• PMarcus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2025
Zoals een aantal van jullie gezien/gemerkt/vernomen hebben is sinds 26-04-2011 de CI+ module bij UPC te bestellen. Meer informatie hierover en de UPC gecertificeerde tv's kun je vinden op: http://www.upc.nl/televisie/wat-is-digitale-tv/ci-plus/

Het kan zo zijn dat sommige TV's wel werken met de module terwijl ze niet gecertificeerd zijn (nog puur en alleen gebaseerd op het feit dat dit bij Ziggo zo is), het is mooi om te horen of mensen ervaring hebben met TV's die wel of niet werken, en buiten de certificering vallen.

Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/images/televisie/abonnementen/ci+module-man-vrouw.jpg

Hoe kom ik aan een module?

Een module is alleen "te huur", en niet zoals bij Ziggo te koop. De informatie die hierover op dit moment duidelijk is, is dat bij een voordeelpakket de decoder niet te ruilen is voor een module. De module is alleen bij een los TV pakket te vervangen voor de decoder.

De huur van een module is wel mogelijk, maar zal dus bovenop het bedrag dat betaald word voor het voordeelpakket komen. De decoder kun/mag je vervolgens ergens anders in huis inzetten/in een doos opslaan met de spanning eraf.

[ Voor 45% gewijzigd door PMarcus op 28-04-2011 15:44 ]

• PMarcus
Gereserveerd

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 12:46
Jammer dat UPC ook hier weer zo moeilijk en onduidelijk over doet!
Nou maar hopen dat je met de CI+ wel de zenders zelf kan sorteren en UPC dit niet geblokkeerd heeft (weet eigenlijk niet of je dat kan blokkeren, maar toch :+ )
En dan dat verhuren, wat een onzin. De meeste mensen zijn wel bereid een keer €60,- of iets dergelijks te betalen, zodat ze per maand niets extra hoeven te betalen... maar nee hoor, UPC gaat het weer verhuren met dikke winst.

Voor de rest een goede TS!

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-01 19:04
Werkt de CI+ module ook met de Samsung B650? Dit model heeft wel een CI+ poort maar staat niet bij gecertificeerd...

Overigens is ziggo wel ondersteund!

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Gecertificeerd betekent alleen maar dat die getest is met een bepaald type tv. Ik heb hem toevallig vandaag besteld bij een niet gecertificeerde tv. Volgens Samsung moet het werken en volgens UPC ook, alleen worden er geen garanties mee gegeven. Resultaten laat ik hier wel weten

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

• PMarcus
Ik heb hem ook besteld, en hij is al verstuurd. Ik heb een LE46B550, en hoop ook dat hij werkt, maar ben er bang voor.

Nou heb ik pas mijn TV gehacked door hem te laten voordoen dat het een ander type is (de B650). Zijn hierin misschien mogelijkheden om het werkend te krijgen (als het niet werkt)?

(het hacken heb ik gedaan om ook films te kunnen afspelen met de TV vanaf een harddisk, in plaats van alleen muziek en foto's)

Mocht iemand het willen proberen? Je mag hem binnen 7 dagen kosteloos terug sturen naar UPC!

[ Voor 10% gewijzigd door PMarcus op 28-04-2011 21:25 ]

• Robin Chung
  • Laatst online: 31-01 19:04
PMarcus schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:21:
Ik heb hem ook besteld, en hij is al verstuurd. Ik heb een LE46B550, en hoop ook dat hij werkt, maar ben er bang voor.

Nou heb ik pas mijn TV gehacked door hem te laten voordoen dat het een ander type is (de B650). Zijn hierin misschien mogelijkheden om het werkend te krijgen (als het niet werkt)?

(het hacken heb ik gedaan om ook films te kunnen afspelen met de TV vanaf een harddisk, in plaats van alleen muziek en foto's)

Mocht iemand het willen proberen? Je mag hem binnen 7 dagen kosteloos terug sturen naar UPC!
Kan je het resultaat misschien hier delen ivm mijn post boven. Zou fantastisch zijn!

• mkrmr
  • Laatst online: 13:09

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Deze CI+ module besteld icm Royaal pakket, zodra alles binnen en geinstalleerd is zal m'n ervaringen hier delen. Ik heb een Philips 8605 (vrij nieuw) die is gecertificeerd en het zou dus zonder problemen moeten werken.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Handige info!

Wellicht is het handig als je dit even doorspeelt naar de topicstart van UPC Digital TV - Deel 6 ?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.