Opgelicht door een mede tweaker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.884 views

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:35
Helaas is het weer zover.
Ik ben opgelicht door een Tweaker die een videokaart te koop had.
Doe tegenwoordig geen zaken met mensen die geen reviews hebben op Tweakers. Echter had deze jongen :
*knip*

Donderdag 7 april heb ik het geld overgemaakt naar hem.
Vrijdag 8 april stuurde hij een bericht dat het geld binnen was en dat hij het kaartje maandag zou opsturen.
Woensdag 13 april had ik nog niks binnen, dus vroeg ik of hij het wel had opgestuurd.
Op zelfde dag stuurde hij een bericht dat zijn grootvader was overleden en dat hij het kaartje donderdag 14 april ging versturen. Vrijdag 15 april heb ik gevraagd of hij het kaartje had opgestuurd en kreeg een bericht terug dat opsturen gelukt was en dat hij het track&trace nummertje in de avond zou mailen.
Je raadt het al, het is nu dinsdag en ik heb nog steeds niks binnen en geen bericht meer ontvangen van hem.

Heeft iemand nog tips? :|

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 19-04-2011 21:40 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer nog eens contact op te nemen. Ik heb ook eens gedacht dat ik opgelicht was, maar die kerel vergat gewoon altijd terug te mailen of te doen wat hij beloofde. Denk niet dat het kwade wil was, maar na wat aandringen deed hij toch wat hij beloofd had.

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:45
Als eerst:
Gelijk spreken van oplichting vind ik véél te ver gaan. Je hebt een punt dat we nu bijna 2 weken verder zijn, echter als zijn grootvader echt overleden is ga jij denk ik ook niet aan een pakketje denken?

Toegegeven: afspraak=afspraak.

Vooral zoals je zegt 38 positieve reviews zal het vast wel betrouwbaar zijn (kan ook anders zijn natuurlijk).
Ik zou gewoon nog een mail sturen, en dat even afwachten.

Heb je zijn adres toevallig? Anders zou je eventueel een aangetekende brief kunnen opsturen zodat je zeker weet dat meneer deze leest.
Overigens zou het denk ik netter zijn als je de gebruikersnaam verwijderd (volgens mij mag die niet eens vermeld worden ??)

Ik wens je zeker alle sterkte & hopelijk komt t goed!!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pardon? Iemand een oplichter noemen omdat de zaken niet zo lopen zoals je wilt nadat z'n grootvader is overleden?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• K3ke
Tsurany schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:49:
Pardon? Iemand een oplichter noemen omdat de zaken niet zo lopen zoals je wilt nadat z'n grootvader is overleden?
Lees aub het verhaal voordat je een reactie plaatst.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:53
Dit topic volg ik maar weer, ik heb hetzelfde voor.
Ondertussen een DM gestuurd, en in zijn profiel kan je zien of hij ondertussen al ingelogd heeft.
Bij mij is dat geval, maar geen DM reactie gehad. Vrees nu het ergste..

Edit:
Toevallig of niet, krijg ik 4 minuten na mijn reactie hier een mail terug van mijn verkoper. :z

Maar in jou geval:
Zijn laatste bezoek is vrijdag 15 april 2011 18:20, heb je toevallig de mail na 18u20 gestuurd?
In dat geval is het mogelijk dat hij niet meer achter zijn computer is geweest en dus ook je mail nog niet gezien heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Malantur op 19-04-2011 20:57 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• K3ke
Het probleem is niet direct de vertraging op zich. Maar het feit dat er geen enkele vorm van communicatie meer is. Deze meneer bevestigde mij een aantal dagen geleden dat hij het pakket heeft opgestuurd. Maar dit is dus niet waar, want het pakket is niet verzonden. Hij kan toch eerlijk reageren en aangeven wanneer hij het wel gaat doen?

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Doe nou maar gewoon niet zo gek. Die kerel heeft ruim 40 beoordelingen, dan snap je toch zelf ook wel dat hij geen oplichter is? Als mijn vader plots zou overlijden zou een pakje ook mijn laatste zorg zijn hoor.

• K3ke
Malantur schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:51:
Dit topic volg ik maar weer, ik heb hetzelfde voor.
Ondertussen een DM gestuurd, en in zijn profiel kan je zien of hij ondertussen al ingelogd heeft.
Bij mij is dat geval, maar geen DM reactie gehad. Vrees nu het ergste..

Maar in jou geval:
Zijn laatste bezoek is vrijdag 15 april 2011 18:20, heb je toevallig de mail na 18u20 gestuurd?
In dat geval is het mogelijk dat hij niet meer achter zijn computer is geweest en dus ook je mail nog niet gezien heeft.
Ik heb vrijdag om 18:20 het volgende berichtje van hem ontvangen :

Hoi Said,

Hij is verstuurd.

Als ik straks weer thuis ben, zal ik je de bijbehorende Track & TYrace verstrekken.

Groet,

• K3ke
BFmango schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:54:
Doe nou maar gewoon niet zo gek. Die kerel heeft ruim 40 beoordelingen, dan snap je toch zelf ook wel dat hij geen oplichter is? Als mijn vader plots zou overlijden zou een pakje ook mijn laatste zorg zijn hoor.
Ook voor jou geldt, lees het verhaal voordat je reageert

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Passievrucht

swarma

In sommige dorpen/steden wordt pakketpost niet in het weekend opgehaald, maar er is bijvoorbeeld wel koopavond. Stel dat hij het na 17:00 (na de ophaalronde) bij de tnt winkelaar heeft gebracht dan wordt het pas maandag 17:00 in het proces gegooid en klopt het dat jij het vandaag nog niet hebt...

[ Voor 3% gewijzigd door Passievrucht op 19-04-2011 20:58 ]

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

K3ke schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:50:
[...]

Lees aub het verhaal voordat je een reactie plaatst.
Gedaan, toon eens wat geduld zou ik zeggen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• K3ke
Passievrucht schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:57:
In sommige dorpen/steden wordt pakketpost niet in het weekend opgehaald, maar wel koopavond. Stel dat hij het na 17:00 (na de ophaalronde) bij de tnt winkelaar heeft gebracht dan wordt het pas maandag 17:00 in het proces gegooid en klopt het dat jij het vandaag nog niet hebt...
Ik hoop dat je gelijk hebt.

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:50
K3ke...

Mijn mening is dat jij te weinig begrip toont voor *knip*..

Ik heb zijn v&a feedback gelezen en jij plaatst het volgende:
Ondanks alle positieve reviews heb ik helaas moeten concluderen dat *knip* gewoon een oplichter is. Ik zit nu 2 weken op een videokaart te wachten en hij komt elke keer met smoezen of reageert helemaal niet. Ga hier aangifte van doen en raad iedereen af zaken te doen met deze man.

Zoals hierboven al aangegeven wordt is een pakket sturen wel mijn laatste zorg als een familielid is overleden. Wellicht moet *knip* wel zaken regelen omtrent de begravenis??? Je kent de omstandigheden niet.
Wellicht is *knip* nu wel te emotioneel, want het gewone leven gaat door en heeft niet helder kunnen nadenken toen hij reageerde op jouw bericht.. Je kent de omstandigheden niet.

Om hem gelijk uit te maken voor een oplichter vind ik wel heel ver gaan voor iemand die 28-29 jaar is naar een persoon toe met een goede status en dat 37 jaar is..

Geef het tijd :). Stuur constant dezelfde mail met een vriendelijk verzoek of het pakket al is verstuurt. Dreigen/eisen heeft geen zin en werkt averrechts.

*edit*
pakketbezorgdiensten kunnen ook een fout maken en het pakket verkeerd hebben afgeleverd of vermist is geraakt in het sorteer proces. dit is mij ook een keer overkomen.. Wacht op zijn antwoord

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 19-04-2011 21:41 . Reden: gebruikersnaam en voornaam weggehaald ]

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:44
Ik zou wachten tot je het zeker weet voordat je iemand zwart gaat lopen maken. Uiteraard is het frustrerend dat iemand zijn afspraken niet nakomt met wat voor reden dan ook, maar het zou je sieren even te wachten met conclusies als deze.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:29

Quad

Doof

Ik heb voldoende ervaring met V&A, heb zelf ook wel voldoende meegemaakt.
Soms kan het zijn als iemand iets wilt opsturen, dat het wat te lang duurt, maar ik maak hem niet gelijk uit voor oplichter.

Wat ik dan doe is vriendelijk mailtje sturen, met de vraag of het pakket, brief al op de post is.
Wanneer ik geen reactie krijg, doe ik het na +- 24 uur het zelfde.

Meestal was het na de tweede bericht dat ik wel een reactie kreeg met de uitleg, en dat hij verzonden wordt/is.

Stel dat ik ze dan al voor oplichter had uitgemaakt hier op GoT, had ik de pakketjes al helemaal niet gekregen denk ik..

Kortom, ik vermoed dat het topic vrij snel op slot gaat, want dit is gewoon ongewenst.. en je brengt hiermee de andere V&A'ers in diskrediet lijkt het ;).

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:19
ik vind het wel frappant. Op de beoordelingpagina vertel je een veel pikanter verhaal...
Ondanks alle positieve reviews heb ik helaas moeten concluderen dat *knip* gewoon een oplichter is. Ik zit nu 2 weken op een videokaart te wachten en hij komt elke keer met smoezen of reageert helemaal niet. Ga hier aangifte van doen en raad iedereen af zaken te doen met deze man.
ten eerste: zoals al vaker gezegd, als je grootvader overlijdt is een pakketje opsturen echt niet je grootste zorg. Als grootvader ben je toch ook betrokken in het rouwproces en zul je ook veel moeten hebben. GELUKKIG nog geen ervaring mee, maar iedereen rond mij toch al wel. Een goede vriend van me, zijn vader was overleden, die was ook weken niet op school. Nu is *knip* 37 jaar, en zal hij toch wel iets meer betrokken zijn in het proces dat er dingen als de kist geregeld moeten worden enzovoorts. met je 37e een grootvader begraven is wel iets groots, waar hij ook betrokken bij wordt. Hij zal vooral ook financieel moeten meedraaien, omdat gezien zijn leeftijd zijn ouders al tegen een pensioen aanlopen. Geef het wat tijd. Je gaat niet dood zonder je videokaart, of wel?

Bovendien zeg je in de beoordeling dat hij TELKENS met smoesjes aan komt zetten. Ik heb er nog maar één gelezen... Ook niet echt terecht dus.

Je kunt wel aangifte gaan doen, maar de agent achter de balie gaat je hetzelfde vertellen. Er was ook een minimale periode die erover moet gaan, wil het oplichting zijn.

En verder, In Nederland hebben we een hee vervelende regel dat een overleden persoon binnen 5/7 dagen onder graszoden moet liggen. En aangezien die periode uiterlijk morgen verloopt, kan het zo zijn dat het inderdaad niet is opgestuurd. Wellicht verkocht hij meerdere dingen tegelijk en is hij de draad kwijt. Als iemand in jouw naaste omgeving overlijdt, ben je er ook bij betrokken en kun je ook een periode niet meer helder nadenken. DM nog eens, of mail liever, vraag nog eens vriendelijk of het verstuurd is, ga niet opdringerig zijn, maar wees respectvol. Het laatste wat jij zou willen als jouw opa overlijdt is een persoon die aan je kop zeikt of je je pakketje hebt opgestuurd.

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 19-04-2011 21:42 ]

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:54
Lekker dan, hij heeft andere zorgen op het moment en wordt daarbij ook nog eens in een lullig topic een oplichter genoemd. Als *knip* dit leest zal hij vast heel blij zijn met zo'n koper. Zo zie je maar dat dit soort topics niet alleen over slechte verkopers tipt...

on topic: Heb gewoon wat geduld. bijna 40 reviews dan zal hij de boel echt niet opeens belazeren.

[ Voor 2% gewijzigd door Orion84 op 19-04-2011 21:43 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:17
Misschien een beter idee om dit topic even te censureren of anders te verwijderen. Ik heb het idee dat dit niet opgelost gaat worden zo

Verwijderd

Royeboi schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:17:
Lekker dan, hij heeft andere zorgen op het moment en wordt daarbij ook nog eens in een lullig topic een oplichter genoemd. Als *knip* dit leest zal hij vast heel blij zijn met zo'n koper. Zo zie je maar dat dit soort topics niet alleen over slechte verkopers tipt...

on topic: Heb gewoon wat geduld. bijna 40 reviews dan zal hij de boel echt niet opeens belazeren.
He waarom nou verwijderen of censuren?dat helpt niet echt aan de situatie.

[ Voor 1% gewijzigd door Orion84 op 19-04-2011 21:49 ]

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Wat mij opvalt is dat niemand gelezen lijkt te hebben dat de verkopende partij heeft aangegeven aan de TS dat het pakketje op de post is gegaan. Dat betekent dus dat het pakketje inmiddels afgeleverd moet zijn. Dit is niet gebeurd, dus er zijn er nog twee opties; TNT heeft een fout gemaakt, of de verkoper heeft het niet opgestuurd, terwijl hij dit wel aangegeven heeft.

Als er sprake is van de eerste optie, dan lijkt het mij dat de verkopende partij geen blaam treft. Is er echter sprake van de tweede optie, dan vind ik het op zijn minst niet netjes van de verkopende partij. Maar goed, zolang je geen wederhoor hebt zou ik voorzichtig zijn met het trekken van conclusies als 'opgelicht'...

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:45
Heb je trouwens al even op internetbankieren je rekening geraadpleegd?
Er is natuurlijk ook een kans dat *knip* gewoon je geld terug heeft gestort?

Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 19-04-2011 21:43 ]

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-01 20:24
Inderdaad, wees voorzichtig met je conclusie, zeker in het geval van een sterfgeval zou ik willen zeggen.

Ik heb in het plan: V&A Update Voorjaar 2011 gelezen dat tweakers een nieuwe procedure heeft opgesteld in het geval je echt opgelicht blijkt te zijn:
Helaas komt het voor, al is het sporadisch: ook V&A-kopers en/of -verkopers worden soms opgelicht. We doen er alles aan om dat te voorkomen en toch lukt dat niet altijd. In de strijd tegen oplichting hebben we nu een volgende stap gezet. Tweakers die via Vraag en Aanbod zijn opgelicht, kunnen voortaan vanuit huis melding doen bij het landelijk Meldpunt Internetoplichting van de politie.

Dat kan via de website www.mijnpolitie.nl. Justitie en politie willen op die manier beter inzicht krijgen in de praktijken van de oplichters om ze zo eerder én beter te kunnen bestrijden. Het Meldpunt Internetoplichting is een samenwerking tussen de politie, het Openbaar Ministerie en diverse onlineverkoopsites zoals Vraag & Aanbod van Tweakers.net en Marktplaats.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:37

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Als ik de verkoper zou zijn, zou ik iig toch wel ook even een commentaar bij TS zetten dat deze de verkopende partij direct uitmaakt voor oplichters en daar ook direct topics over opent.

Waarom? Omdat het kan!!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Lolhozer schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:28:
Als ik de verkoper zou zijn, zou ik iig toch wel ook even een commentaar bij TS zetten dat deze de verkopende partij direct uitmaakt voor oplichters en daar ook direct topics over opent.
De verkoper is sinds de 15e niet meer op GoT geweest dus wat dat betreft heeft hij niet eens de kans gehad om op iets te reageren...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Royeboi
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:22:
[...]

He waarom nou verwijderen of censuren?dat helpt niet echt aan de situatie.
Volgens mij quote je de verkeerde?

• Royeboi
Pizzaman schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:24:
Wat mij opvalt is dat niemand gelezen lijkt te hebben dat de verkopende partij heeft aangegeven aan de TS dat het pakketje op de post is gegaan. Dat betekent dus dat het pakketje inmiddels afgeleverd moet zijn. Dit is niet gebeurd, dus er zijn er nog twee opties; TNT heeft een fout gemaakt, of de verkoper heeft het niet opgestuurd, terwijl hij dit wel aangegeven heeft.

Als er sprake is van de eerste optie, dan lijkt het mij dat de verkopende partij geen blaam treft. Is er echter sprake van de tweede optie, dan vind ik het op zijn minst niet netjes van de verkopende partij. Maar goed, zolang je geen wederhoor hebt zou ik voorzichtig zijn met het trekken van conclusies als 'opgelicht'...
Wat mij opvalt is dat sommige mensen de vervolgposts ook niet lezen. Zie een paar posts terug over iemand die een suggestie doet over de levertijden.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Geef die kerel gewoon de kans om het op te lossen. Als zijn opa net overleden is en hij daar veel mee op had dan kan ik me voorstellen dat je er niet aan denkt en even minder op GoT of Tweakers komt. Dat hij dan zegt dat hij het heeft opgestuurd is inderdaad niet heel slim (of er is een fout gemaakt bij TNT of hij was van plan dat diezelfde dag te doen en daarom ook later die TenT te mailen), maar ik denk niet dat je opgelicht bent.
K3ke schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:54:
[...]

Ik heb vrijdag om 18:20 het volgende berichtje van hem ontvangen :

Hoi Said,

Hij is verstuurd.

Als ik straks weer thuis ben, zal ik je de bijbehorende Track & TYrace verstrekken.

Groet,
Vrijdag om 18.20? Dan is het postkantoor al dicht (alleen de supermarkt niet waar het postkantoor tegenwoordig in zit). Dan gaat het waarschijnlijk zaterdag of maandag weg. Zou best kunnen dat je het dan nog moet ontvangen (al zou ik het dan wel dinsdag verwachten)

[ Voor 40% gewijzigd door Marzman op 19-04-2011 21:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-01 15:48
Hoeft natuurlijk niet dat deze tweaker meteen een oplichter is...

Dan zou ik Gsmwijzer.nl ook oplichters kunnen noemen.
Daar heb ik laatst een Desire HD besteld, hij is 2 weken te laat gekomen.
Gsmwijzer zegt dat het aan t-mobile lag, en volgens T-mobile lag het aan gsmwijzer, wie heeft gelijk, tsja...

Ik zou proberen gewoon in contact te komen met de tweakers, moet op te lossen zijn.

edit:

Deze reactie lijkt me ook een beetje voorbarig

[ Voor 32% gewijzigd door Orion84 op 19-04-2011 21:44 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Tja veel ervaring hier met dingen online kopen en missers. Zowel mijn kant als de verkoper.

Wel eens 1,5 week gewacht op een pakketje en de verkoper bleef volhouden dat het verstuurd was. Bleek een foutje van TNT geweest te zijn.

En pas terug, super goed mail contact met een verkoper, geld overgemaakt en niks meer van gehoord. Na 2 weken aangifte gedaan en na 3 weken reactie. Mevrouw was met spoed opgenomen in het ziekenhuis, bevalling enzo. Dan voel je je ook knap lullig, aan de andere kant geef dan ook niet twee telefoon nummers op die niet bestaan :?

maargoed moraal van het verhaal niet te snel een conclusie trekken :$

Gabriël AM5

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-01 18:29
TNT Post is eigenlijk sowieso kut. Heb vaak genoeg gehad dat het afgeleverd was bij de buren en er bij ons geen briefje in de bus was achter gelaten, om dan vervolgens via via te horen dat er nog een pakje bij de buren staat..

Ook een keer dat ze een pakje in de entree hal van een flat hebben laten staan, niet aangebeld, geen briefje. Een buurvrouw zag me naam en had deze mee genomen.. (ook TNT pret)

GLS krijg je wel je pakketje, maar de doos lijkt dan wel een wereld reis per paard en wagen te hebben gemaakt. Zelfs de doos binnen de doos (beide dik kartoon!) waren beschadigd.

Wat dat betreft plus punten voor UPS, die hebben het altijd netjes gedaan. En hebben beleefd personeel.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Iemand beschuldigen van oplichting zonder betere onderbouwing dan dat het traject wat vertraging heeft opgelopen en communicatie stroef verloopt is niet de bedoeling. Dit topic gaat dan ook op slot.

Zie \[V&A] Help! Ik ben opgelicht! voor hoe je in dit soort situaties het beste te werk kan gaan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.