Toon posts:

intel core q6600 2.40 ghz en hd video editen ????

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb pas een sony hd camera gekocht met het idee om wat muziek filpje op te nemen te editen en aftespelen

nou al deze dingen gaat op het moment niet goed mn beeld hapert laat staan als ik het edit.

nu heb ik een intel core q6600 2.40 ghz
met 8 gb werk geheugen en werk ik met 2 beeldschermen ( inverband met cubase )

wat zou dan een goede kaart zijn voor mij tot ongeveer tot 150 euro
alvast onwijs bedankt

Verwijderd

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Daar al gekeken

EDIT: en ik gok dat je vraag hier stellen ook niet is toegestaan.
Ik denk dat je hem hierheen moet verhuizen:

[BBG aanschaf] Videokaarten

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 18:23 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je kan beter je vraag hier plaatsen: [BBG aanschaf] Videokaarten

EDIT: spuit11

[ Voor 8% gewijzigd door Beatboxx op 24-04-2011 18:24 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Heeft je editing software wel ondersteuning voor gpu acceleratie, anders heeft een andere videokaart niet zoveel nut. Welke heb je nu trouwens?

Verwijderd

HD 5850
pf 6850

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-02 16:25
voor muziek filmpjes heb je helemaal niet zo'n denderende kaart nodig hoor. gebruik hier een Q8200 met 4gb en pinnacle studio HD 14 Ultimate. Is een erg goed pakket dat veel kracht haalt uit de quadcore processor. heb er een HD4350 in zitten met 512 MB van ASUS. die is momenteel zo'n 30 euro ofzo. als je een 4870 neemt of een 4870 X2 dan zit je helemaal goed en kan je er nog jaren mee vooruit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT Ahouwaart :)

Er lopen hier heel veel mensen met kennis rond die je graag willen helpen, maar dan moet jij zelf de handen genoeg uit de mouwen steken om genoeg info te leveren waar wij wat mee kunnen.

Hier doe je een aanname dat videobewerking met je videokaart gebeurt (bijna nooit het geval), en zeg je vervolgens niets over wat voor software je gebruikt en hoe je geconstateerd hebt bij die haperingen dat je GPU (en niet bijvoorbeeld je CPU of harde schijf) de beperkende factor is.

Zonder die info kunnen wij weinig voor je betekenen. Daarom ga ik dit topic sluiten.

Wat ik je zou aanraden:

1) zoek op welke software je gebruikt voor video editing
2) zoek op of die software gebruikt maakt van de GPU (onwaarschijnlijk, maar kan), of het met meerdere CPU cores overweg kan, en waar doorgaans de bottlenecks liggen ervan.
3) ga na of dat bij jou ook het probleem is (tip: task manager aanzetten als je aan het bewerken bent)
4) zoek ook op of er instellingen zijn waar je dingen mee kunt verbeteren voor specifiek deze software
5) als het tweaken van instellingen niet helpt weet je als het goed is nu wel waar de bottleneck zit. Zie dan: *LET OP* - Wat moet ik kopen

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.