Audio 2.0-2.1 set

Pagina: 1
Acties:

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 18:41
Ik heb nu voor bij mijn computer een Z/2300 van Logitech. Dit voldoet voor mij niet meer, wil simpelweg wat beters en iets mooiers.

Nou ben ik aan het kijken wat mooi is en een redelijke prijs heeft, maar ik weet gewoon niet wat er allemaal te krijgen is. Ik heb al een versterker staan een Yamaha RX-V457, niet de nieuwste maar misschien wel leuk om mee te beginnen..

Nou heb ik gekeken bij Stassen Hifi op internet, en een beetje gekeken naar wat ze hadden. Ik zag er Kef staan, en die naam heb ik al eerder gehoord. En heb eens gekeken wat ze hadden, en of er iets was wat ik mooi vind.

Ik heb de Kef Q300 (299-. ) als 2.x speakers gezien, en die leken me wel goede kwaliteit ( ... ) en de Kef Q400b ( 595-. ) als subwoofer. Nou komt die subwoofer wel later, die heeft voor mij niet echt prioriteit, die kan altijd nog als ik het geluid echt te min vind zonder sub.

Nou vroeg ik mezelf af, is er voor dit geld meer en beter te krijgen? Of is dit goed genoeg om mee te beginnen, en later een nieuwe versterker aan toe te voegen, en nog later uit te breiden naar 5.1 misschien?

Zucht...

Verwijderd

[FAQ] Audio al gelezen?

Vooral dit stuk;
Moraal van dit verhaal:
Doordat smaak een rol speelt bij de keus van een luidspreker (en eigenlijk alle audio-producten met een klank) heeft het geen zin om aan een ander te vragen je te helpen bij de keuze daarvan.
Het is verstandig om kritisch te zijn bij de keuze van luidsprekers omdat deze dus het resulterende geluid bepalen. De satelliets
ystemen voor het surround geluid van thuisbioscopen kunnen over het algemeen niet op tegen de grotere boekenplank of vloerstaande speakers. Hoewel er veel satellietsystemen zijn met goede geluidsweergave kiezen veel kritische luisteraars vaak voor de grote luidsprekers.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 12:04 ]

• SgtElPotato
Oke, ik bedoelde mijn vraag dan eigenlijk wel wat anders.

Dat jij merk X goed vind en iemand anders weer vol lof over Y spreekt begrijp ik, maar er is toch wel aan te geven wat voor merken er een beetje in die prijsklasse zitten, van degelijke kwaliteit die zeg maar 'concurrenten' zijn van de Kef's.

Ik weet echt niet wat er te krijgen is, daarom vraag ik het hier en ben ik benieuwd of jullie tips kunnen geven andere merken aan kunnen raden, zodat ik me beter kan orienteren in wat er precies te krijgen is rond deze prijzen.

Zucht...

Verwijderd

Goede speakers zijn meestal (lees: altijd) niet op voorraad bij Stassen. Laat je niet te snel misleiden als je een telefoontje pleegt om een afspraak te maken voor een luistersessie.
Een half jaar geleden de HD800 van sennheiser gaan beluisteren, keken een beetje neer op mij van: wtf moet zoon studentje in een zaak als deze. Vragen slecht beantwoord (barweinig verstand van muziek en headphones).
Zucht, laat ik over de rest maar ophouden. Gelukkig woon ik er half uurtje vandaan met de auto. Heb meedelijden voor mensen die 2 uur rijden om naar een zaak als deze te gaan. genoeg gewhined

OT

Lokaliseer een hobo bij jou in de buurt. Daar kan je gerust vragen om raad en alles naar wens uitproberen. Smaak is altijd subjectief. Alle vragen die je hier gaat stellen, kan je beter bij een hobo stellen. :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:23:
Goede speakers zijn meestal (lees: altijd) niet op voorraad bij Stassen.
En heel toevallig zijn altijd speakers van Phonar en nog een paar van die merken die Stassen exclusief voert altijd wél op voorraad :X

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

FeaR1986 schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:25:
[...]

En heel toevallig zijn altijd speakers van Phonar en nog een paar van die merken die Stassen exclusief voert altijd wél op voorraad :X
Vroegen ze ook aan jou hoe oud je was en of je nog studeerde ;( ?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:30:
[...]Vroegen ze ook aan jou hoe oud je was en of je nog studeerde ;( ?
Gelukkig niet, dan was ik meteen omgekeerd. Dan maar 1,5 uur voor niets gereden. Maar had van te voren al contact gehad en afgesproken dat ze speakers van 1000 - 1250 euro de stuk neer wilden zetten en sowieso de Focal Chorus 826W en de 836V. Alleen hadden ze speakers neergezet van 400 - 600 euro de stuk! De Chorus 826W hadden ze niet en de 836V stond niet aangesloten. En ook op aanvragen van bijvoorbeeld de B&W CM9 deden ze niets. Nee, ik ben niet positief over die winkel. Over de Hobo meer dan positief, heb daar (daar = Hobo Den Bosch) uren mogen luisteren en altijd zonder lastige vragen van de verkoper weg kunnen gaan. Heb de Hobo Den Bosch dan ook gekozen als winkel om mijn speakers te kopen :)

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01 12:24
Haha, Fear kan het niet laten :P

On-topic: Lekker simpel advies, maar ben het eens met de anderen. Zoek op internet een paar winkels bij je in de buurt en loop daar gewoon eens binnen. Ze kunnen je veel beter helpen dan wij vanuit onze luie stoel. Wat je wel kan dan is bijvoorbeeld op een site als kieskeurig.nl zoeken op je budget. Zo krijg je een beetje een idee wat te krijgen is voor het geld wat je eraan wil uitgeven.

Ga overigens niet af op de reviews die er bij staan, want sommigen geven daar een een sateliet-setje van 100 euro nog een 10. Iedereens goed recht, maar niet echt representatief voor de kwaliteit.

Verwijderd

Stassen is inderdaad niet zo'n fijne zaak. Ik had daar een budget gegeven, wat ik max kwijt wilde zijn. Luistersessie gehad, iets samengesteld, dat ruim 2,5 keer over het budget ging... Nergens een prijs vermeld tijdens de sessie. Toen werden ze nog boos ook, dat ik daar niets aan ging schaffen. Rare lui

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dane86 schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:58:
Haha, Fear kan het niet laten :P
Er zijn wel meer winkels waar ik niet serieus genomen ben. Maar Stassen was wel de ergste van allemaal, dus als ik die winkel af kan kraken dan zal ik dat zeker doen. Het is niet dat ik bij de Hobo Hifi of wat dan ook werk. Was het maar waar .... lijkt me wel een toffe baan.

Verwijderd

Hmm, blijkbaar heeft stassen het ook bij veel tweakers afgedaan, verassend :)

Sowieso niet mijn winkel, geen passie voor 'hun' apparatuur, geen passie voor muziek en wat ze doen. Daar gaat het bij mij altijd om.

Maar TS, excuses dat ik hier een keten aan negatieve reacties ontketen waar je niets aan hebt ;)

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 16:58
Het verbaast mij dat Stassen nog altijd bestaat.... al heel lang geleden was het niks en nu nog steeds niet. Dat zo'n zaak nog altijd niet failliet is, is mij een raadsel.

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01 12:24
FeaR1986 schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:04:
[...]

Er zijn wel meer winkels waar ik niet serieus genomen ben. Maar Stassen was wel de ergste van allemaal, dus als ik die winkel af kan kraken dan zal ik dat zeker doen. Het is niet dat ik bij de Hobo Hifi of wat dan ook werk. Was het maar waar .... lijkt me wel een toffe baan.
Nee, dat bedoelde ik niet, ik kende het verhaal al van een ander topic, daarom zei ik het. Ik snap je frustratie en het is belachelijk dat een bedrijf zijn klanten niet serieus neemt terwijl ze bereid zijn een grote smak geld neer te leggen.

• SgtElPotato
FeaR1986 schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:46:
[...]

Gelukkig niet, dan was ik meteen omgekeerd. Dan maar 1,5 uur voor niets gereden. Maar had van te voren al contact gehad en afgesproken dat ze speakers van 1000 - 1250 euro de stuk neer wilden zetten en sowieso de Focal Chorus 826W en de 836V. Alleen hadden ze speakers neergezet van 400 - 600 euro de stuk! De Chorus 826W hadden ze niet en de 836V stond niet aangesloten. En ook op aanvragen van bijvoorbeeld de B&W CM9 deden ze niets. Nee, ik ben niet positief over die winkel. Over de Hobo meer dan positief, heb daar (daar = Hobo Den Bosch) uren mogen luisteren en altijd zonder lastige vragen van de verkoper weg kunnen gaan. Heb de Hobo Den Bosch dan ook gekozen als winkel om mijn speakers te kopen :)
Hobo Den Bosch is in de buurt. Volgende week maar een middagje vrij maken om te gaan luisteren daar.
Nog nooit van gehoord eigenlijk. Voor dit topic had ik al een idee om eens bij de BCC in die luister ruimte te gaan luisteren :') maar dat is een heel ander niveau natuurlijk.

Zucht...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

SgtElPotato schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:35:
[...]
Hobo Den Bosch is in de buurt. Volgende week maar een middagje vrij maken om te gaan luisteren daar.
Nog nooit van gehoord eigenlijk. Voor dit topic had ik al een idee om eens bij de BCC in die luister ruimte te gaan luisteren :') maar dat is een heel ander niveau natuurlijk.
Gaan, gewoon doen. Je had je woonplaats niet ingevuld in je profiel, dus wist niet in welke omgeving je woonde. Gewoon zeggen dat je op HT-Forum en op Tweakers had gelezen dat je bij hen moest zijn :P
Zonder gekheid, gewoon naar binnen stappen en melden dat je reeds een Yamaha RX-V457 hebt staan en daar voor 300 euro per stuk twee mooie vloerstaanders bij zoekt.

BCC Den Bosch heeft soms hele leuke speakers staan, je zou er eens langs kunnen gaan. Vorige keer hadden ze alleen KEF, B&W en Magnat staan maar wel leuk om ook daar eens te kijken als is het alleen maar informatief. Saturn Tilburg heeft - voor een keten als deze - ook een leuke luisterruimte met veel speakers en in redelijk wat prijsklasses. Vond alleen de verkoper daar soms wat opdringerig, maar even kijken om te zien wat je voor je geld kan krijgen is nooit weg.

Enige wat ze kunnen melden is dat de Yamaha RX-V457 geen extreem krachtige receiver is en dat je niet alles uit je speaker gaat halen. Op zich is het waar, maar zolang jij tevreden bent met het geluid is het goed. Een upgrade naar een betere versterker kan altijd nog. Die Yamaha RX-V457 kan die speaker van dit budget echt wel trekken, geen probleem.

Ben benieuwd welke speakers ze je aan gaan raden bij de Hobo. Wellicht iets van Elac en Monitor Audio.

En andere tip: houdt dingen als De Markt op HT Forum eens in de gaten, of de Tweedehands sectie op Hifi.nl. Komt soms ook veel leuks langs voor ver onder de winkelprijs. Op dit soort sites zitten veelal liefhebbers, dus grote kans dat de speakers nog in goede staat zullen zijn.

• madass
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10-2025
Als je heel veel bang for the bucks wilt kan je naar de Seas Idunn kijken op madisound. Een kit kost daar ongeveer 700 dollar wat met, verzendkosten, douane, btw en euro dollar koers, ook ongeveer 700 euro kost. Je moet dat ding wel zelf in elkaar schroeven, maar ik denk niet dat er een commerciele speaker bestaat die dat ding kan verslaan in deze prijsklasse.
Pagina: 1