Geen POST (MSI P67-GD65(b3) + i5 2500k)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers,

Ongeveer 3 weken geleden heb ik een upgrade gekocht voor mijn huidige systeem, momenteel bestaat deze uit:

ASUS P5Q-e
Intel Core2Duo E8600
AC Freezer 7 Pro
Corsair 4GB DDR2
ATi Radeon HD5870
Cooler Master RealPower m620w PSU
Ingebouwd in een Antec Nine Hundred

Ik bedacht me dat de videokaart en de voeding (+ HDD en DVD brander etc) mee konden verhuizen naar mijn nieuwe systeem, dus kocht ik onderstaand (alles via Afuture):

MSI P67-GD65 (B3)
Intel i5 2500k
Cooler Master Hyper 212+
Kingston HyperX 4gb (2x2) DDR3 1332mhz
OCZ Vertex 2 SSD

Ik had nog nooit eerder een systeem in elkaar gezet, maar wel al (letterlijk) jaren bezig geweest met informatie verzamelen over hoe dat in zijn werk ging. Afijn, de onderdelen kwamen binnen en toen ben ik op mijn gemak de oude onderdelen gaan verwijderen, en de nieuwe inbouwen. Het ging eigenlijk vrij gemakkelijk allemaal.

Vervolgens sloot ik mijn PC aan, Windows 7 x64 geïnstalleerd + alle benodigde drivers en ik was zo goed als klaar om mijn backups over te zetten. Echter, na het installeren van een driver moest ik de PC herstarten. Windows sloot af, maar vervolgens boot de PC niet meer. Uitgezet en opnieuw geprobeerd en toen ging hij weer. Tot kort daarna, hij startte helemaal niet meer op. Alle leds gaan aan, de fans gaan draaien en ik hoor niets geks, maar geen beeld. Nieuwe (goedkope) videokaart gekocht om te testen, maar tevergeefs, nog steeds geen beeld. Om een lang verhaal kort te maken:

Ik heb het moederbord RMA gestuurd naar Afuture, alwaar zij tot de conclusie zijn gekomen dat het moederbord prima werkt (na 72u testen). Nou ok dacht ik, dan zal het waarschijnlijk de CPU zijn. Dus die ook RMA opgestuurd, maar met het zelfde resultaat. Die werkte bij hen ook gewoon.

Vanochtend de CPU retour ontvangen en opnieuw alles ingebouwd. Ik heb echt óveral op gelet met inbouwen en ik weet 99,9% zeker dat alles aangesloten zit op de manier zoals het hoort, maar nog steeds krijg ik geen beeld.

Ik druk op de power knop, fans gaan aan, harde schijf hoor ik en de activity leds gaan (even) aan, maar geen beeld. Wat me wel opvalt ten opzichte van mijn huidige systeem is dat de fans van mijn HD5870 keihard gaan draaien voor 1 à 2 seconden en dan weer 'normaal' doen.

Vervolgens de oude onderdelen weer terug gezet en aangesloten en hier ben ik...Niks aan de hand en alles loopt als een zonnetje op deze PC.

Wat zou toch het euvel kunnen zijn? Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is het RAM, maar dat beide reepjes kapot zijn is toch praktisch onmogelijk? Ik ben eigenlijk geneigd om álles retour te zenden en gewoon mijn geld terug te vragen o.i.d. want dit schiet niet op. Ik ben dalijk mijn voordeel van op internet bestellen kwijt door het versturen van RMA's per pakketpost...

Ter aanvulling, de dingen die ik geprobeerd heb:
  1. 1 bankje ram in DIMM slot 1, tevens ook gewisseld voor het andere bankje
  2. 1 bankje ram in DIMM slot 2, tevens ook gewisseld voor het andere bankje
  3. SSD niet aansluiten
  4. HDD niet aansluiten
  5. Videokaart in ander PCI-e slot
  6. Andere videokaart in beide sloten proberen
  7. PSU 'kortsluiten' via de MOBO stekker, pins 14+15, alles gaat draaien. PSU dus niet kapot?
  8. CMOS clear via jumper
  9. CMOS clear met knopje bij I/O gedeelte
  10. CMOS clear door batterij eruit te halen
  11. Wireless-N PCI kaartje niet aansluiten
  12. CPU opnieuw monteren
  13. CPU HSF vervangen door stock cooler (? ik was ten einde raad)
Hopelijk kunnen jullie mij helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een verschil tussen een NO-POST en geen beeld, NO-POST zou in houden dat je pc aan gaat (of niet soms gaan alleen de waarschuwingslampjes branden) maar verder niks doet, Als Windows gewoon opstart, dat kan je weten doordat de pc niet direct uitschakelt als je de aan uit knop in drukt, als hij wel direct uitschakeld start je pc idd niet op.

In het geval dat Windows wel zou opstarten, probeer eens een andere kabel tussen je pc en scherm te doen of een ander scherm.

De de koelers even heel kort hardblazen als je de pc aan zet is niet zo heel raar, gebeurt wel vaker.

EDIT: in het geval van een NO-POSt zou je eigenlijk beep-codes moeten krijgen, mits je het speakertje (goed) hebt aangesloten op je moederbord.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie Frostbiter,

Het punt is alleen dat mijn PC direct uit gaat als ik de power switch in druk, dus in Windows is 'ie niet. De kabel die ik tussen de PC en monitor gebruik, gebruik ik op moment van typen ook, daar is niets mis mee.

Die beepcodes hadden me wellicht kunnen helpen, zei het niet dat er geen PCspeaker in deze kast zit...Enig idee of dat op een andere manier kan lukken?

Misschien is de topic titel niet helemaal juist, maar ik wist niet hoe ik 't anders moest verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens aan andere voeding geprobeerd, en weet je zeker dat je DIMMen (geen banken!) in de juiste sloten zitten.
En heb je ook je 8 pins CPUstekker aangesloten, hele volksstammen lijken deze te vergeten namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:03:
Heb je al eens aan andere voeding geprobeerd, en weet je zeker dat je DIMMen (geen banken!) in de juiste sloten zitten.
En heb je ook je 8 pins CPUstekker aangesloten, hele volksstammen lijken deze te vergeten namelijk :P
Andere voeding heb ik niet zo 123 tot mijn beschikking...Maar hij doet het in deze PC prima...of is dat geen garantie?

Alle DIMMen ( ;) ) hebben op alle mogelijk (DIMM)plekken gezeten.

CPU stekker vanzelfsprekend ook aangesloten. Kleine kanttekening daarbij: Toen ik het mobo uit de doos haalde zat er op/over pin 7+8 een soort plastic "kapje"? Kan dat? Die heb ik er af gehaald en daarna de 8-pins stekker erin gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je misschien ander geheugen tot je beschikking, het is namelijk heel goed mogelijk dat beide DIMMen (of is het DIMM's??) stuk zijn.

Ik heb trouwens je mobo even gegoogled, maar als je dual-channel memory hebt, moet je wel allebei de blauwe of allebei de zwarte sloten gebruiken, niet een zwarte en een blauwe, uit je verhaaltje begrijp ik dat je maar 2 sloten hebt getest, maar er zitten er vier op, ben je ook nagegaan welke slot 1 is, want logisch zou zijn het meest linker, maar dat is vaak dus niet zo.

Dat plastic kapje had ik ook op mijn mobo zitten, ik denk dat die is voor het val dat je een voeding met een 4-pins connector hebt.

Sommige mobo's hebben van die mooie rode ledjes die aangeven als er een hardware onderdeel niet functioneert, heb jij die toevallig ook?

EDIT: Check ook even op de site van MSI of het door jou gekozen geheugen wel word ondersteunt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:58:
Heb je misschien ander geheugen tot je beschikking, het is namelijk heel goed mogelijk dat beide DIMMen (of is het DIMM's??) stuk zijn.

Ik heb trouwens je mobo even gegoogled, maar als je dual-channel memory hebt, moet je wel allebei de blauwe of allebei de zwarte sloten gebruiken, niet een zwarte en een blauwe, uit je verhaaltje begrijp ik dat je maar 2 sloten hebt getest, maar er zitten er vier op, ben je ook nagegaan welke slot 1 is, want logisch zou zijn het meest linker, maar dat is vaak dus niet zo.

Dat plastic kapje had ik ook op mijn mobo zitten, ik denk dat die is voor het val dat je een voeding met een 4-pins connector hebt.

Sommige mobo's hebben van die mooie rode ledjes die aangeven als er een hardware onderdeel niet functioneert, heb jij die toevallig ook?

EDIT: Check ook even op de site van MSI of het door jou gekozen geheugen wel word ondersteunt.
Ik zou ander geheugen kunnen kopen en dat proberen, maar toen de PC het wél deed ook gelijk memtest gedaan via ingebouwde functie in de BIOS, en toen geen problemen, maar wellicht toch maar even proberen.

Over de DIMM slots...ik weet wat dual channel is en weet (en zie) ik 4 sloten op het mobo, nogmaals, ik heb beide DIMMs geprobeerd op alle slots. Slot 1 is overigens in dit geval wel de meeste linkse, tegen de CPU aan, volgens de handleiding.

Ik heb 6 ledjes op mijn mobo, alle 6 branden ze, maar de betekenis kan ik niet achterhalen. Niet uit de handleiding, en niet van google...

Die lijst van MSI met compatibele RAM verwees mij naar een niet bestaande pagina op hun website...Dus uiteindelijk voor bovenstaand gekozen.

EDIT:

Nu dus wel een lijst via de website van MSI
http://www.msi.com/file/test_report/TR10_2225.pdf
"khx1333c7ad3k2" staat er niet tussen...betekent dat automatisch niet ondersteund?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 16:30:

"khx1333c7ad3k2" staat er niet tussen...betekent dat automatisch niet ondersteund?
Nee, dat niet, maar het zou een probleem kunnen zijn.

Hetzelfde als dat je voeding het doet in een ander systeem, wil nog niet 100% zeker zeggen dat het in dit systeem wel werkt, omdat je al van alles geprobeerd hebt zou ik aanraden toch een andere voeding te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok...Enig idee waar ik naar moet zoeken qua merk/watt voor voeding? Voor een degelijke prijs?

Maar een "haperende" voeding kan dus zorgen voor een systeem dat niet POST?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Je hebt het over "na het installeren van een driver". Kun je ook zeggen welke driver precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 16:55:
Ok...Enig idee waar ik naar moet zoeken qua merk/watt voor voeding? Voor een degelijke prijs?

Maar een "haperende" voeding kan dus zorgen voor een systeem dat niet POST?
Om te testen voldoet praktisch iedere kwaliteitsvoeding van 400W of meer wel (lager zou ook nog wel kunnen, een setup als deze deed hier idle 70W ofzo).
Als er ergens iets fout gaat met de voeding kan het zijn dat deze gewoon niet lekker door wil starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:12
Voor test zou ik in ieder alleen het brood nodige aan je moederbord hangen om in het bios te komen.
Dus geen hdd/ssd of optical drive. Ook geen pci kaarten.
Alleen cpu+ram+video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal het nog eens proberen, kan met niet herinneren of ik de PC ook heb geprobeerd met allen CPU+RAM+GFX, maar stel dat ik dan in 't BIOS kom, wat dan?

Edit:

Net geprobeerd, zelfde effect. Zie niks. Ik neig toch het meeste richting incompatibel ram...?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paksoy schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 16:56:
Je hebt het over "na het installeren van een driver". Kun je ook zeggen welke driver precies?
Lijkt me niet dat een driver voor problemen zorgt nog voor je pc aan gaat.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 17:26:
Ik neig toch het meeste richting incompatibel ram...?
Je hoeft als je twijfelt natuurlijk niet meteen 4 gig te kopen, je kan ook een goedkoper (wel ondersteunde natuurlijk) DIMM kopen van bijv. 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:22:
[...]

Lijkt me niet dat een driver voor problemen zorgt nog voor je pc aan gaat.

[...]

Je hoeft als je twijfelt natuurlijk niet meteen 4 gig te kopen, je kan ook een goedkoper (wel ondersteunde natuurlijk) DIMM kopen van bijv. 1GB.
Daar dacht ik ook aan...Je hebt die Kingston ValueRam 1333 en dan zelfs 4GB voor 40 euro...Valt opzich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Nieuw geheugen gaan kopen? Als hij gewoon heeft gewerkt en je kon gewoon Windows installeren dan weet je dat het geheugen gewoon kan werken.
Als je het wilt uitsluiten dan zou ik gewoon kijken of je een reepje kan lenen van iemand (lokale pcboer?).

Mijn Corsair geheugen staat ook niet op de compatible-list, maar werkt gewoon perfect in mijn P67-GD65 (b3).

Je maakt toevallig nergens kortsluiting? Een afstandhoudertje die ergens zit waar ie niet hoort?

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog eens naar die afstandshoudertjes kijken...die heb ik niet omgewisseld omdat ik dacht ATX = ATX, dus dan zullen die wel op de zelfde plek zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rye schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:57:
Nieuw geheugen gaan kopen? Als hij gewoon heeft gewerkt en je kon gewoon Windows installeren dan weet je dat het geheugen gewoon kan werken.
Als je het wilt uitsluiten dan zou ik gewoon kijken of je een reepje kan lenen van iemand (lokale pcboer?).
Dan zal hij wel met zijn volledige systeem daar heen gaan en daar testen en waarschijnlijk ook daar het nieuwe geheugen moeten kopen, en vaak is zo'n lokale pcboer veel duurder dan via een webshop (bij mij betaal ik al snel €20 meer voor een DIMM).

Hij kan natuurlijk ook even met Afuture overleggen of hij dit geheugen mag terug sturen en dat zij dan nieuwe opsturen.

Is natuurlijk wel het goedkoopste, heb je alleen verzend kosten (ik kan je adviseren om hem dan verzekerd terug te sturen, want TNT is heel goed is kost bare pakketjes kwijt raken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist nieuw RAM geprobeerd, maar geen succes. Dit type stond op de lijst van geteste RAM dimms van MSI...

Nu kan ik alleen nog een nieuwe voeding proberen en dan weet ik 't echt niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er blijft idd niet veel meer over, nog gekeken naar die afstandsbusjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:59
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:24:
Zojuist nieuw RAM geprobeerd, maar geen succes. Dit type stond op de lijst van geteste RAM dimms van MSI...

Nu kan ik alleen nog een nieuwe voeding proberen en dan weet ik 't echt niet meer?
Dat moet wel de voeding zijn. Of je moet echt dikke pech hebben met incompatibiliteit, maar je hebt het RAM al uitgesloten daarbij en die is bijna altijd veroorzaker van incompatibiliteit.
Misschien een domme suggestie, maar staat je CLR_CMOS-jumper niet toevallig op 1? Dan zal je BIOS namelijk iedere keer geleegd worden en start de computer weer opnieuw op. Dat zou je in die bootloop kunnen krijgen.

Ook heb ik even voor je nagekeken vanaf welke BIOS-versie je processor ondersteund wordt en dat is vanaf versie 7681v13. Hier te downloaden.

En nog een suggestie: wordt je beeld niet gestuurd via de gpu in de processor en zit je kabel niet stiekem op de verkeerde plaats? Domme suggestie, maar je weet het nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de afstandsbusjes gekeken, maar die zitten op exact dezelfde plekken als mijn huidige mobo.

Over die gpu in de processors...Ik zie geen vga/hdmi/dvi port bij de I/O van het mobo zitten, bovendien heb ik op enig moment wel beeld gehad via mijn videokaart.

En aan een bios versie heb ik niks, want zo ver kom ik niet :(

Ik zal die jumper nog eens nakijken, maar die heb ik volgens mij weer terug gezet...

Kan er nog steeds niet over uit dat mijn voeding het nu dan prima doet...ook met games e.d., maar ok. Dan ga ik die maar proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lars93 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:10:
En nog een suggestie: wordt je beeld niet gestuurd via de gpu in de processor en zit je kabel niet stiekem op de verkeerde plaats? Domme suggestie, maar je weet het nooit ;)
Ik heb een nog dommere suggestie, maar wel mee gemaakt tijdens mijn stage, weliswaar met een Dell PC, maar als MSI deze beveiliging ook heeft zou het zomaar kunnen dat...Daar komt hij

Keyboard Failure, heb je je toetsenbord wel aangesloten, in enkle gevallen ben ik tegen gekomen dat hij geen POST geeft.

Bij die Dell PC's krijg je normaal gesproken namelijk de Melding: Keyboard Failure. Press F1 to Contniue (nee echt waar), maar een enkele keer dus een No-Post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:39
Wat ik nog zou proberen:

Moederbord op een stuk karton, voeding ernaast en correct aansluiten; CPU + koeler installeren; 1 (jawel, een!) reepje geheugen en dan inschakelen. Kijken of dat hetzelfde reageert. Eventueel daarna hetzelfde, maar ook de videokaart + monitor aansluiten. Gaat dat nog goed? Dan een harde schijf erbij, en zo verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:13:
Ik heb de afstandsbusjes gekeken, maar die zitten op exact dezelfde plekken als mijn huidige mobo.

Over die gpu in de processors...Ik zie geen vga/hdmi/dvi port bij de I/O van het mobo zitten, bovendien heb ik op enig moment wel beeld gehad via mijn videokaart.

En aan een bios versie heb ik niks, want zo ver kom ik niet :(

Ik zal die jumper nog eens nakijken, maar die heb ik volgens mij weer terug gezet...

Kan er nog steeds niet over uit dat mijn voeding het nu dan prima doet...ook met games e.d., maar ok. Dan ga ik die maar proberen...
ATX mag dan wel ATX zijn maar dat betekent niet dat er niet vanaf geweken word.

2 willekeurige atx moederborden kunnen alsnog verschillen in schroefgaten.

Zo kan het zijn dat bij een moederbord een schroefgat weg gelaten word.

Het is dus niet belangrijk om vast te stellen of de afstandbusjes op dezelfde plek zitten als je huidige mobo maar of het precies overeen komt met je nieuwe mobo. 1 afstandsbusje op de verkeerde plaats kan ook rare problemen geven.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toetsenbord heb ik iedere keer aangesloten gehad. En nogmaals, ik heb de PC kunnen installeren voor gebruik op enig moment. Ik draai momenteel nog steeds op die installatie.

Over de afstandsbusjes; Ik was niet duidelijk genoeg. Op het huidige moederbord zitten de schroefgaten voor de busjes op exact dezelfde plekken als op het nieuwe moederbord. Er zitten geen overige afstandsbusjes die niet gebruikt worden. 3 boven, 3 in het midden en 3 onderin. Ik gebruik ook all 9 schroefjes die uit het oude moederbord komen.

Ik zal het mobo eens proberen uit de kast te laten, CPU + koeler en voeding en een reepje geheugen er op doet alleen niet zoveel denk? Want hij gaat wel gewoon aan, het probleem is dat ik geen beeld krijg. Ik hoor de HDD 'opstarten', als in, gaan draaien. Dan 'de welbekende' klik, en dan gebeurt er niets meer. Ik moet het dus wel proberen met mijn videokaart er op denk ik?

Edit:
Overigens, hartstikke bedankt voor het helpen, wordt echt heel erg gewaardeerd! Hopelijk kom ik er met jullie samen uit, anders heb ik 500 euro aan hardware voor niets :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee, je hebt sowieso ook iets van VGA nodig. De CPU heeft wel een IGP, maar de chipset kan daar niet mee overweg, dus een losse videokaart is wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Wat mij overigens ook al vaker overkomen is (dacht er even niet aan) heeft mogelijk wat te maken met elektrische installatie... Dan had ik bijvoorbeeld de computer van mijn zus voor onderhoud op mijn kamer.
Toen dit afgerond was zette ik deze weer op zijn plek bij mijn zus, maar geen beeld, wel fans en hdds die opspinnen.
Dit is me bij mijn eigen computer ook al vaker voorgekomen en ook bij een kennis van mij (bij haar maakte het uit of de computer aan een stekkerdoos zat aangesloten of direct in het stopcontact).

Bij mij was dan de oplossing altijd om de stroomkabel uit de voeding te halen en dan een paar keer de powerknop van de computer in te drukken. Daarna weer beeld gelukkig. Daarmee vloeit alle nog aanwezige stroom weg.

Vreemd probleem 8)7 maar ik ben blij dat de oplossing zo simpel is :)

[ Voor 7% gewijzigd door J0J0 op 27-04-2011 21:27 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt J0J0, maar die had ik al geprobeerd...Zelf ooit eens naar een PC winkel gereden omdat mijn PC het niet meer deed, eenmaal daar aangekomen ging 'ie gewoon aan *schaam*. Dat vergeet ik nooit meer.

En Terw_Dan, Ik ga het morgenavond even proberen...En wat als ook dat niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:13

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:58:
Bedankt J0J0, maar die had ik al geprobeerd...Zelf ooit eens naar een PC winkel gereden omdat mijn PC het niet meer deed, eenmaal daar aangekomen ging 'ie gewoon aan *schaam*. Dat vergeet ik nooit meer.

En Terw_Dan, Ik ga het morgenavond even proberen...En wat als ook dat niet werkt?
Goede vraag, dan heb je wel zo'n beetje alles geprobeerd wat rederlijkerwijs problemen kan opleveren.

Hele flauwe suggestie is nog dat de kabeltjes van het frontpaneel niet goed aangesloten zijn (aan/uit knop, reset button etc.) Kan goed zijn dat er iets sluiting maakt..

[ Voor 3% gewijzigd door Pixeltje op 28-04-2011 07:46 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even ter info:

YouTube: MVI 0419

Mensen nog commentaar? Ik heb beide PCI-e sloten geprobeerd, alle DIMM slots, andere GFX kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:59
Meet ook even je voeding door met een multimeter. Want je hebt zo goed als alles uitgesloten... Had je nog gecontroleerd of je CLR_CMOS-jumper niet op 1 stond? Kon dat namelijk niet zo terugvinden in je posts hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jumper stond goed...Ook geprobeerd te booten zonder jumper en zonder batterij, maar geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Misschien toch even een speakertje kopen/lenen om te horen welke beep-codes je krijgt.
Dan kun je ieder geval de eventuele fout herleiden en proberen deze op te lossen.
Nu is het zoeken naar een speld in een hooiberg omdat je niet weet wat nu precies het probleem veroorzaakt.

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar vind ik zoiets? PC speaker op google komt uit op de wiki van IBM en 'normale' boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts
  • Laatst online: 12-09 11:28

paularts

Paulux !!!!!!

Ieder willekeurig speakertje zou moeten werken, maar kleiner is beter want er komt niet veel vermogen uit de aansluiting. Dus als je nog ergens een los klein speakertje hebt liggen , meestal (althans bij de mobo die ik heb gehad/zien) is het een 3 pins terminal en dan worden de buitenste 2 gebruikt.

Dus een klein 1,2,4,8 tot 10 watt speakertje 4 of 8 ohm zou gewoon moeten werken, zwaardere speakers kan wel maar dan is de vraag of je het nog hoort

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel de 3 pins aansluiting zeg maar...alleen nooit een speakertje uit een kast gehaald o.i.d. Dus die moet ik op 1 of andere manier ergens op de kop zien te tikken...

Edit:
Hoe heet zo'n ding anders? Ik kan op pc speaker echt niets vinden...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just me !
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Google maar eens op "moederbord speaker" zie je het nodige staan.

Wanneer je even bij een computerzaak met een reparatieservice naar binnenloopt en hiernaar vraagt kunnen ze jou waarschijnlijk wel verder helpen.
Of je haalt een speaker uit een oude draagbare radio of klokradio wanneer zoiets beschikbaar is en sluit deze aan.

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Inmiddels ook de voeding vervangen, maar nog steeds hetzelfde probleem...Iemand die mij misschien persoonlijk kan helpen in omgeving Rotterdam? Ik ben ten einde raad...

Moederbordspeaker overigens besteld, is onderweg vanuit Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop voor je dat er iets uit die beep-codes komt, want voor de rest heb je echt alles getest.
Het enige wat ik me nog kan bedenken is je pc weer volledig uit elkaar halen, en weer in elkaar zetten, en met volledig bedoel ik ook echt elk kabeltje weer los halen.

Wat ik niet kon terug vinden, heb je al eens gekeken of er geen kromme pinnetjes op je CPU socket zitten?

(off-topic: hoezo Engeland??? Gewoon speaker uit een oude pc vragen bij lokale winkel kan tcoh ook?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Ik heb toch 't idee dat ondanks de 72 uur test van Afuture het mobo toch DOA is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat idee krijg ik zelf ook steeds meer. Maar ik kan hem dus niet omruilen, omdat zij hem als niet defect hebben getest...

Die CPU pins zal ik nog eens nakijken, maar ik zou niet weten waarom die krom zouden zijn...Is dat wel mogelijk bij LGA? Ik dacht dat 't wat ouderwetser was? Bovendien, kennelijk heeft het moederbord bij Afuture gewerkt, dus eventuele kromme pins zouden bij hen dan ook problemen moeten veroorzaken?

Ik hoop gewoon dat ze me verder willen helpen bij Afuture...Maar ben bang dat als ik opnieuw een RMA aanmaak, het moederbord bij hun wéér gewoon werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de AMD zitten de pins op de CPU, bij Intel om het Mobo zelf (in de Socket dus).

Als het goed is zit hier een bescherm kapje op, die je er alleen mag afhalen om het moment dat je de CPU in de Socket doet, als of jij of Afuture, dit bescherm kapje niet heeft gebruikt, of op verkeerde wijze er uit hebt gehaald, dan buig je per ongeluk deze pins dus krom.

Ik weet dat je pc heeft gewerkt, maar het kan natuurlijk zijn, dat de zelfde problemen, nu een andere oorzaak hebben, misschien zat er voor je RMA wel iets niet goed aangesloten, en heb je nu dit.

Je hebt nu alles wel getest en het nodige vervangen, maar geen resultaat.

Het vervelende alleen is, dat bij kromme pintjes op de Socket vaak geen garantie word gegeven als je zelf het systeem hebt gebouwd, tenzij je echt kan aantonen dat jij dit echt niet hebt gedaan.
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:04:
Ik hoop gewoon dat ze me verder willen helpen bij Afuture...Maar ben bang dat als ik opnieuw een RMA aanmaak, het moederbord bij hun wéér gewoon werkt...
Je kan ook een afspraak maken om langs te gaan met je volledige systeem, dan kan je zelf laten zien wat precies het probleem is, en hun vertellen wat er mis is en wat je er al aan hebt gedaan.

In je topic naam en topic start staat dat je de MSI P67-GD65 (B3) hebt, maar kan eerlijk gezegd niet veel over dat mobo vinden, wel van de MSI P67A-GD65 (B3), dus welke heb je precies?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
P67A, neem me niet kwalijk.

Edit:

Net naar de pins op het socket gekeken...geen scheve pin te zien, ik heb me (letterlijk) scheel gekeken, maar zag niets afwijkends.

Edit2:
Overigens nooit het MOBO opgeborgen zonder beschermkapje...

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de beep-codes maar afwachten denk ik.

Als dat ook niks word, dan zou ik telefonisch contact zoeken met Afuture, daarin kan je vaak net ff wat duidelijker zijn dan in een mailtje, en eventueel een afspraak met ze maken dat je langs gaat met je pc, is ongeveer een uur rijden vanaf R'dam, en dat ze dan meteen even samen me je gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, moederbord speaker aangesloten en PC aangezet. 5 korte peeps = processor error?

Zie hier:
YouTube: MSI P67A-GD65 Not posting

Informatie van de beep codes heb ik hier vandaan:
http://us.msi.com/support/sup_tshoot.asp#1_4

Iemand nog een idee? Volgens Afuture werken zowel het mobo als de CPU, namelijk apart als RMA ingezonden. Zou het mogelijk zijn dat deze combi niet werkt? Dus m.a.w., CPU + Mobo tegelijk voor RMA inzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:31:
Ok, moederbord speaker aangesloten en PC aangezet. 5 korte peeps = processor error?

Zie hier:
YouTube: MSI P67A-GD65 Not posting

Informatie van de beep codes heb ik hier vandaan:
http://us.msi.com/support/sup_tshoot.asp#1_4

Iemand nog een idee? Volgens Afuture werken zowel het mobo als de CPU, namelijk apart als RMA ingezonden. Zou het mogelijk zijn dat deze combi niet werkt? Dus m.a.w., CPU + Mobo tegelijk voor RMA inzenden?
Volgens mij is dat een oudere versie van de AMI bios. Volgens mij moet je deze hebben. Pagina 12 bovenaan. Volgens dat document betekent het;

"No Console Output Devices are found" en "No Console Input Devices are found"

Op met MSI forum (internationaal) zijn vergelijkbare problemen te vinden, kijk daar eens rond.

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Zou je eens willen kijken of de kabel die je op je VGA kaart heb aangesloten er goed in zit?
En of hij in de juiste aansluiting zit in je voeding?
Of probeer even 2 modulaire kabels op andere aansluitingen.
Ik acht de kans klein dat dit het oplost omdat je al een andere voeding hebt gebruikt, maar toch...

Het heeft iets te maken met de VGA kaart geloof ik.

Daar naast een andere vraag.
De blauwe leds aan de zijkant, deze branden in het filmpje allemaal.
Gaan die ook op een gegeven moment knipperen?

[ Voor 55% gewijzigd door Raptorial op 11-05-2011 15:59 . Reden: Typo en extra vragen ]

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raptorial schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:51:
Zou je eens willen kijken of de kabel die je op je VGA kaart heb aangesloten er goed in zit?
En of hij in de juiste aansluiting zit in je voeding?
Of probeer even 2 modulaire kabels op andere aansluitingen.
Ik acht de kans klein dat dit het oplost omdat je al een andere voeding hebt gebruikt, maar toch...

Het heeft iets te maken met de VGA kaart geloof ik.

Daar naast een andere vraag.
De blauwe leds aan de zijkant, deze branden in het filmpje allemaal.
Gaan die ook op een gegeven moment knipperen?
Ik weet zeker dat de kabels goed in de voeding zitten, daar heb ik extra goed op gelet. Bovendien past 1 kant maar in de voeding en de andere alleen in de videokaart. Daarnaast zijn de kabels vervangen bij het vervangen van de voeding en werken de onderdelen wél in mijn oude opstelling.

Die leds blijven alle 6 branden zonder te knipperen.

En waarom denk je een VGA kaart error? Op de website van MSI staat "Process error", duidt dat niet op de CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Omdat ik de fout 2x eerder heb gehoord.
1x was het een incompatible raar design VGA ding van Palit die een condensator issue had ofzo.
1x was het de kabel van de VGA kaart die er niet goed in zat.

Ik ben absoluut niet van een support afdeling ofzo, maar 1+1 was voor mij even 2 :).

Wat altijd nog kan, en het is zeldzaam.... de CPU die niet goed is.
Maar als ze zeggend at het bord goed is, vraag dan eens een foto van het werkende bord, of vraag of je het draaiend mag komen bekijken.

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Allemaal nogmaals bedankt voor de hulp. Ik wil bij deze graag het topic sluiten en wel hierom:

Ik heb het moederbord + CPU nóg een keer RMA gezonden, daar bleek een pin verbogen in de CPU socket, die hebben ze recht gebogen, en daarna werkte de boel naar behoren. Ik heb het pakketje vrijdag opgestuurd gekregen, direct ingebouwd en wat denken jullie:

Het werkte nog steeds niet.

Dus ik had gister besloten om dan maar een nieuw mobo te kopen. Ik ben naar Bergschenhoek gereden en heb daar een Asus P8P67 gekocht. Gister middag ingebouwd en hier ben ik, met nieuwe PC. Alles werkt als een zonnetje. Als collateral damage is wel mijn DVD drive kapot gegaan op 1 of andere manier, maar voor de rest werkt het super.

In elk geval: Nooit meer Afuture voor mij

Bedankt!
Pagina: 1