Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welk typen led monitor bestellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo.

Heb vorig jaar een game pc in elkaar gezet en werkt nog steeds heel goed, samen met mijn Samsung p2450H
24 inch LCD monitor. Nu is het probleem dat ik heel veel last krijg van mijn ogen als ik te lang bezig ben op mijn pc.

Nu hoorde ik over de LED monitoren dat het wat rustgevender voor je ogen is, klopt dat? Zo ja welke kan ik het beste nemen, heb een budget van +/- 300 euro.

Mijn eisen zijn:

-Full HD 1920 x 1080
-Full led
-24 inch
-HDMI poort

Scherm moet ook goed te gebruiken zijn voor games en werk.

Alvast bedankt.

Mvg

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bedoel je OLED-monitoren of LCD-monitoren met LED's als backlight ipv CCFL's?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

flash1 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:03:
24 inch LCD monitor. Nu is het probleem dat ik heel veel last krijg van mijn ogen als ik te lang bezig ben op mijn pc.

Nu hoorde ik over de LED monitoren dat het wat rustgevender voor je ogen is, klopt dat?
LEDmonitoren hoeve niet per se rustgevender te zijn. Heb je de brightness van je monitor niet toevallig veel te hoog staan (wat heel veel mensen doen). DAt doet inderdaad pijn aan je ogen na verloop van tijd, zeker als je in een minder goed verlichte omgeving zit.

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Bedankt voor de snelle reacties!

Mijn scherm staat al op de laagste stand, maar toch is het na verloop van tijd weer pijn aan mijn ogen hebben.
Dit heb ik nauwelijks met mijn Samsung tv (oud model HD ready) daarbij staat het contrast op 70%.

Verder weet ik niet zoveel over de LED schermen, wel heb ik ooit gehoord dat niet elk LED scherm volledig bestaat uit led lampjes.

Mvg

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

flash1 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:34:
Bedankt voor de snelle reacties!

Mijn scherm staat al op de laagste stand, maar toch is het na verloop van tijd weer pijn aan mijn ogen hebben.
Dit heb ik nauwelijks met mijn Samsung tv (oud model HD ready) daarbij staat het contrast op 70%.

Verder weet ik niet zoveel over de LED schermen, wel heb ik ooit gehoord dat niet elk LED scherm volledig bestaat uit led lampjes.

Mvg
Compizfox schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:04:
Bedoel je OLED-monitoren of LCD-monitoren met LED's als backlight ipv CCFL's?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Een 'LED' is geen LED scherm, maar een standaard TFT als elke andere.
Het enige verschil is de lichtbron, het paneel zelf geeft geen licht maar hetgeen wat erachter zit, dit of of een ccfl, of een aantal (witte) ledjes. Het is dus niet zo dat (misverstand nummer 1 :/ ) elke pixel uit een aparte diode bestaat. Integendeel, het paneel is precies hetzelfde, het enige verschil is de achtergrondverlichting.

Voor professionele toepassingen bied ccfl veel voordelen, voor de consument die niets met drukwerk doet voldoet led ook. Kortom, led of geen led: lekker belangrijk.

tl;dr, een led is niet rustiger voor je ogen, daarvoor moet je oled of e-paper hebben, maar dat is nog buiten het bereik van de gemiddelde consument.

Hoe dan ook, topics als deze zijn niet meer toegestaan tenzij je bijzondere eisen hebt, ik verwijs je daarom door naar de [BBG aanschaf] Monitoren
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.