Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VS2010 scripten

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben momenteel nog een noob met Visual Studio 2010, maar wil graag meer leren...
Klopt het dat het scripten in VS anders is dan de .vbs bestanden?
Ik wou een kleine windows application maken dat een .txt bestand kan openen, bewerken en opslaan.
Eventueel zelf met een andere verzonnen extensie zodat alleen deze app het bestand kan openen.
Ik zou gewoon niet weten hoe te beginnen.

Als iemand nog goede links heeft voor tutorials dan zijn die zeker welkom.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:34

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ja, dat is helemaal anders.
Je kan best op zoek gaan naar tutorials die je de basis leren, gelijk beginnen met een programma is niet zo'n slim idee. Zoek ook wat samples en ga kijken hoe anderen het programmeren.

http://www.homeandlearn.co.uk/net/vbnet.html

Veel succes met je programmeercarrière :P

Android developer & dürüm-liefhebber

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoi Subdivided en welkom op GoT. :)

Helaas is dit niet de manier waarop we hier graag willen dat topics geopend worden. GoT is een erg groot forum en om te zorgen dat het niet alleen interessant is voor beginners maar ook interessant is en blijft voor de gevestigde orde verwachten we een bepaald niveau van de topics die gepost worden. In de praktijk is alles dat nodig is om dat niveau te garanderen wat eigen inzet van de topicstarter, en dat mis ik bij jou een beetje.

Om te beginnen is het vrij makkelijk om uit te zoeken wat VS2010 kan en waarvoor het bedoeld is, en je zou dan ook meteen hebben gezien in welke talen je kan programmeren (niet scripten). Je eerste vraag had je dus zelf op kunnen lossen met wat Googlen.

Wat betreft je tweede vraag: leren programmeren doe je inderdaad door met dat soort simpele dingen te beginnen, maar als je blijkbaar geen programmeerervaring hebt kun je dat beter niet doen zonder een goed boek. De waarde van tutorials inschatten als beginner is bijna niet mogelijk en sowieso werkt een boek gewoon veel makkelijker. Welk boek goed is voor jou hangt er vanaf welke taal je wil leren (ANSI C, C++, C#, Visual Basic, met of zonder .NET, enz.). Dat zul je eerst voor jezelf moeten bepalen, en vervolgens is het een kwestie van op reviews af gaan.

Mocht je tegen een concreet probleem aanlopen tijdens het (leren) programmeren dan ben je natuurlijk meer dan welkom om op dit forum een nieuw topic te openen. We verwachten dan wel van je dat je De Quickstart doorgelezen hebt en je daaraan houdt bij het openen van dat topic. Op die manier blijft het forum leuk voor iedereen. :)

Hoe dan ook: veel succes. Ik hoop dat je in elk geval aan deze post nog iets hebt gehad. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^ Kleine aanvulling: VS is gewoon een héél erg goede :P IDE; je kunt wel scripten in VS (en zelfs VS voor je laten scripten) als je daar behoefte aan hebt.

Oh, en voor boeken: kijk eens in ons [Alg] Centraal boekentopic - part II ;)

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 19-04-2011 22:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.