Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289736

Topicstarter
Ik heb 6 april wat laten verzenden met de USPS uit Amerika, item op ebay was zo'n 15 euro, dit laten verzenden met priority, 10 euro duurder, maar ik moest het voor de vakantie (22 april) hebben.
Volgens de website van USPS 8-10 werkdagen levertijd, vandaag is het 10 werkdagen geleden en nog steeds niet geleverd.

Your item left the United States from ISC LOS ANGELES CA (USPS) at 9:57 am on April 14, 2011. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

Detailed Results:

Bullet International Dispatch, April 14, 2011, 9:57 am, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Bullet Arrival
Bullet Electronic Shipping Info Received, April 06, 2011

Dit is alles wat ik heb gekregen...

Weet iemand of het pakket nog morgen kan komen? Op internet zie ik verschillende verhalen de 1 heeft het over wekenlange levertijden, de ander zegt het na 8 dagen al binnen te hebben gekregen :-( En dan ook nog eens de berichten over het track systeem dat voor geen meter werkt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 22:19
Om eerlijk te zijn zou ik er morgen niet op rekenen.
Bij mij zat er 5 dagen tussen dispatch en 'arrived abroad', moet het nog door de douane heen (bij mij 3 dagen) en door TNT bezorgt worden.

Misschien dat douane bij jou sneller gaat, maar om eerlijk te zijn verwacht ik dat je na je vakantie het pakket op het postkantoor kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vanaalten schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:23:
Om eerlijk te zijn zou ik er morgen niet op rekenen.
Bij mij zat er 5 dagen tussen dispatch en 'arrived abroad', moet het nog door de douane heen (bij mij 3 dagen) en door TNT bezorgt worden.

Misschien dat douane bij jou sneller gaat, maar om eerlijk te zijn verwacht ik dat je na je vakantie het pakket op het postkantoor kan ophalen.
Misleidende websites ;( gvd nooit meer usps voor mij, fedex is altijd binnen 3 dagen al binnen ofzo (geen douane?) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:41
Fedex en o.a. DHL hebben een eigen douane afdeling. Bij aankomst van het pakketje in NL handelen ze het zelf af en het pakketje kan daarom zeer snel bezorgd worden. Pakketjes die via USPS verzonden worden, worden door de 'normale' douane behandeld en dat kan soms meer dan een week duren. Het heeft dus niks met misleidende websites of de USPS te maken, maar met de douane hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jolly_Jumper schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:38:
Fedex en o.a. DHL hebben een eigen douane afdeling. Bij aankomst van het pakketje in NL handelen ze het zelf af en het pakketje kan daarom zeer snel bezorgd worden. Pakketjes die via USPS verzonden worden, worden door de 'normale' douane gedeclareerd en dat kan soms meer dan een week duren. Het heeft dus niks met misleidende websites of de USPS te maken, maar met de douane hier in NL.
waarom is mijn pakket dan nog steeds niet in NL, volgens de tracking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gvd ik zit net te kijken op die status:

Arrived Abroad, April 20, 2011, 9:51 am, NETHERLANDS ANTILLES

Wat is dit nou weer in godsnaam?!? wat moet ik doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Geduld hebben =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Niet zo paniekerig doen en gewoon afwachten? Je kan het toch niet versnellen :Y)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marzman schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:42:
Niet zo paniekerig doen en gewoon afwachten? Je kan het toch niet versnellen :Y)
even voor de duidelijkheid: ik woon dus niet op de Antillen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:50

Sick Nick

Drop the top!

Misschien gewoon verkeerd aangelikt in de dropdown lijst door de medewerker aangezien die toch meestal onder de optie Netherlands staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sick Nick schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:49:
Misschien gewoon verkeerd aangelikt in de dropdown lijst door de medewerker aangezien die toch meestal onder de optie Netherlands staat ;)
Ja, en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Last minute pakken en de boel zelf maar ophalen d:)b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Waarschijnlijk gewoon geduld hebben. Hij is of gewoon in Nederland, en komt over een paar dagen bij jou aan, of per ongeluk op de Antillen en dan duurt het wat langer, doorsturen en zo.

Overigens is die USPS status niet echt geweldig betrouwbaar. Bij mij zou het pakket drie keer de douane verlaten hebben, vier bezorgpogingen meegemaakt hebben waarbij de eerste bezorgpoging al was voor 'ie door de douane was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vanaalten schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:54:
Waarschijnlijk gewoon geduld hebben. Hij is of gewoon in Nederland, en komt over een paar dagen bij jou aan, of per ongeluk op de Antillen en dan duurt het wat langer, doorsturen en zo.

Overigens is die USPS status niet echt geweldig betrouwbaar. Bij mij zou het pakket drie keer de douane verlaten hebben, vier bezorgpogingen meegemaakt hebben waarbij de eerste bezorgpoging al was voor 'ie door de douane was.
dus het is in principe mogelijk, dat of de verkoper netherlands antilles heeft aangeklikt, of de usps bij de arrival in netherlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Laatst online: 22-01 22:55
Ik raad de TS'er dit topic aan: USPS pakketje bij Douane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 289736 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:56:
[...]

dus het is in principe mogelijk, dat of de verkoper netherlands antilles heeft aangeklikt, of de usps bij de arrival in netherlands?
Kun je op de site van USPS niet het adres zien waar het naartoe verzonden is (klinkt logisch maar in logistiek is niet altijd alles logisch :+). En anders contact opnemen met de afzender.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bastien schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:08:
[...]
Kun je op de site van USPS niet het adres zien waar het naartoe verzonden is (klinkt logisch maar in logistiek is niet altijd alles logisch :+). En anders contact opnemen met de afzender.
helaas niet, niet dat ik weet in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Sterker nog, je kan USPS bellen, jezelf voorbij de stemherkennings-computer praten en de USPS medewerker die je dan krijgt kan je ook niet vertellen naar welk adres het pakketje gaat. (ervaring opgedaan afgelopen maandag).

Je kan wel bellen met TNT-post, 0900 0570 (veel centen per minuut), en die kunnen (als 'ie al in hun systeem staat) de USPS-barcode opzoeken en de bijbehorende TNT-post barcode noemen, de status daarvan melden en controleren of het adres klopt.

Bij mij was 'ie, vanaf dat 'ie in Nederland arriveerde, al bij TNT-post bekend. Als je echt zenuwachtig bent zou ik er een telefoontje aan wagen. Maar de kans dat 'ie vandaag bezorgt wordt is ruwweg nul, sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dus je besteld iets uit het buitenland wat je absoluut keihard nodig hebt voor je vakantie?
Lijkt me sowieso niet slim. Levertijden vanuit het buitenland zijn altijd sterk variabel. Zelfs uit Duitsland en UK is het nog maar de vraag of de genoemde levertijd gehaald wordt.
Soms halen ze het wel, soms niet.

Het maakt niet uit waar je iets vandaan haalt, maar doe gewoon altijd levertijd*2 als uiterste termijn voor bestellen van iets wat je op een bepaalde dag nodig gaat hebben.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik heb al vaker wat besteld met USPS toen was het er al in 1 week, ging er vanuit dat het met de priority shipping er nog wat sneller kon zijn zelfs. En dat verhaal van jou, ja dat heb je ook alleen als je USPS gebruikt want die zijn zo langzaam als een slak....

Blijkbaar heeft de verkoper het naar de Antillen gestuurd, lekker dan :-( Ik heb al contact opgenomen maar hij doet net alsof dat ie niet weet waar die het over heeft :+ terwijl hij powerseller is met 70000 positive feedback...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BloemBlaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 15:29
Ik heb binnen 4 dagen een pakketje uit New York gekregen via standaard-flate rate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Anoniem: 289736 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:40:
Arrived Abroad, April 20, 2011, 9:51 am, NETHERLANDS ANTILLES
Verkeerd bezorgd. Veel Amerikanen kennen "The Netherlands" niet echt, maar ze kennen de "Netherlands Antilles" daarentegen wel. Daarom wordt het pakketje daar dus bezorgd. Zelfs bij FedEx en UPS (en ook bij USPS) heb ik dat al een keer meegemaakt. Wat m'n familie tegenwoordig doet is Europe als country opgeven en Netherlands als state. Bovendien schrijven ze mega groot "overseas" op de doos. Dat heeft blijkbaar wel geholpen want sindsdien wordt alles gewoon bezorgd.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 21-04-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hopelijk krijg je niet zoiets als ik: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z4BFDTfDF0dLeN9kvZP3pAeV/thumb.png

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Snake schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:25:
Hopelijk krijg je niet zoiets als ik: [afbeelding]
haha, maar dat is daareentegen wél snel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trommelrem schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:21:
[...]

Verkeerd bezorgd. Veel Amerikanen kennen "The Netherlands" niet echt, maar ze kennen de "Netherlands Antilles" daarentegen wel. Daarom wordt het pakketje daar dus bezorgd. Zelfs bij FedEx en UPS (en ook bij USPS) heb ik dat al een keer meegemaakt. Wat m'n familie tegenwoordig doet is Europe als country opgeven en Netherlands als state. Bovendien schrijven ze mega groot "overseas" op de doos. Dat heeft blijkbaar wel geholpen want sindsdien wordt alles gewoon bezorgd.
Dus jij zegt dat de fout bij USPS ligt? Heb daar nog niks over gelezen elders dat ze zomaar naar een verkeerd land sturen?

In elk geval dit is wel de laatste keer usps voor mij, als dit bij de UPS zou gebeuren had ik het alsnog op tijd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thank you. Here is the address we shipped it to:

censuur

If USPS has mis-routed it, they usually catch it and will resend it on the correct way.

eCop!

;( ze hebben het wel naar het juiste adres gestuurd, zeggen ze

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 289736 op 21-04-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-03-2024
Iemand een idee wie de partner van TNT is in de VS. Heb een pakket naar de VS gestuurd en die ligt al 3 weken bij de douane daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:41
Zover ik weet worden pakketten die door de TNT verstuurd worden, gewoon afgehandeld door de USPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bullet Delivered Abroad, May 09, 2011, 5:44 pm, NETHERLANDS
Bullet Attempted Delivery Abroad, April 29, 2011, 4:57 pm, NETHERLANDS
Bullet At Foreign Delivery Unit, April 29, 2011, 11:43 am, NETHERLANDS
Bullet Out of Foreign Customs, April 28, 2011, 8:11 pm, NETHERLANDS
Bullet Arrived Abroad, April 27, 2011, 10:48 pm, NETHERLANDS
Bullet Arrived Abroad, April 20, 2011, 9:51 am, NETHERLANDS ANTILLES
Bullet International Dispatch, April 14, 2011, 9:57 am, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Bullet Arrival
Bullet Electronic Shipping Info Received, April 06, 2011

juist ja :') overigens blijkt het object verstuurd te zijn vanuit Trinidad in plaats van de objectlocatie USA op eBay... wtf.
Gaat ie keurig naar LA, vanuit daar wordt ie naar Willemstad curaçao gestuurd terwijl dat vlak bij elkaar ligt Trinidad en Antillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:48
Snake schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:25:
Hopelijk krijg je niet zoiets als ik: [afbeelding]
Jouw pakketje heeft een normaal traject doorlopen, alleen de meldingen van UPS mbt inklaring staan er tussentijds tussen; pakket is echt niet fysiek een paar keer tussentijds in Keulen geweest......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
Wat een schreeuwerig topic.... Gewoon lekker rustig afwachten en vooral geen overhaaste conclusies trekken.
Ik snap sowieso noet waarom mensen in zulke gevallen een topic aanmaken op tweakers. Het antwoord op jouw vraag kan toch gewoon bij de servicedesk van USPS worden verkregen? 8)7

Je weet dat wanneer je in het buitenland besteld en een grotere kans bestaat dat er iets mis gaat. Simpelweg door alle tussenliggende schakels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
mcsluis schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:59:
Ik snap sowieso noet waarom mensen in zulke gevallen een topic aanmaken op tweakers. Het antwoord op jouw vraag kan toch gewoon bij de servicedesk van USPS worden verkregen?
Ik heb 1 keer de amerikaanse servicedesk van USPS gebeld. Als die keer representatief is voor de servicedesk: daar heb je dus helemaal niets aan. Denk maar niet dat, als je tracking record zo'n puinhoop is, zij je meer kunnen vertellen, of je kunnen vertellen hoe je meer te weten komt. Terwijl als je hier in dit topic een vraag stelt, mensen je kunnen vertellen dat die tracking-info gewoon een puinhoop kan zijn, of dat TNT-post je meer kan vertellen.

Dit is typisch zo iets dat *juist* de servicedesk niet nuttig is, en dit topic je meer kan vertellen.
Pagina: 1