Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:39

TF

bla bla

Geen matches
Zer0 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:03:
[...]

Het geheugen wat je wilt bestellen is een 8gb kit en bestaat uit twee 4gb modules. Als je er daar vier van besteld kun je de helft niet op je moederbord kwijt, want die heeft maar 4 dimm sloten.
Goed dat je het zegt. Ik maar er maar even 2 van. Immers 32gb kan ook in de toekomst nog wel :-)

Voorlopig kom ik hier op uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Gigabit CT Desktop Adapter€ 23,20€ 23,20
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 80,-€ 80,-
1Silverstone SST-ML03B€ 57,-€ 57,-
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 259,-€ 259,-
1FSP Aurum Gold 400€ 53,60€ 53,60
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 159,99€ 159,99
2Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/8G€ 34,40€ 68,80
1Intel Desktop Board DB65AL€ 71,06€ 71,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 772,65

Blijft een flinke prijs door gebruik i7 en een ssd. Mogelijk schrap ik de ssd nog. i7 is wel vast. Beetje toekomstvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
HH,

Voor de voorbereidingen van het VCP 5 examen wil ik een home lab bouwen en daarnaast wil ik deze omgeving ook gebruiken voor Citrix (XenApp) en Microsoft (DC, Exchange etc.) test omgevingen.
Ik heb ongeveer een budget van max 500 euro voor een CPU, RAM, Moederbord en SSD +/- 60gb.

Ik heb de volgende configuratie bedacht, maar ik heb nog steeds twijfels tussen de verschillende moederbords en ik weet ook niet welke meest zuinige is.

-Intel® Core™ i5-2400
-Corsair 8 GB DDR3-1866 Kit
-Corsair CSSD-F60GBGT-BK
-Asrock Z68 Extreme3 Gen3 of Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 of Asrock P67 Extreme6

Welke moederboard kan ik best nemen of raden jullie een andere configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:01:

-Intel® Core™ i5-2400
-Corsair 8 GB DDR3-1866 Kit
-Corsair CSSD-F60GBGT-BK
-Asrock Z68 Extreme3 Gen3 of Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 of Asrock P67 Extreme6

Welke moederboard kan ik best nemen of raden jullie een andere configuratie?
P67 chipset heeft geen support voor de Intel Graphics dus valt imo al direct af. Je kan dan beter kijken naar een H67 chipset moederbordje.

De Z68 chipset is een overclockers chipset. Deze is minder gericht op zuinigheid (al is die Gigabyte van de Z68 bordjes wel een van de zuinigste).

Voor een ESX bak zou ik een H67 chipset bordje zoeken. Ben zelf ook op zoek naar een geschikt bord maar liefst met 2 PCI-e x16 slots (hoeven niet volledig elektrisch x16 te zijn) en liefst Intel NICs.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:32
Geen matches
Dan zit je vaak aan Server bordjes (Tyan, Supermicro, en eventueel Asus)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:39

TF

bla bla

Geen matches
valt er wat voor te zeggen om Intel Desktop Board DB65AL te vervangen voor een luxer model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Matched: esxi
Update over de Intel 82579V nic i.c.m. ESXi 5:

Het lijkt erop dat Chilly een werkende driver gemaakt heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nice, nu nog uitzoeken hoe ik makkelijk van 4 naar 5 migreer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:44
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:47:
Nice, nu nog uitzoeken hoe ik makkelijk van 4 naar 5 migreer :P
Installeer op USB, boot er van, tadaaaa :)

Maar nu je het zo zegt... Ik heb nooit gesnapt (en nu nog steeds niet, FireDrunk?) hoe je eigenlijk een bestaande install kon overschrijven, want die liet bij mij altijd iets van de vorige installatie staan waardoor ik altijd een roos foutmeldingsscherm kreeg dat er al een partitie van een andere installatie op stond...

[ Voor 41% gewijzigd door HyperBart op 03-11-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
sloth schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:44:

Het lijkt er niet op, het is gewoon zo:
Re: Intel 82579LM on Lenovo W520 - ESXi does not recognize N
4.1 Driver exists, get it here: viewtopic.php?p=11181#p11181

5.0 driver... exists, I just haven't released it yet, will do so soon after cleaning up and updating my code.
bron

Als deze zijn uitgekomen toch maar upgraden naar 5.0 dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
HyperBart schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:41:
[...]

Installeer op USB, boot er van, tadaaaa :)

Maar nu je het zo zegt... Ik heb nooit gesnapt (en nu nog steeds niet, FireDrunk?) hoe je eigenlijk een bestaande install kon overschrijven, want die liet bij mij altijd iets van de vorige installatie staan waardoor ik altijd een roos foutmeldingsscherm kreeg dat er al een partitie van een andere installatie op stond...
CD er in, Upgrade -> Yes, Next, Next, Finish. Reboot -> ESXi 5.0.
Ging prima bij mij :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Ik probeer (met dank aan neographikal) ESXi 4.1 incl. aangepaste oem.tz voor de Intel 82579V nic, te installeren vanaf een usb stick, naar een andere usb stick.

Hiervoor heb ik met versie 494 (heeft geen last van een bug die bij nieuwere versies voorkomt) van unetbootin de iso naar de install usb stick gekopieerd, en syslinux.cfg als volgt aangepast om die ergerlijke
code:
1
Total number of sectors not a multiple of sectors per track! Add mtools_skip_check=1 to your .mtoolsrc file to skip this test”

error weg te werken:

syslinux.cfg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
default menu.c32
menu title VMware VMvisor Boot Menu
timeout 80

label ESXi Installer
menu label ^ESXi Installer
kernel mboot.c32
append vmkboot.gz --- vmkernel.gz --- sys.vgz --- cim.vgz --- ienviron.vgz --- install.vgz --- oem.tgz --- mod.tgz

label ^Boot from local disk
menu label ^Boot from local disk
localboot 0x80

Alles gaat goed tot dat ik tijdens de install de andere usb stick selecteer. "Unable to find the system image to install. This is due to the image not being mounted correctly or the CD-ROM not being supported."

Weet iemand wat ik fout doe, of een betere methode om vanaf een usb stick ESXi 4.1 naar een andere usb stick te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
sloth schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:19:
Weet iemand wat ik fout doe, of een betere methode om vanaf een usb stick ESXi 4.1 naar een andere usb stick te installeren?
Ja. Download VMware workstation en installeer deze.

Maak een nieuwe VM en koppel je USB stick plus de installatie ISO aan die VM.
Doorloop de installatie.
Sluit je VM af en koppel de USB stick aan een nieuwe VM (Ubuntu Live)
Overschrijf het oem.tgz op de partitie (Hypervisor1 of 2).

Boot vanaf je USB stick een werkende server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Geen matches
De eerste stappen volg ik, maar wat bedoel je precies met
Appel schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:32:
[...]
Sluit je VM af en koppel de USB stick aan een nieuwe VM (Ubuntu Live)
Overschrijf het oem.tgz op de partitie (Hypervisor1 of 2).
Het niet uit of dit met VirtualBox of VMware workstation is neem ik aan?
Is het ook gelijk welke Linux distro je aan de pendrive koppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Nee, maakt niet uit. Zolang hij maar bij de USB stick kan.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:49
Ik ben ook aan het kijken naar een ESX machientje voor thuis, in eerste instantie om wat met diverse netwerkdingen te spelen (firewall's IP etc) en als de disken weer betaalbaarder zijn wordt het ook m'n storage/download etc. doos.

Wat heb ik op 't oog:

Kast: Coolermaster Silentio 550
Mobo: intel Desktop Board DH67BLB3
CPU: I3: i3-2100
Memory: WIllekeurig 16Gig bankje

Voorlopig komt hier een laptop schijfje in als VMDK disk, en een usb stick als esxi bootschijf.

Wat zijn zoal de meningen hierover? Ik moet nog een stille voeding en een stille CPU koeler. Mij prio 1 is stilte, ik heb een huis uit de jaren 30, en geruis hoor je snel. Daarnaast is een niet al te hoge stroomrekening natuurlijk meer dan welkom! :) (vandaar de post hier)

Ps: het is een tijdje geleden dat ik zelf uit componenten m'n PC samengesteld heb (lang leve de mac:) ) hopelijk niet al te veel herintreders fouten :)

[ Voor 9% gewijzigd door overhyped op 07-11-2011 16:50 . Reden: stukje vergeten.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

let op de NIC in dat ding, draait die onder esxi5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dragor schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:10:
[...]

Het lijkt er niet op, het is gewoon zo:

[...]

bron

Als deze zijn uitgekomen toch maar upgraden naar 5.0 dan :D
Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:55:
let op de NIC in dat ding, draait die onder esxi5?
Hmm, das wel een goede, voor de zekerheid gooi ik er wel zo'n intel ding in, een extra nic kan nooit kwaad als netwerker :)

Belangrijkste is dat ik de storage kan raw device mappen naar een NAS VM, en dat de boel een beetje stil blijft :) Nog maar even verder lezen, en dan vanavond of morgen bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 13:08
overhyped schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:22:
[...]

Hmm, das wel een goede, voor de zekerheid gooi ik er wel zo'n intel ding in, een extra nic kan nooit kwaad als netwerker :)

Belangrijkste is dat ik de storage kan raw device mappen naar een NAS VM, en dat de boel een beetje stil blijft :) Nog maar even verder lezen, en dan vanavond of morgen bestellen :)
Zou idd een beetje l*llig zijn als een netwerknerd zonder netwerk komt te zitten ;)

Dat DH67BLB3 wordt heeft een Intel 82579V nic onboard volgens http://nl.hardware.info/p...h67blb3#tab:specificaties

Ervaringen met die zijn divers volgens:
http://www.google.nl/sear...q=Intel+82579V+esxi&meta=

VMWhitebox HCL is ook altijd handig om erbij te hebben
http://vm-help.com

Succes met bouwen..!

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
NIK0 schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:15:
[...]

Zou idd een beetje l*llig zijn als een netwerknerd zonder netwerk komt te zitten ;)

Dat DH67BLB3 wordt heeft een Intel 82579V nic onboard volgens http://nl.hardware.info/p...h67blb3#tab:specificaties

Ervaringen met die zijn divers volgens:
http://www.google.nl/sear...q=Intel+82579V+esxi&meta=

VMWhitebox HCL is ook altijd handig om erbij te hebben
http://vm-help.com

Succes met bouwen..!
Als ik het goed lees zou die 't met custom drivers moeten doen, maar kan het geen kwaad om een extra nic te kopen voor de zekerheid :)

na wat zoeken denk ik dat ik m'n bordje swap met de DQ67OWB3

Dan kan ik aan het eind van de levenscyclus nog een keer upgraden naar een I7, 32 GB en VT-d ondersteuning :)

Budget schuift wel iedere keer wat omhoog, zit nu al op de 465.. Naja, bijblijven kost geld zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiefmaster
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-08 19:51
Geen matches
Zomaar een vraagje is de hp microserver n40l niet iets wat je voor dit kan gebruiken ?.
Het is lekker goedkoop met stroom en alles word ondersteund door vmware(op raid na dan).
Het enige echte grote nadeel die ik zie is de 8GB maar dat kan je toch wel gedeeltelijk opvangen door swap to ssd te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
Geen matches
chiefmaster schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:13:
Zomaar een vraagje is de hp microserver n40l niet iets wat je voor dit kan gebruiken ?.
Het is lekker goedkoop met stroom en alles word ondersteund door vmware(op raid na dan).
Het enige echte grote nadeel die ik zie is de 8GB maar dat kan je toch wel gedeeltelijk opvangen door swap to ssd te gebruiken ?
Ik heb er naar gekeken, maar het geheugen en de processor snelheid stonden me toch tegen. wil iets meer power (kunnen) gebruiken, met namen omdat 't tzt wel wat productie moet kunnen draaien.. Als je weinig power behoefte hebt is het een erg leuk ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 16:48

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Heeft iemand hier een AMD-vi setup?
Ik heb hier 2 ESXi systemen draaien; 1 met een amd x3 405e (45watt cpu) en 1 asus intel c2d laptop :). Beide werken opzich perfect. Ik zou alleen graag switchen naar een vt-d/amd-vi setup om een pci-e hba passthrough te kunnen doen.

Nu begrijp ik dat met het juiste 890fx bord (bijv pricewatch: Asus M4A89TD PRO/USB3) ik met dezelfde 405e een amd-vi capable systeem zou hebben. Heeft iemand iets dergelijks al werkend? In tegenstelling tot Intel maakt de cpu bij AMD voor zover ik weet niet uit en is iommu / amd-vi puur een chipset feature.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:55

3DDude

I void warranty's

Danfoss schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:17:
Heeft iemand hier een AMD-vi setup?
Ik heb hier 2 ESXi systemen draaien; 1 met een amd x3 405e (45watt cpu) en 1 asus intel c2d laptop :). Beide werken opzich perfect. Ik zou alleen graag switchen naar een vt-d/amd-vi setup om een pci-e hba passthrough te kunnen doen.

Nu begrijp ik dat met het juiste 890fx bord (bijv pricewatch: Asus M4A89TD PRO/USB3) ik met dezelfde 405e een amd-vi capable systeem zou hebben. Heeft iemand iets dergelijks al werkend? In tegenstelling tot Intel maakt de cpu bij AMD voor zover ik weet niet uit en is iommu / amd-vi puur een chipset feature.
Ik heb amd-v op mijn neo-2 uit mijn Hp Microserver :P,
je CPU moet het volgens mij kunnen toch: http://www.cpu-world.com/...0%28AD405EHDGIBOX%29.html
Volgens mij moet het wel werken wat je van plan bent. AMD-V zit voor zover ik weet net als intel-vt bij de instructieset van de cpu, en is niet chipset gebonden (hell mijn el cheapo microserver ondersteund het? :))

[ Voor 16% gewijzigd door 3DDude op 08-11-2011 00:54 . Reden: *ik moet beter leren lezen, haha* ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Geen matches
3DDude schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:51:
[...]

Ik heb amd-v op mijn neo-2 uit mijn Hp Microserver :P,
je CPU moet het volgens mij kunnen toch: http://www.cpu-world.com/...0%28AD405EHDGIBOX%29.html
Volgens mij moet het wel werken wat je van plan bent. AMD-V zit voor zover ik weet net als intel-vt bij de instructieset van de cpu, en is niet chipset gebonden (hell mijn el cheapo microserver ondersteund het? :))
Ik bedoel amd-vi, niet amd-v.
amd-vi (ook wel IOMMU) is zeg maar de vt-d van amd en is volgens mij niet cpu afhankelijk maar juist chipset afhankelijk. Dit maakt een amd setup heel interessant als je pcie passthrough wilt doen aangezien je geen dure i5 of i7 hoeft te hebben dan.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik ben daar ook erg benieuwd naar. Je kan Femme Taken eens vragen... Zijn megabuild is gebaseerd op een Opteron die het zou moeten hebben, maar of het met ESXi werkt geen idee.

Misschien kan je hem eens lief aankijken.
  • Motherboards with a BIOS supporting the IOMMU(as reported by users):
ASUS Crosshair IV (reported working by Jens Krehbiel-Gräther)
ASUS M4A89TD Pro/USB3 (reported working by Jens Krehbiel-Gräther)
Asrock 890FX Deluxe3 (reported working by Jens Krehbiel-Gräther)
Biostar TA890FXE (from bios version 89FAD629.BST reported working by Joop Boonen)

Bron: http://wiki.xen.org/xenwiki/VTdHowTo

Helaas lees ik ook verhalen dat hoewel Xen de IOMMU ziet, ESX hem niet ziet... Dan zul je dus naar Xen over moeten stappen.

Die hebben ook Passthrough ondersteuning :)

[ Voor 59% gewijzigd door FireDrunk op 08-11-2011 11:41 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Geen matches
Femme Taken's megabuild?
Do tell more?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:13

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Geen matches
HyperBart schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:51:
Femme Taken's megabuild?
Do tell more?
Deze, ligt wel stil ivm hardware probleempjes.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

FireDrunk schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:37:
  • Motherboards with a BIOS supporting the IOMMU(as reported by users):
ASUS Crosshair IV (reported working by Jens Krehbiel-Gräther)
ASUS M4A89TD Pro/USB3 (reported working by Jens Krehbiel-Gräther)
Asrock 890FX Deluxe3 (reported working by Jens Krehbiel-Gräther)
Biostar TA890FXE (from bios version 89FAD629.BST reported working by Joop Boonen)

Bron: http://wiki.xen.org/xenwiki/VTdHowTo

Helaas lees ik ook verhalen dat hoewel Xen de IOMMU ziet, ESX hem niet ziet... Dan zul je dus naar Xen over moeten stappen.

Die hebben ook Passthrough ondersteuning :)
Die lijst op de xen wiki had ik inderdaad ook gevonden. Dat triggerde mij ook.
Op vm-help lees ik dat op bijvoorbeeld een GA-890FXA-UD5 passthrough probleemloos werkt met ESXi ((http://www.vm-help.com/fo....php?f=14&t=2492&start=20). Dit soort borden zijn sowieso al interessant omdat ze 6 tot 8 sata poorten hebben. Als pcie passtrough dus ook werkt met een willekeurige amd cpu zijn dat soort platformen een heel erg valide tegenhanger voor intel systemen.

Misschien dat ik het gewoon ga testen met zo'n bordje.

[ Voor 3% gewijzigd door Danfoss op 08-11-2011 12:09 ]

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Geen matches
Danfoss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:36:
[...]

Ik bedoel amd-vi, niet amd-v.
amd-vi (ook wel IOMMU) is zeg maar de vt-d van amd en is volgens mij niet cpu afhankelijk maar juist chipset afhankelijk. Dit maakt een amd setup heel interessant als je pcie passthrough wilt doen aangezien je geen dure i5 of i7 hoeft te hebben dan.
Klopt, vt-d is CHIPSET gebonden!
Dat is stap 1, dan krijg je het gedoe met die oplichters van mobo-makers die wel de chipset in kwestie gebruiken maar in de bios deze mogelijkheid vaak verbergen.
En daar kom je dan vaak pas achter als het te laat is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Daarom is het heel belangrijk om de diverse fora erop na te lopen, en mensen heel lief aan te kijken of ze even ESX willen proberen op hun bordje om te zien of het werkt.

Ik ben ook wel benieuwd naar de kunsten van de 890 en 990 chipsets. Zouden lekker energiezuinig kunnen zijn voor ZFS en toch ESX hebben :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bezig om een leuke ESXi server in elkaar te zetten van hardware die ik nog heb liggen.
nu zoek ik nog een S775 M-Atx moederbord die en ESXi ondersteund word met namen chipset en waar ik mijn LSI SAS/SATA Raid kaart in kwijt kan het gaat om een pci-e 8x kaartje

iemand advies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:20:
ik ben bezig om een leuke ESXi server in elkaar te zetten van hardware die ik nog heb liggen.
nu zoek ik nog een S775 M-Atx moederbord die en ESXi ondersteund word met namen chipset en waar ik mijn LSI SAS/SATA Raid kaart in kwijt kan het gaat om een pci-e 8x kaartje

iemand advies ?
Een G45 chipset bordje.

Als je een mooi bod doet kan je misschien mijn Core2Duo E8400 setje met een Asus P5Q-EM en 4x2GB DDR2-800 memory wel overnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
redfoxert schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:23:
[...]

Een G45 chipset bordje.

Als je een mooi bod doet kan je misschien mijn Core2Duo E8400 setje met een Asus P5Q-EM en 4x2GB DDR2-800 memory wel overnemen ;)
ik heb al een E7500, 4x 2Gb liggen een LSI controller etc.

kan ik ook probleemloos in het 16x slot een 8x raid kaart plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:52:
[...]

ik heb al een E7500, 4x 2Gb liggen een LSI controller etc.

kan ik ook probleemloos in het 16x slot een 8x raid kaart plaatsen ?
Ja hoor geen probleem. Heb er een Dell PERC 5/i in gehad en werkte zelfs zonder pinmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
redfoxert schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:54:
[...]

Ja hoor geen probleem. Heb er een Dell PERC 5/i in gehad en werkte zelfs zonder pinmod.
dan ga ik daarna opzoek thanks!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Geen matches
Heeft iemand toevallig ervaring met WoL icm vsphere 5.0 en windows 7?

Wil het stroomverbruik wat verlagen per jaar en mijn werkstation niet meer aan laten staan om vanaf andere locaties mijn mail, bestanden etc. te kunnen benaderen.

In de plaats hiervan wil ik graag een win7 werkplek op mijn vsphere bak zetten die of altijd aan staat, maar liever alleen uit sleep/suspend springt als ik een RDP sessie open. Kan dit middels WoL zonder een WoL client te gebruiken? Dus RDP openen en desnoods 2x connecten waardoor hij een trigger afgeeft?

Heeft iemand dit laatste toevallig voor elkaar gekregen of in gebruik?

Als alternatief zou ik ook een scriptje kunnen maken die de machine 's avonds in suspend zet en 's ochtends weer wakker maakt via standaard WoL. Uiteraard moet dit scriptje dan ergens op een 24/7 machine die altijd aan staat en die dit scheduled kan sturen.

Misschien is dit laatste sowieso wel interessant voor dit topic om uit te zoeken, je zou hiermee non servers 's avonds kunnen uitzetten/suspenden om het stroomverbruik te verlagen op de esx bak.

[ Voor 40% gewijzigd door Workaholic op 10-11-2011 11:17 ]

Mijn V&A

• FireDrunk
Geen matches
WoL zonder WoL client? Klinkt een beetje vreemd...

Wil je de ESX host nou wel of niet in standby zetten? Want ESX kan dat zelf ook.

Als je alleen de VM in standby wil zetten, waarom kan je dan niet via SSH je VM gewoon aan zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door FireDrunk op 10-11-2011 12:45 ]

Even niets...

• HyperBart
Geen matches
Als je toevallig nog een routertje hebt staan met Tomato of DD-wrt of OpenWRT kan je natuurlijk altijd makkelijk dat als "time bomb" gebruiken om op gezette tijden een host te booten via WOL...

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Geen matches
Laat ik het anders stellen, hoe zou je nog meer stroom kunnen besparen door bepaalde vm's middels scheduling op bepaalde dagen en of tijdstippen uit en aan te zetten. Kan dit met vsphere 5.0? Zijn hier scripts voor beschikbaar?

Een mooier alternatief zou zijn om machines die geen server functionaliteit hebben of aan moeten staan automatisch laat uitschakelen als ze te lang idle zijn. Als je vervolgens een trigger afgeeft (bijv WoL) zou je ze automatisch weer kunnen laten opstarten.

Nadeel van dit laatste is dat je altijd een extra handeling moet verrichten om even snel toegang te kunnen verkrijgen tot die machine (+ wachten op het opstarten/weer actief worden van de machine).

Ik denk dat het schedulen voor mij beter zou zijn, minder gedoe, besparing aanwezig en machines zijn direct toegankelijk.

[ Voor 50% gewijzigd door Workaholic op 10-11-2011 17:37 ]

Mijn V&A

Verwijderd

Geen matches
Kun je dat niet vanaf de cli? Je kunt wel cronnen als het goed is :) Ik zit er tzt aan te denken om het met het hele systeem te doen :)

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Geen matches
Je kan een VM natuurlijk pauzeren... en WOL op een VM zou ook moeten kunnen (http://www.yarovy.com/wolvm/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:20:

iemand advies ?
Dat hangt er vanaf wat je met dat raid kaartje wil gaan doen, een G45 bord ondersteunt GEEN Intel VT-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Geen matches
Pascal Saul schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:21:
Je kan een VM natuurlijk pauzeren... en WOL op een VM zou ook moeten kunnen (http://www.yarovy.com/wolvm/)
Quote van website:

Wake-On-LAN Virtual Machine should be installed on a host machine which runs your virtualization software. When it starts it tries to find configuration files of the following virtual machine
software: Microsoft Hyper-V, Windows Virtual PC, Microsoft Virtual PC 2007, Oracle VM VirtualBox, VMware Server, VMware Workstation and VMware Player

VMWare Sphere staat niet genoemd zou dat zou een showstopper kunnen zijn.
Vind het idee wel interessant..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Voor mijn homelab heb ik dq67swb3 moederbord aangeschaft en m.b.v. unetbootin heb ik installatie op mijn stick gezet. Alleen bij het installatie krijg ik telkens netwerkkaart foutmeldingen.

Via de forum heb ik uiteindelijk een aangepast oem.tgz gevonden, maar ik weet echt niet hoe ik deze kan gebruiken i.c.m. esxi 5 op USB stick.

Is er ergens toevallig een stappenplan beschereven en/of kan iemand mij uitleggen hoe ik de installatie verder kan afronden?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:59:
Heren,

Voor mijn homelab heb ik dq67swb3 moederbord aangeschaft en m.b.v. unetbootin heb ik installatie op mijn stick gezet. Alleen bij het installatie krijg ik telkens netwerkkaart foutmeldingen.

Via de forum heb ik uiteindelijk een aangepast oem.tgz gevonden, maar ik weet echt niet hoe ik deze kan gebruiken i.c.m. esxi 5 op USB stick.

Is er ergens toevallig een stappenplan beschereven en/of kan iemand mij uitleggen hoe ik de installatie verder kan afronden?

Alvast bedankt voor de reacties.
Volgende keer even zoeken ;) Staat op de vorige pagina.

Appel in "Zuinige ESXi Server"

EDIT: Volgens mij is er nog geen driver voor ESXi 5.0.

[ Voor 3% gewijzigd door Appel op 12-11-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Appel, heel erg bedankt ! Ik zal voortaan beter zoeken in de forum of een bril zou misschien ook een oplossing zijn. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:12
Geen matches
Ik gebruik mijn WNDR3700 met OpenWrt nu als network storage (met een USB schijfje van 320GiB),
maar aangezien deze toch wat power tekort komt om
services te draaien zoals Sickbeard en Couchpotato ben ik op zoek naar een iets krachtiger oplossing.

Al een tijdje rondgekeken in de synology en qnap topics, omdat deze vooral kwa zuinigheid interessant zijn,
maar ik wilde toch liever iets zelf in elkaar zetten om meer mogelijkheden te hebben en makkelijker te kunnen uitbreiden.
Nu is de behoefte aan storage nog niet zo heel groot, maar de USB schijf is steeds vaker vol, en bovendien zou ik graag backups op
de storage plaatsen, en bij sommige data vind ik een vorm van redundantie wel prettig.
Snapshot RAID zou voldoende zijn omdat het vooral statische data is.

Het liefst zou ik voor de storage/mediaserver/downloadmachine een linux-distributie gebruiken; freenas (o.i.d) voor storage en ubuntu voor de downloadmachine,
maar omdat ik de machine ook wil gaan inzetten als PVR met Mediaportal is Windows weer handiger.
Dus daarom lijkt virtualiseren mij zo gek nog niet.

Een setup met een 620 lijkt me wel interessant, omdat daarmee, zeker in combinatie met een PicoPSU, een behoorlijk laag gebruik kan worden behaald.
Performance is ondergeschikt, omdat er maar één of bij uitzondering twee mediaclients tegelijk streamen, met meestal SD content en af en toe 'ns 720p.
Maar dat is wel aan't verschuiven in het voordeel van 720p.

Deze ondersteunt geen VT-D, in hoeverre is dit een nadeel als ik een VM wil gebruiken als storage?
(Vergelijkbaar met zoiets: http://www.napp-it.org/doc/downloads/all-in-one.pdf)

Kom ik dan weg met RDMs vanaf de on-board SATA poorten?
Ook als ik van één schijf mijn VMs wil draaien?

En hoe zit dat met tunerkaarten? Is Passthrough alleen weggelegd voor SAS/RAID kaarten e.d?
Want dan worden het sowieso USB tuners en is de behoefte aan VT-D compatibele hardware nog kleiner.

Dus:
- Biedt virtualisatie voordelen in voor de door mij geschetse situatie?
- Heb ik dan een losse SAS kaart nodig?
- Is het verstandig om hardware te kiezen die VT-D ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
RudolfR schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:39:
Ik gebruik mijn WNDR3700 met OpenWrt nu als network storage (met een USB schijfje van 320GiB),
maar aangezien deze toch wat power tekort komt om
services te draaien zoals Sickbeard en Couchpotato ben ik op zoek naar een iets krachtiger oplossing.
Voor die twee dingen is voor jou in principe een simpel Atom bakje al genoeg... Hang daar wat storage aan en je hebt het meest zuinige en compacte...
Al een tijdje rondgekeken in de synology en qnap topics, omdat deze vooral kwa zuinigheid interessant zijn,
maar ik wilde toch liever iets zelf in elkaar zetten om meer mogelijkheden te hebben en makkelijker te kunnen uitbreiden.
het "ik wil zelf iets in mekaarsteken principe" biedt je idd heel wat meer flexibiliteit, maar je beseft toch dat QNAP en Synology vaak heel deftige producten hebben die uiteindelijk jouw harde eisen perfect voldoen? QNAP heb ik zelf staan, en van sl1000 hier op GoT weet ik dat packages heel simpel en deftig in mekaar zitten voor SB en CP...
Nu is de behoefte aan storage nog niet zo heel groot, maar de USB schijf is steeds vaker vol, en bovendien zou ik graag backups op
de storage plaatsen, en bij sommige data vind ik een vorm van redundantie wel prettig.
Een 2-bay NAS is voor jou dan al een leuke oplossing... Je hebt dan nog altijd relatief weinig capaciteit en een laag rendement door het verlies van de helft van je diskspace bij redundantie, maar je kan wel anticiperen natuurlijk...
Snapshot RAID zou voldoende zijn omdat het vooral statische data is.
Voor zover ik weet niet mogelijk bij QNAP en Synology... Als dat een eis is, is zelfbouw en ZFS een goede insteek...
Het liefst zou ik voor de storage/mediaserver/downloadmachine een linux-distributie gebruiken; freenas (o.i.d) voor storage en ubuntu voor de downloadmachine,
In feite zou je dan bv in jouw geval een OS kunnen gebruiken dat ZFS ondersteunt en daarover een applicatie-virtualisatie laagje zoals VirtualBox oid... Het gaat wel trager, maar het werkt...
maar omdat ik de machine ook wil gaan inzetten als PVR met Mediaportal is Windows weer handiger.
Dus daarom lijkt virtualiseren mij zo gek nog niet.
idem als vorige antwoord
Een setup met een 620 lijkt me wel interessant, omdat daarmee, zeker in combinatie met een PicoPSU, een behoorlijk laag gebruik kan worden behaald.
Performance is ondergeschikt, omdat er maar één of bij uitzondering twee mediaclients tegelijk streamen, met meestal SD content en af en toe 'ns 720p.
Maar dat is wel aan't verschuiven in het voordeel van 720p.

Deze ondersteunt geen VT-D, in hoeverre is dit een nadeel als ik een VM wil gebruiken als storage?
(Vergelijkbaar met zoiets: http://www.napp-it.org/doc/downloads/all-in-one.pdf)
Voor ZFS geef je best een volledige controller aan een VM, VT-d is dan wel zo handig... RDM's gaat niet zo goed icm ZFS blijkbaar...
Kom ik dan weg met RDMs vanaf de on-board SATA poorten?
Ook als ik van één schijf mijn VMs wil draaien?
Je kan perfect bv een controller via VT-d aan een VM geven en dan een disk op een andere controller als RDM aan een VM geven en dan nog een disk als datastore onder ESXi gebruiken...
En hoe zit dat met tunerkaarten? Is Passthrough alleen weggelegd voor SAS/RAID kaarten e.d?
Want dan worden het sowieso USB tuners en is de behoefte aan VT-D compatibele hardware nog kleiner.
Passtrough werkt niet altijd met alle devices... Voor een tuner kan je USB-mappings zetten als het een USB-tuner is en hiervoor heb je GEEN VT-d nodig... In het topic heb ik dat hier ergens vermeld...
Dus:
- Biedt virtualisatie voordelen in voor de door mij geschetse situatie?
Twijfelgevalletje bij jou... Ik merk in je post dat je veel dingen "nice to have" zou vinden, maar niet "need to have" buiten het storage verhaal en CP+SB... In mijn opinie ga je dan het best voor een ZFS-based besturingssysteem met daarin een VM die je CP en SB kan afhandelen...
- Heb ik dan een losse SAS kaart nodig?
Als je voor ZFS gaat niet echt (genomen dat het ZFS OS het primary OS gaat zijn), wil je virtualiseren met ESXi, dan raad ik je aan om een extra HBA te steken waar je disks op kan hangen, test ook even uit welke controller je best doormapt aan je ZFS VM dan...
- Is het verstandig om hardware te kiezen die VT-D ondersteunt?
Verstandig, tis handig, maar je moet zelf afwegen of het handig is... Alleen vanaf de i5 (of ik moet iets gemist hebben en de 620 doet het ook) heb je in combinatie met een juist moederbord ondersteuning voor VT-d, en dan verlies je een stukje zuinigheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
sloth schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:44:

Eindelijk is het zover! Chilly heeft de eerste versie van deze driver vandaag uitgebracht.

Iemand die hem gelijk gaat testen?

Verwijderd

ik heb toch besloten om totaal nieuw bakje te bouwen nu twijfel ik tussen:

1x i3 + moederbord + 16Gb DDR3 of 2x G620 2x itx bordje en 2x 8Gb
en dan hobbyen met VSA in ESXi 5

verschil kwa prijs zal zo rond de 100 euro liggen

Budget is 250~350 euro

Wat heb ik al liggen :

2x 640Gb harddisk
2x voeding
2x kastje

wat is jullie advies ? ik weet dat hier iemand t zelfde heeft draaien 2x itx met G620 en dat er genoeg i3 gebruikers zijn

De server zal gebruikt worden voor :

1x W2K8 R2 DC + EXCH
1x W2K8 R2 TS
1x W2K8 R2 MGMT
1x W2K8 R2 IIS webserver

en wat test machine's tijdelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Geen matches
Beste Tweakers

Ik heb een HP P410 met 512 / 512 bbwc.
en een http://ark.intel.com/prod...ntel-Desktop-Board-DQ67OW
Intel Desktop board DQ67OW ( en een i3 2100)

Omdat ik vaker lees dat het pci-express x16 slot, alleen voor videokaarten kan worden gebruikt.

Twijfel ik waar ik mijn HP P410 op aan te sluiten, ik heb namelijk 'geen videokaart'.
Heeft iemand een vergelijkbare setup en draait de raid controller dan ook op x16 (en gaat hij dus niet terug naar x1 speed?) in het x16 pci-express slot van dit (zie link hierboven) moederbord?

Ik gooi er een raid5 array aan van 4*2TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Als je de topicstart bekijkt, staan daar werkende configs in met de DQ67OW en RAID controllers.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:55:
ik heb toch besloten om totaal nieuw bakje te bouwen nu twijfel ik tussen:

1x i3 + moederbord + 16Gb DDR3 of 2x G620 2x itx bordje en 2x 8Gb
en dan hobbyen met VSA in ESXi 5
Deel je dat dan even mee, want ik en FireDrunk probeerden dat al een tijdje maar good luck met het vinden van licenties (of je moet er ergens kunnen ritsen van je werk maar dat lijkt me niet zo pro...)
verschil kwa prijs zal zo rond de 100 euro liggen

Budget is 250~350 euro

Wat heb ik al liggen :

2x 640Gb harddisk
Harde schijven begin ik niet mee om die ook extra zuinig te maken, die heb ik dus ook gerecycleerd...
2x voeding
Ik raad je aan die voedingen links te laten liggen (je specifieert ook het type niet)... aangezien daar het meeste zuinigheidswinst in te halen is...
2x kastje

wat is jullie advies ? ik weet dat hier iemand t zelfde heeft draaien 2x itx met G620 en dat er genoeg i3 gebruikers zijn

De server zal gebruikt worden voor :

1x W2K8 R2 DC + EXCH
DC en Exch op zelfde machine is niet echt Best Practice, stamp er dan leiver een tweede VM bij voor je DC die je dan minder geheugen geeft...
1x W2K8 R2 TS
1x W2K8 R2 MGMT
1x W2K8 R2 IIS webserver

en wat test machine's tijdelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Als kast heb ik Antec ISK300-65 die heeft een ingebouwde voeding van 65W die prima presteert.
Nadeel is dus wel, dat je geen 3.5" disk kwijt kan.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

FireDrunk schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 08:26:
Als je de topicstart bekijkt, staan daar werkende configs in met de DQ67OW en RAID controllers.
Er is er eentje met een Raid controller, heb hem even gedm'd (madmike) maar het is een tijd geleden dat hij hier is geweest geloof ik :P.

Ik ga het gewoon proberen, ik update me post wel als mijn hp p410 in het pci-express 16x slot werkt ^_^.

Wel moet ik even gaan uitzoeken op wat voor speed hij draait, ik wil niet dat hij terug gaat naar 1x speed. (dan kan ik net zo goed geen raid kaart hebben.. :S)

Argh ik heb een reboot loop.

Ik ga nog even kijken ik wil vanuit usb installeren. kijken of hij dat ook wil.. en nope.

Hij ziet wel mijn P410 controller, maar dan ziet hij mijn 1 logical volume: en dan gaat hij rebooten na het initialiseren.

Ik heb boot van usb aangezet, maar kan niet meer in de bios geraken als ik F2 druk want hij reboot daarvoor al :(

Ah gefixt, heb nu alle schijven in me server laten zitten en de server naast mijn gewone werkstation gezet.
In mijn werkstation zit de HP raid controller 410, en kon ik deze configureren via de HP array configuration utility.
Ik heb maar even een nieuwe raid5 array en wat instellingen aangemaakt :D:D

foto'tje: http://3ddude.sharper.nl/tweakers/hpsmartarray.jpg Daar dus :)

Ik laat hem nu even rustig pruttele, ga the hangover 2 kijken :)
en dan bouw ik hem weer in de server in.. (welke al geboot wordt van usb drive)

Ok, dat werkt dus niet. :(

Hij blijft in een reboot loop.

Zonder P410 -> boot hij van usb en gaat hij esxi starten (5.0) (enige om van te booten)..
Oh en kan ik in het bios van me moederbord.
Met P410 -> gaat deze initialiseren -> reboot
Overigens kan ik met P410 ook niet meer in de bios van het moederbord komen omdat voordat je het bios in kan hij de kaart gaat initialiseren (ook als er geen raid 5 geconfigureerd is door je)..en na het initialiseren gaat hij dus rebooten.

Via F8 kan ik de controller wel configureren. dus heb een raid5 array aangemaakt.
In het bios heb ik de bootsequence aangepast en removable drives boven hard disk en optical (onderaan) gezet.

Ik weet het ook niet meer ik denk dat ik de P410 ga verkopen, wie wil hem ? :P

[ Voor 77% gewijzigd door 3DDude op 20-11-2011 20:01 . Reden: fixed * denk ik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
HyperBart schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:59:
[...]

Deel je dat dan even mee, want ik en FireDrunk probeerden dat al een tijdje maar good luck met het vinden van licenties (of je moet er ergens kunnen ritsen van je werk maar dat lijkt me niet zo pro...)

[...]

Harde schijven begin ik niet mee om die ook extra zuinig te maken, die heb ik dus ook gerecycleerd...

[...]

Ik raad je aan die voedingen links te laten liggen (je specifieert ook het type niet)... aangezien daar het meeste zuinigheidswinst in te halen is...

[...]

DC en Exch op zelfde machine is niet echt Best Practice, stamp er dan leiver een tweede VM bij voor je DC die je dan minder geheugen geeft...

[...]
het zijn green power harddisken dus kwa zuinigheid zullen deze al redelijk zijn
voedingen zijn momenteel Aopen 400W dingetjes wil eens kijken wat die doen kan ze altijd nog vervangen
inrichting van vmtjes kan idd nog veranderen ;)

Licenties word idd lastig dan is het slimmer om 1 i3 bakje te bouwen en oud gebakje ernaast te houden mocht ik ooit een licentie krijgen..

Wat is jullie advies om voor S1155 i3 serie te gaan of S1156 i3 serie te gaan ?

Ben nu van plan om te nemen :

- i3 1155 of 1156
- 16 Gb DDR3
- Aopen 400W voeding
- M-Atx cube achtig behuizing
- M-Atx moederbord met 2x pci 16x of 8x (iemand tips?)
- 2x 640Gb WD Greenpower
- Intel Dual gigabit Nic pci-e 8x
- LSI Raidcontroller pci-e 8x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
1155 is iets zuiniger, maar 1156 ondersteund (vaker) ECC.
(Een Intel Dual GBit NIC is trouwens PCIe x4, en niet x8)

[ Voor 41% gewijzigd door FireDrunk op 19-11-2011 14:39 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
FireDrunk schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:38:
1155 is iets zuiniger, maar 1156 ondersteund (vaker) ECC.
(Een Intel Dual GBit NIC is trouwens PCIe x4, en niet x8)
klopt.. okee tja ecc is niet belangrijk voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Staan de meeste 90% in idle én staan er hooguit 1 á 2 servers tegelijk wat te doen kan je wel af met "normaal"geheugen.

Maar als meerdere VM's regelmatig tegelijk aanspraak op het geheugen zal ik toch echt gaan voor ECC boven zuinigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Ik heb niet het gevoel dat concurrency op je geheugen het belangrijker maakt om ECC te hebben?
Alle IO gaat toch door je geheugen heen, waardoor een omvallend bitje altijd corrupte IO kan veroorzaken.

In het ZFS topic is hier uitgebreid over gesproken.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Geen matches
HyperBart schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:59:
[...]

Bij de standaard 60 dagen evaluatie van vSphere zit ook een VSA licentie, en wil je hem langer gebruiken dan kun je hem gewoon aanschaffen bij VMware.
http://www.vmware.com/pro...iance/faqs.html#licensing

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Goh, hehe... Lekker wakker :P
We willen een 'test' licentie :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Geen matches
FireDrunk schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:17:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

FireDrunk schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:17:
Wees dan een vent en zeg dat je gewoon een illegale key zoekt...
Jammer, VMware steekt geld in een heel mooi platform en geeft dat deels gewoon gratis weg als zeer goed bruikbaar product (ESXi free). Als je niet wilt of kunt betalen, blijf dan gewoon bij de free versie en werk desnoods om de "beperkingen" heen, juist daar komt innovatie vandaan (zie bijvoorbeeld GhettoVCB).
Voor testen is er gewoon de 60 dagen versie, meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:27
Geen matches
Op het VMware forum gaan er stemmen op om de MSDN-like subscription terug te brengen. Ik denk dat dat veel mensen zal aantrekken.

Zal komende maandag op kantoor eens rondvragen bij de VMware guys of ze daar iets van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Zer0 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:01:
[...]

Wees dan een vent en zeg dat je gewoon een illegale key zoekt...
Jammer, VMware steekt geld in een heel mooi platform en geeft dat deels gewoon gratis weg als zeer goed bruikbaar product (ESXi free). Als je niet wilt of kunt betalen, blijf dan gewoon bij de free versie en werk desnoods om de "beperkingen" heen, juist daar komt innovatie vandaan (zie bijvoorbeeld GhettoVCB).
Voor testen is er gewoon de 60 dagen versie, meer dan voldoende.
In mijn werkgebied heb ik altijd keurig voor VMware laten betalen door mijn werkgever(s) en zou ook nooit willen dat er professioneel gebruik gemaakt word zonder te betalen.

Zelf wil ik er alleen maar mee spelen om er later in de praktijk iets mee te kunnen. Ik wil 2 SSD's van 80G in mirror zetten, om te kijken hoe dat presteert. Dat lijkt me gewoon leuk om te testen.

En inderdaad, een MSDN like subscription zou top zijn, voor een paar honderd euro per jaar alles mogen testen. Helemaal in mijn straatje.

Ik bedoelde test niet sarcastisch, maar serieus, als ik illegaal wil typen, doe ik dat heus wel...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Geen matches
Als jullie het terug brengen van de VMTN mogelijkheden echt ondersteunen, registreer je dan even (mocht je dat nog niet hebben gedaan) en reageer even in dit topic: http://communities.vmware.com/thread/335123
Hoe meer stemmen, hoe meer kans dat VMware er iets mee gaat doen. Het is in het verleden gebleken dat dit een bedrijf is dat luisterd naar zijn community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

FireDrunk schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:46:
Zelf wil ik er alleen maar mee spelen om er later in de praktijk iets mee te kunnen. Ik wil 2 SSD's van 80G in mirror zetten, om te kijken hoe dat presteert. Dat lijkt me gewoon leuk om te testen.
Zoals ik al zei, in de 60 dagen trail van vSphere zit een VSA licentie. Ik zie geen probleem om daar mee te testen.
Zelfs met een bestaande "produktie"-omgeving is dat geen probleem, een herinstallatie van ESXi en het importeren van VM's is een koud kunstje, en aan het einde van de test kun je gewoon je ESXi free key activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Zer0 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 22:53:
[...]

Zoals ik al zei, in de 60 dagen trail van vSphere zit een VSA licentie. Ik zie geen probleem om daar mee te testen.
Zelfs met een bestaande "produktie"-omgeving is dat geen probleem, een herinstallatie van ESXi en het importeren van VM's is een koud kunstje, en aan het einde van de test kun je gewoon je ESXi free key activeren.
Dat is inderdaad genoeg om te testen, maar vaak (en ik volg FD's redenering compleet, want ik ben wat dat betreft hetzelfde) wil je een set up die je na een tijd nog altijd kan gebruiken... Ik heb nu beneden ook die dikke server liggen met 2 Xeon's die ik op een need to basis opzet, maar als ik voor iedere test en alles wat ik wil doen terug opnieuw een VSA moet opzetten verlies ik gewoon keiveel tijd als hobbyist... Daarom is het af en toe ook wel fijn dat je een platform hebt wat experimenteer-klaar is zodat je de dag erna kan binnelopen op je werk en zeggen van: "ja kijk ik heb dit en dit uitgeprobeerd, we kunnen het zo aanbieden als we dit deftig doen, want ik heb het thuis kunnen testen"... Bedrijven strooien ook niet met demo-omgevingen hoor...

En heus, als die VSA betaalbaar was dan gaf ik daar ook mijn geld wel aan hoor... Voor die VSA betaal ik met plezier de "hobbyist" licentie van een 200 EUR, maar 6K is me net even teveel, dat is een heel kleine gezinswagen.... 8)7 .

Maaaar... Dit gaat een stukje offtopic, stuur maar een DM met een paar mensen erbij, komt wel een leuk overleg uit denk ik...

[ Voor 13% gewijzigd door HyperBart op 20-11-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

HyperBart schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:27:
[...]

Dat is inderdaad genoeg om te testen, maar vaak (en ik volg FD's redenering compleet, want ik ben wat dat betreft hetzelfde) wil je een set up die je na een tijd nog altijd kan gebruiken... Ik heb nu beneden ook die dikke server liggen met 2 Xeon's die ik op een need to basis opzet, maar als ik voor iedere test en alles wat ik wil doen terug opnieuw een VSA moet opzetten verlies ik gewoon keiveel tijd als hobbyist...
Tijd verliezen is zo ongeveer de definitie van hobby
Daarom is het af en toe ook wel fijn dat je een platform hebt wat experimenteer-klaar is zodat je de dag erna kan binnelopen op je werk en zeggen van: "ja kijk ik heb dit en dit uitgeprobeerd, we kunnen het zo aanbieden als we dit deftig doen, want ik heb het thuis kunnen testen"... Bedrijven strooien ook niet met demo-omgevingen hoor...
Ergo, je gebruikt het resultaat van de "test"-omgeving dus commercieel, laat je baas het betalen :P
En heus, als die VSA betaalbaar was dan gaf ik daar ook mijn geld wel aan hoor... Voor die VSA betaal ik met plezier de "hobbyist" licentie van een 200 EUR, maar 6K is me net even teveel, dat is een heel kleine gezinswagen.... 8)7 .

Maaaar... Dit gaat een stukje offtopic, stuur maar een DM met een paar mensen erbij, komt wel een leuk overleg uit denk ik...
Zo offtopic vind ik dit zeker niet, het gaat over zuinige esxi servers, en besparen op licentie-kosten valt daar in mijn ogen ook onder. Daarom zie ik ook veel liever discussies over gratis alternatieven voor bijvoorbeeld VSA dan het gebruik van illegale keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Zer0 schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:09:
[...]

Tijd verliezen is zo ongeveer de definitie van hobby

[...]

Ergo, je gebruikt het resultaat van de "test"-omgeving dus commercieel, laat je baas het betalen :P
Ik geef maar een voorbeeld, het leukste vind ik dat ik er zelf van bijleer en mezelf een sterkere IT'er maak op persoonlijk vlak... Dat mijn werkgever daar beter van wordt omdat mijn competenties stijgen is wat betreft het thuis experimenteren van ondergeschikter belang...En je weet zelf goed genoeg dat het geld ook niet aan bomen groeit...
[...]

Zo offtopic vind ik dit zeker niet, het gaat over zuinige esxi servers, en besparen op licentie-kosten valt daar in mijn ogen ook onder.
Onder die van mij niet, en alhoewel de TS van dit topic officieel iemand anders is wil ik dit gewoon hier niet in een topic waar ik mee aan van de basis heb gelegen... Einde discussie wat mij betreft daarover...
Daarom zie ik ook veel liever discussies over gratis alternatieven voor bijvoorbeeld VSA dan het gebruik van illegale keys.
We hebben het hier eigenlijk nog niet over illegaal gehad expliciet, dat je dat er van maakt is jouw keuze... Onder "test"licentie versta ik bv. een demo of educational licentie... MS doet dat met Dreamspark of MSDN bv... Genoeg bedrijven die een "testlicentie" verschaffen als je het onderbouwt... Wat betreft een alternatief voor VSA of het gebruik van VSA in het algemeen kan ik wel begrijpen, want dat gaat terug naar de essentie, namelijk: je hebt geen aparte SAN-appliance nodig dus je spaart een device met stroomverbruik uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
VSA is zelf na te bouwen hoor... Met iets als ClusterFS. Of CARP @ FreeBSD icm ZFS remote.
Tis dat ik graag VSA in actie zie...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Niet slecht bedoeld ofzo maar kan het terug over energiezuinige ESXi builds gaan hier? VSA en dergelijke zijn zeker interessant, maar passen wat mij betreft niet binnen de scope van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Doen we :)

Nieuw onderwerp: Is er al iemand die een keiharde vergelijking tussen ESXi 4.1 en 5.0 heeft gedaan qua verbruik?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
Niet direct qua verbruik, maar wel rendement. Het schijnt dat 5.0 ongeveer 33% meer VM's kan hosten per fysieke host: http://www.vladan.fr/esxi-5-0-can-handle-33-more-vms/
En aangezien je dus met minder hardware dezelfde hoeveelheid VM's zou kunnen draaien kan je daarmee ook je verbruik terugdringen.
Deze zelfde man heeft overigens ook nog een leuke actie op zijn site waarmee je leuke dingen kan winnen (niet bedoeld als spam): http://www.vladan.fr/esx-virtualization-contest/

[ Voor 22% gewijzigd door reclamedoos op 21-11-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben druk met het samenstellen van een esxi 5 doosje nu loop ik alleen tegen het feit aan dat ik geen moederbord kan vinden wat aan mijn eissen voldoet.

hij moet :

1x LSI raid kaart pci-e 8x kwijt kunnen
1x dual gigabit lan pci-e 4x kwijt kunnen
1x en als het kan nog 1x pci 32 bits hebben
en dit alles op een 1156 M-ATX plank O-)

iemand een idee ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Waarom niet een plank met ingebouwde LSI kaart? (of heb je de kaart al?)
Tyan en Supermicro hebben prachtige planken... :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
Geen matches
Ik heb zelf net een Supermicro X8SIL-F gekocht. Daar zit al een dual gigabit ethernet in. Zou dat een optie kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
FireDrunk schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:36:
Waarom niet een plank met ingebouwde LSI kaart? (of heb je de kaart al?)
Tyan en Supermicro hebben prachtige planken... :)
kaart ligt hier idd al een jaar te verstoffen net als de dual nic kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Aj, das jammer inderdaad.. In principe heb je dan toch genoeg aan 2 x PCIe x16 en 1 ouderwets PCI slot? Dan kun je best veel borden gebruiken...

[ Voor 9% gewijzigd door FireDrunk op 21-11-2011 10:41 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
FireDrunk schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:41:
Aj, das jammer inderdaad.. In principe heb je dan toch genoeg aan 2 x PCIe x16 en 1 ouderwets PCI slot? Dan kun je best veel borden gebruiken...
opzich wel ja, die pci 32 bits is pure luxe heb eventueel ook nog 4 port 10/100 kaart liggen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Want je wilde dat slot vanwege een extra NIC? Dan zou ik liever voor een extra PCIe x1 of x4 gaan...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
FireDrunk schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:54:
Want je wilde dat slot vanwege een extra NIC? Dan zou ik liever voor een extra PCIe x1 of x4 gaan...
daarom zeg ik pure luxe is niet nodig als het kan is het meegenomen maar 2x pci 16x is prima moeten ze wel geschikt zijn om een 8x kaart en een 4x kaart te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Socket?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
pricewatch: MSI H55-GD65

Als je een 4 poorts NIC hebt zou ik me ook niet druk maken over support van de onboard NIC, die heb je dan toch niet nodig :)

V&A aangeboden: MSI P55-GD65
Goede kans dat deze ook wel werkt zonder GPU. Dan piept hij wel even bij boot, maar gaat als het goed is wel verder. (maar zeker weten doe ik het niet.)

Oh crap, je riep mATX... Das wel kak inderdaad... :|

[ Voor 78% gewijzigd door FireDrunk op 21-11-2011 11:30 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
FireDrunk schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:24:
pricewatch: MSI H55-GD65

Als je een 4 poorts NIC hebt zou ik me ook niet druk maken over support van de onboard NIC, die heb je dan toch niet nodig :)

V&A aangeboden: MSI P55-GD65
Goede kans dat deze ook wel werkt zonder GPU. Dan piept hij wel even bij boot, maar gaat als het goed is wel verder. (maar zeker weten doe ik het niet.)

Oh crap, je riep mATX... Das wel kak inderdaad... :|
idd of ik moet er voor kiezen de dual nic te verpatsen en 2x pci-e netwerkkaartjes te scoren.. bestaan die uberhoud? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
FireDrunk schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:11:
Doen we :)

Nieuw onderwerp: Is er al iemand die een keiharde vergelijking tussen ESXi 4.1 en 5.0 heeft gedaan qua verbruik?
Ja en nee er is volgens me stroom verbruik meter geen verschil met dezelfde workload. Getest met een ML115g5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:46:
[...]

idd of ik moet er voor kiezen de dual nic te verpatsen en 2x pci-e netwerkkaartjes te scoren.. bestaan die uberhoud? :?
Die bestaan uiteraard gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Deze kan ook wel?
pricewatch: MSI H55M-E33

Of je moet deze ergens zien te vinden:
pricewatch: MSI H55M-ED55

[ Voor 37% gewijzigd door FireDrunk op 21-11-2011 13:05 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Zonder P410 -> boot hij van usb en gaat hij esxi starten (5.0) (enige om van te booten)..
Overigens kan ik met P410 ook niet meer in de bios van het moederbord komen omdat voordat je het bios in kan hij de kaart gaat initialiseren (ook als er geen raid 5 geconfigureerd is door je)..en na het initialiseren gaat hij dus rebooten.

Via F8 kan ik de controller wel configureren. dus heb een raid5 array aangemaakt.
In het bios heb ik de bootsequence aangepast en removable drives boven hard disk en optical (onderaan) gezet.

Na het erin doen van de kaart wil hij niet van usb booten.
Ik verkoop hem dus gewoon maar, tenzij iemand anders nog een briljant idee heeft? :S

*met mijn hp microserver wilde hij wel gewoon van usb starten :(, maarja toen kon ik gewoon ook nog in mijn bios geloof ik.. na het initialiseren van de raid controller...*

oh even sys specs:
i3 2100
intel DQ67OWB3
Uiteraard mobo - geudate naar laatste firmware 057 geloof ik.
16gb kingston
hp p410 - laatste firmware
4*2TB in raid 5

usb stick 8gb waar esxi op geinstalled is.

boot wel zonder raid kaart, niet met

[ Voor 18% gewijzigd door 3DDude op 21-11-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Interrupt 19 Capture aan?
Boot ROM waar je het tegenkomt uitzetten (of juist aan).
BIOS update?

Dat je systeem reboot is wel heel gaar... Maker moederbord al gecontacteerd?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3DDude schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:09:

Na het erin doen van de kaart wil hij niet van usb booten.
Ik verkoop hem dus gewoon maar, tenzij iemand anders nog een briljant idee heeft? :S

*met mijn hp microserver wilde hij wel gewoon van usb starten :(, maarja toen kon ik gewoon ook nog in mijn bios geloof ik.. na het initialiseren van de raid controller...*

oh even sys specs:
i3 2100
intel DQ67OWB3
Uiteraard mobo - geudate naar laatste firmware 057 geloof ik.
16gb kingston
hp p410 - laatste firmware
4*2TB in raid 5

usb stick 8gb waar esxi op geinstalled is.

boot wel zonder raid kaart, niet met
heb het zelfde met de LSI controller en de Intel DQ35JOE
Deze kan ook wel?
pricewatch: MSI H55M-E33

Of je moet deze ergens zien te vinden:
pricewatch: MSI H55M-ED55
Zat idd na die bovenste MSI te kijken hebben mensen hierin al wel een raidcontroller werkend gekregen? (Pci-E 16x slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Geen matches
FireDrunk schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:15:
Interrupt 19 Capture aan?
Boot ROM waar je het tegenkomt uitzetten (of juist aan).
BIOS update?

Dat je systeem reboot is wel heel gaar... Maker moederbord al gecontacteerd?
Had ik ook al naar gekeken, optie staat niet op de kaart :(

Het punt is, ik kan dus niet in het bios terwijl de kaart erin zit.

Is die er niet in - dan gaat het prima.
zonde van die 250 euro voor die raid kaart maar ik ga proberen er 200 a 225 voor te vangen dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Dat is inderdaad wat veel voor die kaart, maar ja, als hij niet werkt... Zonde...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Geen matches
OK,

Nieuwe vraag:
Wie heeft een raid controller: werkend met het Intel DQ67OW moederbord?
*is daarin geinteresseert*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
* sloth heeft ESXi 5.0 werkend vanaf z'n plankje met de Intel 82579V nic :)

Dit na het maken van een custom ISO op basis van de pas uitgekomen custom driver van Chilly. Indien iemand hier interesse in heeft zal ik een korte how-to maken hoe het voor mij werkte.

[ Voor 13% gewijzigd door sloth op 21-11-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
sloth schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:24:
* sloth heeft ESXi 5.0 werkend vanaf z'n plankje met de Intel 82579V nic :)

Dit na het maken van een custom ISO op basis van de pas uitgekomen custom driver van Chilly. Indien iemand hier interesse in heeft zal ik een korte how-to maken hoe het voor mij werkte.
Kleine how-to is altijd wel handig, tenzij je niets anders hebt gedaan dan de driver met de ESXi-Customizer in een custom iso zetten en daarna installeren ;)

Ik zal van het weekend wel eens kijken of ik mijn server ook kan upgraden naar 5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Dragor schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:14:
[...]

Kleine how-to is altijd wel handig, tenzij je niets anders hebt gedaan dan de driver met de ESXi-Customizer in een custom iso zetten en daarna installeren ;)

Ik zal van het weekend wel eens kijken of ik mijn server ook kan upgraden naar 5.0.
More or less, wel gebruik gemaakt van de 2.6 versie waarbij je de OEM driver naar het VIB formaat kan omzetten, en dat dan ook gedaan.
Daarna iso d.m.v. unetbootin op een pen drive geplaatst, en vanaf die pendrive op een andere usb stick geinstalleerd :)

Blijkbaar kan je in ESXi geen datastore op een usbstick aanmaken :(
Om tijdelijk toch verder te kunnen dacht ik een bestaande NTFS geformatteerde hdd te nemen, daar een (ext3?) partitie op te maken van zo'n 5GB en deze vervolgens als datastore toe te voegen, waarbij de data op de andere partities behouden blijft.

Kan iemand me zeggen:

a) of dit überhaupt zonder dataverlies mogelijk is
b) wat de makkelijkste wijze is om dit te doen? Zelf dacht ik met GParted de huidige NTFS partitie te verkleinen, een nieuwe ext3 partitie aan te maken en vervolgens deze als local datastore via de vSphere Client toe te voegen.
Pagina: 1 ... 16 ... 116 Laatste

Let op:
Let op: Dit is geen 'algemeen ESxi-topic'. Ook je algemene VT vragen horen hier niet thuis!

Lees voor je begint goed de start post en blijf ontopic.