Reviews over Choiix laptop cooler (zwart)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Topicstarter
Het zijn er tamelijk veel. Volgens mij zit er een bedrijf achter:

productreview: Choiix Laptop Cooler Zwart review door Linda67

De post van Zgmatty somt het aardig op. IP check van de reviewers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit past beter in Pricewatch

Een move dus ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
Weer een nieuwe:
productreview: Choiix Laptop Cooler Zwart review door rientje

Het is verschrikkelijk irritant want het werkt wel, ik ga elke keer kijken. Maar elke keer dezelfde punten opnoemen (hij is niet makkelijk mee te nemen) wordt ook suf.

Verwijderd

Ik zie zo 1-2-3 geen connectie tussen de users, maar vreemd is het wel. Even aankijken, maar als het doorgaat dan gaan we eens kijken wat hier aan te doen is.

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Topicstarter
productreview: Choiix Laptop Cooler Zwart review door centjes

Nog 1 gevonden.

Lijkt wel een nieuwe manier van spam.

[ Voor 10% gewijzigd door MistrX op 24-09-2009 13:13 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:07

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:09:
Ik zie zo 1-2-3 geen connectie tussen de users, maar vreemd is het wel. Even aankijken, maar als het doorgaat dan gaan we eens kijken wat hier aan te doen is.
Ze zijn allemaal binnen 3 dagen gejoint en meteen een review posten; hmzz dat is nog geen verband, maar wel vreemd!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Topicstarter
Okay, verbanden zoeken en ik zie wel een zeker patroon in de reviews:

Chronologische lijst:
pricewatch: Choiix Laptop Cooler Zwart

Wat valt op aan de scorekaart?
Alle reviewers zijn over het algemeen positief over het product. Dit is opzich nog niet zoveel zeggend maar ik houd het even in het achterhoofd. Simpelweg voor de volgende redenering: Mocht het spam zijn dan werkt deze constatering niet in het voordeel van de spammer aangezien die altijd graag zijn producten de hemel in wilt prijzen met goede scores (lees: geen perfecte anders valt het sneller op).

En de reviews zelf dan?
De chronologie:
- Review door MadEye - vrijdag 18 september 2009 12:18
- Review door rarts - zaterdag 19 september 2009 18:34
- Review door Charissa1 - zaterdag 19 september 2009 20:35
- Review door Linda67 - maandag 21 september 2009 09:49
- Review door e.jongerling - maandag 21 september 2009 15:13
- Review door centjes - dinsdag 22 september 2009 01:59
- Review door rientje - dinsdag 22 september 2009 21:38

Het enige wat hier aan opvalt is dat de reviews dagelijks aaneengesloten geschreven zijn met uitzondering van zondag 20 september.
Inhoudelijk op de reviews zelf bevat alleen geen plaatje en zijn de reviews op dezelfde manier geschreven (woordgebruik en grammatica). Ook zegt de ene review vanalles over de afmetingen terwijl de andere vrijwel alleen inhaakt op de gebruikers gemak en de andere weer iets over de handleiding en weer een andere over de features. Alle 'slechte' reviews zou je kunnen samenvoegen tot 1 'goede' review door ze elkaar te plakken. Zou je dat doen dan houd je een goed verkooppraatje over (dit ook alsmede omdat de manier van schrijven redelijk consistent blijft).

Maar er zijn lijstjes met positieve en negatieve punten, verkooppraatje ok, maar de negatieve punten dan?
Simpel. Ten eerste, de positieve en negatieve punten zijn vrijwel hetzelfde voor alle reviewers. Heb je de ene gelezen dan heb je ze allemaal gelezen. Ten tweede, zijn de negatieve punten redelijk te verwaarlozen. Het zijn dan wel negatieve punten maar minder portability zegt weinig. Wat minder portable is voor de 1 is gewoon portable voor de ander terwijl de positieve punten wel concreet zijn: "4 USB poorten", "stil", "Input voor optionele adpater", "Uniek" etc.

Dit tel ik dus even bij de eerste alinea op en ik heb niet alleen alle reviews gereviewd maar ik kan ook met redelijke zekerheid zeggen dat bedrijfsspam is in dit geval van Choiix. Als het legitieme reviews waren dan kwamen ze niet vaak achter elkaar en waren de reviews meer verschillend dan nu.

Okay, misschien iets te veel tijd in gestopt maar ik voelde even de behoefte om detective te spelen voor geen duidelijke redenen, doe met de info wat je wilt. :+
Toch lijkt het mij wel helder, maar laten we het idd. even afwachten zoals Floppus al zegt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 23:54
En er is er weer één: productreview: Choiix Laptop Cooler Zwart review door BlueLed
Opzich prima dat men reviews maakt alleen men praat elkaar een beetje na, en niemand heeft foto's
Verder registeren ze zich er speciaal voor om verder bijna niets meer te posten, erg apart.

Misschien is het wel toeval maar inmiddels 11 reviews over een nietszeggend product, ik weet het niet.
pricewatch: Choiix Laptop Cooler Zwart Ook opvallend is dat alle 11 in een relatief kort tijdsbestek zijn geplaatst. (5-6 dagen)

En alweer een nieuwe: productreview: Choiix Laptop Cooler Zwart review door peggyvissers, valt er soms geld mee te verdienen ofzo?
edit:
Sorry BlueLed, die van jou is één van de weinigen die wél legit is.

[ Voor 34% gewijzigd door Puch-Maxi op 26-09-2009 13:40 . Reden: Alweer een review ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Het is nu toch wel duidelijk dat deze reviews niet door normale gebruikers zijn geplaatst en daardoor niet betrouwbaar zijn. Ik weet niet wat de regels hierover op tweakers.net zijn, maar het lijkt mij terecht deze reviews te verwijderen.

[ Voor 30% gewijzigd door Stevie-P op 25-09-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd de ip's te googlen/tracen?

Zijn het nederlandse ip's en zijn het wellicht proxy server ip's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:45
Het viel me inderdaad ook al op dat dit product wel vaak in de review-section kwam.. Hopelijk valt hier iets aan te doen!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-08 13:27
Ik heb die van mij weer verwijderd. Het was me niet opgevallen dat er al zoveel van waren. Ik zag het apparaat onder nieuwe reviews staan en daar ontbrak nogal wat aan dus ik dacht, ik doe het dunnetjes over. Maar daarna blijkt dat ik de elfde al was... Ik ben niet door een bedrijf gestuurd of zo haha, Maar het lijkt mij inderdaad ook geen toeval meer, al was het dat van mij wel.

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen

M aare Mistrx zegt het prima.
Grammaticaal, woordkeuze zijn nagenoeg identiek. en idd als je ze alle 3 bijelkander voegt (die van 25 sept dan) heb je een mooie sales pitch.

Verwijderd

Het is jammer dat een bedrijf op zo'n manier reclame wil maken voor zijn product, maar met zulke slechte reviews heb ik niet echt het idee dat ik er graag eentje wil kopen.

Als er nou een grote, lange, geillustreerde review was met meetresultaten en dergelijke dan is het nog wel een product dat ik zou kunnen overwegen.

Sommige producenten snappen er niks van :/

Verwijderd

D'r staat weer een nieuwe review bij.

Ditmaal eentje waarbij er een punt staat bij 'NEGATIEF' die mijns inziens nergens op slaat, namelijk 'usbpoorten aan de rechterkant'.. ehm :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Als het bedrijf zelf er achter zat, zouden ze dan niet eerder alles positief beoordelen op maximaal? Als dit zo doorgaat, dan is het met straks met stip het meest beoordeelde product in de PW :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05:16
Megaflix schreef op zondag 27 september 2009 @ 00:33:
Als het bedrijf zelf er achter zat, zouden ze dan niet eerder alles positief beoordelen op maximaal? Als dit zo doorgaat, dan is het met straks met stip het meest beoordeelde product in de PW :+
Misschien zijn ze wel iets slimmer dan dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Bij onze collega's van Hardware.info zijn ze ook al gesignaleerd !
http://www.hardware.info/...Pad_With_USB_Hub_CHL01WS/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
En ook daar zijn ze er niet echt laaiend enthousiast positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Klopt, grappige is dat sommigen op HWI ook identieke gebruikersnamen gebruiken:
"Gebruikersnaam: peggyvissers Lid sinds: 25-09-2009"
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=199519

[ Voor 16% gewijzigd door Puch-Maxi op 27-09-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles weggehaald, vanwege de erg geringe toegevoegde waarde en kleine waarschijnlijkheid van een dergelijk aantal reviews in een korte periode - laat ik vooropstellen dat er geen sluitend bewijs is, maar dat de afweging bewijs <> toegevoegde waarde doorgeslagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Topicstarter
Megaflix schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:16:
En ook daar zijn ze er niet echt laaiend enthousiast positief over.
Klopt, als potentiële spammers dat zouden doen, dan vallen ze niet alleen sneller op, maar ook door de mand. ;)
Als ze nu ook nog eens leren hun producten met meer moderatie aan te prijzen met een nog neutralere positie die goed onderbouwd is en met de additie van plaatjes dan zou ik er eigenlijk niet eens zo'n probleem mee hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Dit stond er nog als laatste bericht bij HWI. Als dat is dan verklaart dat de grote hoeveelheid reviews:
http://www.hardware.info/...php?p=1756042&postcount=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten we in ieder geval waar ze vandaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
DarkShadow16 schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:55:
Dit stond er nog als laatste bericht bij HWI. Als dat is dan verklaart dat de grote hoeveelheid reviews:
http://www.hardware.info/...php?p=1756042&postcount=6
Dat verklaart in ieder geval wel het grote aantal reviews ja, maar dat maakt ze nog steeds niet echt nuttig.
Pagina: 1