Verwijderd

Topicstarter
Mss een domme vraag voor velen onder jullie maar k'zal der me toch es aan wagen ...

Binnenkort verhuizen we naar een nieuwe woning en daar zou ik graag een deftige opstelling maken qua tv/audio/multimedia gebeuren.
Nu had ik graag een HTPC geplaatst om alle films en foto's en dergelijke makkelijk toegankelijk te maken.

Kunnen jullie ietwat raad geven op wat er moet gelet worden?
Is het mogelijk om zoiets zelf te maken of bestaan er degelijke systemen die reeds klaar zijn out-of-the-box?
Is op internet zodanig veel van terug te vinden dat ik het effe niemeer zie zitten .....

alsvast dank voor jullie reacties.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan het zelf samenstellen, kijk daarvoor in [BBG aanschaf] HTPC.
Je kan ook een kant en klare pc kopen, kijk daarvoor in de [url="http://tweakers.net/pricewatch/cat/713/desktops.html"/]pricewatch[/url].

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 25-04-2011 20:58 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02 08:41
(jarig!)
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2011

als dit ook een storage server moet zijn gewoon storage toevoegen

edit:
zotac atom systeem met 3x2TB storage en 32GB voor boot disk.. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Icekiller2k6 op 25-04-2011 21:35 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Je zou ook nog aan een NAS kunnen denken, deze gebruiken in veel gevallen (veel) minder stroom dan een HTPC. Ik heb zelf een Synology NAS (207+, inmiddels opgevolgd door 211+ geloof ik) en deze kan bijvoorbeeld ook zelfstandig downloaden (FTP, HTTP, Torrent, NZB). Tevens zitten er diverse mediaservers in waardoor ik mijn content (foto's, video, muziek) ook kan bekijken/beluisteren op allerlei apparaten in huis (iPhone, Android phone, laptops, iPad, Mediaspeler, Xbox, PS3, etc. :P). Er zit ook een DLNA server in waardoor ik in theorie met een DLNA enabled TV ook direct dingen zou kunnen bekijken vanaf mijn NAS.

Daarnaast zou je dan voor op je TV een mediaspeler kunnen kopen, dit hoeft niet duur te zijn omdat je er één zou kunnen nemen zonder storage. Zie hiervoor diverse reviews op T.net.

Onder de streep is een HTPC waarschijnlijk wel iets goedkoper. Maar ik ben wel blij met mijn NAS + Mediaspeler oplossing. Meeste HTPC's kan je natuurlijk ook gewoon als mediaserver gebruiken voor eventueel andere apparaten.

Wel leuk leesvoer: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2011

• McVirusS
Er komen nu ook NASsen die je als mediaspeler kan gebruiken volgens mij, was ook pas artikel over op T.net.

Gevonden: reviews: 2010: nas en mediaspeler groeien naar elkaar toe

Verwijderd

Topicstarter
HTPC lijkt me beter dan een NAS+mediaspeler combinatie daar ik de beelden van mijn CCTV systeem ook via netwerk kan bekijken dan ...

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus waarom ga je dan niet naar het BBG topic voor HTPC's?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• McVirusS
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:12:
HTPC lijkt me beter dan een NAS+mediaspeler combinatie daar ik de beelden van mijn CCTV systeem ook via netwerk kan bekijken dan ...
HTPC is wel veel flexibeler en meer tweakbaar idd. Mijn NAS kan wel goed met IP cams omgaan. Maar weet niet of jouw CCTV systeem IP based is :).

Maar als ik je zo hoor wil je graag een HTPC, dan ben je beter af in de BBG HTPC topic.

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:27:
Dus waarom ga je dan niet naar het BBG topic voor HTPC's?
Doe ik ook, is via uw link da ik erop geraakt ben ... maar moet eerlijk bekennen dat het toch ietwat koffiedik kijken is, ...
Heb langs onze contrijen (regio kortrijk) nog niet direct een winkel gevonden die ietwat uitleg en support kan geven ...

Verwijderd

Topicstarter
McVirusS schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:04:
[...]

HTPC is wel veel flexibeler en meer tweakbaar idd. Mijn NAS kan wel goed met IP cams omgaan. Maar weet niet of jouw CCTV systeem IP based is :).

Maar als ik je zo hoor wil je graag een HTPC, dan ben je beter af in de BBG HTPC topic.
CCTV systeem werkt met centrale recorder die op het netwerk aangesloten kan worden en waarop ik dan kan inloggen via de software ....

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 08:51
of ff in mijn V&A kijken, staat een kant en klare deftige HTPC voor weinig, hoef je alleen nog een OS, zoals XBMC op te zetten.

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 08:51
Je vorige post is al genoeg qua hints ;)

[ Voor 91% gewijzigd door FeaR op 26-04-2011 16:16 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:07:
[...]

Doe ik ook, is via uw link da ik erop geraakt ben ... maar moet eerlijk bekennen dat het toch ietwat koffiedik kijken is, ...
Heb langs onze contrijen (regio kortrijk) nog niet direct een winkel gevonden die ietwat uitleg en support kan geven ...
Dan moet je jezelf er eens in verdiepen. Ik kan me niet voorstellen dat je niet genoeg informatie kan vinden hier.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Aangezien het over een HTPC gaat schop ik dit topic even naar Mediaspelers en HTPC's, daar past het wat beter dan in Audio en HiFi.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:19
i3-2100t + H67 chipset mobo + 4 GB + kast + opslag + blu-ray lezer = +/- 500 euro.

Heb je een systeem dat idle 35-40 watt verbruikte en load iets meer. Ideal voor HTPC/NAS.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Toch vind ik dit topic wat minimalistisch.

Er is veel te vindein hier op GoT over HTPC`s en mediaspelers. Ik raad je aan eerst in deze topics rond te snuffelen en dan een topic te openen, zodra je er niet uit komt door bijvoorbeeld een technisch aspect..

Succes! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.