HDMI kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een relatief goedkope HDMI kabel van 5 meter. Nu had ik zelf even rondgekeken, en ik had deze gevonden: http://kabeltje.com/hq-hd...kabel-5-meter-pf-607.html

Nu is mijn vraag, is dit een beetje een kwaliteits kabel? (niet een die na een jaar kapot is ofzo :P) Ik weet niet of ik extra afscherming nodig heb, maar er lopen wat stroomkabels en een HDMI kabel langs. (ik zelf dacht van niet.)

Het doel van de kabel is dat hij tussen mijn PC en TV moet komen, om films en games op mijn TV te kunnen zien.

Kan iemand mij vertellen of het voor mijn doeleinde een fatsoenlijke kabel is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Prima, gewoon de goedkoopste pakken. Tenzij je de kabel vaak loskoppeld enzo, kies dan voor één met degelijke stekkers, maar anders maakt het niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
VariX schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:13:
Prima, gewoon de goedkoopste pakken. Tenzij je de kabel vaak loskoppeld enzo, kies dan voor één met degelijke stekkers, maar anders maakt het niks uit.
Bedankt voor de snelle reactie, nee ik leg hem 1x neer, en zal hem misschien 2/3x per jaar los moeten als ik naar een LAN party ga ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dit topic nog nooit gezien? Het is toch al weer deel 2.

HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:03
Ik zou gewoon ff bij de action kopen die HDMI kabels zijn naar mijn ervaring ook van behoorlijk goede kwaliteit. Ook kosten ze niet erg veel.

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Dit weekend nog naar de kijkshop geweest voor een kabel van 5 euro.
Heb hem als test naast eentje van 30 gelegd, en idd, geen moer verschil :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:25
Ik gebruik hier het YCbCr 4:4:4 pixel format. Met de goedkoopste kabel van 5 meter (€6, twee geprobeerd van verschillende winkels) of langer kreeg ik bergen artifacts en viel het beeld willekeurig weg. Na het plaatsen van een wat duurdere kabel (€22,50) met leuke kleurtjes, vormpjes en een HDMI 1.4 certificatie was dit probleem opgelost.
Een 'lager' pixel format hielp ook maar daar ben ik als tweaker uiteraard niet tevreden mee ;)
Grappige is dat deze kabel erg slapjes in de HDMI poort hangt en bij de geringste verplaatsing er half uithangt en het beeld kuren vertoont.

Dat je het even weet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 20-04-2011 11:30 ]

Pagina: 1