Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke behuizing?

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wil een systeem samenstellen met een i52500k een h67 moederbord een ssd hd nog een paar oude hd's en 8 gig mbram.

Ik ben nu op zoek naar een behuizing met voeding, losse behuizing+ voeding kan natuurlijk ook.

Ik wil het liefst rond de 100 euro betalen voor de 2 samen. Ik geloof dat 430 watt voldoende zal zijn?! .

Graag advies over welke kast/ voeding in mn budget past en een goede koop is.

dank

A.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een behuizing is heel persoonlijk, en als je €100 uitgeeft aan een kast is bijna alles wel van prima kwaliteit. Neem eens een kijkje in de pricewatch en de daarbijbehorende reviews: http://tweakers.net/pricewatch/cat/61/behuizingen.html

En voor voedingen kun je eens in het voedingenBBGtopic kijken: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26

Verwijderd

Ten eerste je zal niks hebben aan een 2500 (K)! met een H67/
neem dan een P67 als je wilt overklokken en wil je niet overklokken neem dan niet de K versie.

welke behuizing? Cooler master elite 430 + OCZ ModXStream 600w?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:58
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:21:
Ten eerste je zal niks hebben aan een 2500 (K)! met een H67/
neem dan een P67 als je wilt overklokken en wil je niet overklokken neem dan niet de K versie.

welke behuizing? Cooler master elite 430 + OCZ ModXStream 600w?
Want...?

Zover ik weet kun je juist de GPU gebruiken met een H67. Dan kun je juist een K-versie nemen omdat die een snellere GPU heeft.

Verder is dit natuurlijk niet te zeggen. Behuizing is volledig afhankelijk van smaak, voeding is afhankelijk van specs. TBH denk ik dat 100 euro niet genoeg is voor deze dingen samen. Ik heb voor mijn voeding 80 euro betaald en voor mijn behuizing ook, en dan heb je het over redelijk mid-range spul.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt terw_dan ik ben je links aan het doornemen.

@thegpu ik wil niet gaan overclocken en ik ga geen videokaart erbij kopen ik dacht dat ik dan juist die h67 moest hebben?!

Verwijderd

Stopt hij er een externe GPU in?
zoja neem geen K.

Niet.
neem de K.

Soz:.
Neem de K :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 22:26 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:26:
Stopt hij er een externe GPU in?
zoja neem geen K.

Niet.
neem de K.

Soz:.
Neem de K :)
Het gaat om de chipset, een H67 heeft niet de mogelijkheid om te OCen, ongeacht welke proc, een P67 heeft dat wel.

Verwijderd

Topicstarter
^ maar met de p67 kan je geen gebruik maken van de geintegreerde gpu dacht ik , vandaar dat ik voor de h67 ga.

Dat topic over voeding is wel erg veel informatie pffff.

Weet iemand misschien een plek waar mensen hun hele systemen posten , op zich als ik dan andere systemen met dezelfde cpu en mobo kan vinden , kijk ik daar wel voor de andere componenten.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 22:48 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja, maar met een H67 heb je dus geen klap aan de K, die extra MPs kun je toch niet gebruiken. Mocht je beide willen, dan is een Z68 misschien de moeite waard.

Je kunt eens naar de BBGs kijken, dat zijn voorgestelde configs Best Buy Guide overzichtstopic

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:58
Terw_Dan schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:10:
Ja, maar met een H67 heb je dus geen klap aan de K, die extra MPs kun je toch niet gebruiken. Mocht je beide willen, dan is een Z68 misschien de moeite waard.

Je kunt eens naar de BBGs kijken, dat zijn voorgestelde configs Best Buy Guide overzichtstopic
De K heeft een snellere GPU. Aangezien hij de onboard GPU wilt gebruiken is dat juist nuttig.

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
Avalaxy schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:18:
[...]

De K heeft een snellere GPU. Aangezien hij de onboard GPU wilt gebruiken is dat juist nuttig.
kan hij dan met dat geld wat ie bespaart met een i5 2500 (dus geen k) niet beter een 5450 ofzo halen (of het equivalent uit de 6 serie)

*edit: maja uiteindelijk scheelt het ook maar een tientje

[ Voor 7% gewijzigd door dbm_ op 14-04-2011 23:26 ]

• Nielson
  • Laatst online: 14:37
Avalaxy schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:18:
[...]

Waar zit 'm dan precies het verschil in? Kan op de Intel site namelijk niet veel gpu verschillen vinden tussen de K en non-K versies van de SB cpu's.

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Nielson schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:55:
[...]
Waar zit 'm dan precies het verschil in? Kan op de Intel site namelijk niet veel gpu verschillen vinden tussen de K en non-K versies van de SB cpu's.
2x zoveel gpu cores.. zeker de K versie nemen dus.

K versie: Intel HD3000
non-K versie: Intel HD2000

[ Voor 18% gewijzigd door - J.W. - op 15-04-2011 00:01 ]

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 22:57
de K heeft HD3000, non-K HD2000. HD3000 is inderdaad flink sneller dan de HD2000, maar dat maakt eigenlijk weinig uit, ze zijn toch alleen geschikt voor wat films of tonen van de desktop, de extra performance van de HD3000 maakt hem niet bepaald goed genoeg voor games oid.
Ik zou zelf dan eerder een p67 mobo kopen en er een hd5550 oid bij gooien.

[ Voor 12% gewijzigd door Bastard op 15-04-2011 00:03 ]

• Nielson
  • Laatst online: 14:37
- J.W. - schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:00:
[...]
K versie: Intel HD3000
non-K versie: Intel HD2000
Inmiddels ook gevonden op een andere pagina. Wel krom dat het type HD Graphics gewoon helemaal niet vermeld staat op de i-5 2500 productpagina zelf.

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
KAdrifter schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:02:
de K heeft HD3000, non-K HD2000. HD3000 is inderdaad flink sneller dan de HD2000, maar dat maakt eigenlijk weinig uit, ze zijn toch alleen geschikt voor wat films of tonen van de desktop, de extra performance van de HD3000 maakt hem niet bepaald goed genoeg voor games oid.
Ik zou zelf dan eerder een p67 mobo kopen en er een hd5550 oid bij gooien.
Zowel een P67 mobo is duurder, en een hd5550 erbij en een K processor zit je voordat je het weet aan 100 euro extra..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:18:
Hallo ik wil een systeem samenstellen met een i52500k een h67 moederbord een ssd hd nog een paar oude hd's en 8 gig mbram.

Ik ben nu op zoek naar een behuizing met voeding, losse behuizing+ voeding kan natuurlijk ook.

Ik wil het liefst rond de 100 euro betalen voor de 2 samen. Ik geloof dat 430 watt voldoende zal zijn?! .

Graag advies over welke kast/ voeding in mn budget past en een goede koop is.

dank

A.
Kast met voeding
Antec NSK 6528 430 watt
+ 2* 92mm koelers aan de voorkant tbv koeling HD
is hiervoor een goede keus

Verwijderd

Op dit moment zoek ik ook een behuizing dus wellicht kan ik mijn bevindingen delen.

Ik overweeg de Fortress FT-03 van Silverstone. (De zwarte uiteraard)

Een grappige behuizing imho.
Ondanks de looks die enigzins aan een klein koelkastje of afvalbakje doen denken, is het ontwerp heel leuk en de afwerking fraai. Form factor is m-atx, maar dat doet tegenwoordig bijna niets meer onder voor ATX.

Wat normaliter de achterkant is van de PC is hier de bovenkant en koeling gaat van onder naar boven.
Ook zit je binnen no-time in de machine, je schuift gewoon de paneler eraf.

Al met al een appart ding wat wat mij betreft ook gewoon op je bureau kan staan. Ook wel eens leuk ipv zo'n bak onder je bureau.

Wellicht een optie voor je. (voor mij iig wel, al twijfel ik nog)

edit: Gaat met €124 wel wat over je budget heen lees ik nu

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 08:58 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.