Toon posts:

Nieuwe processor Socket 775

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te kijken voor een andere processor aangezien ik wat meer vermogen wil hebben. Dit is mijn PC nu:

Moederbord
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD
- Model: G31TM-P35 (MS-7529)

Processor
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model: Pentium(R) Dual-Core CPU E5400 @ 2.70GHz (Dual Core)

Geheugen
¯¯¯¯¯¯¯¯
- Grootte: 3327 MB RAM
- Type(s): 2048 MB RAM (DDR, DIMM), 2048 MB RAM (DDR, DIMM)

Hardeschijf
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:), FAT32 (E:)
- Grootte: 1862,70 GB (195,21 GB (C:) + 736,20 GB (D:) + 931,28 GB (E:) )
- Vrije ruimte: 1495,35 GB (51,35 GB (C:) + 736,07 GB (D:) + 707,94 GB (E:) )

Videokaart
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model: NVIDIA GeForce 8800 GTS

Besturingssysteem
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Naam: Microsoft Windows 7 Ultimate

Nu zit ik te denken aan de Intel Q8400 Quad aangezien deze PC nog geen half jaar oud is wil ik niet overstappen op een andere socket. Maar zou mijn std. voeding het gewoon aankunnen of niet ? Weet ook niet hoeveel Watt voeding ik heb.

Maar zou dit een goede keus zijn icm std voeding en koeler ?

Gr. J

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:43
er staat hier helemaal niets over je standaard voeding, begin daar eens mee.
Verder kun je even op de site van de maker van je moederbord kijken of een q8400 wel op je moederbord past. niet alle s775 moederborden kunnen zonder bios update een quadcore aan.

[ Voor 54% gewijzigd door Bastard op 27-04-2011 12:28 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Zoek eerst eens uit hoeveel vermogen je voeding kan afgeven (zie sticker op de zijkant van je voeding).
Bekijk dan eens op de intel site of wikipedia hoevel watt je huidige cpu pakt, en je gewenste cpu.
Dan kunnen we pas nuttige reacties geven.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je niet weet wat voor voeding je hebt, kijk daar dan eerst naar.
En kijk sowieso of het de moeite waard is om te upgraden, een G31 is behoorlijk oud, zinniger kan het zijn om de upgrade goed aan te pakken en gelijk je hele platform te upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een 500w voeding. Volgende intel site gebruikt de mijne nu 65w en de Q8400 95w

@Terw_Dan, ik heb hier 2 pc's 1 pc geen ultime pc van maken maar gewoon wat sneller. Hij framdropt namelijk nog een beetje @GTA IV bijv. En ik speel misschien 1x in de 2-3 weken gta op de pc. Ben geen echte gamer maar vind het wel fijn als die wat sneller zou zijn. En me andere pc staat onder me bed aangesloten op me tv voor in bed te kunnen msne etc.

• Lumics
  • Laatst online: 18:36
Lichtelijk offtopic? Maar hoezo is dit systeem al (pas) een half jaar oud? Of bedoel jij een half jaar in je bezit?
Hij framdropt namelijk nog een beetje @GTA IV bijv. En ik speel misschien 1x in de 2-3 weken gta op de pc. c.
Met het vervangen van de je proc. zal je niet veel verschil merken. Een GPU upgrade zal meer uithalen.

Misschien eens de pricewatch in de gaten houden voor een q6600, deze komen voor ongeveer 50/60 euro voorbij. Dan nog een gebruikte 4870 (50/60 euro) en je kan weer even vooruit. Met geluk hoef je de voedin niet te vervangen.

Let op, enkel het wattage van de voeding zegt weinig, welk merk is het?

[ Voor 70% gewijzigd door Lumics op 27-04-2011 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:34:
Lichtelijk offtopic? Maar hoezo is dit systeem al (pas) een half jaar oud? Of bedoel jij een half jaar in je bezit?
Ja dat bedoel ik :P Me vorig PC was toen kapot (Mobo overleden) En heb met spoed een andere gehaald. Achteraf slechte keus geweest maar als je haast hebt maak je altijd verkeerde keuzens.

• Bastard
maar verkopen en wat nieuwers halen is dus geen optie? want naast je moederbord, geheugen en processor is je grafische kaart ook nogal verouderd. Voor het moederbord met geheugen processor en graka kun je wellicht nog 140 euro krijgen via V&A op tweakers, leg daar nog iets van 150 euro bij en upgrade dan de hele mik en je kunt er een stuk langer mee vooruit naar mijn mening.

[ Voor 44% gewijzigd door Bastard op 27-04-2011 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lezen jullie niet ofzo ? Ik wil toch ook niet gamen. En aangezien die framedrops heeft @GTA IV en dat ook niet het lichtste maar ook niet het zwaarste spel is wil ik hem iets upgraden. Als ik via Flitskikker app mijn pc controller is alleen me processor te slap. Dus waarom zou ik de rest ook allemaal moeten gaan upgraden.

En ik haal om de 2 jaar een andere PC, dan kun je hem namelijk afschrijven van de belasting. En dan derbij de GPU die erin zat een gekke Asus was nog slechter. Heb deze kaart een kennis gekregen. (Had hem 1 maandje gebruikt)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar als alle onderdelen al "pruts" waren toen je m kocht, denk je dat er dan wel een kwaliteitsvoeding in die kast van je zit? En je hebt er al een andere graka inzitten, misschien zit de voeding al op of tegen zijn limiet?

Ik zou het niet doen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wij lezen prima, maar het heeft weinig zin om die PC van je te upgraden.
Als je GTA IV goed wil spelen dan zul je echt met iets snellers aan moeten komen dan een 8800GT. En als je goed gebruik wil maken van je geheugen zul je sowieso een ander mobo moeten pakken (en waarschijnlijk ook een 64b OS installeren als je dat nog niet gedaan hebt).

• Bastard
wat wil je dan wel? je upgrade 'm toch omdat je GTA 4 wil spelen? Ik kan me niet voorstellen dat je tijdens office veel verschil gaat merken tussen een e5400 en een q8400. Nu is je systeem gewoon redelijk goed in balans, een nieuwe processor zal wel wat verschil maken in framerate's, maar niet heel veel, die graka heeft het gewoon ook al erg zwaar met GTA.

Als je voor twee tientjes kunt wisselen oid kan het de moeite zijn, maar dan zou ik ook gewoon die 8800gtx op V&A gooien en daar een grafische kaart kopen die wat meer up to date is. Een hd4870 kost bijvoorbeeld ook geen reet meer en die is veel sneller dan een 8800gtx.

[ Voor 30% gewijzigd door Bastard op 27-04-2011 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor mobo/graka/pro zitten jullie dan aan te denken ? Moet wel een kleine mobo zijn. Heb gewoon een miditowe van coolermaster.

Zie via V&A een leuke HD4870 1GB voor 65 euro goede prijs ? Welke mobo zal ik dan moeten nemen en processor voor die mobo ? Aangezien ik tot nu toe alleen maar socket775 gehad heb.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 13:01 ]

• Bastard
(copy/paste bbg-maart) zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 640€ 78,19€ 78,19
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,77€ 35,77
1Asus M4A78LT-M€ 47,35€ 47,35
1Sapphire HD5850 Xtreme€ 109,30€ 109,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 270,61

Grafische kaart is een beetje overdreven, een hd4870 1gb is voor jouw eisen al ruim voldoende.
Of het allemaal met je huidige voeding werkt is alleen nog de vraag, merk/type/leeftijd + iemand die verstand heeft van hardware heb je dan nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Bastard op 27-04-2011 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
uhmm 270 euro maar voor dit setje ? Dat valt reuze mee man!

• Lumics
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:03:
uhmm 270 euro maar voor dit setje ? Dat valt reuze mee man!
Mooi. probleem opgelost! Laat je nog even weten hoe je nieuwe set bevalt? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Uhu maar nog even een vraag. Ik heb in me andere PC deze RAM zitten: OCZ Reaper 2GB DDR2 (2stuks) Zou die evt. kunnen of zou die Kingston beter zijn ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kijk eens naar welk geheugen er in dat bord moet, en wat jij hebt liggen. Gaat niet werken.

• Lumics
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:22:
Uhu maar nog even een vraag. Ik heb in me andere PC deze RAM zitten: OCZ Reaper 2GB DDR2 (2stuks) Zou die evt. kunnen of zou die Kingston beter zijn ?
Dan moet je even kijken op de site van de fabrikant van het moederboard. Hierop kan je je zien welk geheugen geschikt is voor het moederboard.

Als ik jou was zou ik nog wel wat meer zoekwerk verrichten en niet klakkeloos iets kopen wat hier wordt aangeraden. Je weet wat er de vorige keer gebeurde toen je een impulsieve aankoop deed. ;) .

Een hoop info kan je hier zelf op tweakers vinden of via google..

Verwijderd

Ontopic: with ^^

offtopic:

En dan de opmerking maken dat de mensen die hier helpen niet lezen..

Als nou straks je wcpot kapot gaat, ga je die dan ook zonder kennis zelf vervangen en dan maar op een loodgietersforum vragen wat een goede wc pot is om vervolgens alle andere kennis die je er voor nodig hebt daar ook maar te vragen ipv het zelf uit te zoeken?

Respect voor de overige reageerders in dit topic, ik was er niet eens aan begonnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ah i see. Ik was nog niet helemaal in het diepe gekeken van de mobo. Maar op het eerste gezicht lijkt het mijn op zich ook wel een leuke set om zeker GTA IV op te kunnen gaan spelen zo nu en dan. Daarna verkoop ik mijn G31, E5400 en 8800GTS en de OCZ Reaper 4GB. Wat zou ik voor dit setje nog terug kunnen krijgen ?

En @Mental,

Mijn vraag was eerst puur de processor maar daar kreeg ik eerst geen antwoord op totdat er later wat uitleg gegeven werd. En als je er niet aan was begonnen blijf jij dan a.u.b. weg.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:48:
Daarna verkoop ik mijn G31, E5400 en 8800GTS en de OCZ Reaper 4GB. Wat zou ik voor dit setje nog terug kunnen krijgen ?
Howto: prijsbepaling (oude) hardware

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

Heb nog even gekeken en heb keuze laten vallen op deze ram:

http://www.mycom.nl/Produ...XMS3-DDR3,16004GB/1160098

Is 9 euro duurder en stuk meer kloksnelheid

• Lumics
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:05:
Thanks!

Heb nog even gekeken en heb keuze laten vallen op deze ram:

http://www.mycom.nl/Produ...XMS3-DDR3,16004GB/1160098

Is 9 euro duurder en stuk meer kloksnelheid
Om je nog maar even meer info naar je toe te slingeren,....

Het door jou gekozen geheugen is een reepje van 4 GB. Het mobo ondersteund dual channel (parallel aanspreken). Het zou efficiënter zijn om 2x2GB reepjes te kopen, of 2x4GB.

• Bastard
no offence, maar sneller geheugen maakt echt geen ene reet uit (tenzij je voor de ultieme pc gaat, maar dat was volgens mij niet de doelstelling). Dual channel/triple channel daarbij is het verschil bij sommige applicaties in ieder geval nog meetbaar, maar wederom is dat verschil ook gewoon ontzettend klein.
Als je dingen aan wilt passen kun je beter je vraag in het BBG-gamesysteem topic gooien.

[ Voor 11% gewijzigd door Bastard op 27-04-2011 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhu dat wist ik dat het 1 slot is. Kan ik evt. later nog een 2e bij halen 8GB dus totaal. Zat net ook nog even te kijken naar me voeding. Heb zelf een 500w voeding van FSP Group. De graka is 95w en de pro 170w. In me andere pc zit een 550w voeding van power supply.

Ook nog aan me koeling. In me 2e pc zit een waterkoeling van Corsair en in deze een std koeler. Ik haal dan deze koeler voor deze pc: http://www.mycom.nl/Produ...Zalman-CNPS7000CCU/213647 en zet de std koeler op me 2e pc en verkoop de waterkoeling.

Ben ik al beetje opweg ?^^

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het spul zojuist allemaal besteld. Hoop dat het morgen binnen is en dat ik ervan kan gaan genieten. Ik houd jullie hier op de hoogte!

• Lumics
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:40:
Ik heb het spul zojuist allemaal besteld. Hoop dat het morgen binnen is en dat ik ervan kan gaan genieten. Ik houd jullie hier op de hoogte!
Wat heb je precies besteld? Ben nu wel benieuwd..

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk:

AMD Processor Athlon II X4 640, sAM3
Asus Moederbord M4A78LT-M,sAM3
Zalman Koeling CNPS7000C-CU
ICIDU Kabel HDMI-F to DVI-M
Sapphire Videokaart Radeon HD5850 Extreme,1GB
Corsair Geheugen XMS3 DDR3,1600-4GB

Later misschien nog een Corsair geheugen erbij maar tot nu toe vind ik dit toch een aardig leuke set. Heb ook nog de Zalman koeling erbij gedaan aangezien ik een std koeler heb. En ik pak de 550Watt voeding van PowerSupply uit me andere pc. Deze heeft een 500Watt FSP Group voeding.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Alleen wel jammer dat het nu een singlechannel config is, het verschil is niet baanbrekend, maar als je nieuw koopt is het zinniger om gewoon dualchannel te pakken.

Verder zou ik niet snel een 550W B-merk voeding pakken, maar gewoon investeren in een goede voeding (of liever die FSP blijven gebruiken).

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zij wil ik later denk ik toch voor een 2e 4gb dus 8 totaal gaan. En over de voeding zit ik zelf ook de twijfelen. 500Wat is eigenlijk al genoeg voor wat ik besteld heb. Maja dat zien we morgen/overmorgen wel.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

500W zegt totaal niets, de kwaliteit is veel belangrijker. Een Wokkietokkie 500W voeding kan goed minder continu leveren dan een 300W van een goed merk. en 'Powersupply' is goedkope troep, ik heb die dingen wel eens in handen gehad, ik zou het zo snel mogelijk uit m'n systeem gooien en vervangen door iets deugdelijks. Ik heb al teveel systemen door brakke voedingen af zien fikken.

Verwijderd

Topicstarter
Gedachte verranderd. Heb MyCom even gebeld of ze me order konden aanpassen en dat kon. Heb toch voor de dualchannel dus de kit gekozen. Mocht ik toch willen uitbreiden kan ik later nog een single van 4gb kopen i.c.m. een 2gb dus 6gb totaal. Lijkt me opzich totaal niet verkeerd.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mocht ik toch willen uitbreiden kan ik later nog een single van 4gb kopen i.c.m. een 2gb dus 6gb totaal. Lijkt me opzich totaal niet verkeerd.
En dan zit je later weer met singlechannel, koop er dan gewoon 2 DIMMs bij.

• Lumics
Terw_Dan schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:54:
Ik heb al teveel systemen door brakke voedingen af zien fikken.
Al zijn dat natuurlijk wel incidenten. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:05:
Gedachte verranderd. Heb MyCom even gebeld of ze me order konden aanpassen en dat kon. Heb toch voor de dualchannel dus de kit gekozen. Mocht ik toch willen uitbreiden kan ik later nog een single van 4gb kopen i.c.m. een 2gb dus 6gb totaal. Lijkt me opzich totaal niet verkeerd.
Is idd verstandiger, maar het erbij prikken van 2GB naar in totaal 6GB is exact dezelfde discussie.
Al met al wel weer 320 euro lichter.

Als je dan toch bezig bent, vervang dan gelijk de 640 voor een x4 955 . ;)

Verwijderd

Topicstarter
X4 955 is er niet @MyCom. Heb daar alles besteld namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de 640 gewijzigd voor de 645. Die hadden ze alleen bij MyCom.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Lumics schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:10:
[...]

Al zijn dat natuurlijk wel incidenten. ;)
Mjah, het is me toch iets te vaak voorgekomen om het nog als incident te benoemen. Voor mij geen cheape voedingen meer, een goede voeding hoeft niet al te duur te zijn.

Verwijderd

Zelfde ervaring hier, zeker met stevige videokaarten is ook een voeding met stabiele 5v/12v lijnen wel heel erg prettig, als dat binnen 1,5-2volt fluctueert vanaf de aanschaf van de voeding is het al vragen om problemen. (iets wat je overigens gewoon in je bios kunt checken)
Pagina: 1