Toon posts:

Setup Advice: AMD1100t

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Ik ben van plan mijn pc te gaan upgraden.
Na jaren gebruik van Intel CPU's ben ik van plan om eens op AMD te gaan overstappen.
Ik ben van plan de AMD 1100t CPU te gaan kopen.
Het probleem is het moederboard en het geheugen.

Kan iemand voor mij uitzoeken welk moederboard en bijpassend geheugen ik het beste kan kiezen?
Mijn budget is 350 - 400 euro, minder mag altijd als het kan.

CPU: AMD 1100t
MB: ....
RAM: ....

Alvast bedankt!

Michel

Verwijderd

Sorry hoor, maar het is hier geen helpdesk. Op deze site wordt eigen inspanning verlangt. Daarnaast kan je dit makkelijk zelf uitzoeken, dat hoeven wij niet voor je te doen. Als het teveel moeite is om zelf iets uit te zoeken, koop dan gewoon een kant en klaar systeem in de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag dit aangezien ik bang ben voor eventuele conflicten met het moederboard en geheugen.
Maar kennelijk is dat dom om te vragen dus ga ik wel ergens anders heen met mijn vraag.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-02 14:25

yzx

Je moet zien dat je MB hexa core ready is.

Kijk bij AM3 mobo's onder PW en dan kijk, er staat een asrockje extreme in is een zeer goed moederbord, en ram ddr3

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een half jaar geleden al, kwam de door jouw gekozen processor redelijk uit de testen:

Our final comment on the 1100T BE will be similar to that in our AMD Phenom II X6 1090T Black Edition review: the CPU is good if you have a compatible motherboard already and need the extra graphics rendering or video editing power of a 6-core CPU. If you’re building from scratch, Intel still has the best CPUs at the moment, and has a brand new range coming out in early January.

Nou, en de nieuwe cpu's zijn er, en die blazen de AMD eruit (en zijn nog goedkoper ook). Intrigerend dat je juist nu toch wil overstappen.

Verwijderd

Kingston Hyper x en een leuk asus mobo met de 890 set.......Kan niet mis gaan!

Verwijderd

Voordeel is dat je bij AMD ook ECC geheugen kan nemen... bij Intel niet...

(AMD schakelt namelijk geen features uit die niets kosten om te maken)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2011 23:30 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor tips mbt het uitzoeken van spullen:
*LET OP* - Wat moet ik kopen

Verder heeft ieder moederbord een QVL (Qualified Vendor List) waarin staat exact welke DIMMs werkend getest zijn ermee. Als je die aanhoudt hoef je geen problemen te verwachten met compatibility. Dat staat trouwens ook al hier:
PMG FAQ

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.