Twee aparte FAQs en vraagje over modstatus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 06:31

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zat de FAQ(s) nog eens na te lezen omdat ik zag dat 'Must-read' was veranderd in 'Spotlight', en het viel me op dat veel dingen in de moderatie FAQ ontbreken die in de TMF FAQ staan, zoals de modstatussen, en dat er dingen dubbel staan en ze naar elkaar verwijzen. Op zich niet erg maar een beetje onhandig als je het als naslagwerk gebruikt.

Verder staan in de TMF FAQ dat de modstatus niet (direct) te zien is voor normale mods, wat wordt hiermee bedoeld? Ik kan namelijk mijn eigen status en die van anderen prima zien in de Gallery.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:09

Herman

FP ProMod
Jeroen schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:17:
(...)
Verder staan in de TMF FAQ dat de modstatus niet (direct) te zien is voor normale mods, wat wordt hiermee bedoeld? Ik kan namelijk mijn eigen status en die van anderen prima zien in de Gallery.
Tot voor kort waren er 6 mod-statussen. Naast de crew (PowerMod) en enkele geselecteerde users (ProMod) was er voor een gemiddelde user 4 statussen en deze waren verborgen voor de gebruiker. Dat waren: active (1x), expert (2x), meester (4x), grootmeester (6x). Je kon dus niet direct zien wat je status noch weging was. Nu zijn er nog maar 2 mod-statussen voor een gemiddelde user: beginnende moderators en ervaren moderators. Ook die zijn niet direct zichtbaar: Als je naar je gallery gaat, zul je daar niet kunnen zien welke status iemand anders heeft. Er staat enkel 'actief' of 'uit'. :)

Modstatus actief

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

De TMF faq is nog oud op dit moment, aangezien er pas een aantal changes zijn geweest :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 06:31

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Herman87 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 00:02:
[...]

Tot voor kort waren er 6 mod-statussen. Naast de crew (PowerMod) en enkele geselecteerde users (ProMod) was er voor een gemiddelde user 4 statussen en deze waren verborgen voor de gebruiker. Dat waren: active (1x), expert (2x), meester (4x), grootmeester (6x). Je kon dus niet direct zien wat je status noch weging was. Nu zijn er nog maar 2 mod-statussen voor een gemiddelde user: beginnende moderators en ervaren moderators. Ook die zijn niet direct zichtbaar: Als je naar je gallery gaat, zul je daar niet kunnen zien welke status iemand anders heeft. Er staat enkel 'actief' of 'uit'. :)

[afbeelding]
Dat verklaart het waarschijnlijk. Bij mezelf zag ik Active, en dat was een van de statussen volgens de FAQ, en bij een ProMod stond er Pro, dus ik ging er vanuit dat die status gewoon zichtbaar was.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De TMF-faq is behoorlijk outdated en ik vraag me ook af wat de toegevoegde waarde is ten opzichte van de moderatie-faq afgezien van uitleg van veelgebruikte termen in dit forum en vermelding van de gegevens voor het tmf-chatkanaal. Het lijkt me beter om gebruikers naar één faq te wijzen en in de TMF-minifaq alleen dingen te doen die relevant zijn voor bezoekers van dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bepaalde stukjes kunnen er misschien uit en/of moeten wat geüpdatet worden. Maar om nu te zeggen dat het gehele ding afgezien van de veelgebruikte termen en link naar IRC geen toegevoegde waarde bevat, nee. Wat extra tips en antwoorden op de meest voorkomende vragen binnen /TMF lijken mij echt niet overbodig. Ik zie de ModFAQ als de officiële richtlijn/handleiding en in deze miniFAQ hebben we nog wat 'tips en trucs'/veelgestelde vragen. Niets verkeerds aan lijkt mij. :)

Het is wel belangrijk om deze op korte termijn even onder handen te nemen. Even kijken wat al in de huidige ModFAQ voorkomt dan kan dat er uit en de rest aanvullen/updaten daar waar nodig.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1