Pc start niet op..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakerss,

Sinds gisteren doet er bij mijn pc een raar probleem voor, hij start namelijk niet meer op.
Zal even het gehele verhaal vertellen.

Ik was gisteren lekker aan het interneten toen ik plots naar buiten gevraagd werd, ik zetten mijn pc in stand-by stand en ging een uurtje of 3 naar buiten toe.
Toen ik terug kwam, naar boven liep en op het toetsenbord ramde zodathij van de stand-by af ging gebeurden er niks, ik oorde fan's draaien en zag hoe het groen en gele ledje bij mijn aan/uit knop knipperde.
Ik dacht, dan druk ik maar gewoon op de aan/uit knop, ook dat werkte niet... Ik wouw toen mijn pc opnieuw opstarten, maar zelfs met de aan/uit knop 30 sec ingedrukt te houden gebeurden er niks... Ik heb toen maar gewoon de stekker van de voeding achter uit mijn pc getrokken...

Tot mijn grote schrik wouw mijn pc daarna niet meer opstarten, ook het moederbord ledje branden nietmeer en ook de muis branden nietmeer ( geeft rood licht als pc in stopcontact zit maar niet aan staat) .

Ik dacht eerst dat het aan de voeding lag en heb die tot zover ik kon doorgemeten met een multimeter, stroom etc kwam netjes in de voeding binnen .

Ik dacht, ik ga wel slapen en zie morgen wel hoe of wat.. Werd net wakker en mijn pc wil nog niet opstarten, en het ledje op het moederbord brand nog niet.

In de voeding staan geen "batterijtjes" ( zo noem ik het maar ) bol, of lekkend..

Specificaties van mijn pc weet ik niet zo precies, processor: intel pentium 4 2.8ghz ram: 1,1gb
Besturingssysteem: windows xp ultimate.
En een 350 watt voeding
Moederbord is dacht ik een asus p4p 800.

Hoop dat iemand me hier kan helpen...

Met vriendelijke groet, danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT Djmanderson :)

Er zijn op GoT veel mensen die je willen helpen maar dan hebben we meer info van jou nodig...

Om te beginnen zul je toch je specificaties uit moeten zoeken - vooral welke 350W voeding je hebt is relevant, en wat voor andere onderdelen erin hangen. Ook is 1.1GB RAM onwaarschijnlijk - zoek op exact hoeveel repen van welke grootte erin hangen.

Vervolgens kan van alles en nogwat mis zijn. Het is goed om als eerste naar de voeding te kijken - maar dan moet je kijken naar wat eruit komt, niet alleen wat erin gaat. Met een multimeter de verschillende lijnen die naar het moederbord gaan doormeten is een goede, maar een andere voeding op je moederbord aansluiten en kijken wat er dan gebeurt is vaak makkelijker en zegt minimaal evenveel.

Verder is de Asus P4P-reeks vrij berucht mbt spontaan overlijden, het zou dus ook je moederbord kunnen zijn. Maar neem dat niet zomaar aan, sluit eerst alle andere mogelijkheden uit.

We hebben hiervoor een guide geschreven, loop die eens stap voor stap door, dat scheelt het wiel opnieuw uitvinden :)

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor de info, zal de guide eens doorlezen!

en ram: 1 reep van 512 MB 2 van 256 en 1 van 128.

EDIT:

op mijn voeding etc staat geen merk.. deze zit er pas een aantal maanden in (3 ongeveer)
er zat eerst een heeeeeeeeeel wat lichtere voeding in, daarop draaiden mijn pc ook (slechte videokaart)
heb toen express deze gekocht ( van vriend van me) voor toekomstige uitbrijdingen.

EDIT (again:P)

net even een andere voeding eraan gehangen (compaq ding )
en jawel hoor, pc werkte weer.. oftewel even ergens een nieuwe voeding fixen:D

thanxx dion !

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06-2024
Ja je muis dat ledje word aangestuurt door je moederbord door het stand by op XP heb ik vaker gehoord dat je moederbord het dan begeeft.. maar je kan kijken of je de bios kunt runnnen en dan opnieuw je windows proberen er op te doen (vergeet evt niet een backup te maken)

gr
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 20:41

yzx

Koop nu dan ineens een goede voeding he

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Zeker als je zelf een losse voeding koopt heb je ook zelf de kwaliteit ervan in de hand.

Zie hier voor een hoop ervaringen en suggesties mbt voedingen:
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

Laat je trouwens niet gek maken door alle verhalen over >500W voedingen, 350W is meer dan genoeg voor een systeempje als dit, sterker nog, je kunt waarschijnlijk met de helft daarvan toe als je geen losse videokaart hebt (vandaar dat die originele zo weinig vermogen had), maar dan moet het wel een goede zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga wel even nadenken over de voeding, het moet wel genoeg vermogen hebben dat ik er nog een nieuwe videokaart binnenkort in kan zetten ( 1GB ) dus ik heb echt geen idee hoe ik alles een beetje kan berekenen aan hoeveel watt ik dan genoeg heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-07 12:47

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een P4 en een p4p mobo, en dan een voeding kopen met uitbreiding /upgrading van het systeem in het achterhoofd 8)7

Je kan best een voeding kopen die op de toekomst voorbereid is, maar doe het dan onder het mom van 'dan bouw ik daar een volledig nieuw systeem omheen', dus inclusief nieuw mobo, RAM, cpu en gpu.

Het is zonde van je geld om het huidige systeem te upgraden. Meer dan internetten, e-mailen en licht kantoorgebruik kan je er immers niet mee.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Produceren van muziek lukt ook aardig :p
Pagina: 1