De cd-recordable vandaag de dag

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 14:15
Vroeger was het simpel. Je kocht een plextor cd-brander met wat goede media (tayo-yuden o.i.d.) en je was klaar.
Tegenwoordig kosten cd/dvd branders niet meer dan een pak melk, maar de kwaliteit is er niet beter op geworden. Ik heb branders zoals een NEC en een Asus. het werkt wel, maar coasters komen soms nog voor. Waar zijn de goede oude plextors?
De laatste reviews van een paar jaar terug lieten ook al zien dat plextor niet meer is wat het geweest is. Kan me herinneren dat het destijds niet meer dan een re-branded NEC was.
Wat betreft recente reviews kan ik er ook niks meer over terug vinden (logisch, het is een beetje achterhaald).

Wat zou nu nog een goede cd-brander zijn?

achtergrond: De trouwzaal in utrecht schijnt een brakke cd-speler te hebben wat betreft cd-r's. Om drama tijdens mn huwelijk te voorkomen wil ik nog even een kwalitatief goede brander + media kopen. Wat media betreft ben ik er wel uit, verbatim. alleen de brander..

Ook niet onbelangrijk, ik koop nogal veel originele cd's, als hij ook nog eens snel kon rippen (zoals plextors dat vroeger konden) zou het apparaat ook na de bruiloft nog een toepassing hebben.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Taiyo Yuden bestaat nog steeds en je kunt ze nog gewoon bestellen voorbeeldlinkje Een ander goed merk is Verbatim.
Zelf zou ik in dit specifieke geval liever helemaal geen optische media gebruiken, maar kijken of ik een digitale player kon aansluiten.
Van recente branders heb ik al lang geen specifieke reviews meer gelezen, zeker niet op het gebied van CD-audio. Algemeen advies blijft volgens mij om 'niet te langzaam en niet te snel' te branden. Ik dacht dat ca 16 speed optimaal is. De mythe dat 1x speed branden het beste zou zijn, is al jaren geleden busted.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Precies mijn gedachte. Gewoon even regelen dat je vanaf iPod wilt spelen. SImpel zat, cd-speler zal meer dan 50% kans gewoon een los apparaat zijn. Koppelstukje en verloopkabel naar 3,5mm er tussen en klaar is sharkzor.
En uiteraard, van te voren even testen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Optiarc is ook een goed merk, maar dit is overgenomen door Sony, dus die zijn ook goed :+

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ehhh... Sony is nou net het merk wat je wilt vermijden als je cd-r's gebruikt voor audio.

Verifieer even dat je uberhaubt cd-r's mag afspelen in die trouwzaal. Iets met buma-stemra en zo.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

joopv schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:15:
Ehhh... Sony is nou net het merk wat je wilt vermijden als je cd-r's gebruikt voor audio.

Verifieer even dat je uberhaubt cd-r's mag afspelen in die trouwzaal. Iets met buma-stemra en zo.
Jij gaat er vanuit dat dat ding er standaard staat om stof te trekken en alleen tegen extra betaling gebruikt mag worden ofzo :? :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-02 10:20
ik heb zelf gewoon nog en SCSI brander van Plextor in een oude PC zitten, waar ik me cd-roms mee fik. op 16 speed, geloof ik. Meestal gebruik ik verbatim cd-roms , ben ik zeer tevreden over tot nu toe... werkt overigens op een losse adaptec SCSI controller, zit in een P3 pc'tje wat ik alleen gebruik om mee te branden (images gaan via netwerk ernaartoe vanuit me gamebak)

[ Voor 31% gewijzigd door MineTurtle op 28-04-2011 16:28 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:16:
[...] Jij gaat er vanuit dat dat ding er standaard staat om stof te trekken en alleen tegen extra betaling gebruikt mag worden ofzo :? :+
Nee, ik denk dat er een redelijke kans is dat men alleen orginele geperste cd's wil afspelen in dat apparaat.

Ik heb dat al meegemaakt met de organisatie van een uitvaart.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:09

SkyStreaker

Move on up!

LiteOn. 'nuff said. Qua media -> Verbatim, Fuji, Memorex.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Branden jullie dan nog steeds zoveel :? Ik zie tegenwoordig alleen maar mensen met Flash media of Externe HDD's om me heen...
Laatste keer dat ik een CD heb gebrand was om SP3 voor Windows XP te slipstreamen :X
De DVD-RW staat tegenwoordig ook meer stof te happen dan dat die echt gebruikt wordt. Is daarom ook lekker extern in plaats van onnodig intern in mijn kast ruimte in te nemen, hoewel er best wel wat past in een Stacker :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
joopv schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:37:
[...]
Nee, ik denk dat er een redelijke kans is dat men alleen orginele geperste cd's wil afspelen in dat apparaat.
Dan nog is het afspelen voor een publiek niet zomaar toegestaan.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-02 22:47

M2M

medicijnman

RemcoDelft schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:23:
[...]

Dan nog is het afspelen voor een publiek niet zomaar toegestaan.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen omzet draaien geholpen met muziek of een besloten trouwfeest... Of zou je graag zien dat alle bouwvakkers en truckers met een radio ook geld moeten afstaan aan buma / stemra?

-_-

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 20:48
M2M schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:27:
[...]

Er is natuurlijk wel een verschil tussen omzet draaien geholpen met muziek of een besloten trouwfeest... Of zou je graag zien dat alle bouwvakkers en truckers met een radio ook geld moeten afstaan aan buma / stemra?
In België zijn in ieder geval plannen om truckers te laten betalen : muziek op de werkvloer...

http://www.futureofcopyri...ik-van-hun-autoradio.html

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
M2M schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:27:
[...]

Nee, ik zou het niet graag zien, maar ik heb die wetten niet gemaakt...

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

joopv schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:15:

Optiarc is een samenwerking tussen Sony en NEC en uit veel reviews komen ze goed uit de test

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik heb een wereldidee:

Brand whatever je wilt afspelen op 5 verschillende schijfjes en probeer of je van tevore kunt testen of het werkt?
Simpel? :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Als je echt problemen wil uitsluiten zou ik mn eigen (geteste) cd speler mee nemen en die aansluiten ipv de brakke cd speler.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

brilsmurfffje schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:02:
[...]
Optiarc is een samenwerking tussen Sony en NEC en uit veel reviews komen ze goed uit de test
En voor die branders zijn er ook redelijk veel alternatieve firmwares te krijgen welke betere brandprofielen mee krijgen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-02 22:47

M2M

medicijnman

Of hang er gewoon een MP3 speler aan. Als het een losse speler is, is die waarschijnlijk analoog aangesloten. Als het een compleet systeem is, heeft het waarschijnlijk een AUX ingang. En dan brand je een paar verschillende merken cd's als backup.

-_-

Pagina: 1