Videokaart keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views

• marnix92
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10-2020
Beste mede-tweakers,

Ik heb recent een nieuwe cpu gekocht, de i5 2500k.
Hiervoor had ik de q8300.
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor games (bfbc2, crysis 2 en in de toekomst bf3 op het hoogst wanneer mogelijk), en dit wil ik de komende tijd nog blijven doen.
Nou wou ik ook graag mijn videokaart upgraden, ik gebruik momenteel de 5770hd van msi ( 1gb).

Benchmarks zijn allemaal mooie cijferstjes maar ik wil na deze eventuele upgrade niet meer hoeven upgraden de komende tijd ( enkele jaren). Ik weet alleen niet waar ik goed aan doe.

Ik heb er enigzins verstand van maar dit is voornamelijk basiskennis.
De vraag waar ik graag een antwoord op wou is :

Waar doe ik goed aan ivm. de rest van mijn setup, ik wil niet dat mijn grafische kaart een overkill is voor mijn i5 processor, en is een upgrade nodig?
Moet ik veel rekening houden met de huidige kaarten icm. mijn i5?

systeem:
Gigabyte GA-P67A-UD3-B3
4gb ddr3 1600mhz dual channel
i5 2500k
Ati 5770 hd 1gb.

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-02 17:35
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

i5 op redelijke clocksnelheid trekt elke videokaart mee op HD-resoluties. Koop beste bang-for-buck en overweeg je CPU op een nette 4.0GHz te draaien; dan kan je een paar jaar vooruit.

Je moet veel meer informatie geven en zelf onderzoek verrichten; zo is het onmogelijk om te beslissen voor ons en voor jezelf wat zinnig is.

Dus: meer onderzoek = je komt er zelf wel uit waarschijnlijk; laat mensen hier niet alles eruit moeten trekken.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• marnix92
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10-2020
i5 op redelijke clocksnelheid trekt elke videokaart mee op HD-resoluties. Koop beste bang-for-buck en overweeg je CPU op een nette 4.0GHz te draaien; dan kan je een paar jaar vooruit.

Bedankt dat was het antwoord op mijn vraag.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hiervoor kan je terecht in [BBG aanschaf] Videokaarten, dit topic gaat op slot.

Dit topic is gesloten.