Toon posts:

[Windows 7 / Bureaublad] - 2 Verschillende bureaubladen

Pagina: 1
Acties:

• Sokkiejjj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-05 21:35

Sokkiejjj

🍻Môh! Hèlemààl goud!🍻

Topicstarter
Beste tweakers,

Aangezien ik Windows 7 geïnstalleerd heb op 2 SSD's van 60GB in RAID0 wilde ik graag een bureaubladomgeving die draait vanaf de SSD en een bureaubladomgeving die draait vanaf mijn 2TB dataschijf.

Op het huidige moment heb ik een soort tussenoplossing, namelijk bureaublad staat ingesteld op de SSD omgeving met een aparte snelkoppeling naar een bureaublad op de dataschijf (wat dus opent in een aparte map).

Ik heb ook twee (dezelfde) schermen en het zou optimaal zijn als ik op scherm 1 de SSD bureaublad kan gebruiken en op scherm 2 eventueel de Data bureaublad.
De rede waarom ik dit wil is omdat ik nogal slordig omga met mijn ruimte en voordat ik het weet de SSD zo vol heb gestampt omdat ik alles en nogwat op het bureaublad stamp. Oplossing daarvan is dus om bureaublad op de dataschijf te gooien maar dat vind ik te traag. Ik heb geen SSD's voor jan lul.

Een google en GoT sessie heeft me niets uitgewezen (misschien/waarschijnlijk op de verkeerde termen gezocht), maar ik zoek dus een programmaatje die snel tussen twee bureaubladomgevingen kan switchen die ieder aparte icoontjes hebben. Dus één van de SSD en de ander van de dataschijf. Ik wil echter geen meerdere bureaubladen waar de programma's die draaien verschillen (dus zoiets als op Linux en de VirtuaWin van SourceForge is dus niet wat ik zoek).

🧮AMD Threadripper 2950X 🧰Asus ROG Zenith Extreme 🎮Asus ROG Strix RX VEGA64 🧠G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14Q-64GTZR x2 💽Corsair MP510 960GB x2 🌡️CM ML360 RGB TR4 💼CM MC500M ⚡Asus ROG Thor 1200W 🖥️AOC AG322QC4 ⌨️Logitech G613 🖱️Logitech G703

• Sokkiejjj

Sokkiejjj

🍻Môh! Hèlemààl goud!🍻

Topicstarter
iemand?

🧮AMD Threadripper 2950X 🧰Asus ROG Zenith Extreme 🎮Asus ROG Strix RX VEGA64 🧠G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14Q-64GTZR x2 💽Corsair MP510 960GB x2 🌡️CM ML360 RGB TR4 💼CM MC500M ⚡Asus ROG Thor 1200W 🖥️AOC AG322QC4 ⌨️Logitech G613 🖱️Logitech G703

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:34

DeTeraarist

#Boots2Asses

volgens mij ben je op zoek naar iets als virtual desktops.
iets als VirtuaWin misschien een oplossing?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[Win 7] Multiple desktops

Finestra werkt erg goed, met een kanttekening: het -vreet- RAM, zeker als je net als ik een hoge resolutie hebt.

Edit: wacht, ik lees slecht :X

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 19-04-2011 00:24]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DeTeraarist schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 00:18:
Je kan je Bureaublad "redirecten" naar een folder op de data disks. Dan heb je gewoon je snelle SSDs om mee op te starten maar de data staat op je gewone harddisk(s).

Zoek maar eens op Folder Redirection.

En daarnaast is het ook een stukje discipline om niet alle op je bureaublad te dumpen ;)

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Probleem is dat je maar 1 echt bureaublad hebt, dus als je de standaard folder van het bureablad verplaatst zit je nog steeds met maar 1 bureaublad.

Je laatste opmerking is voor TS waarschijnlijk wel de beste oplossing :p Windows 7 heeft niet voor niets libraries en explorer heeft ook niet voor niets de favorieten meer in beeld gebracht.

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-05 23:49
Maak een snelkoppeling naar een map op de dataschijf? rommel van je bureablad heb je zo naar dat koppelingetje gesleept.. :) Kan je alvast een beginnetje maken met wat discipline aanleren :P

• Sokkiejjj

Sokkiejjj

🍻Môh! Hèlemààl goud!🍻

Topicstarter
Ik heb al sinds 2009 een mapje genaamd zooi en daar doe ik dan rond iedere week een nieuw mapje in met de datum, wat overigens al uitgegroeid is tot 300 mapjes e.d. Tja, het vergt ook enig discipline, dan doen we dat dan maar.
DeTeraarist schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 00:18:
Lezen is ook een vak apart blijkbaar? Gaf al aan dat ik aan VirtuaWin dus niets heb.
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 00:22:
[Win 7] Multiple desktops

Finestra werkt erg goed, met een kanttekening: het -vreet- RAM, zeker als je net als ik een hoge resolutie hebt.

Edit: wacht, ik lees slecht :X
Idem dito. :P

Naja, bedankt in ieder geval voor de hulp, ik denk dat ik dus inderdaad wat meer discipline moet op brengen. ;)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Je desktop symlinken naar een ander path is uiteraard wel degelijk mogelijk, sowieso: je kunt het user profile op een andere plek neerzetten, hoewel dit standaard niet mogelijk is.

Maar idd: gebruik libraries, dat is netter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik ging net m'n portable apps updaten toen ik het volgende tegenkwam: http://www.xworks.ca/shelf/index.html
Een programmaatje voor een extra desktopje, met een zelf te selecteren map als bureaublad en dus naast je normale bureaublad hebt.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee