[V&A] Veiling onder voorbehoud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 18:34
Volgens mij is het enige verschil tussen een veiling en een object waarop geboden mag worden dat het object bij de veiling sowieso weg gaat, voor de hoogste bieder.

Om deze reden vind ik dat álle veilingen op Tweakers.net een verplichte verkoop moeten hebben, en niet wat je nu vaak ziet "Als het bod te laag is behoud ik mij het recht voor dit item niet te verkopen.". Als een verkoper wil dat mensen bieden, moet hij er geen veiling van maken. Doe mij maar een eBay systeem.

Wat is jullie visie op dit issue?

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het er bij staat vind ik dat nog best netjes. Dan weet je als bieder ook waar je aan toe bent en je kan altijd nog vragen voor welke prijs het wel weg gaat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zo als het nu is het meer van:
Ik heb een prijs in mijn hoofd en gaat iemand er boven dan is dat lekker voor mij en anders betaalt hij gewoon mijn prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:53

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie geen bug maar een algemene discussie, dus -> Pricewatch :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is op marktplaats toch ook zo? Hoe wil je het controleren op Tweakers?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook in de voorwaarden opgenomen dat bieden nog geen bindende overeenkomst schept. Sowieso is er na alleen de prijs nog een hoop andere dingen die onderdeel van de overeenkomst kunnen zijn. Hoe te verzenden, wat als het niet werkt, en ga zo maar door.

Als het nu zo zou zijn dat Tweakers.net als tussenpersoon zou werken waarbij de geldstroom en de pakketjes via ons lopen dan heb je een standaardproces en zou je zoiets kunnen doen. Dat is echter een aantal bruggen te ver, zeker voor een gratis dienst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Om deze reden vind ik dat álle veilingen op Tweakers.net een verplichte verkoop moeten hebben, en niet wat je nu vaak ziet "Als het bod te laag is behoud ik mij het recht voor dit item niet te verkopen.". Als een verkoper wil dat mensen bieden, moet hij er geen veiling van maken. Doe mij maar een eBay systeem.
Ik vind het strontvervelend, en heb vaak het idee dat verkopers dan van twee walletjes willen eten: enerzijds het veiligprincipe waarbij ze meer geld voor hun goederen kunnen krijgen dan bij een reguliere verkoop.... maar aan de andere kant wil men de keerzijde van de medaille liever niet zien.
offtopic:
Buiten dat: de gemiddelde verkoper zet een disclaimer neer zonder fatsoenlijk nederlands te kunnen (je een recht voorbehouden om iets niet te verkopen is kennelijk lastig om correct uit te schrijven voor sommigen).

Ik koop eigenlijk zelden bij dit soort pipo's iets... temeer daar je nooit weet wat het streefbedrag is.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 18:34
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:49:
Het is ook in de voorwaarden opgenomen dat bieden nog geen bindende overeenkomst schept. Sowieso is er na alleen de prijs nog een hoop andere dingen die onderdeel van de overeenkomst kunnen zijn. Hoe te verzenden, wat als het niet werkt, en ga zo maar door.

Als het nu zo zou zijn dat Tweakers.net als tussenpersoon zou werken waarbij de geldstroom en de pakketjes via ons lopen dan heb je een standaardproces en zou je zoiets kunnen doen. Dat is echter een aantal bruggen te ver, zeker voor een gratis dienst. :)
Dat hoeft ook allemaal niet te veranderen. Als een verkoper wéét, of denkt, dat hij verplicht is goederen te verkopen omdat hij anders negatieve feedback ontvangt gebeurt het al een stuk minder snel dat er een 'disclaimer' wordt geplaatst.

Aan de bovenstaande reacties te horen zijn er meer mensen die de huidige gang van zaken als vervelend ervaren.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Kleine opmerking: Op eBay staat ook genoeg veilingen met een 'reserve'. Zolang er niet boven een bepaald bedrag is geboden, wordt het artikel niet verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

WeeJeWel schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:15:
"Als het bod te laag is behoud ik mij het recht voor dit item niet te verkopen.". Als een verkoper wil dat mensen bieden, moet hij er geen veiling van maken. Doe mij maar een eBay systeem.

Wat is jullie visie op dit issue?
Ook bij eBay kan je als verkoper een minimumbedrag instellen.
Ja, als koper is dit vervelend; je loopt een potentiëel goede aanbieding mis. Aan de andere kant zit de verkoper niet opgescheept met een bestelling voor een Xbox 360 van ~ E50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sefyu schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:48:
Kleine opmerking: Op eBay staat ook genoeg veilingen met een 'reserve'. Zolang er niet boven een bepaald bedrag is geboden, wordt het artikel niet verkocht.
Het verschil is dat dat bepaalde bedrag op voorhand bekend is.
r0b schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:49:
[...]

Ook bij eBay kan je als verkoper een minimumbedrag instellen.
Ja, als koper is dit vervelend; je loopt een potentiëel goede aanbieding mis. Aan de andere kant zit de verkoper niet opgescheept met een bestelling voor een Xbox 360 van ~ E50.
Dan moet je maar niet je bieding laten beginnen bij €50....

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:49:
[...]

Het verschil is dat dat bepaalde bedrag op voorhand bekend is.
Inderdaad, het is bekend (ook bij een derde partij) en duidelijk vermeld.

Aan de andere kant: als je hier op t.net een onwillige verkoper hebt nadat je een veiling hebt gewonnen kun je waarschijnlijk hoog en laag springen, je verkrijgt je goederen er niet mee verwacht ik zo.

De enige manier om dit te ontmoedigen is gewoon niet meer bij mensen met dit soort 'eisen' kopen, of t.net moet er iets aan willen doen. Andere optie is dat t.net ook een reserve optie inbouwt, maar mi. is dat wat veel gevraagd voor een gratis dienst die niet eens tot de corebusiness van t.net behoort.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1