Stroom (A) omvormer vs paneel

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 00:40
Als je in bezit bent van een aantal offertes gaan de verschillen opvallen. Sowieso is geen offerte hetzelfde. Wat mij wel opvalt is dat de stroom van de omvormer kleiner is dan bij het paneel. Bijvoorbeeld omvormer 6 A en paneel 10 A. Beperk ik daarmee het rendement van mijn installatie of haalt het paneel die 10 A nooit? NB: Voor kleine sets zie ik vaak steca grid met soladin concurreren. De Steca kan 5 A aan en de Soladin 8 A. Maar de meeste panelen zitten volgens de specificaties boven de 5A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nu ben ik even nieuwsgierig: waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Toegeven dat het een wazige ts is maar de tags geven aan dat het over zonne energie gaat, ik neem zomaar aan dat de zonnepanelen een hogere stroom kunnen leveren dan de omvormer a) uit kan spugen (zij het dan met een erg slecht rendement) , of b) op kan nemen. (lijkt me dat er een zekering moet poppen dan)

voor de rest alleen merken en geen referenties naar exacte type converters maakt het erg moeilijk om te begrijpen/uit te zoeken waar je exact mee te maken hebt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Had deze post misschien in 'Duurzame Energie' moeten staan?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik denk het. IIG is en apart topic niet op zijn plaats.

Dit topic is gesloten.