In 2 dagen 6 reviews over "Corsair USB Gaming Headset HS1"

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik merkte op dat er in 2 dagen, 22 en 23 april, 6 reviews (geen 'simpele reviews') zijn verschenen. Ze hebben ook allemaal minimaal 4 ster als beoordeling. Dit leek me een beetje verdacht.

Het lijkt alsof de fabrikant korting heeft aangeboden als er als tegenprestatie een positieve review werd geschreven. Mocht dit het geval zijn, lijkt me dat niet echt goed. Ik heb verder geen bewijs en misschien is het puur toeval, maar wellicht kan de crew er even naar kijken.

Edit:
Er was een tijdje geleden hetzelfde voorgekomen: Reviews over Choiix laptop cooler (zwart)
Reactie van Floppus toen:
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:41:
Ik heb alles weggehaald, vanwege de erg geringe toegevoegde waarde en kleine waarschijnlijkheid van een dergelijk aantal reviews in een korte periode - laat ik vooropstellen dat er geen sluitend bewijs is, maar dat de afweging bewijs <> toegevoegde waarde doorgeslagen is.

[ Voor 31% gewijzigd door Regeneration op 24-04-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Lijkt me sterk, de reviews zijn door users geschreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:07

Matis

Rubber Rocket

Ook de registratiedatums liggen al een behoorlijke tijd in het verleden. Het is niet zo dat ze allemaal 21 april geregistreerd zijn om de review te schrijven.

Misschien een setje vrienden die gezamenlijk de headsets hebben gekocht.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.the-party.nl/2...-the-corsair-hs1-headset/

Een aantal reviews is ook vanaf hetzelfde IP geplaatst, en laat nu net van het weekend the party zijn. Het heeft er dus alle schijn van dat er een of andere actie wordt gehouden waarbij mensen een review moeten schrijven. Daar lenen we ons niet voor, want zodra er iets te winnen of krijgen is, kan je (goh hoe gek) niet meer spreken van een neutrale review.

Trashed :)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:29:
http://www.the-party.nl/2...-the-corsair-hs1-headset/

Een aantal reviews is ook vanaf hetzelfde IP geplaatst, en laat nu net van het weekend the party zijn. Het heeft er dus alle schijn van dat er een of andere actie wordt gehouden waarbij mensen een review moeten schrijven. Daar lenen we ons niet voor, want zodra er iets te winnen of krijgen is, kan je (goh hoe gek) niet meer spreken van een neutrale review.

Trashed :)
Zo'n dergelijke vermoeden had ik dus. Bedankt voor het snelle handelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook confirmed:

"Correct. Corsair gaf 2 tientjes korting op aanschaf van de headset op een lan-party afgelopen weekend in Eindhoven als er reviews werden geplaatst op tweakers.net en hardware.info. Vandaar de (waarschijnlijk vele) reviews."

Kees closed :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.