maak ik graag gebruik van je vriendelijke aanbod, Mexel.
(dit weekend komt de post niet, denk ik?)

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 29-04-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Ik hoor het wel, ik heb er genoeg liggen :p
Je mag er ook wel 10 hebben, ik gebruik ze niet en heb er nog genoeg reserve liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou ben 2 zaken afgeweest, bij Mycom 3 types gescoord, past allemaal niet, zie op de foto. Ik moet idd fijn draad hebben want dat schroefje pakt die wel. Sorry voor de slechte fotokunst.

foto linkjes even weggehaald, wegens mogelijke schadelijke url

Voor alle 3 geldt het past niet, blijkbaar is het draad te grof, ik moet fijn hebben, en misschien zijn ze ook te dik. Mexel wat jij hebt zijn dat officiele Lianli spullen? Want na eea geprobeerd te hebben ben ik bang dat er wel heel veel maten zijn.

Tenslotte nog Informatique gemailt, wacht hun antwoord af, eigenlijk zouden zij gewoon een goeie after-sale moeten leveren.
Heb ook highflow gemailt, die zeggen dat ik maar naar Informatique moet gaan.
boazkl0p schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:52:
Klopt. Even de juiste maat boren (ik dacht dat standaard standoffs m3 zijn dus dan zal je ongeveer 2,5mm gaatjes er van moeten maken) en dan draad tappen.
joh op dat gebied ben ik complete n00b, heb dit maar in casemodding gepost omdat dit daar thuishoort, maar casemodder zelf ben ik niet. :)

[ Voor 9% gewijzigd door _ferry_ op 01-05-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Jep dat zijn de orginele Lian Li standoffs.

U roept, wij draaien. Dus mocht je ze willen dan stuur ik ze graag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
check je DM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Done en ik zal ze even bij elkaar zoeken, en verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Je hebt metrische draad en inch formaat. Wat jij dus nodig hebt is m3 metrisch. Dat is de kleine schroefdraad waarbij de windingen vrij dicht op elkaar zitten. In een aluminium kast van Lian Li kan je ook met wat geweld de inch busjes erin draaien.

Mycom en dergelijke hebben dat niet. Mexel heeft de goeie

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 18:49
Meestal zitten de standoffs in de zak met schroeven, dit verklaard waarom deze er niet bij zitten. Echter heb je als consument en daarom dus ook op producten uit de koopjeshoek een bedenk tijd van 8 dagen. Je kan dus als nog de koop ontbinden en een nieuwe kast met schroeven aanschaffen ;). Het ligt er een beetje aan wat het prijs verschil is geweest, want je zal waarschijnlijk ook de speciale schroeven missen om je HDD's te kunnen monteren (bij 95% van lian-li kasten zitten namelijk speciale ophang systemen voor de HDD's).

Ik heb ooit wel eens gehad met een V2000 dat ik schroeven kwijt was en toen heeft freezinghardware mij geholpen aan een nieuwe set schroeven bij lian-li vandaan.

Dus ik hoop dat de standoffs van mexel goed zijn voor je kast en zo niet hoop ik dat je via Informatique nog je geld terug kan krijgen (8 werkdagen).

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sjah schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:15:
Foooock ..... LianLi vergt een andere kleinere schroefdraad. Ben boos op Informatique (en ik heb van deze fout geleerd), hoe kunnen ze dit verkopen, hier kan je niks mee totdat je aan LianLi standoffs weet te komen, weten jullie andere die passen?
Je kiest er zelf voor om een kale kast zonder iets te kopen en nu ben je boos op informatique omdat er niets bij zit? Kom op zeg.

Buiten dat: Wet koop op afstand toepassen indien mogelijk.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Heirboven: ja maar ik zeg ook dat ik ervan geleerd heb, dus ik blame mezelf ook hoor. :) En een kast zonder iets kopen, dat stond niet op de site, er stond zonder schroefjes, dat er dan helemaal niks bijzit kan ik daar niet uit opmaken , behalve als ik heel ervaren zou zijn geweest zou ik dat hebben kunnen weten. Ja ik verwijt Informatique best wel dat ze niet gemeld hebben dat je hiermee niks kan, behalve als je die standoffs hebt liggen.
Heb Informatique ook gemailt, ze vroeg of ik langs kon komen, of dat ik met LianLi zelf contact op wilde nemen. Nou vind ik eigenlijk dat ze hadden moeten aanbieden om dit zelf even kort te sluiten met de leverancier of LianLi zelf. Kan niet zeggen dat ik dit de beste aftersales vind, maar ok.

@Ozzie: Ok thanx, dat wist ik dus niet, dat als je geen schroefjes krijgt , je helemaal niks krijgt. Ennuh, problemen met HDD bevestiging heb ik niet, mis wel enkel de geluidsdempende ringetjes, nouja dat zal dan wel. Het prijsverschil was bij hen best groot , zeg 30% eraf, maar bij andere winkels was die sowieso goedkoper, dus ja ik sla mezelf voor de kop bijna. ;)

tJa koop op afstand, kan 7 werkdagen, als ik het doe moet ik het uiterlijk maandag doen, dus hopelijk heb ik dan de standoffs die Mexel mij stuurt :)
(heb ook al voor zekerheid contact gezocht met Lian, want ik vind de case mooi, wil hem graag houden, je moet dingen niet erger maken dan ze zijn)

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 30-04-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je kunt opzich op Informatique [vloeken] maar ze bieden spullen voor een lagere prijs aan dan normaal en op basis daarvan ga jij tot aanschaf over. Hierdoor kun je zelf ook weten dat er mogelijke gebreken zijn of dingen niet helemaal zijn zoals je normaliter zou verwachten.
Buiten dat geldt er ook voor jou een zekere mate van onderzoeksplicht.

[ Voor 1% gewijzigd door _ferry_ op 01-05-2011 11:19 . Reden: taalgebruik aangepast ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou dat zie ik toch echt anders, Informatique heeft gedacht, kijken of we dit kunnen verkopen. Als ik iets op marktplaats zet, wat ik vaak doe, zet ik alle na en voordelen van mijn product erbij, echt. Wat informatique gewoon niet gedaan heeft.
Vind dat ze nog steeds een redelijke zaak zijn hoor, maar dit vind ik gewoon niet STRAK, als ik een zaak zou hebben zou ik me onderscheiden door volkomen duidelijke teksten, helemaal in de koopjeshoek.
Wat mijn stomme fout is geweest, is dat ik toen ik schroefjes las, dacht: ach schroefjes, dat soort spul gaat altijd op de grote hoop ongebruikte shizzle. En qua vooronderzoek hebje wel een punt, nouja voor de volgende keer dan. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 30-04-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb Mexels standoffs binnen, en ja hoor ze passen. *O*

Mexel nogmaals dank, en GoT, ookal heb ik het niet vaak nodig bewijst zich maar eens als heel fijn forum. :)

vanavond maar inbouwen, moet ik even zin maken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Sjah schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:29:
Heb Mexels standoffs binnen, en ja hoor ze passen. *O*
Mexel nogmaals dank, en GoT, ookal heb ik het niet vaak nodig bewijst zich maar eens als heel fijn forum. :)
vanavond maar inbouwen, moet ik even zin maken... :P
YW d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou, is ingebouwd. :)

Je hebt me echt uit de brand geholpen man. 8)

Je vroeg me of ik nog iets voor je casemods overhad, nouja weinig. Maar heb nu wel een Coolermaster Centurion kast over, met 2 papst fans, die gaat overmorgen bij de vulnis, zal snel weg zijn. Is precies dezelfde als die ik zie in je casemod link , alleen heb ik het zwarte front. Stuur ik naar je toen, heb tenslotte een lianli doos dus sturen is geen probleem. Als je wilt, zal wel niet. Mocht iemand dat oude ding willen, ook goed, alleen enkel voor Mexel betaal ik de verzendkosten, voor anderen niet. :P Lijkt me logsich. Woon in A'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Stuur maar op, haha. Ik zal er ter zijnde tijd wel iets van maken.

Adres staat in je DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ok, zet de Cillit Bang maar klaar, want echt schoon is die niet meer, haha. En er ontbreekt een front van de grote maat, en een van de kleine maat 3.5 inch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Sjah schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:23:
ok, zet de Cillit Bang maar klaar, want echt schoon is die niet meer, haha. En er ontbreekt een front van de grote maat, en een van de kleine maat 3.5 inch dus.
Ik zal me vrouw even lief aankijken en die mag de kast dan schoonmaken haha, en misschien komt er wel een 2e mex :p

Pagina: 1