• davidos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-03-2025
hoi,

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe computer en geeft steeds vaker de 5A code in het begin deed ie het soms maar nu doet ie het voortaan iedere dag heeft iemand een idee wat dit kan zijn dit is mijn pc :

Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD6850 OC 1GB 2xDVI/HDMI/DP
Corsair 2x2GB, DDR3, PC12800, CL9, Phenom II
Intel Core i5 760 2.80GHz 2.5GT/s 8MB Box
Intel DP55WG iP55, SATA300, GLAN
OCZ SSD 3.5", 90GB, SATA, Vertex 2
Samsung 500GB SATA300 16MB, HD503HI
Trust Voeding 16480 570W
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223C 22x/22x/12x SATA Bulk (zwart)
Asus Geluidskaart Xonar DG 5.1 PCI

Ik heb er windows 7 enterprise op lopen.
Ik had een vaag vermoeden het dat misschien het ram geheugen is heb namelijk als een keer alles eruit gehaald en 1 voor 1 er weer terug in en bleef op ram geheugen 5A aabgeven kan toeval zijn kan iemand dat misschien bevestigen

alvast bedankt
dave

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17
Wat voor een geheugen heb je exact, en staat de voedingsspanning indien hoger dan 1.5V ook in de bios zo ingesteld? Tevens heb je nu niet echt een hele beste voeding gekocht.

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

op pagina 71 van de handleiding van je moederbord staat:

5A: Resetting PATA/SATA bus and all devices

doe voor de zekerheid even een HDtune scan: http://www.hdtune.com/

Omdat het kan.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Om problemen (en/of volledig gesloopte pc) in de toekomst te voorkomen, mag ik je aanraden een andere voeding te kopen? Thrust is namelijk 1e klas rommel in een doosje. Zeker voor een systeem als het jouwe zou ik het risico niet lopen.

Vraag hier even welke voeding geschikt is voor jou setup, daar krijg je gericht advies over welke voeding je moet hebben voor jou systeem: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 15-04-2011 09:49 ]

• davidos
dankje voor de reacties dus het ligt aan de voeding denk je ?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Nee dat hoeft niet percee, dat is gewoon een tip die ik je mee geef naast het probleem dat je momenteel hebt. Want Thrust voedingen zijn waardeloos en niet echt betrouwbaar ;)

En check de post van dragon4ce eens ;)

Dit kan dus gewoon de BIOS zijn die even in de war is, die dus een reset geven (en in de BIOS even tijd en datum en nodige settings weer aanpassen aan jou voorkeuren).

Daarbij kan het ook de SMART functie van de BIOS zijn dat er iets niet in orde is met je hardeschijf/ssd (misschien de BIOS die de SSD niet helemaal lekker ondersteund?)

Sowiezo even een aantal test programma's op je hardeschijf los laten ;)

[ Voor 56% gewijzigd door FastFred op 15-04-2011 10:55 ]

• davidos
oke dankjewel hopelijk krijg ik hem straks aan de praat aangezien hij ook niet opstart met deze code

Verwijderd

Zo'n mooi systeem gebouwd en dan een Trust voeding erin? :?
Dat is net zoiets als een Mercedes of Ferrari bouwen en dan de motor van een Trabant er inzetten! 8)7
Vervang de voeding eens door die van een A-merk, als je flink geld kan neerleggen voor een systeem, dan kan een goede voeding er ook wel van af. ;)
Pagina: 1