Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb enige tijd geleden een nieuw systeem gekocht, en nu eindelijk de tijd gehad om het in elkaar te zetten. Maar helaas wil het geheel niet opstarten.

Ten eerste mijn systeem:

MSI p67a-gd65 (b3) moederbord
Intel corei5-2500k @3.3GHZ (stock)
Corsair vengeance ddr3 8gb 1600mhz
Corsair HX650
MSI GTX560ti twin frozr
Mugen 2 cooler

Ten tweede het probleem:

Als ik de pc aanzet, dan gaan alle fans draaien, ook die op de videokaart enzovoort. Het systeem geeft een serie van piepjes, van een hoge toon (volgens mij is het: piep [lange pauze] piep [korte pauze] piep [korte pauze] piep [lange pauze] waarna een langere pauze en dan een piep op een andere toonhoogte). Vervolgens wordt er niets op het beeld getoont.

Toen ben ik gaan zoeken naar het probleem, ik heb wat gewiebeld met de videokaart, en een keer een rood beeld gehad, waarna mijn monitor ging klagen dat het beeld out of range was. Op het beeld was wel iets van de MSI EFI te zien.... En ook kreeg ik een melding over profielen van mijn geheugen

Vervolgens heb ik mijn ram in sloten 1 en 3 gestopt waarna het probleem niet verholpen was.

Ook heb ik mijn videokaart nog eens door mijn oude videokaart vervangen, waarna ik hetzelfde probleem had, en heb ik ook het systeem geboot zonder videokaart. Zonder videokaart geeft het systeem na de serie biepjes eerder genoemt 5 duidelijke piepen (die heel anders zijn dan die andere piepjes).

Nu weet ik dus niet meer wat het probleem kan zijn, en vraag ik dus om jullie hulp. Alvast bedankt in ieder geval!

Edit: ik heb nu ook nog geprobeerd met 1 ram module (wel de "bovenbeschreven" beepjes), en zonder ram modules (herhaaldelijk proberen te booten, wat na 2 seconde resulteerd in een poging tot herboot)

[ Voor 6% gewijzigd door windwarrior op 27-04-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat dat geheugen op de QVL van dit bord? En werkt dit op standaard DDR3 voltage (1.5V) of heeft het meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Topicstarter
Het RAM staat niet op de QVL, er staan veel corsair modules op, maar niet de 4gig 1600mhz versies. Wél heb ik meerdere mensen gezien die het geheel werkend gekregen hebben.

Verder, het ram werkt wel op 1,5v (volgens het label op het geheugen)

En de link naar de corsair site voor het geheugen: Corsair Vengeance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:03
ik heb bijna het zelfde systeem en ik heb die beepjes ook schijnt dat die (zacht)bliept voor elk usb apparaat en 1 harde biep dat alles ok is

edit: mijn geheugen draait op 1.507

[ Voor 12% gewijzigd door knoffy op 26-04-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-10-2024

®androiid

Euroshopper

Ik heb vaker over dit soort problemen gelezen en de oplossing bleek voor 9/10 personen om het geheugen voltage op 1,6 - 1,65 zolang je niet over de 1,65v gaat moet er geen probleem zijn.

Pils €0,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Topicstarter
hoe moet ik dat kunnen aanpassen, ik kan niet in de bios.....

En behalve dat, het moet gewoon op 1.5v werken

Edit: zonder USB devices geeft het geheel 2 piepjes, gevolgd door een hogere piep, wat volgens een forum perfect normaal is. Helaas nog geen beeld :*(

[ Voor 40% gewijzigd door windwarrior op 26-04-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 10:00
Vaak staan de "morscodes" ook in het boekje van het moederbord. Dan weet je precies waar je aan toe bent.

Even snel gekeken, maar die staan er niet in.

Heb je al geprobeerd om de bios de flashen? Misschien dat het daar niet lekker zat.

[ Voor 40% gewijzigd door T.Rijkers op 27-04-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:05
Videokaart al op andere PCI-E x16 slot gestoken? Al andere DVI of HDMI-uitgang geprobeerd? Klinkt mss stom allemaal maar mss ook nog eens bios clearen en CMOS batterij uithalen, stroom aflaten en weer insteken, alsook ZEKER toch de 8pinsconnector aangesloten op Mobo (achter de digitale geluidsuitgangen)?

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 10:00
Kijk even hier: Link

En zoek even naar POST beep codes

Daar staat onder de Beep code:
1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Topicstarter
Oeeeh, extra hulp :P
T.Rijkers schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:06:
Vaak staan de "morscodes" ook in het boekje van het moederbord. Dan weet je precies waar je aan toe bent.

Even snel gekeken, maar die staan er niet in.

Heb je al geprobeerd om de bios de flashen? Misschien dat het daar niet lekker zat.
Bios flashen ga ik niet aan beginnen op een nieuw moederbord, lijkt me onzinnig
Kerberos84 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:14:
Videokaart al op andere PCI-E x16 slot gestoken? Al andere DVI of HDMI-uitgang geprobeerd? Klinkt mss stom allemaal maar mss ook nog eens bios clearen en CMOS batterij uithalen, stroom aflaten en weer insteken, alsook ZEKER toch de 8pinsconnector aangesloten op Mobo (achter de digitale geluidsuitgangen)?
Ik heb 2 sloten, en 2 kaarten getest, de 8pin heb ik ook verbonden en de "stoomfasen lampjes" zijn allemaal aan.

CMOS heb ik al wel via de switch achterop gecleard, mocht ook niet baten. Is het clearen via de batterij wezelijk anders?
T.Rijkers schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:16:
Kijk even hier: Link

En zoek even naar POST beep codes

Daar staat onder de Beep code:
1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure
De biepjes die ik hoor zijn perfect normaal volgens deze site: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=18864958

Verder heb ik het ram nog in een andere PC getest, en dat werkte... Dus nu weet ik het helemaal niet meer.

Overigens: allemaal bedankt voor het meedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

windwarrior schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:26:

Bios flashen ga ik niet aan beginnen op een nieuw moederbord, lijkt me onzinnig
Hoezo is dat onzinnig? Juist op hele nieuwe borden zoals deze kan het zinnig zijn, biosupdates worden vaak in een redelijk tempo uitgebracht om compatibility issues op te lossen.
Update dat dus eerst eens.
CMOS heb ik al wel via de switch achterop gecleard, mocht ook niet baten. Is het clearen via de batterij wezelijk anders?
In principe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Topicstarter
Helaas blijft het probleem van geen beeld, het lijkt me dan ook vrij lastig om mijn bios uberhaubt te flashen. Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht op hetzelfde antwoord als de TS...(
zie Geen POST (MSI P67-GD65(b3) + i5 2500k))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:05
windwarrior schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:26:
Oeeeh, extra hulp :P
Dat kan, heb het hier soms al zien gebeuren op t werk. Gewoon eens testen, alle stroom eraf, cmosbatt eruit en 10 seconden op power drukken...

No Gillette, No Minette

Pagina: 1