Verzendfout in mijn voordeel: wat te doen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Verwijderd

fraQ schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:23:
Even de gemoederen sussen van de vele brave borsten die dit forum telt:
De vragen in je FP en bovenstaande reactie deed me in de weerbaarheids modus schieten.

De reacties van Redcoon (Mediiamarkt?) zijn standaard en helaas weinig of niet op dit voorval gericht.
Ik begrijp best dat dat wat teleurstelling oproept.
Zelf zou ik er een telefoontje aan wagen, wie niet waagt die niet wint.

Wens je een Sony 16mm prime voor weinig toe. :P

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:10

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Sorry dat ik er even tussendoor floep.

Erg leuk dat iedereen op z'n achterste benen staat, maar het is niet echt nodig. Op zich is het goed dat TS er een mailtje aan heeft gewaagd vanuit het eerlijkheidsprincipe, maar als er dan een standaard 'sorry dat u niet tevreden bent over product X' antwoord komt, dan zou ik me eens goed achter de oren krabben, en een paar dagen/weken wachten met retourneren.

Ik vind het erg laks van een internetshop (die het volgens velen 'toch al zo zwaar hebben') om hier zo mee om te gaan.

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-01 14:05
Uiteindelijk breekt dit op in 2 rechten:

TS heeft het recht op het product dat hij besteld heeft.
Redcoon heeft het recht om het product terug te krijgen.
Je hangt hier wel een beetje tussen 2 vuren. Enerzijds heb je het recht de koop te ontbinden maar dan moet je de verkeerd geleverde lens terugsturen en dat misschien zelfs op eigen kosten (hoe zit dat eigenlijk met de 14 dagen bedenktijd regel en kosten?). Anderzijds wil je graag hebben wat je besteld hebt en daar heb je zeker recht op zonder kosten, in welke vorm dan ook. Een uur verlof moeten oppakken voor naar het postkantoor te gaan zijn ook kosten naar mijn bescheiden mening. Voor dit soort foutjes is Redcoon overigens bij wet verplicht om reserves aan te leggen (operationeel risico etc).

Dat de TS wacht tot het goede product binnen is lijkt me niet meer dan normaal. Uiteindelijk versturen veel webshops toch ook maar wanneer de centjes binnen zijn wat een groot deel van het risico van de verzending bij de koper legt ongeacht de wettelijke beschermingen. Uiteindelijk zit jij met de vodden en niet de winkel.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

fraQ schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:00:
Prachtig ook de eerste zin in de mail van de webshop, die ik nu maar gewoon bij naam zal noemen: Redcoon.

[...]

Mijn hele verhaal wordt letterlijk gezien als een retournering binnen wettelijke bedenktijd.
Probeer het nog eens wanneer er 14 dagen verstreken zijn. Als ze dan een mail terugsturen met "sorry meneer 14 dagen verstreken" zou ik wel héél serieus gaan overwegen om hem toch te houden.

Ik heb volgens mij ook eens iets gehad, ik weet niet meer wat, maar waarbij ik iets wou melden wat nadelig was voor de andere partij. Maar het mailadres werkte niet (kwam steeds een delivery failure van terug) en de telefoon namen ze ook niet op. Weet niet meer wat ik toen gedaan heb, maar dan ga je ook denken dat het ze gewoon geen barst kan schelen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Pff Redcoon, daar heb ik ook wel eens mee geprobeerd te handelen. Ik wilde RB2 Cymbals hebben:

-ik mail: hebben jullie ze op voorraad?
-Ja, hadden ze zeiden ze
-Ik geld overmaken
-Ik wachten....
-Ik wachten....
-Ik stuur een mail waar het geheel blijft.
-Krijg een mail terug: we hebben het niet op voorraad
-Ik mail dat ik mijn geld terug wil.
-Krijg een bevestiging
-Ik wachten....
-Ik wachten....
-Ik wachten....
-Ik nog eens mailen
-Kreeg mn geld een week later terug.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 18:01

alwinus

Tweaked

Nou redcoon komt het zelf ophalen.....maar ze kunnen dan alleen een dag aangeven dat ze komen. Geen tijd. Kan je dus de hele dag thuis blijven om het product te laten ophalen. Als hij het nu zelf zou versturen met TNT dan worden de verzendkosten nu niet vergoed.

(Zelf ook aan de hand gehad met Redcoon (in dit geval een beschadigd product))

Verwijderd

alwinus schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:00:
Nou redcoon komt het zelf ophalen.....maar ze kunnen dan alleen een dag aangeven dat ze komen. Geen tijd. Kan je dus de hele dag thuis blijven om het product te laten ophalen. Als hij het nu zelf zou versturen met TNT dan worden de verzendkosten nu niet vergoed.

(Zelf ook aan de hand gehad met Redcoon (in dit geval een beschadigd product))
Ik ben het eens met je analyse; een dag thuisblijven is veel kostbaarder dan het pakket zelf versturen. Er bestaat ook nog een andere mogelijkheid, namelijk redcoon even bellen en de situatie uitleggen. Het is namelijk in hun belang het product terug te krijgen en je hebt bereidheid getoond om mee te werken, maar het zou wel aardig zijn als zij gewoon de verzendkosten terug zouden vergoeden (en nog een waardebon voor de moeite oid).

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb vanochtend een DM ontvangen van Redcoon (ook actief op GoT dus) met excuses en het verzoek de situatie nogmaals voor te leggen via een alternatief e-mailadres. Ik heb dit gedaan en verzocht de koop te ontbinden en mijn geld terug te storten, uiteraard op voorwaarde dat ik het ontvangen pakket terugstuur of laat ophalen op kosten van Redcoon (en op een moment dat mij schikt binnen een redelijke termijn). Het artikel dat ik wil lijkt sowieso niet meer leverbaar bij hun, dus dan is er mijns inziens maar één oplossing.

• damster_mark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02-2025
Heb enige tijd geleden bij Amazon US een DVD box van de Mythbusters besteld, echter na een maand nog steeds niet ontvangen. Heb vervolgens Amazon gemaild en ze hebben mij dezelfde bestelling alsnog uitgeleverd, erg netjes. Na ongeveer twee week ontving ik de nieuw gestuurd DVD box, echter een aantal dagen later ook de vertraagde levering!... zat dus nu met twee dezelfde setjes...

Heb Amazon gemaild dat de zending alsnog is aangekomen en of ik hem terug kan sturen. Kreeg vervolgens antwoord dat vanwege de hoge verzendkosten aan mijn kant ik de boxset mocht houden!

Dat is pas service!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:16
Ik heb een soortgelijk iets gehad met Alternate, ze hadden bij mijn DOA HDD perongeluk een Logitech Raching Wheel gedaan. Dit leek me geen tegemoedkoming voor de defecte HDD dus heb ik ze gebeld. Die man zei letterlijk dit; "Nee dat hoor niet inderdaad, nou als je dat ding ff terug wilt sturen zijn we allemaal weer blij". Toen was mijn reactie; Zo gaan we niet met elkaar om, en als je dat "ding" wilt hebben kom je hem maar ophalen, ik ga er geen moeite en tijd in steken als ik zo word behandeld. En nu; 5 jaar later staat hij hier nog :P.

gewoon nee.

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 14 april 2011 @ 18:50:
'Vroeger' meldde je dat bij de webshop, stuurde je het verkeerde terug en kreeg je datgene dat je wel besteld had.

Tegenwoordig wil men schijnbaar eerst van 300 man horen wat voor een eikel je wel niet bent als je dat niet doet, meldt men het bij de webshop, stuurt men het verkeerde terug en krijgt men datgene dat men wel besteld heeft 8)7

Ik zou me de moeite van die eerste stap besparen :P
Kijk,eindelijk iemand die zaken op zijn waarde weet in te schatten inzake "eerlijkheid" :)

• martijn2008
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-08-2022
Er zijn zoveel mensen die hebben geprofiteerd of zullen profiteren van mijn fouten, de wereld is veranderd mensen. Ook al is die verandering naar mijn mening niet goed. Dus ik zou ook profiteren van anderen, maar niet overal proberen een slaatje uit te slaan. Dat ding wordt je in de schoot geworpen.

Mensen zeggen wat zou jij ervan zou vinden als mensen profiteren van jou fouten. Dan zou ik antwoorden: "Niet leuk, maar erg begrijpelijk."

Misschien heeft dit met de leeftijd te maken, maar ik zou zeggen doe wat je goed dunkt... Heb je het geld hard nodig? Ik zal jullie zeggen, ik heb ooit een boek van VanDijk gekregen en die stond niet op de lijst van bestelde boeken. Dus die heb ik dan ook maar netjes op bol.com te koop gezet. VanDijk verdient al geld genoeg aan scholieren, met hun (bijna) monopolie positie.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Jazeker, hij heeft het geld hardstikke hard nodig, daarom had hij ook zo'n duur objectief besteld............. |:(

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 13:02
martijn2008 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:22:
Er zijn zoveel mensen die hebben geprofiteerd of zullen profiteren van mijn fouten, de wereld is veranderd mensen. Ook al is die verandering naar mijn mening niet goed. Dus ik zou ook profiteren van anderen, maar niet overal proberen een slaatje uit te slaan. Dat ding wordt je in de schoot geworpen.
Wat een lieve, en vooral naïve reactie. Welkom (en bedenk vooral dat hoe meer er veranderd, hoe meer dingen hetzelfde blijven).

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:12
Het is al wel een tijdje geleden dat je contact hebt gehad met Redcoon maar hoe is het nu afgelopen ?

www.nolimitoss.nl

Pagina: 1 2 Laatste