Hallo tweakers,
Ik ben een spelletje aan het maken in XNA. Als eerste wil ik even laten zien hoe het eruit ziet in het spel. Links tekent hij hem normaal, en rechts wazig.

Het lijkt willekeurig te gebeuren.
Ik weet niet zo goed wat ik moet meegeven om het makkelijker te maken. Eigenlijk hoop ik dat iemand hier denkt: "Hee, dat had ik ook! Moet je gewoon /* Pompiedompiedom */ doen en dat lost het op!" Ik heb het ook al gegoogled, maar volgens mij hebben niet veel mensen hier last van.
Bij bepaalde situaties kies je wordt de animation player aangeroepen:
Animation Player:
Groet.
Ik ben een spelletje aan het maken in XNA. Als eerste wil ik even laten zien hoe het eruit ziet in het spel. Links tekent hij hem normaal, en rechts wazig.

Het lijkt willekeurig te gebeuren.
Ik weet niet zo goed wat ik moet meegeven om het makkelijker te maken. Eigenlijk hoop ik dat iemand hier denkt: "Hee, dat had ik ook! Moet je gewoon /* Pompiedompiedom */ doen en dat lost het op!" Ik heb het ook al gegoogled, maar volgens mij hebben niet veel mensen hier last van.
Bij bepaalde situaties kies je wordt de animation player aangeroepen:
code:
1
2
3
4
| if (speed.X == 0) animPlayer.playAnimation(idleAnimation); if (speed.X != 0) animPlayer.playAnimation(walkAnimation); |
Animation Player:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| public void playAnimation(Animation anim) { if (this.animation == anim) return; this.animation = anim; this.frameIndex = 0; this.time = 0.0f; } // De animatie is alle sprites uit de animatie achter elkaar geplakt // De animatie klasse heeft alleen wat eigenschappen daarvan ( lengte totaal, aantal frames, // hoe lang een frame moet worden getekent ) public void Draw(GameTime gameTime, SpriteBatch spriteBatch, Vector2 position) { spriteBatch.Draw( animation.geheleAnimatie, position, animation.berekenWelkDeel(frameIndex), Color.White, 0.0f, animation.Origin, 1.0f, spriteEffects, 0.0f); } |
offtopic:
Hoe geef ik aan welke taal de code is?
Hoe geef ik aan welke taal de code is?
Groet.
[ Voor 51% gewijzigd door V1ncam op 26-04-2011 00:26 ]