Hardeschijf crash + data recovery

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Hallo,

Ik heb hier een toshiba hardeschijf liggen die is gecrashed.
Het opstarten van windows gaat niet goed, wanneer ik de windows installatie cd erin doe en wil uitvoeren krijg ik direct al allemaal foutmeldingen.

Als ik de schijf aan een andere pc hang ziet de pc hem wel. Maar ik kan hem verder niet benaderen. Je ziet ook niet hoe groot de pc is je ziet helemaal niks.

Met het programmatje Easy recovery heb ik nog een aantal bestanden kunnen recoveren, maar als ik bijvoorbeeld een Word document open krijg ik alleen maar blokjes te zien in Word. Bij afbeeldingen krijg je helemaal niks.

Betekent dit dat alle bestanden zo erg beschadigd zijn dat je er niks meer mee kan?

Iemand toevallig nog een idee hoe ik nog wel alle data er af kan trekken?

[ Voor 5% gewijzigd door NL_Scratch op 27-04-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als bestanden corrupt zijn dan krijg je inderdaad vaak maar halve documenten te zien. Je kunt het eens proberen door de files in een texteditor te openen (zoals notepad++ oid) en kijken of je dan nog data eruit kunt halen.

Je kunt ook kijken naar progs die wat dieper proberen te recoveren, daarvan zijn er zat genoemd in: Thematopic: Datarecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
is er geen programma waarmee ik deze word-2003 bestanden kan herstellen of iets dergelijks?
is kladblok krijg ik helemaal niks en in notepad krijg ik het zelfde als in word.

iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Ja, het advies van Terw_Dan opvolgen en in het Thematopic: Datarecovery verder lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

NL_Scratch schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:46:
is er geen programma waarmee ik deze word-2003 bestanden kan herstellen of iets dergelijks?
is kladblok krijg ik helemaal niks en in notepad krijg ik het zelfde als in word.

iemand nog ideeën?
Hebben die files dan uberhaupt wel een grootte, of zijn ze gewoon 0 bytes? Dan is het ding gewoon corrupt en zul je het eens met een andere tool moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Bestanden hebben inderdaad wel verschillende grootte, photorec haalt nu wel behoorlijk wat bestanden terug van de schijf. Duurt alleen enorm lang!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

NL_Scratch schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:56:
Bestanden hebben inderdaad wel verschillende grootte, photorec haalt nu wel behoorlijk wat bestanden terug van de schijf. Duurt alleen enorm lang!!
Denk dat je laaste backup terugzetten korter duurt, misschien kan je dat beter proberen?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
kKaltUu schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:01:
[...]

Denk dat je laaste backup terugzetten korter duurt, misschien kan je dat beter proberen?
NL_Scratch schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:59:
Hallo,

Ik heb hier een toshiba hardeschijf liggen die is gecrashed.
Het opstarten van windows gaat niet goed, wanneer ik de windows installatie cd erin doe en wil uitvoeren krijg ik direct al allemaal foutmeldingen.

Als ik de schijf aan een andere pc hang ziet de pc hem wel. Maar ik kan hem verder niet benaderen. Je ziet ook niet hoe groot de pc is je ziet helemaal niks.
zoals je hier leest is dat niet mogelijk aangezien je niet van de hardeschijf kan booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
NL_Scratch schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:17:
[...]

[...]

zoals je hier leest is dat niet mogelijk aangezien je niet van de hardeschijf kan booten.
Weet je uberhaupt wat een backup is :?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En als je gewoon de HDD vervangt, en daar dan je backup naartoe schrijft, is dat dan niet handiger als je toch ergens een backup hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
u_nix_we_all schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:19:
[...]

Weet je uberhaupt wat een backup is :?
er kon geen back-up gemaakt worden van deze hardeschijf. omdat hij al gecrashed was toen ik hem kreeg.
we hebben er slechts een aantal bestanden van af kunnen halen. nu loopt photorec maar dit duurt meer als 200 uur.

[ Voor 17% gewijzigd door NL_Scratch op 27-04-2011 16:29 ]

Pagina: 1