Hallo allemaal
Een oude PC van mij heeft een probleem die ik naar veel uitproberen nog steeds niet heb kunnen oplossen.
Het probleem is dat deze computer aangezien de specs niet naar toebehoren werkt en belachelijk lage Schrijf/Lees snelheden behaalt.
Specs:
AMD Phenom X3 2.1 Ghz
Gigabyte GA-MA78G-DS3H
4GB Kingston HyperX RAM
2 x 250GB HDD
ATI Radeon HD4350
Bijvoorbeeld het installeren van Windows 7 duurde 10 uur!
en daarna werkt hij wel snel maar na een paar minuten heerlijk werken loopt hij vast en weigert hij alles. Windows XP installeren duurt een half uur. En die werkt daarna ook fatsoenlijk maar gewoon veel te langzaam en het installeren van sommige games duurt dan 2 uur
. Maar als ze eenmaal geinstalleerd zijn kan ik ze fatsoenlijk spelen en daarom denk ik dat het langzaam zijn aan CPU/RAM/GPU ligt. In Ubuntu(Live) wilt hij maar met een snelheid van 6MB/s van de een naar de andere HDD kopiëren. Eerst dacht ik dat dit probleem lag aan mijn HDD maar die heb ik vervangen en dit heeft niks opgeleverd. Ik hoop ook al dingen als CMOS resetten etc. geprobeerd maar voorlopig wilt niks werken. Dus nu denk ik dat het misschien aan de I/O controller op het moederbord ligt maar daar ben ik niet zeker over.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast Bedankt
Daniel
Een oude PC van mij heeft een probleem die ik naar veel uitproberen nog steeds niet heb kunnen oplossen.
Het probleem is dat deze computer aangezien de specs niet naar toebehoren werkt en belachelijk lage Schrijf/Lees snelheden behaalt.
Specs:
AMD Phenom X3 2.1 Ghz
Gigabyte GA-MA78G-DS3H
4GB Kingston HyperX RAM
2 x 250GB HDD
ATI Radeon HD4350
Bijvoorbeeld het installeren van Windows 7 duurde 10 uur!
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast Bedankt
Daniel