Toon posts:

jaja 4x verdomme brak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog een keer proberen, wat een kutzooi zeg, ik ben een uur bezig om een topicje te plaatsen wat NIET brak wordt :(:(
Ja hoor, het topic waarin ik een brak topic meld is ook brak :)
Goed ik zei dus dat topic nr 145480 in Non-windhoos operated systems brak is. Titel: DON'T DELETE THIS MESSAGE -- FOLDER INTERNAL DATA?
Tevens zit er een zo'n leuk ding in Opslagmedia met titel Html als autorun of iets dergelijks.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is niet zo makkelijk als het lijkt om een topic te openen, rustig maar ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, het gaat vandaag weer 3x klote, helaas...

Nah ja, afwachten maar, tot het weer eens een keer eventjes wil gaan werken...

:'(

Virussen? Scan ze hier!

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is vandaag inderdaad weer driewerf klote :(
Constant databeestproblemen, cannot find server, ongeldig topicnummer, etc.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-02 22:29

Tassadar

l33t h4x0r :)

sommige mensen gebruiken wel een database die transactions ondersteunt... andere niet.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
't begint er hiero op te lijken alsof GoT niet op een php forum runt, maar op ubb :D en een antieke versie ook nog :D

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op Saturday 17 March 2001 19:10 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
't begint er hiero op te lijken alsof GoT niet op een php forum runt, maar op ubb :D en een antieke versie ook nog :D
LOL >:)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Moet dat worden opgevat als een hint? ;)

Virussen? Scan ze hier!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Grote onzin, UBB is nooit zo brak geweest hoor.. Sterker nog, zoiets heb ik nog nooit met UBB meegemaakt.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Wat was ook alweer het grootste punt van kritiek? Juist... dat er af en toe zomaar topics kwijtraakten. Wat doet Topix?...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op Saturday 17 March 2001 19:22 schreef Jotti het volgende:
Wat was ook alweer het grootste punt van kritiek? Juist... dat er af en toe zomaar topics kwijtraakten. Wat doet Topix?...
Topix maakt ze brak, niet kwijt :)

En dat lag overigens ook aan de hoogbejaarde versie van UBB die gebruikt werd, dat ding was antiek en als gevolg daarvan was hij zo af en toe een beetje seniel.

Virussen? Scan ze hier!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Je hebt wel gelijk, maar brak of kwijt, het is allebei niks. Waar is het knopje 'none of the above' wat ik bij enquêtes altijd overal gebruik?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• RvdH
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Verschil is dat de brakke topics het gevolg zijn van een overbelaste database, en niet van de forumsoftware. Bij UBB was dit dus wel het geval. Al vind ik wel dat Topix dit odeoam moet opvangen, that is, zodra er dreigt een brak topic te ontstaan, query cancellen en opnieuw invoeren.

Maar voor de rest werkt Topix nog altijd 100x beter als UBB (tenminste, de versie die wij draaiden).

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op Saturday 17 March 2001 19:36 schreef Jotti het volgende:
Je hebt wel gelijk, maar brak of kwijt, het is allebei niks. Waar is het knopje 'none of the above' wat ik bij enquêtes altijd overal gebruik?
Brak is beter, dan kun je tenminste de titel nog lezen :P

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hoe raken topic's eigenlijk brak, waarom is hij brak en soms niet. En hoe ziet Topix of een topic brak is of niet :?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 20:23 schreef jelmervos het volgende:
Hoe raken topic's eigenlijk brak, waarom is hij brak en soms niet. En hoe ziet Topix of een topic brak is of niet :?
Volgens Jorma komt het door MySQL die net op dat moment koffie gaat drinken.

• DiSiLLUSiON
Op Saturday 17 March 2001 20:18 schreef RickJansen het volgende:
Verschil is dat de brakke topics het gevolg zijn van een overbelaste database, en niet van de forumsoftware. Bij UBB was dit dus wel het geval. Al vind ik wel dat Topix dit odeoam moet opvangen, that is, zodra er dreigt een brak topic te ontstaan, query cancellen en opnieuw invoeren.
Agreed. Een forum zou zoiets moeten opvangen, door bijv direct na de insert een check te doen of het daadwerkelijk geinsert is, en zoniet gewoon de query opnieuw uitvoeren.

Op die manier is het misschien een beetje meer serverload, maar de kans op brakke topis is wel heeeel wat minder, zo niet nihil.

• Onno
  • Niet online
Een forum zou zoiets moeten opvangen, door bijv direct na de insert een check te doen of het daadwerkelijk geinsert is, en zoniet gewoon de query opnieuw uitvoeren.
En hoe dacht je dat te gaan doen?

Neem nou het aantal posts. Hoe wil je controleren of dat goed geupdate is?

- lees aantal posts
- update alles
- lees aantal posts
- kijk of het verschil 1 is

Zo? Dan mag er dus maar 1 update tegelijk uitgevoerd worden, anders gaat 't mis. En maar 1 tegelijk is niet echt goed voor de snelheid als je 10 requests per seconde te verwerken hebt. (dat aantal verzin ik trouwens, ik weet niet hoeveel got er heeft)
En ook zit je weer met een hoop extra queries...

Zonder transactions is dat niet echt handig te doen denk ik.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bovendien gaan er niet random queries mis, maar gaat de database af en toe voor een minuut ofzo plat. De controle query kun je dan ook niet uitvoeren. Als je dat dan blijft proberen totdat de database weer wel bereikbaar is krijg je gelijk na het starten zo'n enorme load op mysql dat die gelijk weer plat gaat en misschien nog wel de complete server meeneemt ook.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
3 programmeurs in discussie, mooi hoor :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• DiSiLLUSiON
Op Saturday 17 March 2001 22:17 schreef Onno het volgende:

[..]
En hoe dacht je dat te gaan doen?
Hence the bijv. in mijn zin; ik deed maar een gokje.

Er zijn verschillende manieren, de ene beter dan de andere.
Pagina: 1