Nieuwsitem: AMD: helft van geleverde notebookchips waren Brazos-apu's
Allereerst: keurig nieuwsitem.
Volgens mij zijn de meeste cijfers van Q1 goed geïnterpreteerd
in het nieuwsitem en dat is best lastig i.v.m. Engelse terminologie van de kwartaalpublicaties
Alleen heb ik mijn vraagtekens bij het volgende stukje:
Deze gaat dus uit van een herwaardering van het belang in Global Foundries. Dat is dus geen vermindering/verkoop van belang, maar juist een hogere waardering van dat belang wegens een toename van de actuele netto vermogenswaarde.
(Maar ik weet het niet helemaal zeker. De engelse term voor deze post van $492 is "Equity income (loss) and dilution gain in investee" en mij is die term niet helemaal duidelijk)
Allereerst: keurig nieuwsitem.
in het nieuwsitem en dat is best lastig i.v.m. Engelse terminologie van de kwartaalpublicaties
Alleen heb ik mijn vraagtekens bij het volgende stukje:
Verkoop/vermindering van aandelen levert contanten op en is in principe geen winst. (los van het verschil tussen boekwaarde en verkoopwaarde) Het betreffen immers beiden balansposten en geen w&v. Daarom lijkt me de uitleg van de Wallstreet Journal logischer:De groei lijkt echter mooier dan hij is; AMD kon namelijk een boekhoudvoordeel van 492 miljoen dollar bijschrijven vanwege het verminderen van zijn aandeel in Global Foundries.
http://online.wsj.com/article/BT-CO-20110421-717888.htmlIts first-quarter earnings included a $492 million noncash gain related to the change in the valuation of Globalfoundries.
Deze gaat dus uit van een herwaardering van het belang in Global Foundries. Dat is dus geen vermindering/verkoop van belang, maar juist een hogere waardering van dat belang wegens een toename van de actuele netto vermogenswaarde.
(Maar ik weet het niet helemaal zeker. De engelse term voor deze post van $492 is "Equity income (loss) and dilution gain in investee" en mij is die term niet helemaal duidelijk)
offtopic:
Wellicht is 'bijzondere bate' of 'incidentele bate' duidelijker/mooier dan 'boekhoudvoordeel'
Wellicht is 'bijzondere bate' of 'incidentele bate' duidelijker/mooier dan 'boekhoudvoordeel'
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic