Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geluidsproductie systemen in reviews ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe PC om muziek op te nemen. Het allerbelangrijkste voor mij is dat de PC zo stil mogelijk is. Wel zo fijn als je muziek gaat opnemen met microfoons.Ik kan echter op internet bijna niks vinden over de geluidsproductie van bijvoorbeeld HP, Acer of Medion systemen, om maar wat merken te noemen die ik wel zie zitten.
De PC hoeft geen super videokaart en dergelijke te hebben, gewoon een moderne snelle processor (i3, i5, AMD X4), 4 GB RAM en klaar. Ik heb zelf een goede geluidskaart (Focusrite Saffire 6 USB) en draai Reaper om audio op te nemen en te bewerken.

Weet iemand reviews of tests van moderne systemen te vinden waarbij ook het geluidsniveau wordt vermeld?
Ik zou er erg mee geholpen zijn! Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 09:08 ]

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik denk dat een kant-en-klaar systeem redelijk kansloos is. Beter stel je zelf een PC samen met echt stille componenten. Kijk bijvoorbeeld op silentpcreview.com voor stille onderdelen.

Addicted to silent computing

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:09
Ja, inderdaad gewoon een eigen computer in elkaar zetten. Scheelt je veel geld en is veel stiller als een kant en klare pc.

Verwijderd

Als je echt gaat voor een pc voor het produceren van muziek, ken je toch echt het beste naar MAC gaan kijken.

Ik gebruik hier zelf wel een Windows PC voor, maar een maat van mij gebruikt MAC, hij heeft veel meer keus op gebied van plugins, software, etc.

Ik heb zelf mijn Windows pc samengesteld, om 2 redenen, ik wou graag zelf een pc bouwen en er is gewoon niet echt iets wat aan de eisen voldoet, de pc die geschikt zijn zijn vaak erg duur omdat dit gamer pc's zijn en dus een goede videokaart hebben. Ik heb toen bewust gekozen voor 6GB RAM i.p.v. 4, want als je een aantal VST's gebruikt vreet dat geheugen. Met 6 zit je altijd ruim dus blijft je pc ook lekker lopen, mocht je geheugen namelijk wat vol raken kan je tijdens het opnemen een hapering krijgen, en helaas hoor je die terug.

Even terzijde ik denk niet dat het goed word gevonden dat je deze topic hebt aangemaakt, je kan hem het beste hierheen verhuizen: [BBG aanschaf] Workstation

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:09
Als je voor een zelf bouw pc gaat, kan ik je de volgende componenten aanbevelen:

Behuizing: Cooler Master Sileo

Voeding: Nexus Value 430

CPU fan: Scythe Kamaza

SSD naar keuze

[ Voor 15% gewijzigd door polli_ op 26-04-2011 17:46 ]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:46
Voeding en behuizing zijn cheapo, moet je niet voor gaan.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Topicstarter
OK, zelfbouw is zeker een optie. Maar waar kan ik het beste voor onderdelen shoppen, welke (web) shop is goe
d en goedkoop? Ik vond nog een oude BBG over een stil systeem, zou dit dan wat zijn? Eventuele tips over actuelere modellen onderdelen zijn welkom.

ProcessorAMD Athlon II X2 215 € 40,50 Onbekend
Processorkoeling Cooler Master Hyper 212 Plus € 22,91 € 21,95
Ventilatoren Scythe Gentle Typhoon 120 mm Fan, 120mm € 10,60 € 8,51
Moederbord MSI 760GM-E51 € 55,54 € 46,50
Geheugen
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 98,95 € 36,-
Harde schijf Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB € 74,85 € 52,-
Hardeschijfkoeling Scythe Quiet Drive € 30,40 € 32,-
Behuizing Cooler Master Sileo 500 € 58,- € 59,90
Voeding be quiet! Pure Power L7 300W € 30,84 € 34,30
Optische drive Sony AD-7240S € 18,06 € 29,14
Totaalprijs bij opstellen BBG € 440,65 € 320,30

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 20:41 ]

Verwijderd

Ik zou zeggen voor goede webshops kijk eens bij de shopreviews

Ik ben persoonlijk zeer tevreden over Azerty, zeker na vandaag door de manier waar op mijn RMA is afgehandeld. (Dat je een RMA moet aan vragen door een defect kunnen zij natuurlijk niks aan doen).

Ik zou voor een Intel gaan, Core i5 of Core i7 met Hyper-Treading dat bevalt mij voor het maken van opnames erg goed, is wel een stuk duurder, maar ook wel degelijk sneller. Ik heb de 1366 Socket, ik was destijds +/- €1400 kwijt, moest ik hem nog wel even zelf in elkaar zetten, tegenwoordig liggen de prijzen alweer wat lager en dit was een compleet syteem met scherm etc. er bij. (btw. 2 schermen is bij audioproductie ook geen overbodige luxe)

Hardeschijfkoeling heb je volgens mij niet echt nodig. Zou een wat sterkere voeding nemen, een echt merk en dan zo rond de 500 watt

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga onderdelen sprokkelen en zelf iets in elkaar zetten. Is allicht goedkoper dan een PC kopen, en zal beter voldoen aan mijn eisen.
Pagina: 1