Tweakers veiling: NL - Belgie

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik heb een versterker te koop aangeboden via de veiling. Nu heeft degene die de versterker heeft gewonnen, ineens besloten dat hij hem toch niet wil, omdat er geen bon bij zit (ivm RMA retour), terwijl dit wel bekend was vooraf. Bovendien wil hij zijn bod toch eigenlijk niet betalen.

Wat kan ik hieraan doen? Het betreft een belgische tweaker, ik ben nederlander. In Nederland is het iig zo geregeld dat een veiling een bindend karakter heeft. Geldt dit ook voor particuliere verkoop, ik denk van wel maar kan dit zo niet vinden. Maakt het nog verschil dat de koper in Belgie woont?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waar was die veiling? Hier op Tweakers.net? In dat geval heeft het bod geen bindend karakter. Op ebay bijvoorbeeld wel.

[ Voor 46% gewijzigd door Gunner op 20-04-2011 15:59 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-01 14:17
Niet zeiken en opnieuw te koop aanbieden. Of wil je een rechtzaak starten ofzo? Ja het KAN wel, overeenkomst is overeenkomst. In nederland heeft een ECHTE veiling een bindend karakter ja, een t.net veiling kan ik niet bepaald een echte veiling noemen, dat zal tweakers zelf ook wel uiten. Net zoals een markplaats veiling niet meer is dan een animocheck.

[ Voor 17% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 20-04-2011 16:00 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

1. Verkeerde subforum, hoort in PW
2. In de Tweakers.net Voorwaarden voor de V&A (punt 13) staat dat een veiling niet bindend is.

[ Voor 21% gewijzigd door Wiethoofd op 20-04-2011 16:01 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:45

Quad

Doof

In de V&A voorwaarden (die je moet lezen voordat je advertenties plaatst), staat duidelijk in dat een veiling niet bindend in, en dat (ver)koper ten alle tijde het recht heeft om zijn of haar bod in te trekken, zelfs als hij al voor je deur staat.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Een en ander staat hier uitgelegd:
reviews: Tweakers.net FAQ

Normaal zou een move naar PW op zijn plek zijn, maar aangezien de vraag hiermee beantwoord is, en er bij eventueel aanvullende vragen of opmerkingen ook al soortgelijke topics in PW (voorbeeld) te vinden zijn, gaat deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.