• barrie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07-2025
Na een week gewacht te hebben op mijn bestelling kon ik vandaag eindelijk alles ophalen, moederbord/processor/geheugen. Ik had ooit wel eens iets gelezen over iemand die een nieuwe processor had gekocht en dat er één gebogen pin op zat, en dacht, "ja ja zal wel, moet je maar voorzichtiger zijn" Vanavond na het eten dacht ik lekker aan de slag te gaan en het spul in elkaar te zetten. Ik verbreek het zegel van de doos en haal de processor (Phenom II X4 955BE) uit de doos, verwijder het beschermende sponsje, bekijk de pinnetjes en ik trek lijkbleek weg, een kromme pin. Ik kon mijn ogen niet geloven. Heb de afgelopen avong nog wel 3 X gekeken of het echt zo was en het is gewoon echt waar, een gloednieuwe processor met een kromme pin. Morgen ga ik terug naar de winkel en hoop dat ze me geloven. Is er Iemand die dit ook wel eens heeft meegemaakt?
Ik probeer steeds een foto toe te voegen maar dat wil op de één of andere manier niet.

[ Voor 4% gewijzigd door barrie op 23-04-2011 07:43 ]

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:13
Nooit megemaakt, maar ik neem aan dat dit gewoon onder DOA valt.

Verwijderd

Hoe krom?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:23

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als het maar 1 pinnetje is, gewoon rechtbuigen (met een pincet)? Heb ik ook wel eens gehad (alleen kwam het toen door mezelf)

Maar het hangt idd ook nog al af van hoe krom hij is.

[ Voor 18% gewijzigd door Compizfox op 22-04-2011 22:19 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Ook wel eens meegemaakt. Mijn kleinste platte schroevendraaier gepakt en draait reeds 3 jaar vlekkeloos :o

• Arrim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19
Maar als je dat doet, heb je er wel zelf aangezeten en kan de winkel vervolgens DOA weigeren. Eerst kijken wat de winkel doet, voordat je zelf aan de gang gaat.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-02 10:54
Inderdaad.

Echt niet aan gaan zitten pielen als je nog kans hebt op een andere, of reparatie ! :*)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:05

D4NG3R

kiwi

:)

yup, 1x eerder meegemaakt: Nieuwe PC start niet op

meer specifiek ietsje verderop: D4NG3R in "Nieuwe PC start niet op"

Toenertijd bestond cool-prices nog. Die hebben er bij mij geen probleem om gemaakt

Maaruh, waar zit deze pin? Middenin of aan de zijkant?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

op zo'n moment is het toch fijner om intel te hebben :$.. maar dat lost het probleem niet op.. DOA.. gewoon naar de winkel sturen.. als hij gloednieuw is.. niet een sproberen om er aan te komen..

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

SupremeRick schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 00:21:
op zo'n moment is het toch fijner om intel te hebben :$.. maar dat lost het probleem niet op.. DOA.. gewoon naar de winkel sturen.. als hij gloednieuw is.. niet een sproberen om er aan te komen..
offtopic:
Je ziet vaker bij een intel socket dat er een pin kapot is, als bij een AMD CPU :+

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik heb bij mijn AMD Athlon x3 435 ook meerderen pinnetjes verbogen op het moment dat ik hem wilde installeren, ze waren wel niet heel erg verbogen. Ongeveer 10 graden maar het waren er wel meerderen. Ik zou er geen heisa van maken en gewoon zelf even recht zetten mits het niet te erg is. Heb ik zelf ook gedaan, zelfs als je een pinnetje zou losmaken kan hij nog terug gesoldeerd worden(ja dit is bij sommige succesvol gedaan).

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Ach, pinnetje meer of minder... Daar valt de wereld niet van om toch?

Maar zonder gekheid. Niet mee knoeien, gewoon terug brengen naar waar je het gekocht hebt en aangeven dat er een pinnetje krom was. Een winkel stuurt de kapotte onderdelen gewoon naar zijn leverancier en krijgt hier een creditnota van dus die worden er niet minder van, je zult zonder problemen een nieuwe processor krijgen.
Wanneer ze moeilijk doen druip dan niet af, je staat in je recht (zij moeten bewijzen dat je de processor hebt vernielt, jij hoeft niet te bewijzen dat deze al stuk was)

Wanneer ze echt moeilijk gaan doen bel je gewoon met de importeur van AMD en leg je hen het verhaal uit. Grote kans dat ze de processor om willen ruilen.

Eerst maar eens kijken wat de winkel zegt.

Succes!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

MarchelV schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 00:33:
Ach, pinnetje meer of minder... Daar valt de wereld niet van om toch?

Maar zonder gekheid. Niet mee knoeien, gewoon terug brengen naar waar je het gekocht hebt en aangeven dat er een pinnetje krom was. Een winkel stuurt de kapotte onderdelen gewoon naar zijn leverancier en krijgt hier een creditnota van dus die worden er niet minder van, je zult zonder problemen een nieuwe processor krijgen.
Vaak is het de webshop die eerst een poging doet de pinnen recht te buigen, bij mij hebben ze dit ook gedaan. Er werd zelfs een tube MX3 koelpasta mee gegeven, en dat is vrij goede koelpasta :) .
Wanneer ze moeilijk doen druip dan niet af, je staat in je recht (zij moeten bewijzen dat je de processor hebt vernielt, jij hoeft niet te bewijzen dat deze al stuk was)
Het is inderdaad correct dat de 1e 6 maanden de webshop moet bewijzen dat jij het hebt gesloopt.
Wanneer ze echt moeilijk gaan doen bel je gewoon met de importeur van AMD en leg je hen het verhaal uit. Grote kans dat ze de processor om willen ruilen.
En dan spreek je jezelf weer tegen.. Je hebt een contract met de webshop, niet met de leverancier.

Verwijderd

bovenstaande zal wel het beste advies zijn, maar ik heb wel eens goed dom een proc die ik niet goed er in had gedaan iets te hard aangedrukt. (AMD) Met een eindeloos geduld en een naald de ongeveer 30 krommme pinnen weer recht gezet. Beesie draait nog steeds zonder problemen :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tjah, het probleem is dat je al je rechten verliest als je het zelf gaat proberen..

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• barrie
Bedankt voor jullie adviezen. Ik ga er zelf niet aan morrelen want hij is zo zwaar gebogen dat hij denk ik wel knapt als ik hem terugbuig. Ik probeer trouwens foto's toe te voegen maar krijg steeds een "url" regel.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30

Reptile209

- gers -

Je moet dit: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/image.gif knopje hebben, of gewoon zelf typen: [img]http://webadres[/img].

Zo scherp als een voetbal!

• p-schoemaker80
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-02 10:41
Heb een phenom 2 920 daar bij brak ik een pin af helemaal in de hoek.

Ik dacht echt nou ben ik de lul.
Dacht toch even proberen nou hij draaide gewoon vrolijk verder op een overclock 3,6ghz en draait nou nog steeds op me tweede pc.

Maar ja ik heb waarschijnlijk geluk gehad gewoon terug brengen.

• barrie
Heb zonder problemen een nieuwe meegekregen van Norrod.
Bedankt allemaal.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

p-schoemaker80 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 08:56:
Heb een phenom 2 920 daar bij brak ik een pin af helemaal in de hoek.

Ik dacht echt nou ben ik de lul.
Dacht toch even proberen nou hij draaide gewoon vrolijk verder op een overclock 3,6ghz en draait nou nog steeds op me tweede pc.
Sommige pinnen zijn ongebruikt.
barrie schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:15:
Heb zonder problemen een nieuwe meegekregen van Norrod.
Bedankt allemaal.

Pagina: 1